שירן הולצמן אורן הולצמן
צילום: איל מקיאג

לקראת ההנפקה הראשונית: אודיטי מעלה את השווי - 1.9 מיליארד דולר

חברת מוצרי הטיפוח הישראלית, תבקש לגייס במסגרת ההנפקה הראשונית של מניותיה בנאסד"ק 357 מיליון דולר, בהובלת החתמים מורגן סטנלי וגולדמן זאקס; מחיר המניות בהפנפקה צפוי לנוע בטווח שבין 32-34 דולר
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת מוצרי הטיפוח הישראלית אודיטי (Oddity), העלתה את טווח המחירים של מניותיה לקראת ההנפקה הראשונית שלה (IPO) בנאסד"ק, המשקפים לה שווי של 1.92 מיליארד דולר, פרמיה של 13% על השווי הקודם. מניות החברה צפויות להיסחר לאחר ההנפקה תחת הסימול ODD.

לקריאה נוספת

>> איל מקיאג' בדרך לוול סטריט - האם שווי של 2 מיליארד דולר הוא הגיוני?

>> לקראת ההנפקה - התוצאות של איל מקיאג' נחשפות

>> "אף אחת לא במקום של איל מקיאג' מבחינה טכנולוגית"

על פי הודעת החברה, במסגרת ההנפקה הראשונית שתערוך יוצעו מניות במחיר שבין 32-34 דולר, לעומת ההצעה הקודמת שעמדה על בין 27 ל-30 דולר. בסך הכל מתכוונת החברה להעמיד 10.5 מיליון מניות, באמצעותן תגייס 357 מיליון דולר, לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר (החלק העליון של הטווח), בדומה להערכת ביזפורטל בחודש שעבר. ההנפקה תבוצע בהובלת החתמים, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס.

המהלך של אודיטי, מצביע על ההתאוששות המסוימת בביקושים למניות חדשות בבורסה, על רקע הציפיה של המשקעים, שהפדל ריזרב יסיים בקרוב את מסע העלאת הריבית שלו. זאת לאחר תקופה ארוכה של קיפאון בשוק ההנפקות האמריקאי, שהגיע אחרי הגאות בשוק במהלך תקופת משבר הקורונה, שהביאה לרישומן של מאות חברות למסחר בבורסה. בין החברות הבודדות שנכנסו לשוק לאחרונה ניתן למנות את חברת הבת של ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון, Kenvue, ומפעילת חנויות יד שניה, Savers Value Village.

איל מקיאג' - כל הדרך מ-11 מיליון שקל ל-2 מיליארד דולר

אודיטי אשר נוסדה לפני 5 שנים מתמחה בתחום הביוטי והטיפוח, באמצעות החברות הבנות איל מקיאג' ו-Spoiled Child. איל מקיאג', הפעילות המרכזית של החברה, נרכשה לפני כעשור על ידי אורן הולצמן, תמורת 11 מיליון שקל לאחר שזו הגיעה לפשיטת רגל. אלא שמאז הודות לכניסה לשוק האמריקאי והרחבת השירותים שהעניקה, צמח שוויה של החברה באופו הדרגתי.

לפני מספר חודשים מכר הולצמן יחד עם זרוע ההשקעות של לואי ויטון, 7% ממניות איל מקיאג' בתמורה ל-100 מיליון דולר, קרי לפי שווי של כ-1.4 מיליארד דולר. כעת צפויות הרוכשות בעסקה, קרן ההשקעות של מייקל דל וקרנות נוספות, להנות מפרמיה מיידית על ההשקעתן. לאחר ההשקעה, בעל המניות העיקרי בחברה נותר הולצן שמחזיק ב-51% מהחברה, לצד לואי ויטון המחזיקה כ-30%, קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון, והקרנות החדשות שנכנסו לאחרונה ומחזיקות ביתר המניות.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תשמרו לי קצת 17/07/2023 22:05
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לבחור ממש,סינדרלה אני אקנה בנמוך עוד 6 חודשים
  • 1.
    סטנלי 17/07/2023 16:25
    הגב לתגובה זו
    בחינם
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד