שוב שיבושים וביטולי טיסות באל על - הטייסים: "טובי אנשינו מרוויחים 10 אלף שקל"

גיא בן סימון | (12)
נושאים בכתבה אל על

מהמורות נוספות במשא ומתן בין הנהלת אל על לטייסים. למרות ההסכם שנחתם בינואר בו התחייבו הטייסים שלא לשבש עוד את הטיסות, ההנהלה מאשימה כי הטייסים - בהובלת הקברניט ניר צוק - שבו לשבש את טיסות החברה. ההנהלה מאשימה את הטייסים בפגיעה בחברה, ורק נזכיר כי גם המניה הגיבה בחדות לאירועים שנרשמו עד כה.

והפעם מדובר בביטול מספר טיסות, בהן: הלילה למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסת ניו יורק שבוטלה ביום חמישי. בנוסף, מאשימה ההנהלה, "הטייסים משבשים את ההדרכות ופוגעים בעמיתיהם לאחר שהחברה הוציאה לחופשה כ-10 מדריכים שירדו מהדרכות בבת אחת בטענה של מחלה".

השיבושים נעשים על אף מו"מ המתנהל בימים האחרונים בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס לאחר שמדינת ישראל אימצה בנובמבר 2014 תקנות בינ"ל האוסרות על טיסה מעבר לגיל 65. הוועד מנגד טוען כי במקביל לדיונים המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, החליטה הנהלת אל-על להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת. מדובר במדריכי טיסה וותיקים בני 65 ומעלה.

אל על: "הנהלת החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש כטייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורחם ל"בני ערובה"" .

אורי אודי, טייס אל על, אמר הבוקר לגל"צ: "הנתונים שמפורסמים בתקשורת לא נכונים - טובי אנשינו משכורתם ירדה ל-10 אלף שקל בחודש. אף אחד באל על לא מקבל באופן קבוע 90 אלף שקל, זה פשוט לא נכון. זה דיסאינפורמציה שההנהלה מפרסמת. האנשים הללו בקו המחלוקת ספגו הורדת שכר של 2 שליש במהלך הדיונים - זה לא ניהול מו"מ בתום לב. אין לנו מוטיבציה לעשות טיסות שלא היינו אמורים בזמן שההנהלה מנהלת נגדנו מאבק ברוטלי. הזעם של הטייסים וכל מה שקורה כרגע הוא כי לקחו את בכירי הטייסים וזרקו אותם לפח הזבל. ההנהלה מתנהגת בבריונות כנגד עובדיה באופן כללי".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    noamro 06/02/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    אין הצדקה לחברה שעובדיה מאוגדים כאשר יש תחרות. הנהלת אל-על צריכה להכריז על פשיטת רגל ולסגור את החברה עכשיו כל עוד יש לה נכסים. עדיף עכשיו מאשר בעוד כמה שנים אחרי שהיא תסגר מחוסר ברירה בגלל שנוסעים יפסיקו לנסוע בחברה שכל שני ושלישי מבטלת טיסות והוצאות השכר בה מרקיעות שחקים ללא שום קשר להכנסות. מה שבטוח אני לא אזמין באל-על טיסות לחופשת הקיץ ביולי אוגוסט בגלל שלא בטוח בכלל שהחברה לא תשבות.
  • 11.
    דון קישוט 05/02/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    הגיעו הזמן שיכנסו מטוסים חדשים וטייסים חדשים לאלעל צריך לדעת מתי לפנות את הבמה ......
  • 10.
    אנונימי 05/02/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
    אכן כל המתלוננים בציבור על משכורות נמוכות הם רק משקרים בגדול
  • 9.
    דמיקולו חצר 05/02/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    אם אתם רוצים תמיכה ציבורית. עד שאתם לא מראים, אין מצב שימישהו יאמין שטייס מרוויח עשרת אלפים שקל.
  • 8.
    בישראל כמו בארצות ערב המנכ"ל לוקח את כל הקופה (ל"ת)
    נדרש צמצום פערים 05/02/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    טובי העם מרוויחים חצי מכם ועובדים קשה פי שניים! לבכות.. (ל"ת)
    עובד כללי 05/02/2017 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סרט ישראלי מנכלים לוקחים כל הקופה השירות רע המחיר גבוהה (ל"ת)
    ישראלי 05/02/2017 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יש ר א לי 05/02/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
    מה לעשות שהנהלים הבינלאומיים קובעים שיטוסו עד גיל 65, לא הנהלת אל על קבעה זאת. למה אתם מצפים? שטייס בגיל 65 שממתין שנתיים לפנסיה (מה לעשות שהמדינה החליטה על גיל זה) וישב שנתיים בביתו יקבל 40/50/60 אלף ש"ח? אתם הרי דואגים לעצמכם לעת שתגיעו לגיל 65. יש למצוא פתרון הדרך של פרישה מוקדמת או שכר הגיוני אך בכל מקרה לא על חשבון הנוסעים שפעם אחר פעם סופגים ביטולי טיסות ואיחורים. נמאס לנוסעים ואתם פוגעים בחברה ובסופו של דבר בעצמכם. יש גבול וחציתם אותו. נכון ששכרכם הגבוה, 90 אלף ש"ח, נובע מהרבה שעות וטיסות נוספות אך בכל זאת הסתכלו סביב (אתם אמורים לדעת לעשות זאת) ותראו מה קורה במדינה, מהו השכר הממוצע ומהו השכר החציוני ותבינו ששכרכם גבוה ביותר, אז די לחזירות. איך טובי בחורינו הטייסים גדלו להיות כל כך גרידים ונראים כל כך רע?
  • 4.
    אלו טייסינו? בושה. (ל"ת)
    לפטר את העלוקות 05/02/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נ 05/02/2017 05:49
    הגב לתגובה זו
    יהודי שטס אלעל נחשב למגדל חזירים./.
  • 2.
    ווו 05/02/2017 03:21
    הגב לתגובה זו
    לפגוע בלקוחות בשעה שהתחרות בענף במילא מאיימת על החברה? בהצלחה עם זה...
  • 1.
    הרגולציה אוסרת טיסה מעל 65, וטייסי אלעל מזלזלים (ל"ת)
    לשלוח אותם הביתה 04/02/2017 19:55
    הגב לתגובה זו
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: