ניר קניאס
צילום: יח"צ

בזכות הגבינה בלי החומר המשמר: איש השיווק במארס - סמנכ"ל השיווק של טרה

ניר קניאס משמש בתפקיד ב-5 השנים האחרונות. בשנה האחרונה זינק נתח השוק של טרה מ-1.5% ל-15.4%. הדיבור ברשתות החברתיות זינק ב-100%
אלכסנדר כץ | (7)

איגוד השיווק הישראלי בחר בניר קניאס, סמנכ"ל השיווק של חברת טרה, בזכות מהלך הוצאת החומרים המשמרים מהגבינה הצהובה 'נעם' ומכלל מוצרי טרה. בהודעת האיגוד נכתב כי "קניאס בחר לתקשר את הבשורה החדשנית באמצעות המוצר החדש - 'נעם', גבינה צהובה ללא חומרים משמרים.

קניאס עובד בחברה המרכזית כבר 12 שנים, וב-5 השנים האחרונות מכהן כסמנכ"ל השיווק של מילקו - מותגי טרה, מולר ומשק צוריאל. בתחילת 2013 טרה עברה למחלבה חדשה בנגב שהקנתה לה יתרון מוצרי - היכולת לייצר את כל המוצרים במחלבה ללא חומרים משמרים. לדברי האיגוד, עד כה לא היה שיח ציבורי רחב סביב נושא החומרים המשמרים בגבינה הצהובה, "וכדי שהצרכן יעשה פעולה אקטיבית וישנה הרגלי צריכה הוא היה חייב להבין את החדשנות שבמוצר", כדברי איגוד השיווק.

טרם המהלך, החזיקה טרה בכ-1.5% נתח שוק, וכעת הוא עומד על 15.4%. בנוסף, ועל פי נתוני סטור-נקסט לחודש מארס 2014, הגיעה טרה במדפי רשתות השיווק לנתח שוק של 23.6%.

על פי יפעת מחקרי מדיה, נרשמה עלייה של 100% בשיח התקשורתי בנושא חומרים משמרים, ופעילות יחסי הציבור יצרה הד תקשורתי גדול להשקת 'נעם' בשווי חשיפה של 3.5 מיליון שקלים.

מנימוקי ועדת השיווק: "הקמפיין אותו הוביל קניאס, העלה מודעות לנושא חומרים משמרים והפך לנושא שיחה, ועל פי הנתונים - גם לנושא שעל סדר היום התקשורתי. הוצאה לפועל באופן מוצלח של מהלך מורכב זה, על רקע פעילות במחלבה חדשה, אינה טריוויאלית".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    איש מקצוע 28/03/2014 18:49
    הגב לתגובה זו
    האחת היא "לא תנובה", בדיוק כמו No Logo , אם אתה לא תנובה אנשים רק מחפשים תחליף למוצריה, יש טינה עצומה לחברה ולמה שהיא מייצגת. השני הוא הטרנד הבריאותי בגינו אנשים מוכנים לעשות הרבה. ועוד גורם שלישי - פרסומת טובה ושחקן מוכשר ואהוב , אבל זה באמת בשוליים.
  • 6.
    תחזרו לרעיון קטן וחכם בפרסומות ,יותר אפקטיבי (ל"ת)
    ארץ זבת חלב חלב חלב 27/03/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בוקי 27/03/2014 14:30
    הגב לתגובה זו
    קצת מוזר שהוא נבחר לאיש השיווק של מרץ כשטרה מפסידה מיליונים http://www.themarker.com/news/macro/1.2255285
  • 4.
    שיווקית צעד נבון 27/03/2014 09:09
    הגב לתגובה זו
    לבדל עצמך מאחרים אבל... מה רע בחומרים משמרים? להיפך ללא חומר משמר המוצר מתקלקל הרבה יותר מהר. היצרן מרויח 3 פעמים : נחסכות עלויות של חומר,המוצר כנראה יקר יותר(לא בדקתי) ומתקלקל מהר יותר (ואז זורקים ורוכשים חדש) לא הוכח שחומר משמר מזיק יותר מעשן מכוניות חומרי הדברה על פירות וירקות וכל מיני זיהומים שאנו חשופים אליהם ביום יום
  • 3.
    גיל 27/03/2014 08:17
    הגב לתגובה זו
    ללמוד וליישם!
  • 2.
    רן 26/03/2014 18:24
    הגב לתגובה זו
    שאפו ענק קניאס!!
  • 1.
    בן אדם אפס. אפס תגובות. (ל"ת)
    אהבתי 26/03/2014 16:58
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.