יאיר לפיד
צילום: BizTv
פרסום ראשון

'יש עתיד', אין סיקור: אנשי לפיד מנעו מכתב רשת ב' להקליט באירוע בחיפה

עיכוב של דקות וניתוק מיקרופון - רצף של טעויות מנעו מהכתב דורון שפר לסקר את נאום לפיד, והוא עזב את המקום. 'יש עתיד': "מתנצלים על אי ההבנה"
אלכסנדר כץ | (6)

האם במפלגתו של איש התקשורת לשעבר יאיר לפיד מאמינים פחות בתקשורת חופשית, או שרצף טעויות באירוע אמש (יום ה') בחיפה, מנע את סיקור האירוע בקול ישראל? בכל מקרה התוצאה היא כזאת: מאבטחים ואנשי 'יש עתיד' הקשו על כתב קול ישראל בחיפה דורון שפר, את סיקור ביקורו של שר האוצר במתנ"ס בעיר, מה שאילץ אותו בסופו דבר לעזוב את המקום.

שלשום הוזמנו עיתונאים מאזור חיפה, לאירוע פתוח בהשתתפותו של לפיד, במתנ"ס הדר. בהזמנה שהוציא גיל מזרחי, דוברו של סגן ראש עיריית חיפה שי אבוחצירה, נכתב: "אני מתכבד להזמינכם למפגש עם שר האוצר. האירוע פתוח לתקשורת והשר יתייחס לפתרון בעיית הדיור". כנראה שהזמנה זו יצאה ללא אישור המפלגה הארצית, מה שיצר בהמשך בלבול ומירמור.

שפר הגיע לאירוע, הצליח לעבור את חומת המאבטחים החסונים, נכנס ליציע באולם המתנ"ס שהיה מלא במאות משתתפים, וחיבר את הטייפ שלו לקופסת האירוע - אותה קופסת תקשורת איתה ניתן להקליט את המיקרופונים שעל הבמה. כעבור כמה דקות קיבל טלפון מחבר שביקש שיעזור לו להיכנס לאולם, וכשהגיע אליו אל מחוץ לאולם, בלמו אותו המאבטחים ואחד מדוברי המפלגה, ומנעו ממנו לחזור פנימה בטענה מדובר באירוע סגור, ובכך הוא וכתבת רדיו חיפה, אודיה שווץ, נבלמו בכניסה במשך דקות ארוכות. בהמשך "שוחררה" שווץ, אולם שפר נותר עדיין מחוץ לאולם עם המאבטחים.

כשהוא מדבר ללבם של אנשי המפלגה, הותר לו בסופו של דבר לחזור למקומו, אלא שאז - לאחר כ-5 דקות, הגיע איש הסאונד של האירוע וניתק לשפר את הכבל לקופסת האירוע, בטענה כי קיבל הוראה לעשות כן. "אני עיתונאי כ-14 שנה, שבע מתוכן בקול ישראל, ומעולם איש לא ניתן לי את המיקרופון. זו אלימות לשמה", אמר בשיחה עם אייס.

בעקבות כך, אסף שפר את דבריו, והחליט לעזוב את המקום תוך כדי שהוא נוזף באנשי המפלגה על התנהלותם מול עיתונאים. כעבור דקות, התקשרה אליו דוברת סיעת 'יש עתיד' בכנסת, הדר אלוני, התנצלה וניסתה לשכנעו לחזור, אולם הוא סירב, ואירוע ביקורו של לפיד בחיפה לא סוקר בקול ישראל.

מתא כתבי חיפה נמסר בתגובה כי הם מגנים את האירוע בו גירשו עיתונאי שהוזמנו לסקר את ביקורו של לפיד. "מה יש ללפיד להסתיר? רק אחרי שסולק בבושת פנים, התקשר דוברת המפלגה לפשר, התנצלה והציעה זו שיחזור. הוא כמובן כבר סירב".

ברשות השידור ביקשו לא להגיב לדברים. מ'יש עתיד' נמסר בתגובה: לצערנו נפלה אי הבנה בים הציג המקומי של 'יש עתיד' בחיפה אשר הזמין תקשורת לאירוע ללא תיאום. מיד כשנודעה לנו הבעיה, פעלנו לפתרונה, אך לצערנו הכתב בחר לעזוב את המקום. אנו מתנצלים על אי ההבנה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יהיר לפיד-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 24/03/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בושה לבוחרים הסתומים (ל"ת)
    לולה 23/03/2014 11:53
    הגב לתגובה זו
  • זה לא מפלגה לקופי המזרח (ל"ת)
    EE 23/03/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גדעון 23/03/2014 01:59
    הגב לתגובה זו
    איזה קול רדיופוני יש לו ?
  • 2.
    יהודה 21/03/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
    אולי פשוט עדיף להחרים את מופעי היחצ שלו?
  • 1.
    עיתונאית 21/03/2014 11:57
    הגב לתגובה זו
    שמתנהג כמו במשטרים האפלים ביותר
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.