שוב שיבושים וביטולי טיסות באל על - הטייסים: "טובי אנשינו מרוויחים 10 אלף שקל"

גיא בן סימון | (12)
נושאים בכתבה אל על

מהמורות נוספות במשא ומתן בין הנהלת אל על לטייסים. למרות ההסכם שנחתם בינואר בו התחייבו הטייסים שלא לשבש עוד את הטיסות, ההנהלה מאשימה כי הטייסים - בהובלת הקברניט ניר צוק - שבו לשבש את טיסות החברה. ההנהלה מאשימה את הטייסים בפגיעה בחברה, ורק נזכיר כי גם המניה הגיבה בחדות לאירועים שנרשמו עד כה. והפעם מדובר בביטול מספר טיסות, בהן: הלילה למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסת ניו יורק שבוטלה ביום חמישי. בנוסף, מאשימה ההנהלה, "הטייסים משבשים את ההדרכות ופוגעים בעמיתיהם לאחר שהחברה הוציאה לחופשה כ-10 מדריכים שירדו מהדרכות בבת אחת בטענה של מחלה". השיבושים נעשים על אף מו"מ המתנהל בימים האחרונים בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס לאחר שמדינת ישראל אימצה בנובמבר 2014 תקנות בינ"ל האוסרות על טיסה מעבר לגיל 65. הוועד מנגד טוען כי במקביל לדיונים המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, החליטה הנהלת אל-על להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת. מדובר במדריכי טיסה וותיקים בני 65 ומעלה. אל על: "הנהלת החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש כטייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורחם ל"בני ערובה"" . אורי אודי, טייס אל על, אמר הבוקר לגל"צ: "הנתונים שמפורסמים בתקשורת לא נכונים - טובי אנשינו משכורתם ירדה ל-10 אלף שקל בחודש. אף אחד באל על לא מקבל באופן קבוע 90 אלף שקל, זה פשוט לא נכון. זה דיסאינפורמציה שההנהלה מפרסמת. האנשים הללו בקו המחלוקת ספגו הורדת שכר של 2 שליש במהלך הדיונים - זה לא ניהול מו"מ בתום לב. אין לנו מוטיבציה לעשות טיסות שלא היינו אמורים בזמן שההנהלה מנהלת נגדנו מאבק ברוטלי. הזעם של הטייסים וכל מה שקורה כרגע הוא כי לקחו את בכירי הטייסים וזרקו אותם לפח הזבל. ההנהלה מתנהגת בבריונות כנגד עובדיה באופן כללי".  

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    noamro 06/02/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    אין הצדקה לחברה שעובדיה מאוגדים כאשר יש תחרות. הנהלת אל-על צריכה להכריז על פשיטת רגל ולסגור את החברה עכשיו כל עוד יש לה נכסים. עדיף עכשיו מאשר בעוד כמה שנים אחרי שהיא תסגר מחוסר ברירה בגלל שנוסעים יפסיקו לנסוע בחברה שכל שני ושלישי מבטלת טיסות והוצאות השכר בה מרקיעות שחקים ללא שום קשר להכנסות. מה שבטוח אני לא אזמין באל-על טיסות לחופשת הקיץ ביולי אוגוסט בגלל שלא בטוח בכלל שהחברה לא תשבות.
  • 11.
    דון קישוט 05/02/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    הגיעו הזמן שיכנסו מטוסים חדשים וטייסים חדשים לאלעל צריך לדעת מתי לפנות את הבמה ......
  • 10.
    אנונימי 05/02/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
    אכן כל המתלוננים בציבור על משכורות נמוכות הם רק משקרים בגדול
  • 9.
    דמיקולו חצר 05/02/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    אם אתם רוצים תמיכה ציבורית. עד שאתם לא מראים, אין מצב שימישהו יאמין שטייס מרוויח עשרת אלפים שקל.
  • 8.
    בישראל כמו בארצות ערב המנכ"ל לוקח את כל הקופה (ל"ת)
    נדרש צמצום פערים 05/02/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    טובי העם מרוויחים חצי מכם ועובדים קשה פי שניים! לבכות.. (ל"ת)
    עובד כללי 05/02/2017 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סרט ישראלי מנכלים לוקחים כל הקופה השירות רע המחיר גבוהה (ל"ת)
    ישראלי 05/02/2017 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יש ר א לי 05/02/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
    מה לעשות שהנהלים הבינלאומיים קובעים שיטוסו עד גיל 65, לא הנהלת אל על קבעה זאת. למה אתם מצפים? שטייס בגיל 65 שממתין שנתיים לפנסיה (מה לעשות שהמדינה החליטה על גיל זה) וישב שנתיים בביתו יקבל 40/50/60 אלף ש"ח? אתם הרי דואגים לעצמכם לעת שתגיעו לגיל 65. יש למצוא פתרון הדרך של פרישה מוקדמת או שכר הגיוני אך בכל מקרה לא על חשבון הנוסעים שפעם אחר פעם סופגים ביטולי טיסות ואיחורים. נמאס לנוסעים ואתם פוגעים בחברה ובסופו של דבר בעצמכם. יש גבול וחציתם אותו. נכון ששכרכם הגבוה, 90 אלף ש"ח, נובע מהרבה שעות וטיסות נוספות אך בכל זאת הסתכלו סביב (אתם אמורים לדעת לעשות זאת) ותראו מה קורה במדינה, מהו השכר הממוצע ומהו השכר החציוני ותבינו ששכרכם גבוה ביותר, אז די לחזירות. איך טובי בחורינו הטייסים גדלו להיות כל כך גרידים ונראים כל כך רע?
  • 4.
    אלו טייסינו? בושה. (ל"ת)
    לפטר את העלוקות 05/02/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נ 05/02/2017 05:49
    הגב לתגובה זו
    יהודי שטס אלעל נחשב למגדל חזירים./.
  • 2.
    ווו 05/02/2017 03:21
    הגב לתגובה זו
    לפגוע בלקוחות בשעה שהתחרות בענף במילא מאיימת על החברה? בהצלחה עם זה...
  • 1.
    הרגולציה אוסרת טיסה מעל 65, וטייסי אלעל מזלזלים (ל"ת)
    לשלוח אותם הביתה 04/02/2017 19:55
    הגב לתגובה זו
סקירה שבועית (דאלי)סקירה שבועית (דאלי)
סקירה

סיכום שבועי בת"א - הירידות מעמיקות והמשקיעים מחפשים ביטחון

ת"א 125 איבד מעל 3% בשבוע מקוצר אך תנודתי, כשהכסף עובר ממניות לאג"ח קצר והקרנות הכספיות מושכות כספים על חשבון המניות; בזירה המאקרו-כלכלית נרשמו עליות בשכר ועלייה חדה בצריכה; מי בכל זאת בלטה לחיוב? אלו המניות והכותרות הבולטות של השבוע

תמיר חכמוף |

הבורסה בתל אביב המשיכה את המומנטום השלילי וסגרה שבוע של ירידות. מדד ת"א 35 ירד בסיכום שבועי 2.65%, ת"א 125 ירד ב-3.3% ות"א 90 איבד כ-5.2% מערכו. 

מניות הביטוח המשיכו לבלוט לשלילה עם ירידה שבועית של 4.8%, ומחק לחלוטין את הזינוק מלפני שבועיים. מדד הבנקים סיים בירידה של 4.4%, מדד הנפט והגז רשם ירידה שבועית של 1.6%, מדד היתר SME 60 ירד בכ-2.6% ומדד הנדל"ן בלט מעל כולם עם ירידה של 5.7%.

השקל ממשיך להתחזק ונסחר הבוקר סביב 3.45 מול הדולר, עלייה של כ-1% בשבוע החולף. מדוע מזנק הדולר ל-3.44?

מחזור המסחר השבועי קפץ ועמד על 4.5 מיליארד שקל בשבוע החולף, הודות לעדכון המשקולות בחמישי שרשם את יום המחסר השלישי בגובהו בבורסה, עם מחזור יומי של 11.2 מיליארד שקל בחמישי בלבד.

תנועת הכסף

השבוע התנודתי הביא עמו שינוי כיוון בקרנות המחקות. אחרי שבועיים של גיוסים, נרשמו הפעם מכירות נטו של כ‑0.5 מיליארד שקל בקרנות שעוקבות אחרי מדדי מניות מקומיים, יציאת כספים מעניינת מצד המשקיעים הפרטיים. מנגד, בקרנות על מדדי חו"ל נרשמה חזרה זהירה לרכישות, אם כי בהיקף לא מהותי.

גם באג"ח נרשם שינוי כיוון. הקרנות המחקות על אג"ח מקומי עברו ממגמת רכישות למכירות קלות של כ‑20 מיליון שקל.

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

מה יהיה מחר בבורסה? והאם יש סיבה לנפילה באלביט?

השבוע ידווחו הבנקים על תוצאות - מה צפוי שם? והאם הסנטימנט השלילי יימשך?

מערכת ביזפורטל |

וול סטריט שברה שיאים בסוף השבוע (להרחבה: הנאסד״ק עלה ב-1%; אפל קפצה ב-4%, ג׳ייפרוג זינקה ב-12%), אבל, הישראליות בוול סטריט דווקא ספגו ירידה. המניות הדואליות חוזרות עם פער שלילי של 0.35%. 

אלביט מערכות -1.39%   צפויה לרדת  מעל 5%. מדינות העולם נגד הרחבת המלחמה בעזה, זו כבר לא רק צרפת ועד בודדות, יש לחץ כבד מאוד - עולמי על ישראל שלא להרחיב את המלחמה. גרמניה בסוג של אמברגו נשק על ישראל, טראמפ צורח על נתניהו בטלפון ונראה שהסנטימנט כלפינו משתנה במהרה. 

המשקיעים חוששים מכמה אתגרים - ראשית, התדמית שלנו בחו"ל וההשפעה על הצרכנים והלקוחות בעולם. זה כבר קורה, וזה יכול להתרחב. שנית, אמברגו של מדינות עלינו - אם אמברגו במכירה אל ישראל וגם  בקנייה מאיתנו. זה נזק כלכלי ברור. החשש הוא שאחרי שמדינות החליטו שלא למכור נשק מסוים לישראל (בעיקר כזה שיכול לשמש בעזה), הם גם יתייחסו אחרת לתעשייה הביטחונית שלנו, לרבות אלביט. נזכיר שזו היתה הסיבה שאלביט בתחילת המלחמה נפלה למחיר מפתה של 140 דולר, מאז היא עלתה ביותר מפי 3. 

ואולי זה מימוש אחרי הזינוקים המשמעותיים במניה, כי אלביט כבר יקרה משמעותית ביחס לקבוצת ההשוואה שלה. נכון, יש לה את הלייזר ויש לה מנועי צמיחה מאוד מעניינים, ועדיין, במכפיל רווח של 30-35  לשנה הבאה כשהמתחרות ב-15, זה יקר. 

המשקיעים גם חוששים מהשפעה של הרחבת הלחימה על נתוני המאקרו. מלחמה עצימה יותר תידרש גיוס מילואים שמוערך בכ-250 אלף איש, תפגע בצמיחה במשך, תדחה את הפחתת הריבית. מלחמה לא טובה לכלכלה, במיוחד מלחמה מתמשכת.