קול ישראל מיקרופון מקרופון
צילום: יח"צ

(קול) ישראל מתייבשת: מה קורה בתכנית הוותיקה של רשת ב' 'השעה הבינ"ל'?

האם ההנהלה מייבשת את התכנית בגלל פעילות המגיש ערן סיקורל בוועד העיתונאים, או שכמו רבות מהתכניות - גם היא סובלת ממחסור בכוח אדם?
אלכסנדר כץ | (2)

"מגביה מהקרן, ורץ לנגוח לשער", את התיאור הזה מעולם הכדורגל, סיפק אחד העיתונאים ברשות השידור בנוגע לסיטואציה אליה נקלע אתמול (יום ד') ערן סיקורל, עורך חדשות החוץ של רשת ב', ומגיש ועורך התכנית 'השעה הבינ"ל'.

התכנית הוותיקה עוסקת יום-יום מזה שנים, בסיקור אירועים שונים מן העולם, השבוע למשל בסוגיית הפלתו של נשיא אוקראינה, ותגובתה של רוסיה בעקבות כך. המערכת הורכבה ממפיקת דסק, כתבת חוץ, עורך ומגיש. לאחרונה פרשה המפיקה הוותיקה ז'קלין אלקיים לגמלאות, וגם הכתבת נטליה קנבסקי, עזבה לפריז. כך נותרו בתכנית סיקורל ונאוה ננר כהן, שעורכת ומשדרת לסירוגין עם סיקורל.

בשל כך, נותר סיקורל לבדו במערכת התכנית, כשהוא מקבל מפיקות זמניות שאינן מכירות את החומר בו עוסקת התכנית. אתמול נרשם השיא, כאשר לתכנית לא שובצה כלל מפיקה, וכך נותר לו סיקורל לבדו - כמגיש, כתב, עורך ומפיק. ואולם, בסופו של דבר קיבל סיקורל עזרה מצד כמה מפיקות שהגיעו כל אחת לחצי שעה בצורה עצמאית, על מנת לעזור לו.

עוד לפני שהתכנית שודרה, כתב סיקורל בדף הפייסבוק שלו כי "אנחנו עובדים מידי יום עם מפיקות מזדמנות מעולות, שלא יכולות באמת לסייע לתכנית שלנו בלי הכרות מתמשכת עם החומרים ועם הכתבים. לעתים הן גם משובצות ללא יותר משעה שעתיים. היום (אתמול, א"כ) נשבר שיא חדש כשלא שובצה כלל מפיקה ליומן החוץ. אנחנו נסתדר. נרים יומן טלאי על טלאי. חברים ברדיו יעזרו ונסתדר". בין השורות ניתן להבחין בביקורת נגד הרשות: "כן, יש סיכוי שגם היום לא תרגישו מה קורה מאחורי הקלעים ובאילו דמים אנחנו מרימים את היומן הזה עם אדם אחד (אני במקרה הזה) שהוא גם עורך וגם מגיש. כך מייבשים שידור ציבורי".

מצד אחד טוענים גורמים כי אי איוש קבוע של תפקידים בתכנית היא רשלנות של הנהלת הרדיו, שגם ככה תכניות רבות סובלות ממצוקת כוח אדם. גורמים אחרים לא שוללים כי מדובר אולי בהתנכלות לסיקורל, שפעיל מזה תקופה ארוכה בוועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, ולאחרונה הפך ליו"ר הוועד, אותו ועד שמנהל מאבק עיקש בהנהלה בטענה לייבוש הרדיו, ואף יזם בחודשיים האחרונים עיצומים, שהופסקו לשבועות הקרובים בהחלטת בית הדין לעבודה.

ערן סיקורל סירב להגיב לדברים. מרשות השידור נמסר: "המידע עליו מתבסס הכתב, אינו נכון".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תוכנית ירודה ועבשה, בדיוק כמו הרשת כולה. (ל"ת)
    אח של פוטין 02/03/2014 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עובד 27/02/2014 18:45
    הגב לתגובה זו
    מבקר המדינה צריך לבדוק מי אינו מאשר קליטת עובדים בקול ישראל ובכך פוגע בציבור משלמי האגרה. האם נקלטו עובדים בשנתיים האחרונות ברשות השידור ובאיזה מחלקות? האם במחלקות בהן יש צורך בעובדים לא נקלטו עובדים חדשים ומדוע. מדוע הועד מנהל מאשר לקלוט עובדים חדשים במחלקות מסויימות בעוד במחלקות אחרות ההנהלה טוענת שהועד מנהל אינו נותן לה לקלוט?
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״