רגב קונטס
צילום: Ella Uzan, Yaron Mendelovici
under40

"ההישג - קמפיין המחאה החברתית שעודד את הציבור לקחת בו חלק ולהפיצו"

רגב קונטס, במאי פרסומות וסרטי דוקו, ותמיד - מפעילי המחאה החברתית הבולטים, הוא האורח ב-under 40. על המחאה, פרסומת לבשר ו'ארץ חדשה'
נועה שנהב | (6)

במאי הדוקו והפרסומות, רגב קונטס, הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. שמו של קונטס זכה לפרסום במהלך המחאה החברתית, כשהיה אחד ממוביליה, יחד עם בת זוגו שיר נוסצקי.

קונטס הוא מרצה לעיצוב וקולנוע בשנקר ושותף ומנהל הקריאיטייב ב'תנועה לתקשורת חברתית' - משרד פרסום חברתי לניהול קמפיינים ציבוריים, שנולד 5 ימים לפני המחאה החברתית כדי לטפל בקמפיין שלה. הקמפיין האחרון של המשרד היה "תבחר או שיבחרו בשבילך" לעידוד ההצבעה בבחירות.

1) מי הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

תסריטאים וקופירייטרים. לא משנה העובדה שעבודתם למעשה היא הבסיס והעיקר של כל יצירה בתעשייתנו הקטנה, ולא משנה כמה גאונים, מוכשרים, מצחיקים או מרגשים הם יהיו - תמיד יהיה הכי קל לשכוח ולהתעלם מהם, בין השאר מכיוון שתוצרתם מתמצתת בסופו של דבר לכמה ניירות קטנים או גרוע מכך - להבל פה בן כמה מילים. ובעולם השואו ביז, מה מייחסים חשיבות יתרה למאמץ הגלוי לעין וכמה קשה זה כבר יכול להיות לכתוב כמה משפטים או רעיונות על איזה כמה עמודים?

2) מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

בקולנוע ההישג הכי משמעותי שלי הוא הסרט הדוקומטרי 'חברים' (friends) שייצא השנה ב'רשת' ובו ניסיתי לבדוק האם פייסבוק הוא מרחב סגור בתוך בועה, וירטואלי לחלוטין ללא קשר ישיר למציאות הגשמית, או האם הוא בסך הכל אמצעי תקשורת, כמו טלפון משוכלל שבסופו קובעים להיפגש ולעשות משהו בעולם. אחרי שנה שלמה של צילומי נפל של פגישות ראשונות (ואחרונות) מאכזבות, הפגישה עם דפני ליף ושאר החברים מהפייסבוק הצליחה, בקשיים מרובים, להחזיק מעמד לפחות ל-3 חודשים ולהעניק לי - ואני מקווה שגם לצופים, חוויה משמעותית והבנה של כיצד נראים יחסים אמיתיים בתחילת המאה ה-21.

בפרסום ההישג הכי גדול שלי הוא קמפיין המחאה החברתית, שהצליח, באמצעים פשוטים וזולים מאד לא רק להפוך לוויראלי, אלא גם ליצור פלטפורמה שאפשרה ואף עודדה את הציבור לקחת חלק ביצירת והפצת הקמפיין בקוד פתוח לחלוטין, תוך שהמסרים הבסיסיים נשמרים: מהפכה לכל המשפחה - כלומר מחאה לא אלימה הנוגעת ל-99% מהציבור בישראל, מילדי הגן ועד ניצולי השואה, וכל זאת כקמפיין ברשתות חברתיות שבעצם קורה לאזרחים לצאת מהמחשב אל הרחובות או כפי שכינינו זאת אז - קמפיין פייסבוק נגד פייסבוק.

3) מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

סרטי חסות שביימתי לזוגלובק. בלחץ מאסיבי של הסוכן שלי שגייס כל מיני טיעונים פילוסופיים ופסיכולוגיים מתוחכמים, הדחקתי את היותי צמחוני אדוק ואוהב חיות מושבע כבר שנים ארוכות. העונש שהג'ירפה העליונה (שהיא כרגע הנשיאה התורנית של איחוד החיות המתות בשמיים) המיטה עלי - היה יום הצילום הגרוע ביותר שאפשר לדמיין מכל בחינה אפשרית, כשבמרכז עומדים צלחות מלאות בשר מדמם (כן מדמם! ככה לפחות אני זוכר אותו מדמם, עצוב ומאשים!), שחקנים לא ממושמעים, צלם קוטר, וצוות עייף. ומאז אני זוכר שעקרונות, העדפות ואפילו - שומו שמיים - מוסר, הם לא רק דבר שעדיין נחוץ לאדם המבולבל בעידן הדיגיטלי, אלא אפילו הכרחי בתוך העולם האולטרה קפיטליסטי שבו אנחנו חיים. אמן.

4) מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

בגיל 12, למשך כמה שנים, למדתי נינג'יטסו (כן כן, אמנות הלחימה של הנינג'ות), כנראה בגלל גל סרטי הנינג'ות של שנות ה-80, אבל גם כתגובה על כך שחטפתי מכות מכל הערסים בשכונה. פעמיים בשבוע נסעתי מראשל"צ לעיר הנינג'ות המסתורית והעתיקה - רחובות - שם היה סטודיו לקרטה שגם לימד נינג'ות צעירות. בתכלס זה היה פשוט שילוב בין קרטה לג'ודו, והדבר הנינג'אי היחידי היה שהחליפת קרטה הייתה שחורה ושהכנו שוריקאנים (כוכבי נינג'ה) מפלסטיק שחיבר ריבעיות של גביעי אשל. פרשתי אחרי שלא הצלחתי לקבל בפעם השלישית חגורה צהובה. אנטישמים.

5) מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

ישן, קורא, מאונן, וחוזר חלילה.

6) מי פתח לך דלת?

יונתן סטירין שהיה המרצה שלי בבצלאל, ויחד עם אורי לברון וראובן אדלר, פתחו לי את הדלת לאדלר חומסקי בעיצומה של עבודה על הקמפיין של אריק שרון במערכת הבחירות של 2002-2003. אורי ביילין, קופירייטר שישב לידי באותו חלל, ראה עבודות בימוי קטנות שעשיתי כסטודנט ואחרי שעזב להקים משרד משלו, נתן לי את הצ'אנס הראשון לביים פרסומת, וגיורא יהלום וגיא לביא מ-yes יחד עם אילון רצ'קובסקי וקובי גל מ'יולי אוגוסט', נתנו לי ביחד את האפשרות לעשות את הדוקו הראשון שלי 'החברה הכי גרועה בעולם'.

7) מהם מקורות ההשראה שלך?

כמובן שאבא שלי, איתו עשיתי כבר 7 סרטים עלילתיים ודוקמנטריים. הוא בעיניי הגיבור הקולנועי האולטימטיבי - הוא נמוך, קירח, ממושקף, מבולבל, כיס חולצתו ואצבעותיו מוכתמות בדיו, הוא עצלן, אך בעל כושר המצאה, מצחיק אך לא מודע לעצמו בכל רגע ורגע, והעיקר - לא מפחד לחשוף את נשמתו לעצמו ולקהל, על כל מורכבותה, חוסר שלמותה ויופיה האנושי. ההיפך המוחלט מברוס ויליס ב'מת לחיות'. חוץ מהקרחת.

8) כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?

להסתכל רק במוניטור. בימוי קולנוע זה גיהינום. אני מצטער, אבל זה נכון. אתה קם מוקדם בבוקר, לפעמים אפילו ב-4:00, ולוקחים אותך לאיזה מקום רחוק רחוק מהמצעים המחבקים שלך. שם, אחרי ארוחה קצרה, נתלים בך 20-30 זוגות עיניים ומחכים שתגיד להם בדיוק (אבל בדיוק) מה הם אמורים לעשות עכשיו. ואז מתחיל הבלגן. המאפרת רוצה שתראה לרגע, אבל רק לרגע את הטקסטורה של הצלקת שהיא עשתה לפושע, המלבישה חייבת אישור על השמלה של השחקנית הראשית, הצלם רוצה לדעת מה בדיוק הפריים ויש לו שלל רעיונות לגבי גובה הזווית, שהתאורן מתנגד להן כי העוזרת במאי אמרה לו שלא יהיה זמן לקלוזאפים שרצית, למרות שאתה חושב שבלעדיהן אין סרט. ולא אמרתי מילה עוד על השחקן שעוד לא לגמרי סגור על הדמות שלו (או שפתאום נולדו לו רעיונות חדשים לטקסט), המפיק (שלא מבין למה לא צילמת כבר את הסצנה הזאת), ואם זה פרסומת אז יש גם את הקופי רייטרים ממשרד הפרסום שחושבים שאתה הולך להרוס להם את הבייבי, את הלקוח שחושב שהלוגו ברקע קטן מדי, ואת אשתו של הלקוח שחושבת שהשמלה של השחקנית הראשית מזעזעת וחייבים להחליף גם אם צילמת כבר חלק מהשוטים עם השמלה הזאת.

בתוך הדבר הזה אתה חושב לעצמך - אני מסכן, אני ממש מסכן. אני סובל, אני ממש סובל. לפני כמה רגעים עוד פינקה אותי השמיכה וכעת אני בלהבות הגיהנום. ברגעים אלה זכור - עליך רק להחזיק מעמד. לא להצטיין, לא להיות גיבור, רק להחזיק מעמד עד סוף יום הצילום ולא להישבר. עם הזמן זה יהפוך להיות (מעט) קל יותר. הדרך היחידה לדעת מה מצב הסרט המצטלם, היא פשוט להסתכל דרך המוניטור ולקבל החלטות רק על סמך מה שמופיע בו. אם הסט נראה טוב והשחקנים משחקים היטב והפריים והתנועה קולעים למטרה - זה הדבר היחידי שחשוב כי רק זה ישאר אחרי יום הצילום. כל השאר, כולל אשת הלקוח שתקועה כבר שעה עם המלבישה בקרון בניסיון למצוא שמלה לטעמה, יעלם בסוף היום.

9) כשהיית קטן, מה רצית לעשות/ להיות כשתהיה גדול?

רציתי להיות עורך דין. באמת. אני יודע שזה אומלל. למה שילד קטן ירצה להיות עורך דין? זה כמעט כאילו היו שואלים אותי עוד בגן מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול והייתי עונה בקול ילדותי - לעבוד בביטוח לאומי או להיות רואה חשבון בחברה שמתמחה במיזוגים, אבל זה נכון. רציתי להיות עורך דין. אבל לזכותי יאמר שלא סתם עורך דין - אלא עורך דין הלוחם למען בעלי החיים - שילוב בין 2 האהבות שלי בגיל 10 - החתול שלי וגרייס ואן אואן, הפרליקטה הבלונדינית החתיכה והמרשימה מ'פרקליטי LA'. בסוף הפכתי להיות במאי (חבל שלא כבאי כי זה היה יכול להיות היפוך מושלם), אבל לקחתי חלק בהקמת ארגון אנונימוס למען בעלי חיים כשהייתי בן 14 בשנת 1990, והחתול שלי זכה להגיע לגיל 20.

10) באיזה בית גדלת?

בית במרכז הישן של ראשון לציון, דודי שמש ואנטנות בין שאריות הפרדסים, קומה רביעית, חניה מלאה בסובארואים שביום שבת בדיוק ב-11:00 בבוקר כל האבות הקרחים יוצאים בבת אחת עם מטלית מעור צבי וטרנזיסטור קטן ומנקים את הרכבים ושומעים את הגששים.

לסיכום, קמפיין פרסומי שאהבת מהזמן האחרון:

מאד אהבתי את הקמפיינים של 2 מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות האחרונות - 'ארץ חדשה' ו'דע"ם - מפלגת פועלים'. אני חושב שהן לא עברו את אחוז החסימה בין השאר כיוון שהקמפיין היה מצויין - אך עבור מוצר או שירות אחר - לא עבור מפלגה. במקרה של 'ארץ חדשה' זה היה יכול קמפיין נהדר לכלי תקשורת אינטרנטי חתרני או אפילו כפרומואים מעולים לסדרה חדשה וקונספירטיבית, כיוון שהקמפיין באמת הצליח לסגל לצופה ראיה קונספירטיבית שעל גבול הפרנואידית של המציאות וזה בהחלט מה שכלי תקשורת רדיקלי או סדרה קיצונית אמורה לעשות. הקמפיין של דעם - שמשלב אסתטיקות קומוניסטיות קלאסיות שעברו עיבוד עכשיווי עם סמלים ופונטים ומסרים על שותפות יהודית-ערבית-חיובית - יוצר באמת פלפטורמה מאד בולטת ומרשימה, אך לדעתי לא מספיקה באמת כדי לייצג מפלגה או אידיאולוגיה מורכבת וסדורה אבל הקמפיין היה יכול להיות מעולה עבור למשל, חברת אופנה, שדווקא בחודש שבו בנטון עוזבת סופית את ישראל, מחזיר עטרה ליושנה לקמפיינים המסחריים שעוסקים בנושאים של פוליטיקה וחברה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מוסרי לבעלי חיים-אך מתעלל בחברה שלו (ל"ת)
    המסכנה ממחוברים 25/02/2013 01:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני רק הבהרה 24/02/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא היה מכיר אותו, וזה שהוא עמד מאחורי דפני בעצרות - לא זה מה שהפך אותו לסלב
  • 4.
    תומבוי 24/02/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    תמשיך לביים, שכל ליצירת שינוי אין לך חמוד.
  • 3.
    למה מי הוא, אלן דילון? (ל"ת)
    אני רק שאלה 24/02/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הוא תותח . כל הכבוד לו (ל"ת)
    גלעד 24/02/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הוא כזה אפס שגם תגובה לא בא לי לכתוב (ל"ת)
    מפגין 24/02/2013 12:10
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״