פרסום ראשון

בחירות לוועד המנהל בוועדה למדרוג: כסא היו"ר יוקצה לנציג ענף הפרסום

אחרי 'פטרשוקה' חוזרים לעניינים. בעוד כשבוע ייערכו בחירות לוועד המנהל. על תפקיד היו"ר יתמודדו נציגים מזניט, פובליסיס, dsay, מדיה קום, מקאן ו-JWT
משה בנימין |

ועדת המדרוג לאינטרנט שעוד חוגגת את תוצאות קמפיין פטרושקה שכיכב בשבוע שעבר, נוחתת לקרקע מהר מאוד. ב-24 בדצמבר תפגש האסיפה הכללית ובמועד זה ייערכו הבחירות לוועד המנהל של הוועדה, ובעקבותיהם ייערכו הבחירות ליו"ר הוועד המנהל.

בוועד המנהל של הוועדה למדרוג האינטרנט מכהנים 10 נציגים. 6 מייצגים את האתרים, כאשר 2 מקומות משוריינים לאתרים שאינם נמנים על הגדולים, דהיינו מהווים פחות מ-5% מזכות ההצבעה באסיפה הכללית. 4 מקומות נוספים שמורים לנציגי משרדי הפרסום. החלוקה נועדה להעניק ייצוג הולם לכל החברים בוועדת המדרוג.

על 10 המקומות בוועד המנהל מתמודדים 14 נציגים. 8 מהאתרים ו-6 נציגים ממשרדי הפרסום. המועמדים מטעם האתרים הם: דודו בקר מוואלה, אודי מילנר מאתר one, שירלי בכר מאתר נענע10, ברק קלמנוביץ' מ-ynet, גדעון אוזן מגלובס, זיו רוזן מ-mako, דן חן מתפוז ואופיר שטויאר מקבוצת קו מנחה. נציגי המשרדים הם: אמיר וייס ממקאן, עמית אוחיון ממדיה קום, גיא שמחון מפובליסיס, יואב צוקר מזניט, תימור בראון מ-dsay ורון בן חיים מ-jwt.

בוועדה למדרוג האינטרנט נהוגה רוטציה שנתית בתפקיד יו"ר הוועד המנהל. בשנה האחרונה כיהנה בתפקיד יו"ר הוועד מירב שיפמן - מנהלת המחקר של קשת/mako. שיפמן החליפה בתפקידה את אמיר וייס וגיא שמחון שכיהנו יחד (כל אחד חצי שנה) בשנת 2011, לאחר שזכו למספר קולות זהה. כעת, בשנת 2013 חוזר כסא היו"ר של הוועד המנהל לאחד מנציגי משרדי הפרסום. היו"ר ייבחר על ידי האסיפה הכללית, מתוך 4 הנציגים שייבחרו לוועד המנהל.

בנוסף לבחירות צפויה האסיפה הכללית לאשר את המלצות הסטנדריזציה העצמית שמבקשים אתרי האינטרנט להחיל על השוק בו הם פועלים. בין הסוגיות שיעלו לדיון יהיו גדלי הבאנרים המופיעים באתרים, כמות הבאנרים וכמו כן תופעות פרסום מציקות כדוגמת פופ אנדרים, פופ אוברים ועוד. בוועדה תכננים לפרסם מדד אתיקה חודשי שיסקור את העמידה של הגופים החברים בנהלים החדשים.

* גילוי נאות: אופיר שטויאר הוא מנכ"ל קבוצת קו מנחה המחזיקה בין היתר באתר אייס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.