בחירות לוועד המנהל בוועדה למדרוג: כסא היו"ר יוקצה לנציג ענף הפרסום
ועדת המדרוג לאינטרנט שעוד חוגגת את תוצאות קמפיין פטרושקה שכיכב בשבוע שעבר, נוחתת לקרקע מהר מאוד. ב-24 בדצמבר תפגש האסיפה הכללית ובמועד זה ייערכו הבחירות לוועד המנהל של הוועדה, ובעקבותיהם ייערכו הבחירות ליו"ר הוועד המנהל.
בוועד המנהל של הוועדה למדרוג האינטרנט מכהנים 10 נציגים. 6 מייצגים את האתרים, כאשר 2 מקומות משוריינים לאתרים שאינם נמנים על הגדולים, דהיינו מהווים פחות מ-5% מזכות ההצבעה באסיפה הכללית. 4 מקומות נוספים שמורים לנציגי משרדי הפרסום. החלוקה נועדה להעניק ייצוג הולם לכל החברים בוועדת המדרוג.
על 10 המקומות בוועד המנהל מתמודדים 14 נציגים. 8 מהאתרים ו-6 נציגים ממשרדי הפרסום. המועמדים מטעם האתרים הם: דודו בקר מוואלה, אודי מילנר מאתר one, שירלי בכר מאתר נענע10, ברק קלמנוביץ' מ-ynet, גדעון אוזן מגלובס, זיו רוזן מ-mako, דן חן מתפוז ואופיר שטויאר מקבוצת קו מנחה. נציגי המשרדים הם: אמיר וייס ממקאן, עמית אוחיון ממדיה קום, גיא שמחון מפובליסיס, יואב צוקר מזניט, תימור בראון מ-dsay ורון בן חיים מ-jwt.
בוועדה למדרוג האינטרנט נהוגה רוטציה שנתית בתפקיד יו"ר הוועד המנהל. בשנה האחרונה כיהנה בתפקיד יו"ר הוועד מירב שיפמן - מנהלת המחקר של קשת/mako. שיפמן החליפה בתפקידה את אמיר וייס וגיא שמחון שכיהנו יחד (כל אחד חצי שנה) בשנת 2011, לאחר שזכו למספר קולות זהה. כעת, בשנת 2013 חוזר כסא היו"ר של הוועד המנהל לאחד מנציגי משרדי הפרסום. היו"ר ייבחר על ידי האסיפה הכללית, מתוך 4 הנציגים שייבחרו לוועד המנהל.
בנוסף לבחירות צפויה האסיפה הכללית לאשר את המלצות הסטנדריזציה העצמית שמבקשים אתרי האינטרנט להחיל על השוק בו הם פועלים. בין הסוגיות שיעלו לדיון יהיו גדלי הבאנרים המופיעים באתרים, כמות הבאנרים וכמו כן תופעות פרסום מציקות כדוגמת פופ אנדרים, פופ אוברים ועוד. בוועדה תכננים לפרסם מדד אתיקה חודשי שיסקור את העמידה של הגופים החברים בנהלים החדשים.
* גילוי נאות: אופיר שטויאר הוא מנכ"ל קבוצת קו מנחה המחזיקה בין היתר באתר אייס.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
