בחירות לוועד המנהל בוועדה למדרוג: כסא היו"ר יוקצה לנציג ענף הפרסום
ועדת המדרוג לאינטרנט שעוד חוגגת את תוצאות קמפיין פטרושקה שכיכב בשבוע שעבר, נוחתת לקרקע מהר מאוד. ב-24 בדצמבר תפגש האסיפה הכללית ובמועד זה ייערכו הבחירות לוועד המנהל של הוועדה, ובעקבותיהם ייערכו הבחירות ליו"ר הוועד המנהל.
בוועד המנהל של הוועדה למדרוג האינטרנט מכהנים 10 נציגים. 6 מייצגים את האתרים, כאשר 2 מקומות משוריינים לאתרים שאינם נמנים על הגדולים, דהיינו מהווים פחות מ-5% מזכות ההצבעה באסיפה הכללית. 4 מקומות נוספים שמורים לנציגי משרדי הפרסום. החלוקה נועדה להעניק ייצוג הולם לכל החברים בוועדת המדרוג.
על 10 המקומות בוועד המנהל מתמודדים 14 נציגים. 8 מהאתרים ו-6 נציגים ממשרדי הפרסום. המועמדים מטעם האתרים הם: דודו בקר מוואלה, אודי מילנר מאתר one, שירלי בכר מאתר נענע10, ברק קלמנוביץ' מ-ynet, גדעון אוזן מגלובס, זיו רוזן מ-mako, דן חן מתפוז ואופיר שטויאר מקבוצת קו מנחה. נציגי המשרדים הם: אמיר וייס ממקאן, עמית אוחיון ממדיה קום, גיא שמחון מפובליסיס, יואב צוקר מזניט, תימור בראון מ-dsay ורון בן חיים מ-jwt.
בוועדה למדרוג האינטרנט נהוגה רוטציה שנתית בתפקיד יו"ר הוועד המנהל. בשנה האחרונה כיהנה בתפקיד יו"ר הוועד מירב שיפמן - מנהלת המחקר של קשת/mako. שיפמן החליפה בתפקידה את אמיר וייס וגיא שמחון שכיהנו יחד (כל אחד חצי שנה) בשנת 2011, לאחר שזכו למספר קולות זהה. כעת, בשנת 2013 חוזר כסא היו"ר של הוועד המנהל לאחד מנציגי משרדי הפרסום. היו"ר ייבחר על ידי האסיפה הכללית, מתוך 4 הנציגים שייבחרו לוועד המנהל.
בנוסף לבחירות צפויה האסיפה הכללית לאשר את המלצות הסטנדריזציה העצמית שמבקשים אתרי האינטרנט להחיל על השוק בו הם פועלים. בין הסוגיות שיעלו לדיון יהיו גדלי הבאנרים המופיעים באתרים, כמות הבאנרים וכמו כן תופעות פרסום מציקות כדוגמת פופ אנדרים, פופ אוברים ועוד. בוועדה תכננים לפרסם מדד אתיקה חודשי שיסקור את העמידה של הגופים החברים בנהלים החדשים.
* גילוי נאות: אופיר שטויאר הוא מנכ"ל קבוצת קו מנחה המחזיקה בין היתר באתר אייס.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
