'וניש קליה' משיגה את המטרה בעולם עם סף גירוי גבוה מאד
שורה תחתונה: בתוך עולם ישן ו-low tech של הסרת כתמים, בו סף הריגוש של הצרכן מרקיע שחקים וקשה לגרד אותו, הצליח המותג 'וניש קליה' למצוא נקודת אור חדשה תוך פתיחת הצמצם החיים כפי שהם משתקפים מבעד לכתם על בגד.
נוזל להסרת כתמים הוא הקלישאה של עולם הפרסום. אבקות ומרככי הכביסה, ומסירי הכתמים למיניהם, תמיד הוצגו בידי עקרות בית מאושרות עד הגג, שהתבשמו, ליטפו והתענגו על כביסה רעננה, נקייה, רכה ובעיקר - נקייה ללא רבב. כל זאת בהשוואה, לרוב, לכביסה בידי מוצר מתחרה שלא מצליח לעשות את העבודה מספיק טוב. והפרמטרים דלים: לובן, ריח, רכות והסרת כתמים.
בעולם שאין בו חדש תחת השמש, מצליח המותג 'וניש קליה' לבצע zoom out על החיים שקודמים לכתם ולאלה שמיועדים לחיות איתו בו ברגע שהוא פוגש אותם או יותר נכון את הבגד שלהם. עוגה שעפה באוויר נוחתת על חולצת משי. מחוללת הכתם היא כמובן ילדה קטנה שמסמלת תמימות וגמלוניות ילדותית. המוכתמת היא האמא שמסמלת את הפרפקציוניזם, הקורבנות והעבודה הקשה סביב האירוח והרצון לרצות את כולם.
לכאורה טרגדיה יומיומית בה כולנו חיים. 'וניש קליה' מקבלת תפקיד שהוא גדול יותר מהסרה טכנית של כתמים על גבי אריג. 'וניש קליה' הופכת רגע מתוח לכזה נינוח, סיפור עם סוף רע לסיפור עם סוף טוב. כי כשיש 'וניש קליה' בחיים - הכתם מאבד מכוחו כמחרב השמחה.
'וניש קליה' לקחה את עולם הכתמים ממקום ג'נרי שברור בו שכל הכתמים אותו הדבר, לעולם שיודע להבחין בין כתמים על פי חיי אדם. ארסנל פתרונות לארסנל כתמים. כתם מעוגה על בגד של יום חול שונה מכתם של מיץ תפוזים על חולצת החג הלבנה. צלילה בפח אשפה תניב כתם עמוס חיידקים שדורש פתרון אנטי בקטריאלי ייעודי.
כפי שעולם המזון פיצח מזמן את מושג ה"טעים" לסוגיו וגווניו, כך פיצח 'וניש קליה' את מושג הכתמים. ברגע שהכתם מגיע ממקור שונה, הוא אינו טריביאלי, והפתרון - בהכרח - הופך לא טריביאלי גם הוא.
הסוציולוגיה של הכתם, מה מביא להתהוותו, כיצד אנו חיים בעולם שאינו מושלם ואינו צפוי - הופכת להיות הדיון של 'וניש קליה'. הדיון מסיר מעל קטגוריית הסרת הכתמים את תקרת הזכוכית שתקעה אותה שנים במקום שטוח של "מלוכלך - נקי". האסטרטגיה הזו מאפשרת למותג לצמוח ולעורר עניין מחודש בקרב צרכנים שהתעייפו מזמן מהשאלה כיצד מכבסים כתמים.
לשם השוואה, ניתן לראות את עולם הביטוח האלמנטרי כעולם מקביל לעולם הסרת הכתמים - כביכול עולם משעמם שלא ניתן לרגש את הצרכן ולשלהב אותו סביב "ביטוח לרכב" או "ביטוח לדירה". סרטון של חברת Allianz עושה לביטוח אלמנטרי מה ש'וניש קליה' עושה להסרת כתמים: הופך את ההיגיון על הראש, ומראה אנשים מאושרים שהפסיקו לדאוג שיקרה להם משהו רע, כי ביטוח Allianz "שומר עליהם" מכל פגע. העולם של המבוטח הופך ממסוכן להיות רך, אלסטי ובלתי שביר. באופן דומה הופך העולם, בסדרת סרטי 'וניש קליה', להיות מקום שנפרד מהדאגה להתלכלך.
נקודת הזמן בה נכתב טור זה, מוצאת אותנו שבעים עד בחילה ממסרים פונקציונאליים, אנחנו כבר לא שומעים אותם ולא רואים אותם. אנחנו גם שבעים ממסרים קהים שמוכרים לנו ערכים יותר מדי אוניברסאליים כגון אהבה ומשפחה, שמחה ועולם טוב יותר. 2 הקצוות הללו מוצו ונרמסו עד דק. למצוא סיפור מדויק ואינטליגנטי שמעניק למותג תפקיד של ממש בעלילה ומשנה בכך את תפקידו המובן מאליו של הצרכן באותה עלילה - זה האתגר העדכני של מיתוג, בין אם הוא מוטמע בסרט טלוויזיה, מדיה חברתית או כל רעיון אינטראקטיבי אחר.
ואפרופו אמצעי מדיה - 'וניש קליה' עובדת תחת אותה אסטרטגיה
ועוד משהו:
- 2.קישקוש (ל"ת)בלבוש 01/10/2012 12:44הגב לתגובה זו
- 1.שרית 01/10/2012 07:28הגב לתגובה זוהיישום שלה בדיגיטל ( אפרופו פייסבוק ) היה די מזעזע. לקחו את הסרט וניסו להדביק בו פרצופים מהתמונות שלך בפייסבוק - נדוש ולא תורם למסר...
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
