openai
צילום: טוויטר

האם ChatGPT תגיע ל-2 מיליארד משתמשים בשבוע עד סוף השנה?

החברה הכפילה את מספר המשתמשים תוך 3 חודשים והנתונים מראים שקצב הצמיחה רק הולך וגדל

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI chat gpt

בהיסטוריה "העתיקה"  -נובמבר 2022, השיקה חברת OpenAI את שירות ChatGPT והגיעה למיליון משתמשים תוך 5 ימים. הצמיחה הגדולה אי פעם. זה לא נעצר שם ותוך 60 יום המספר הזה טס ל-100 מיליון משתמשים (רק Threads הגיעה מהר יותר ל-100 מיליון). על פי נתונים עדכניים, נכון לעכשיו לשירות יש 800 מיליון משתמשים פעילים בשבוע, שזו הכפלה של 400 מיליון המשתמשים בפברואר 2025. היעד עליו הכריזה חברת האם הוא מיליארד משתמשים בשבוע במהלך 2025 ונראה שכל עוד לא יהיה שינוי דרמטי (שהוא אפשרי, לאור החידוש האחרון של גוגל), היעד הזה הוא יעד צנוע. ניתן לחשוב במונחים של 1.5 מיליארד ואולי אפילו 2 מיליארד.

לחברה לקח 8 חודשים להכפיל 50 מיליון משתמשים שבועיים בינואר 2023 עד שהגיעה ל-100 מיליון משתמשים באוגוסט 2023. ההכפלה הבאה הגיעה פחות מ-7 חודשים עם כ-200 מיליון משתמשים באוקטובר 2024 וכאמור, בפברואר 2024 עמדה על 400 מיליון והנתונים הנוכחיים עומדים על 800 מיליון משתמשים.

הצמיחה הזאת שמכפילה את עצמה כל 3-4 חודשים היא אדירה ותואמת את השוק כולו, שצומח בקצב שלא נראה בעבר. עם זאת, הצמיחה אינה מובטחת, כמו למשל במקרה של קלוד של Anthropic שהציג צמיחה מ-2022 ועד נובמבר 2024, הגיע ל-18.8 מיליון משתמשים פעילים וירד במהלך 2025 ל-16 מילון משתמשים. 

פילוח המשתמשים

על פי הנתונים העדכניים, נכנסים מדי יום ל-ChatGPT מעל 150 מיליון משתמשים שמבצעים יותר ממיליארד שאילתות ביום. הנתונים הללו מדגימים עד כמה הטכנולוגיה הזו נכנסה לרוטינת היומיום של כולנו. מבחינת תעבורה, מדובר באתר ה-5 בעולם בגודלו עם 5.2 מיליארד ביקורים בחודש.

נתח השוק של ChatGPT הוא 59.2%, ואחריו בפער ניכר נמצאים ה-Copilot של מיקרוסופט עם 14.4%, Gemini של גוגל עם 13.5% (נתונים לפני השקת השירות החדש שמוטמע בחיפוש), Perplexity עם 5.6% וקלוד עם 2.8%. גרוק של X ולמדא של מטא  עם שיעור חדירה של כ-3%-2%. הסשן הממוצע של משתמש הוא כ-8.5 דקות ופרומפט ממוצע עומד על כ-23 מלים.

חיתוך המשתמשים על פי המדינות מראה את ארה"ב בראש ולאחר מכן את הודו וברזיל. החיתוך המגדרי מאוזן יחסית 55% גברים ו-45% נשים. החיתוך הגילאי הוא מעניין ומראה שאימוץ הטכנולוגיה יורד ככל שגיל המשתמשים עולה, עם 43% מהמשתמשים בגילאי 18-29, 27% בגילאי 30-49,  17% בגילאי 50-64 ומעלה ו-6% בלבד בגילאי 65 ומעלה.

גם חתכים על פי השכלה ורמת הכנסה מראים תוצאות מובהקות עם 37% עם תואר שני ומעלה ו-12% בלבד בקרב כאלו עם השכלה תיכונית.


היכולת להמיר טכנולוגיה להכנסות

השאלה שנשאלת היא האם החברה והשוק כולו יודע להמיר את כמות המשתמשים למשתמשים משלמים. במקרה של OpenAI, החברה צופה הכנסה שנתית של 12.7 מיליארד דולר ב-2025, לעומת 3.7 מיליארד דולר ב-2024 ו-1 מיליארד דולר ב-2023. ניתן לראות איך הצמיחה בפופולריות מתבטאת בצמיחה מקבילה בהכנסות. הכנסות החברה מגיעות ממנויי פרימיום (כ-20 מיליון נכון לעכשיו) שמניבים 415 מיליון דולר הכנסה חודשית. נכון להיום 92% מחברות Fortune 500 משתמשות בשירותי החברה ויחד עם המנוי העסקי החדש שמתומחר ב-200 דולר לחודש, ועם כמליון משתמשים עסקיים, החברה צפויה לעמוד בתחזית של 12.7 מיליארד דולר ל-2025.

קיראו עוד ב"BizTech"

במונחי ARR (הכנסות שנתיות חוזרות), OpenAI עומדת כרגע על כ-7 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה שנתי של כ-200%. אחרי שב-2024 היתה על 4.9 מיליארד דולר. לשם השוואה, Anthropic שעומדת מאחורי קלוד, נמצאת על ARR של 100 מיליון דולר .

לאחרונה ביצעה OpenAI  את הרכישה הגדולה בתולדותיה ורכשה את Windsurf בעסקה שהוערכה בכ-3 מיליארד דולר. מטרת הרכישה היתה להגדיל את מגוון המוצרים וההכנסות, עם רכישה של שחקן בכיר בשוק כלי ה-AI למפתחים. החברה חוזה הכנסות של 125 מיליארד דולר ב-2029 ו-174 מיליארד ב-2030.

אחת הטענות נגד המודל של OpenAI היא שהחברה מפסידה כספים גם על משתמשים חינמיים וגם על מנויי הפרימיום. במהלך 2024, החברה הוציאה 9 מיליארד דולר כדי להכניס 4 מיליארד דולר, וכל ההכנסה שלה נותבה להוצאות על מיחשוב: 2 מיליארד דולר על הרצת המודלים ועוד 3 מיליארד דולר על אימון שלהם. ולכן, תחזיות של צמיחה בכמות המשתמשים לא יכולה לספר סיפור שיצדיק עלייה של יותר מ-100 מיליארד דולר בהכנסות תוך 4 שנים. לשם ההשוואה, למיקרוסופט לקחו 28 שנה להגיע ל-100 מיליארד דולר הכנסות, לאמזון לקח 18 שנה, לגוגל 14, פייסבוק 11 ול-ByteDance (חברת האם של טיקטוק, בין השאר) לקח 6 שנים בלבד.

החברה צפויה להפסיד עוד 44 מיליארד דולר עד 2029, התאריך שבו הוא אמורה להתחיל להיות רווחית. והיות והצמיחה במשתמשים לא תוביל לעלייה דרמטית ברווחיות החברה מתכננת להיכנס לעולם המכשירים הפיזיים, להציג מכשיר פיזי של AI, ועל פי סם אלטמן, מנכ"ל החברה, "לעשות את הדבר הגדול ביותר שהחברה הזאת עשתה עד כה". 

לפני כשבוע רכשה OpenAI את חברת io ב-6.4 מיליארד דולר. חברת io הוקמה על ידי ג'וני אייב, מעצב תעשייתי שאחראי על עיצוב ה-iMac, המוצר שהחל את התחייה המחודשת של אפל ואחריו הגיעו ה-iPod, האייפון, האייפאד, מקבוק, השעון החכם וחנות האפליקציות שכולם עוצבו על ידו. במלים פשוטות, אלטמן רצה לחבור למעצב שהגדיר את הניראות של הטכנולוגיה בעשורים האחרונים כדי להפיק את המכשיר הבא שיעשה את זה. לאחר הרכישה, אלטמן שמר על עמימות לגבי המכשיר הצפוי אבל ציין שהוא "לא יחליף את הסמארטפון" ולא יכלול מסך. צפי הייצור הוא 100 מליון יחידות ואם התכנית הזו תצא אל הפועל, היא תיצור שינוי דרמטי בהכנסות החברה, שבמקרה של מוצר פיזי תחזיק גם בתוכנה וגם בחומרה, להבדיל מהמצב הנוכחי.

כדי לממן את הצמיחה המהירה ואת ההשקעות הדרושות, OpenAI מנהלת שיחות לגיוס עד 40 מיליארד דולר בסבב השקעה בהובלת קבוצת SoftBank, לפי דיווח של בלומברג מחודש ינואר. לפי הדיווח, התמחור של החברה בסבב הגיוס עשוי להגיע עד 300 מיליארד דולר, מה שיהפוך אותה לאחת החברות הפרטיות היקרות בעולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה