
"ההישג - קמפיין המחאה החברתית שעודד את הציבור לקחת בו חלק ולהפיצו"
במאי הדוקו והפרסומות, רגב קונטס, הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. שמו של קונטס זכה לפרסום במהלך המחאה החברתית, כשהיה אחד ממוביליה, יחד עם בת זוגו שיר נוסצקי.
קונטס הוא מרצה לעיצוב וקולנוע בשנקר ושותף ומנהל הקריאיטייב ב'תנועה לתקשורת חברתית' - משרד פרסום חברתי לניהול קמפיינים ציבוריים, שנולד 5 ימים לפני המחאה החברתית כדי לטפל בקמפיין שלה. הקמפיין האחרון של המשרד היה "תבחר או שיבחרו בשבילך" לעידוד ההצבעה בבחירות.
1) מי הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תסריטאים וקופירייטרים. לא משנה העובדה שעבודתם למעשה היא הבסיס והעיקר של כל יצירה בתעשייתנו הקטנה, ולא משנה כמה גאונים, מוכשרים, מצחיקים או מרגשים הם יהיו - תמיד יהיה הכי קל לשכוח ולהתעלם מהם, בין השאר מכיוון שתוצרתם מתמצתת בסופו של דבר לכמה ניירות קטנים או גרוע מכך - להבל פה בן כמה מילים. ובעולם השואו ביז, מה מייחסים חשיבות יתרה למאמץ הגלוי לעין וכמה קשה זה כבר יכול להיות לכתוב כמה משפטים או רעיונות על איזה כמה עמודים?
2) מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
בקולנוע ההישג הכי משמעותי שלי הוא הסרט הדוקומטרי 'חברים' (friends) שייצא השנה ב'רשת' ובו ניסיתי לבדוק האם פייסבוק הוא מרחב סגור בתוך בועה, וירטואלי לחלוטין ללא קשר ישיר למציאות הגשמית, או האם הוא בסך הכל אמצעי תקשורת, כמו טלפון משוכלל שבסופו קובעים להיפגש ולעשות משהו בעולם. אחרי שנה שלמה של צילומי נפל של פגישות ראשונות (ואחרונות) מאכזבות, הפגישה עם דפני ליף ושאר החברים מהפייסבוק הצליחה, בקשיים מרובים, להחזיק מעמד לפחות ל-3 חודשים ולהעניק לי - ואני מקווה שגם לצופים, חוויה משמעותית והבנה של כיצד נראים יחסים אמיתיים בתחילת המאה ה-21.
בפרסום ההישג הכי גדול שלי הוא קמפיין המחאה החברתית, שהצליח, באמצעים פשוטים וזולים מאד לא רק להפוך לוויראלי, אלא גם ליצור פלטפורמה שאפשרה ואף עודדה את הציבור לקחת חלק ביצירת והפצת הקמפיין בקוד פתוח לחלוטין, תוך שהמסרים הבסיסיים נשמרים: מהפכה לכל המשפחה - כלומר מחאה לא אלימה הנוגעת ל-99% מהציבור בישראל, מילדי הגן ועד ניצולי השואה, וכל זאת כקמפיין ברשתות חברתיות שבעצם קורה לאזרחים לצאת מהמחשב אל הרחובות או כפי שכינינו זאת אז - קמפיין פייסבוק נגד פייסבוק.
3) מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
סרטי חסות שביימתי לזוגלובק. בלחץ מאסיבי של הסוכן שלי שגייס כל מיני טיעונים פילוסופיים ופסיכולוגיים מתוחכמים, הדחקתי את היותי צמחוני אדוק ואוהב חיות מושבע כבר שנים ארוכות. העונש שהג'ירפה העליונה (שהיא כרגע הנשיאה התורנית של איחוד החיות המתות בשמיים) המיטה עלי - היה יום הצילום הגרוע ביותר שאפשר לדמיין מכל בחינה אפשרית, כשבמרכז עומדים צלחות מלאות בשר מדמם (כן מדמם! ככה לפחות אני זוכר אותו מדמם, עצוב ומאשים!), שחקנים לא ממושמעים, צלם קוטר, וצוות עייף. ומאז אני זוכר שעקרונות, העדפות ואפילו - שומו שמיים - מוסר, הם לא רק דבר שעדיין נחוץ לאדם המבולבל בעידן הדיגיטלי, אלא אפילו הכרחי בתוך העולם האולטרה קפיטליסטי שבו אנחנו חיים. אמן.
4) מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
בגיל 12, למשך כמה שנים, למדתי נינג'יטסו (כן כן, אמנות הלחימה של הנינג'ות), כנראה בגלל גל סרטי הנינג'ות של שנות ה-80, אבל גם כתגובה על כך שחטפתי מכות מכל הערסים בשכונה. פעמיים בשבוע נסעתי מראשל"צ לעיר הנינג'ות המסתורית והעתיקה - רחובות - שם היה סטודיו לקרטה שגם לימד נינג'ות צעירות. בתכלס זה היה פשוט שילוב בין קרטה לג'ודו, והדבר הנינג'אי היחידי היה שהחליפת קרטה הייתה שחורה ושהכנו שוריקאנים (כוכבי נינג'ה) מפלסטיק שחיבר ריבעיות של גביעי אשל. פרשתי אחרי שלא הצלחתי לקבל בפעם השלישית חגורה צהובה. אנטישמים.
5) מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
ישן, קורא, מאונן, וחוזר חלילה.
6) מי פתח לך דלת?
יונתן סטירין שהיה המרצה שלי בבצלאל, ויחד עם אורי לברון וראובן אדלר, פתחו לי את הדלת לאדלר חומסקי בעיצומה של עבודה על הקמפיין של אריק שרון במערכת הבחירות של 2002-2003. אורי ביילין, קופירייטר שישב לידי באותו חלל, ראה עבודות בימוי קטנות שעשיתי כסטודנט ואחרי שעזב להקים משרד משלו, נתן לי את הצ'אנס הראשון לביים פרסומת, וגיורא יהלום וגיא לביא מ-yes יחד עם אילון רצ'קובסקי וקובי גל מ'יולי אוגוסט', נתנו לי ביחד את האפשרות לעשות את הדוקו הראשון שלי 'החברה הכי גרועה בעולם'.
7) מהם מקורות ההשראה שלך?
כמובן שאבא שלי, איתו עשיתי כבר 7 סרטים עלילתיים ודוקמנטריים. הוא בעיניי הגיבור הקולנועי האולטימטיבי - הוא נמוך, קירח, ממושקף, מבולבל, כיס חולצתו ואצבעותיו מוכתמות בדיו, הוא עצלן, אך בעל כושר המצאה, מצחיק אך לא מודע לעצמו בכל רגע ורגע, והעיקר - לא מפחד לחשוף את נשמתו לעצמו ולקהל, על כל מורכבותה, חוסר שלמותה ויופיה האנושי. ההיפך המוחלט מברוס ויליס ב'מת לחיות'. חוץ מהקרחת.
- 6.מוסרי לבעלי חיים-אך מתעלל בחברה שלו (ל"ת)המסכנה ממחוברים 25/02/2013 01:30הגב לתגובה זו
- 5.אני רק הבהרה 24/02/2013 15:05הגב לתגובה זואף אחד לא היה מכיר אותו, וזה שהוא עמד מאחורי דפני בעצרות - לא זה מה שהפך אותו לסלב
- 4.תומבוי 24/02/2013 13:53הגב לתגובה זותמשיך לביים, שכל ליצירת שינוי אין לך חמוד.
- 3.למה מי הוא, אלן דילון? (ל"ת)אני רק שאלה 24/02/2013 13:20הגב לתגובה זו
- 2.הוא תותח . כל הכבוד לו (ל"ת)גלעד 24/02/2013 12:17הגב לתגובה זו
- 1.הוא כזה אפס שגם תגובה לא בא לי לכתוב (ל"ת)מפגין 24/02/2013 12:10הגב לתגובה זו