איל מקיאג בדרך לוול סטריט - האם שווי של 2 מיליארד דולר הוא הגיוני?
אודיטי הישראלית, החברה האם של איל מקיאג' ושל Spoiled Child - מתכוונת לבצע הנפקה בנאסד"ק, שם תיסחר תחת הסימון ODD. החברה שנוסדה לפני 5 שנים מתמחה בתחום הביוטי והטיפוח כשהיא משתמשת בבינה מלאכותית כדי לספק המלצות ללקוחות ועיקר פעילותה מתרכז באיל מקיאג' שלפני עשור הגיעה לפשיטת רגל ונרכשה על ידי אורן הולצמן בתמורה ל-11 מיליון שקל.
איל מקיאג' - כל הדרך מ-11 מיליון שקל ל-2 מיליארד דולר
הקפיצה בשווי היתה פנומנלית והתחזקה בשנים האחרונות במקביל לכניסה לשוק האמריקאי ולצד הרחבת שירותים ופתרונות אונליין. הולצמן שמנהל את החברה הבת איל מקיאג' מכר לפני מספר חודשים יחד עם זרוע ההשקעות של לואי ויטון, 7% ממניות איל מקיאג' בתמורה ל-100 מיליון דולר, משמע לפי שווי של כ-1.4 מיליארד דולר. הרוכשות הן קרן ההשקעות של מייקל דל וקרנות נוספות. הקרנות האלו לא יסתפקו בהנפקה לפי שווי העסקה, כך שנראה שהנפקה תהיה בשווי של לפחות 1.7-1.8 מיליארד דולר, וכנראה באזור ה-2 מיליארד דולר.
בעל המניות העיקרי בחברה הוא עדיין הולצמן שמחזיק ב-51% מהחברה, לואי ויטון מחזיקה כ-30%, קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון, והקרנות החדשות שנכנסו מחזיקים ביתר המניות.
הכנסות של הקבוצה מסתכמות בכ-500 מיליון דולר כשרוב ההכנסות הן דרך מותג האונליין של החברה בארה"ב. לחברה יש כ-300 עובדים, מהם עובדי טכנולוגיה רבים כשהמסר לשוק וללקוחות הוא טיפוח אישי שמותאם דרך מערכות של בינה מלאכותית.
- אודיטי עקפה את הציפיות, העלתה תחזית - וזינקה 23%
- בריבית 0 - אודיטי מגייסת 525 מיליון דולר אחרי הזינוק במניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק ההנפקות האמריקאי עדיין קפוא, אך העליות בחודשים האחרונים, מחזירים את השוק לחיים. יש התעוררות ובעיקר כוונות של חברות לצאת לשוק, כשלפני כשבוע הונפקה רשת המסעדות הים תיכוניות Cava שזינקה פי 2 ביום המסחר הראשון לשווי של 5 מיליארד דולר.
הפתרון של איל מקיאג'
איך זה שהחברה שהיתה כבר כמעט בקבר חזרה לעצמה ומובילה את תחום הביוטי אונליין בארה"ב? היזם אורן הולצמן אמר בראיונות קודמים כי בתחילת הדרך הוא ואחותו, שותפתו - שירן הולצמן, התמקדו בשיפור הפעילות בארץ, במקביל להרחבת סניפים. בהמשך הם רכשו את המותג גם לפעילות בינלאומית. איל מקיאג' הוא מותג ותיק שהוקם בארה"ב בתחילת שנות השבעים על ידי המאפרת אילנה הרכבי. בשנות התשעים ייבאו אותו לישראל חנוך רידר ואשתו המאפרת גלית ורטהיים, שחברו לאופק קאירי וזוגתו הדוגמנית שלי גפני.
קריאי וגפני עזבו את החברה בתחילת שנות האלפיים, אך בהדרגה הרשת נחלשה, עד שהגיעה לכינוס נכסים ב-2013. אחרי שהאחים הולצמן התחזקו בשוק המקומי, הם השתמשו ברכישת המותג הבינלאומי לכניסה לארה"ב. לצורך כך הם נזקקו לשותף גדול וכאן הגיע החיבור עם לואי ויטון - קרן ההשקעות של חברת המותגים היוקרתיים רכשה 35% מהחברה לפי שווי של 95 מיליון דולר.
את הכסף החברה ניצלה לפרסום מאסיבי וכך היא הגיעה ללקוחות והאיצה את המכירות בשוק האמריקאי. היתרון שלה לעומת המתחרות הוא היכולת דרך שאלון להתאים ללקוחה את המוצרים שמתאימים לה.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
שירות נוסף שמספקת החברה הוא אלגוריתמים שמתאים לכל משתמשת את מוצרי המייקאפ שנכונים ומתאימים לה וזה בהתבסס על מידע שנאסף מכמות גדולה מאוד של משתמשות.
- 4.כוכב (ל"ת)מכיר מקרוב 24/06/2023 23:41הגב לתגובה זו
- 3.הגיוני 24/06/2023 15:11הגב לתגובה זוE.L.F
- 2.למה? 24/06/2023 15:09הגב לתגובה זועל מה שבאמת לא מומלץ ולגרום למשקיע התמים שוב הפסד,לפחות ציינו שהסיכון בשמיים
- 1.עוד חברת פח אשפה בדרך לבורסת פח אשפה (ל"ת)ברבור שחור 24/06/2023 11:16הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
