לקראת ההנפקה - התוצאות של איל מקיאג' נחשפות; על הצמיחה ועל הסיכון הגדול של חברת הביוטי הישראלית

מה הקשר בין חברת ביוטי ל-AI, כמה הרוויחה החברה ברבעון הראשון והאם זה יחזור ולמה ההנפקה עשויה להלהיב את המשקיעים בוול סטריט?
איציק יצחקי | (1)

חברת אודיטי שמחזיקה באיל מקיאג' פרסמה תשקיף לקראת הנפקה, בהמשך לדיווח על כוונתה להנפיק בוול סטריט. מהתשקיף עולה כי החתמים בהנפקה יהיו גולדמן זאקס ומורגן סטנלי וכן נחשפים המספרים של החברה.  

אודיטי מחזיקה למעשה בשני המותגים הצומחים ביותר בדיגיטל בתחום הביוטי בארה"ב - איל מקיאג' שמהווה את עיקר ההכנסות ו-Spoiled Child מותג חדש יחסית שהושק לפני יותר משנה. 

הצמיחה של הפעילות מרשימה - ב-2020 ההכנסות הסתכמו ב-110 מיליון דולר וקפצו ל-222 מיליון ב-2021 ומשם ל-324 מיליון דולר ב-2022. זה הרבה יותר מרשים כשחוזרים אחורה. 

 

איל מקיאג' -  מ-11 מיליון שקל ל-2 מיליארד דולר

אורן הולצמן ואחותו שירן הולצמן אראל רכשו את הפעילות של איל מקיאג' בארץ מכינוס נכסים ב-11 מיליון שקל והשביחו אותה. הקפיצה הגדולה היתה עם החיבור לקרן ההשקעות של לואי ויטון ובהמשך החדירה לשוק האמריקאי. החברה סיפקה בשורה - התאמה של האיפור בעזרת מספר שאלות ואלגוריתם של בינה מלאכותית שמנתח על בסיס מאות מיליוני תצפיות קודמות את הטיפוח הייעודי. זה עובד.  

הקפיצה בשווי התעצמה בשנים האחרונות במקביל לכניסה לשוק האמריקאי ולצד הרחבת שירותים ופתרונות אונליין. הולצמן שמנהל את החברה הבת איל מקיאג' מכר לפני מספר חודשים יחד עם זרוע ההשקעות של לואי ויטון, 7% ממניות איל מקיאג' בתמורה ל-100 מיליון דולר, משמע לפי שווי של כ-1.4 מיליארד דולר. הרוכשות הן קרן ההשקעות של מייקל דל וקרנות נוספות. הקרנות האלו לא יסתפקו בהנפקה לפי שווי העסקה, כך שנראה שהנפקה תהיה בשווי של לפחות 1.7-1.8 מיליארד דולר, וכנראה באזור ה-2 מיליארד דולר.

בעל המניות העיקרי בחברה הוא עדיין הולצמן שמחזיק ב-51% מהחברה, לואי ויטון מחזיקה כ-30%, קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון, והקרנות החדשות שנכנסו מחזיקים ביתר המניות.

 

רווחי שיא ברבעון הראשון

מהתשקיף עולה כי התוצאות ברבעון הראשון ממשיכות לצמוח - 165.7 מיליון דולר לעומת 90.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מדובר בתוספת של המותג החדש שהקפיצה את המכירות לצד הגידול הנמשך בפעילות איל מקיאג'. 

הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-19.6 מיליון דולר כשבכל שנת 2022 הסתכם הרווח ב-21.7 מיליון דולר וברבעון מקביל ב-3 מיליון דולר. הזינוק בפעילות הרבעון הראשון אומנם מרשימה, אבל צריך לזכור שמדובר ברבעון עונתית חזק (לצד הרבעון השני). המחצית השנייה של השנה חלשה עונתית. 

קיראו עוד ב"גלובל"

איל מקיאג - נתונים שנתיים

  נתונים שנתיים - איל מקיאג' 

איל מקיאג - נתונים רבעוניים

     נתונים רבעוניים - איל מקיאג' 

 

הסיכון הגדול - מותגים עולים ומותגים נופלים

הסיכון הגדול בפעילות של איל מקיאג' הוא התחרות עם מותגים אחרים וההיסטוריה - מותגים מתחלפים במהירות יחסית. מול הסיכון הזה החברה האם - אודיטי מייצרת כאמור מותג חדש - Spoiled Child ומציגה בתשקיף נאמנות לקוחות - שיעור הרכישות של לקוחות ביחס להזמנה הראשונה הוא גבוה והוא עולה (אם כי לא כמו בתקופת רכישה ראשונה).  המשמעות היא שבאופן יחסי לתחום בלי נאמנות לקוחות, יש כאן נאמנות סבירה-טובה. השאלה אם זה יימשך?

מול הסיכון החברה גם משתמשת ביתרון שלגישתה מבדל אותה מכל האחרות - מערכת AI מתקדמת עם דטה גדול. כן, גם חברות ביוטי משתמשות ב-AI בעסקים וכמובן שזה לא מזיק להנפקה בוול סטריט. כל מה שמריח AI זוכה לאהדת המשקיעים וזה מוסיף לתמחור. 

החברה מגדירה את עצמה בראש וראשונה כחברה טכנולוגית. יותר מאשר היא טיפוח וביוטי היא חברת טכנולוגיה כש-40% מעובדיה הם אנשי טכנולוגיה. זה מסר שמיועד לוול סטריט, אבל זה גם מסר עסקי - כך היא סבורה שהיא תנצח את המתחרות בעולם הביוטי שלגישתה נמצאות מאחוריה מבחינה טכנולוגית.  

    

הטכנולוגיה של איל מקיאג'

החברה מדגישה כאמור את היכולת שלה לספק ללקוחה את המוצרים שמתאימים לה, דרך שאלון. שירות נוסף שמספקת החברה הוא אלגוריתמים שמתאים לכל משתמשת את מוצרי המייקאפ שנכונים ומתאימים לה וזה בהתבסס על מידע שנאסף מכמות גדולה מאוד של משתמשות. 

הפתרונות הטכנולוגיים של החברה התרחבו דרך רכישת חברות טכנולוגיה - ב-2019 איל מקיאג' רכשה את הסטארט-אפ NeoWize, מיזם דאטה ובינה מלאכותית שמשפר את חוויית הקנייה  באונליין. בהמשך היא רכשה את הסטארט־אפ  Voyage81  שפיתח מערכת ראייה ממוחשבת מבוססת בינה מלאכותית. במילים אחרות, החברה מספקת חוויה - הרוכשת יכולה להתאים את האיפור ומוצרי טיפוח נוספים הנדרשים לה, לראות בצורה נוחה באינטרנט עד כמה זה מתאים-נוח לה, ולקנות.

הטכנולוגיה לצד התחום - טיפוח וביוטי, מאפשרים לחברה ליהנות מרווחיות גולמית גבוהה מאוד של 70%-80%. אלא שהחברה מוציאה כסף גדול על שיווק, מכירות ופרסום (יותר מטכנולוגיה ויותר מעלות החומרים) כך שהרווח בשורה התחתונה היה  6% בשנה שעברה. ברבעון הראשון שכאמור לא מבטא את המשך השנה בשל עונתיות, הרווחיות גבוהה הרבה יותר - כ-13%. 

סיכוי ההצלחה תלויים כמובן בשוק האמריקאי. השוק אומנם השתפר והנאסדק החזיר את רוב הירידות, אבל ההנפקות עדיין חזרו. יש טפטופים. לפני שבוע הונפקה CAVA, רשת מסעדות ים תיכוניות וזכתה להצלחה גדולה. יכול להיות שדווקא העיתוי של איל מקיאג' מושלם. עם השיפור בשווקים ותחילת חזרה לשוק של הנפקות ולצד האהדה של המשקיעים למניות ה-AI.    

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 26/06/2023 10:10
    הגב לתגובה זו
    הייתי משקיע,לכן אני מעדיף ולא ממליץ ויושב ב ל'אוריאל ו E.L.F
אנבידיה גנסן הואנג
צילום: טוויטר

לקראת דוחות אנבידיה - האנליסטים מעלים מחירי יעד

תשעה בתי השקעות עדכנו מעלה את מחיר היעד, כשהביקוש לשבבי AI מצד ענקיות הטכנולוגיה ממשיך לגרום לאופטימיות – אך גם מעלה את הסיכון לאכזבה במקרה של פספוס

אדיר בן עמי |

שבוע לפני פרסום הדוחות של אנבידיהNVIDIA Corp. 1.72%  , האנליסטים בוול סטריט מעלים את תחזיותיהם. תשעה אנליסטים העלו השבוע את מחירי היעד שלהם למניה, ודחפו את הממוצע ל-194 דולר - שיא חדש. העלאת התחזיות בזמן כה קרוב לדוח מצביעה על ציפיות גבוהות מהרגיל.


הממוצע החדש מרמז על פוטנציאל עלייה של יותר מ-10% ממחיר הסגירה של יום רביעי. העלאת היעדים נובעת מהכרה בביצועי החברה החזקים, כאשר אנליסטים מתאימים את תחזיותיהם לקצב הצמיחה בפועל. "מה שרואים כאן הוא הכרה שהצמיחה של אנבידיה יציבה ומוצקה", מסביר בריאן מולברי, מנהל תיקים בזאקס. "אנליסטים מעלים תחזיות מכיוון שהתוצאות הקודמות מחייבות עדכון כלפי מעלה".


עדכון התחזיות מתרחש בעיתוי מורכב, כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות נסחרות בירידות שערים. אנבידיה איבדה 3% השבוע, אך האנליסטים ממשיכים לגלות אופטימיות ורואים בירידות הזדמנות השקעה ולא סימן אזהרה. המשקיעים מתחילים לממש רווחים ממניות הטכנולוגיה הגדולות ולהעביר הון לסקטורים הנחשבים יציבים יותר. השוק מכיר בכך שחלק מהמניות הגיעו לרמות שווי גבוהות. חוסר הוודאות לגבי הורדת ריבית בספטמבר מעמיק את מגמת המכירות.


אנבידיה לעומת השאר

אנבידיה מציגה ביצועים שונים מיתר מניות הטכנולוגיה בתקופה זו. המניה עלתה 30% מאז פרסום הדוח הרבעוני האחרון במאי, ובזכות משקלה הגבוה במדד תרמה יותר מ-180 נקודות לעלייה הכוללת של ה-S&P 500. תרומה זו גדולה מזו של כל חברה אחרת במדד, והופכת את אנבידיה לגורם המוביל בעלייה של השוק האמריקני.

עונת הדוחות הנוכחית מספקת תמיכה חזקה לתחזיות אנבידיה. מטא, מיקרוסופט, גוגל ואמזון הכריזו על השקעות משמעותיות בתשתיות בינה מלאכותית. ההכרזות הללו מחזקות את הצפי להזמנות גדולות לאנבידיה, הספקית העיקרית של שבבי AI.


שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)
וול סטריט

המדדים סיימו בעליות חדות אחרי נאום פאוול, סולאראדג' זינקה 13%

אינטל עלתה ב-5.5% אחרי שטראמפ אישר שארה"ב תחזיק בכ-10% ממניות החברה, טסלה הוסיפה ב-6% במקביל לעליות בשוק, וזום זינקה בכ-12.7% אחרי דוחות מעודדים

צוות גלובל |

המדדים סגרו שבוע בעליות חדשות, כאשר המשקיעים מעודדים מנאום יו"ר הפד ג'רום פאואל, שרמז כי הורדת הריבית תגיע כבר בספטמבר. מדד ה-S&P 500 עלה 1.5%, מדד הנאסדק עלה 1.9% ומדד הדאו ג'ונס עולה גם הוא 1.9%. מדד המניות הקטנות, הראסל 200, הוביל את העליות עם זינוק של כ-3.8%. תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.26%.

באירופה התפרסם נתון חלש על כלכלת גרמניה שהתכווצה ברבעון השני ב-0.3%, חריף מהאומדן הראשוני של 0.1%. עם זאת, הבורסות באירופה נסגרו בעליות ברקע העליות בוול סטריט: ה-DAX עלה 0.3%, ה-CAC בפריז עולה ב-0.4%, וה-FTSE בלונדון עולה 0.1%.

ביפן, תשואות האג"ח הממשלתיות ל-30 שנה זינקו לשיא היסטורי של 3.21% על רקע אינפלציה עיקשת. נתוני האינפלציה ליולי הפתיעו כלפי מעלה עם 3.1%, גבוה משמעותית מיעד ה-2% של הבנק המרכזי. השווקים מתמחרים סיכוי של 52% להעלאת ריבית ביפן עד אוקטובר.

סולאראדג' זינקה בכ-13% לאחר נאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול בג'קסון הול, שבו שידר פתיחות להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה בספטמבר. הציפיות להקלה מוניטרית, עם הסתברות של מעל 90% להפחתה של רבע אחוז, יצרו גל אופטימיות רחב בשווקים ושלחו את מניות האנרגיה הירוקה לעליות חדות. עבור סולאראדג', הורדות ריבית נתפסות כחיוביות במיוחד, שכן הן מקלות על צרכנים לממן רכישת מערכות סולאריות ומגבירות את הסיכוי להתאוששות בביקושים. יחד עם זאת, ההשפעה המעשית של הפחתה בודדת מוגבלת, והמשמעות האמיתית תבוא רק אם נראה ירידה ממושכת לרמות ריבית נמוכות יותר.


קריאה מעניינת - מארק צוקרברג מציג: משנה שם משנה מזל לפני ארבע שנים, כשצוקרברג שינה את שם החברה שלו מפייסבוק למטא ודיבר על החזון שמאחורי הצעד, זה נשמע כמו חלום רחוק מאוד. אבל בשנתיים האחרונות נראה שההימור הענק שמבצעת החברה במעבר לעולם מטאוורסי מצליח מעבר למשוער, והתנהגות המניה יחד עם נתוני הרבעון האחרון בלוויית ההנחיות להמשך מוכיחים שהחברה בדרך הנכונה