רגב קונטס
צילום: Ella Uzan, Yaron Mendelovici
under40

"ההישג - קמפיין המחאה החברתית שעודד את הציבור לקחת בו חלק ולהפיצו"

רגב קונטס, במאי פרסומות וסרטי דוקו, ותמיד - מפעילי המחאה החברתית הבולטים, הוא האורח ב-under 40. על המחאה, פרסומת לבשר ו'ארץ חדשה'
נועה שנהב | (6)

במאי הדוקו והפרסומות, רגב קונטס, הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. שמו של קונטס זכה לפרסום במהלך המחאה החברתית, כשהיה אחד ממוביליה, יחד עם בת זוגו שיר נוסצקי.

קונטס הוא מרצה לעיצוב וקולנוע בשנקר ושותף ומנהל הקריאיטייב ב'תנועה לתקשורת חברתית' - משרד פרסום חברתי לניהול קמפיינים ציבוריים, שנולד 5 ימים לפני המחאה החברתית כדי לטפל בקמפיין שלה. הקמפיין האחרון של המשרד היה "תבחר או שיבחרו בשבילך" לעידוד ההצבעה בבחירות.

1) מי הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

תסריטאים וקופירייטרים. לא משנה העובדה שעבודתם למעשה היא הבסיס והעיקר של כל יצירה בתעשייתנו הקטנה, ולא משנה כמה גאונים, מוכשרים, מצחיקים או מרגשים הם יהיו - תמיד יהיה הכי קל לשכוח ולהתעלם מהם, בין השאר מכיוון שתוצרתם מתמצתת בסופו של דבר לכמה ניירות קטנים או גרוע מכך - להבל פה בן כמה מילים. ובעולם השואו ביז, מה מייחסים חשיבות יתרה למאמץ הגלוי לעין וכמה קשה זה כבר יכול להיות לכתוב כמה משפטים או רעיונות על איזה כמה עמודים?

2) מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

בקולנוע ההישג הכי משמעותי שלי הוא הסרט הדוקומטרי 'חברים' (friends) שייצא השנה ב'רשת' ובו ניסיתי לבדוק האם פייסבוק הוא מרחב סגור בתוך בועה, וירטואלי לחלוטין ללא קשר ישיר למציאות הגשמית, או האם הוא בסך הכל אמצעי תקשורת, כמו טלפון משוכלל שבסופו קובעים להיפגש ולעשות משהו בעולם. אחרי שנה שלמה של צילומי נפל של פגישות ראשונות (ואחרונות) מאכזבות, הפגישה עם דפני ליף ושאר החברים מהפייסבוק הצליחה, בקשיים מרובים, להחזיק מעמד לפחות ל-3 חודשים ולהעניק לי - ואני מקווה שגם לצופים, חוויה משמעותית והבנה של כיצד נראים יחסים אמיתיים בתחילת המאה ה-21.

בפרסום ההישג הכי גדול שלי הוא קמפיין המחאה החברתית, שהצליח, באמצעים פשוטים וזולים מאד לא רק להפוך לוויראלי, אלא גם ליצור פלטפורמה שאפשרה ואף עודדה את הציבור לקחת חלק ביצירת והפצת הקמפיין בקוד פתוח לחלוטין, תוך שהמסרים הבסיסיים נשמרים: מהפכה לכל המשפחה - כלומר מחאה לא אלימה הנוגעת ל-99% מהציבור בישראל, מילדי הגן ועד ניצולי השואה, וכל זאת כקמפיין ברשתות חברתיות שבעצם קורה לאזרחים לצאת מהמחשב אל הרחובות או כפי שכינינו זאת אז - קמפיין פייסבוק נגד פייסבוק.

3) מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

סרטי חסות שביימתי לזוגלובק. בלחץ מאסיבי של הסוכן שלי שגייס כל מיני טיעונים פילוסופיים ופסיכולוגיים מתוחכמים, הדחקתי את היותי צמחוני אדוק ואוהב חיות מושבע כבר שנים ארוכות. העונש שהג'ירפה העליונה (שהיא כרגע הנשיאה התורנית של איחוד החיות המתות בשמיים) המיטה עלי - היה יום הצילום הגרוע ביותר שאפשר לדמיין מכל בחינה אפשרית, כשבמרכז עומדים צלחות מלאות בשר מדמם (כן מדמם! ככה לפחות אני זוכר אותו מדמם, עצוב ומאשים!), שחקנים לא ממושמעים, צלם קוטר, וצוות עייף. ומאז אני זוכר שעקרונות, העדפות ואפילו - שומו שמיים - מוסר, הם לא רק דבר שעדיין נחוץ לאדם המבולבל בעידן הדיגיטלי, אלא אפילו הכרחי בתוך העולם האולטרה קפיטליסטי שבו אנחנו חיים. אמן.

4) מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

בגיל 12, למשך כמה שנים, למדתי נינג'יטסו (כן כן, אמנות הלחימה של הנינג'ות), כנראה בגלל גל סרטי הנינג'ות של שנות ה-80, אבל גם כתגובה על כך שחטפתי מכות מכל הערסים בשכונה. פעמיים בשבוע נסעתי מראשל"צ לעיר הנינג'ות המסתורית והעתיקה - רחובות - שם היה סטודיו לקרטה שגם לימד נינג'ות צעירות. בתכלס זה היה פשוט שילוב בין קרטה לג'ודו, והדבר הנינג'אי היחידי היה שהחליפת קרטה הייתה שחורה ושהכנו שוריקאנים (כוכבי נינג'ה) מפלסטיק שחיבר ריבעיות של גביעי אשל. פרשתי אחרי שלא הצלחתי לקבל בפעם השלישית חגורה צהובה. אנטישמים.

5) מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

ישן, קורא, מאונן, וחוזר חלילה.

6) מי פתח לך דלת?

יונתן סטירין שהיה המרצה שלי בבצלאל, ויחד עם אורי לברון וראובן אדלר, פתחו לי את הדלת לאדלר חומסקי בעיצומה של עבודה על הקמפיין של אריק שרון במערכת הבחירות של 2002-2003. אורי ביילין, קופירייטר שישב לידי באותו חלל, ראה עבודות בימוי קטנות שעשיתי כסטודנט ואחרי שעזב להקים משרד משלו, נתן לי את הצ'אנס הראשון לביים פרסומת, וגיורא יהלום וגיא לביא מ-yes יחד עם אילון רצ'קובסקי וקובי גל מ'יולי אוגוסט', נתנו לי ביחד את האפשרות לעשות את הדוקו הראשון שלי 'החברה הכי גרועה בעולם'.

7) מהם מקורות ההשראה שלך?

כמובן שאבא שלי, איתו עשיתי כבר 7 סרטים עלילתיים ודוקמנטריים. הוא בעיניי הגיבור הקולנועי האולטימטיבי - הוא נמוך, קירח, ממושקף, מבולבל, כיס חולצתו ואצבעותיו מוכתמות בדיו, הוא עצלן, אך בעל כושר המצאה, מצחיק אך לא מודע לעצמו בכל רגע ורגע, והעיקר - לא מפחד לחשוף את נשמתו לעצמו ולקהל, על כל מורכבותה, חוסר שלמותה ויופיה האנושי. ההיפך המוחלט מברוס ויליס ב'מת לחיות'. חוץ מהקרחת.

8) כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?

להסתכל רק במוניטור. בימוי קולנוע זה גיהינום. אני מצטער, אבל זה נכון. אתה קם מוקדם בבוקר, לפעמים אפילו ב-4:00, ולוקחים אותך לאיזה מקום רחוק רחוק מהמצעים המחבקים שלך. שם, אחרי ארוחה קצרה, נתלים בך 20-30 זוגות עיניים ומחכים שתגיד להם בדיוק (אבל בדיוק) מה הם אמורים לעשות עכשיו. ואז מתחיל הבלגן. המאפרת רוצה שתראה לרגע, אבל רק לרגע את הטקסטורה של הצלקת שהיא עשתה לפושע, המלבישה חייבת אישור על השמלה של השחקנית הראשית, הצלם רוצה לדעת מה בדיוק הפריים ויש לו שלל רעיונות לגבי גובה הזווית, שהתאורן מתנגד להן כי העוזרת במאי אמרה לו שלא יהיה זמן לקלוזאפים שרצית, למרות שאתה חושב שבלעדיהן אין סרט. ולא אמרתי מילה עוד על השחקן שעוד לא לגמרי סגור על הדמות שלו (או שפתאום נולדו לו רעיונות חדשים לטקסט), המפיק (שלא מבין למה לא צילמת כבר את הסצנה הזאת), ואם זה פרסומת אז יש גם את הקופי רייטרים ממשרד הפרסום שחושבים שאתה הולך להרוס להם את הבייבי, את הלקוח שחושב שהלוגו ברקע קטן מדי, ואת אשתו של הלקוח שחושבת שהשמלה של השחקנית הראשית מזעזעת וחייבים להחליף גם אם צילמת כבר חלק מהשוטים עם השמלה הזאת.

בתוך הדבר הזה אתה חושב לעצמך - אני מסכן, אני ממש מסכן. אני סובל, אני ממש סובל. לפני כמה רגעים עוד פינקה אותי השמיכה וכעת אני בלהבות הגיהנום. ברגעים אלה זכור - עליך רק להחזיק מעמד. לא להצטיין, לא להיות גיבור, רק להחזיק מעמד עד סוף יום הצילום ולא להישבר. עם הזמן זה יהפוך להיות (מעט) קל יותר. הדרך היחידה לדעת מה מצב הסרט המצטלם, היא פשוט להסתכל דרך המוניטור ולקבל החלטות רק על סמך מה שמופיע בו. אם הסט נראה טוב והשחקנים משחקים היטב והפריים והתנועה קולעים למטרה - זה הדבר היחידי שחשוב כי רק זה ישאר אחרי יום הצילום. כל השאר, כולל אשת הלקוח שתקועה כבר שעה עם המלבישה בקרון בניסיון למצוא שמלה לטעמה, יעלם בסוף היום.

9) כשהיית קטן, מה רצית לעשות/ להיות כשתהיה גדול?

רציתי להיות עורך דין. באמת. אני יודע שזה אומלל. למה שילד קטן ירצה להיות עורך דין? זה כמעט כאילו היו שואלים אותי עוד בגן מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול והייתי עונה בקול ילדותי - לעבוד בביטוח לאומי או להיות רואה חשבון בחברה שמתמחה במיזוגים, אבל זה נכון. רציתי להיות עורך דין. אבל לזכותי יאמר שלא סתם עורך דין - אלא עורך דין הלוחם למען בעלי החיים - שילוב בין 2 האהבות שלי בגיל 10 - החתול שלי וגרייס ואן אואן, הפרליקטה הבלונדינית החתיכה והמרשימה מ'פרקליטי LA'. בסוף הפכתי להיות במאי (חבל שלא כבאי כי זה היה יכול להיות היפוך מושלם), אבל לקחתי חלק בהקמת ארגון אנונימוס למען בעלי חיים כשהייתי בן 14 בשנת 1990, והחתול שלי זכה להגיע לגיל 20.

10) באיזה בית גדלת?

בית במרכז הישן של ראשון לציון, דודי שמש ואנטנות בין שאריות הפרדסים, קומה רביעית, חניה מלאה בסובארואים שביום שבת בדיוק ב-11:00 בבוקר כל האבות הקרחים יוצאים בבת אחת עם מטלית מעור צבי וטרנזיסטור קטן ומנקים את הרכבים ושומעים את הגששים.

לסיכום, קמפיין פרסומי שאהבת מהזמן האחרון:

מאד אהבתי את הקמפיינים של 2 מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות האחרונות - 'ארץ חדשה' ו'דע"ם - מפלגת פועלים'. אני חושב שהן לא עברו את אחוז החסימה בין השאר כיוון שהקמפיין היה מצויין - אך עבור מוצר או שירות אחר - לא עבור מפלגה. במקרה של 'ארץ חדשה' זה היה יכול קמפיין נהדר לכלי תקשורת אינטרנטי חתרני או אפילו כפרומואים מעולים לסדרה חדשה וקונספירטיבית, כיוון שהקמפיין באמת הצליח לסגל לצופה ראיה קונספירטיבית שעל גבול הפרנואידית של המציאות וזה בהחלט מה שכלי תקשורת רדיקלי או סדרה קיצונית אמורה לעשות. הקמפיין של דעם - שמשלב אסתטיקות קומוניסטיות קלאסיות שעברו עיבוד עכשיווי עם סמלים ופונטים ומסרים על שותפות יהודית-ערבית-חיובית - יוצר באמת פלפטורמה מאד בולטת ומרשימה, אך לדעתי לא מספיקה באמת כדי לייצג מפלגה או אידיאולוגיה מורכבת וסדורה אבל הקמפיין היה יכול להיות מעולה עבור למשל, חברת אופנה, שדווקא בחודש שבו בנטון עוזבת סופית את ישראל, מחזיר עטרה ליושנה לקמפיינים המסחריים שעוסקים בנושאים של פוליטיקה וחברה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מוסרי לבעלי חיים-אך מתעלל בחברה שלו (ל"ת)
    המסכנה ממחוברים 25/02/2013 01:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני רק הבהרה 24/02/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא היה מכיר אותו, וזה שהוא עמד מאחורי דפני בעצרות - לא זה מה שהפך אותו לסלב
  • 4.
    תומבוי 24/02/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    תמשיך לביים, שכל ליצירת שינוי אין לך חמוד.
  • 3.
    למה מי הוא, אלן דילון? (ל"ת)
    אני רק שאלה 24/02/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הוא תותח . כל הכבוד לו (ל"ת)
    גלעד 24/02/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הוא כזה אפס שגם תגובה לא בא לי לכתוב (ל"ת)
    מפגין 24/02/2013 12:10
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.