קול ישראל מיקרופון מקרופון
צילום: יח"צ

(קול) ישראל מתייבשת: מה קורה בתכנית הוותיקה של רשת ב' 'השעה הבינ"ל'?

האם ההנהלה מייבשת את התכנית בגלל פעילות המגיש ערן סיקורל בוועד העיתונאים, או שכמו רבות מהתכניות - גם היא סובלת ממחסור בכוח אדם?
אלכסנדר כץ | (2)

"מגביה מהקרן, ורץ לנגוח לשער", את התיאור הזה מעולם הכדורגל, סיפק אחד העיתונאים ברשות השידור בנוגע לסיטואציה אליה נקלע אתמול (יום ד') ערן סיקורל, עורך חדשות החוץ של רשת ב', ומגיש ועורך התכנית 'השעה הבינ"ל'.

התכנית הוותיקה עוסקת יום-יום מזה שנים, בסיקור אירועים שונים מן העולם, השבוע למשל בסוגיית הפלתו של נשיא אוקראינה, ותגובתה של רוסיה בעקבות כך. המערכת הורכבה ממפיקת דסק, כתבת חוץ, עורך ומגיש. לאחרונה פרשה המפיקה הוותיקה ז'קלין אלקיים לגמלאות, וגם הכתבת נטליה קנבסקי, עזבה לפריז. כך נותרו בתכנית סיקורל ונאוה ננר כהן, שעורכת ומשדרת לסירוגין עם סיקורל.

בשל כך, נותר סיקורל לבדו במערכת התכנית, כשהוא מקבל מפיקות זמניות שאינן מכירות את החומר בו עוסקת התכנית. אתמול נרשם השיא, כאשר לתכנית לא שובצה כלל מפיקה, וכך נותר לו סיקורל לבדו - כמגיש, כתב, עורך ומפיק. ואולם, בסופו של דבר קיבל סיקורל עזרה מצד כמה מפיקות שהגיעו כל אחת לחצי שעה בצורה עצמאית, על מנת לעזור לו.

עוד לפני שהתכנית שודרה, כתב סיקורל בדף הפייסבוק שלו כי "אנחנו עובדים מידי יום עם מפיקות מזדמנות מעולות, שלא יכולות באמת לסייע לתכנית שלנו בלי הכרות מתמשכת עם החומרים ועם הכתבים. לעתים הן גם משובצות ללא יותר משעה שעתיים. היום (אתמול, א"כ) נשבר שיא חדש כשלא שובצה כלל מפיקה ליומן החוץ. אנחנו נסתדר. נרים יומן טלאי על טלאי. חברים ברדיו יעזרו ונסתדר". בין השורות ניתן להבחין בביקורת נגד הרשות: "כן, יש סיכוי שגם היום לא תרגישו מה קורה מאחורי הקלעים ובאילו דמים אנחנו מרימים את היומן הזה עם אדם אחד (אני במקרה הזה) שהוא גם עורך וגם מגיש. כך מייבשים שידור ציבורי".

מצד אחד טוענים גורמים כי אי איוש קבוע של תפקידים בתכנית היא רשלנות של הנהלת הרדיו, שגם ככה תכניות רבות סובלות ממצוקת כוח אדם. גורמים אחרים לא שוללים כי מדובר אולי בהתנכלות לסיקורל, שפעיל מזה תקופה ארוכה בוועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, ולאחרונה הפך ליו"ר הוועד, אותו ועד שמנהל מאבק עיקש בהנהלה בטענה לייבוש הרדיו, ואף יזם בחודשיים האחרונים עיצומים, שהופסקו לשבועות הקרובים בהחלטת בית הדין לעבודה.

ערן סיקורל סירב להגיב לדברים. מרשות השידור נמסר: "המידע עליו מתבסס הכתב, אינו נכון".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תוכנית ירודה ועבשה, בדיוק כמו הרשת כולה. (ל"ת)
    אח של פוטין 02/03/2014 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עובד 27/02/2014 18:45
    הגב לתגובה זו
    מבקר המדינה צריך לבדוק מי אינו מאשר קליטת עובדים בקול ישראל ובכך פוגע בציבור משלמי האגרה. האם נקלטו עובדים בשנתיים האחרונות ברשות השידור ובאיזה מחלקות? האם במחלקות בהן יש צורך בעובדים לא נקלטו עובדים חדשים ומדוע. מדוע הועד מנהל מאשר לקלוט עובדים חדשים במחלקות מסויימות בעוד במחלקות אחרות ההנהלה טוענת שהועד מנהל אינו נותן לה לקלוט?
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.