שוב שיבושים וביטולי טיסות באל על - הטייסים: "טובי אנשינו מרוויחים 10 אלף שקל"
מהמורות נוספות במשא ומתן בין הנהלת אל על לטייסים. למרות ההסכם שנחתם בינואר בו התחייבו הטייסים שלא לשבש עוד את הטיסות, ההנהלה מאשימה כי הטייסים - בהובלת הקברניט ניר צוק - שבו לשבש את טיסות החברה. ההנהלה מאשימה את הטייסים בפגיעה בחברה, ורק נזכיר כי גם המניה הגיבה בחדות לאירועים שנרשמו עד כה. והפעם מדובר בביטול מספר טיסות, בהן: הלילה למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסת ניו יורק שבוטלה ביום חמישי. בנוסף, מאשימה ההנהלה, "הטייסים משבשים את ההדרכות ופוגעים בעמיתיהם לאחר שהחברה הוציאה לחופשה כ-10 מדריכים שירדו מהדרכות בבת אחת בטענה של מחלה". השיבושים נעשים על אף מו"מ המתנהל בימים האחרונים בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס לאחר שמדינת ישראל אימצה בנובמבר 2014 תקנות בינ"ל האוסרות על טיסה מעבר לגיל 65. הוועד מנגד טוען כי במקביל לדיונים המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, החליטה הנהלת אל-על להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת. מדובר במדריכי טיסה וותיקים בני 65 ומעלה. אל על: "הנהלת החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש כטייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורחם ל"בני ערובה"" . אורי אודי, טייס אל על, אמר הבוקר לגל"צ: "הנתונים שמפורסמים בתקשורת לא נכונים - טובי אנשינו משכורתם ירדה ל-10 אלף שקל בחודש. אף אחד באל על לא מקבל באופן קבוע 90 אלף שקל, זה פשוט לא נכון. זה דיסאינפורמציה שההנהלה מפרסמת. האנשים הללו בקו המחלוקת ספגו הורדת שכר של 2 שליש במהלך הדיונים - זה לא ניהול מו"מ בתום לב. אין לנו מוטיבציה לעשות טיסות שלא היינו אמורים בזמן שההנהלה מנהלת נגדנו מאבק ברוטלי. הזעם של הטייסים וכל מה שקורה כרגע הוא כי לקחו את בכירי הטייסים וזרקו אותם לפח הזבל. ההנהלה מתנהגת בבריונות כנגד עובדיה באופן כללי".
- 12.noamro 06/02/2017 08:56הגב לתגובה זואין הצדקה לחברה שעובדיה מאוגדים כאשר יש תחרות. הנהלת אל-על צריכה להכריז על פשיטת רגל ולסגור את החברה עכשיו כל עוד יש לה נכסים. עדיף עכשיו מאשר בעוד כמה שנים אחרי שהיא תסגר מחוסר ברירה בגלל שנוסעים יפסיקו לנסוע בחברה שכל שני ושלישי מבטלת טיסות והוצאות השכר בה מרקיעות שחקים ללא שום קשר להכנסות. מה שבטוח אני לא אזמין באל-על טיסות לחופשת הקיץ ביולי אוגוסט בגלל שלא בטוח בכלל שהחברה לא תשבות.
- 11.דון קישוט 05/02/2017 10:28הגב לתגובה זוהגיעו הזמן שיכנסו מטוסים חדשים וטייסים חדשים לאלעל צריך לדעת מתי לפנות את הבמה ......
- 10.אנונימי 05/02/2017 10:05הגב לתגובה זואכן כל המתלוננים בציבור על משכורות נמוכות הם רק משקרים בגדול
- 9.דמיקולו חצר 05/02/2017 09:52הגב לתגובה זואם אתם רוצים תמיכה ציבורית. עד שאתם לא מראים, אין מצב שימישהו יאמין שטייס מרוויח עשרת אלפים שקל.
- 8.בישראל כמו בארצות ערב המנכ"ל לוקח את כל הקופה (ל"ת)נדרש צמצום פערים 05/02/2017 09:51הגב לתגובה זו
- 7.טובי העם מרוויחים חצי מכם ועובדים קשה פי שניים! לבכות.. (ל"ת)עובד כללי 05/02/2017 09:38הגב לתגובה זו
- 6.סרט ישראלי מנכלים לוקחים כל הקופה השירות רע המחיר גבוהה (ל"ת)ישראלי 05/02/2017 09:15הגב לתגובה זו
- 5.יש ר א לי 05/02/2017 09:07הגב לתגובה זומה לעשות שהנהלים הבינלאומיים קובעים שיטוסו עד גיל 65, לא הנהלת אל על קבעה זאת. למה אתם מצפים? שטייס בגיל 65 שממתין שנתיים לפנסיה (מה לעשות שהמדינה החליטה על גיל זה) וישב שנתיים בביתו יקבל 40/50/60 אלף ש"ח? אתם הרי דואגים לעצמכם לעת שתגיעו לגיל 65. יש למצוא פתרון הדרך של פרישה מוקדמת או שכר הגיוני אך בכל מקרה לא על חשבון הנוסעים שפעם אחר פעם סופגים ביטולי טיסות ואיחורים. נמאס לנוסעים ואתם פוגעים בחברה ובסופו של דבר בעצמכם. יש גבול וחציתם אותו. נכון ששכרכם הגבוה, 90 אלף ש"ח, נובע מהרבה שעות וטיסות נוספות אך בכל זאת הסתכלו סביב (אתם אמורים לדעת לעשות זאת) ותראו מה קורה במדינה, מהו השכר הממוצע ומהו השכר החציוני ותבינו ששכרכם גבוה ביותר, אז די לחזירות. איך טובי בחורינו הטייסים גדלו להיות כל כך גרידים ונראים כל כך רע?
- 4.אלו טייסינו? בושה. (ל"ת)לפטר את העלוקות 05/02/2017 08:37הגב לתגובה זו
- 3.נ 05/02/2017 05:49הגב לתגובה זויהודי שטס אלעל נחשב למגדל חזירים./.
- 2.ווו 05/02/2017 03:21הגב לתגובה זולפגוע בלקוחות בשעה שהתחרות בענף במילא מאיימת על החברה? בהצלחה עם זה...
- 1.הרגולציה אוסרת טיסה מעל 65, וטייסי אלעל מזלזלים (ל"ת)לשלוח אותם הביתה 04/02/2017 19:55הגב לתגובה זו

סיכום שבועי בת"א - הירידות מעמיקות והמשקיעים מחפשים ביטחון
ת"א 125 איבד מעל 3% בשבוע מקוצר אך תנודתי, כשהכסף עובר ממניות לאג"ח קצר והקרנות הכספיות מושכות כספים על חשבון המניות; בזירה המאקרו-כלכלית נרשמו עליות בשכר ועלייה חדה בצריכה; מי בכל זאת בלטה לחיוב? אלו המניות והכותרות הבולטות של השבוע
הבורסה בתל אביב המשיכה את המומנטום השלילי וסגרה שבוע של ירידות. מדד ת"א 35 ירד בסיכום שבועי 2.65%, ת"א 125 ירד ב-3.3% ות"א 90 איבד כ-5.2% מערכו.
מניות הביטוח המשיכו לבלוט לשלילה עם ירידה שבועית של 4.8%, ומחק לחלוטין את הזינוק מלפני שבועיים. מדד הבנקים סיים בירידה של 4.4%, מדד הנפט והגז רשם ירידה שבועית של 1.6%, מדד היתר SME 60 ירד בכ-2.6% ומדד הנדל"ן בלט מעל כולם עם ירידה של 5.7%.
השקל ממשיך להתחזק ונסחר הבוקר סביב 3.45 מול הדולר, עלייה של כ-1% בשבוע החולף. מדוע מזנק הדולר ל-3.44?
מחזור המסחר השבועי קפץ ועמד על 4.5 מיליארד שקל בשבוע החולף, הודות לעדכון המשקולות בחמישי שרשם את יום המחסר השלישי בגובהו בבורסה, עם מחזור יומי של 11.2 מיליארד שקל בחמישי בלבד.
- אר פי אופטיקל זינקה 12%, יוניטרוניקס נפלה 8%; מדד הבנקים ירד 1%
- מניית הבורסה לני"ע זינקה 11% גפן ב-12%; קמטק צנחה 10%; נעילה שלילית במדדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תנועת הכסף
השבוע התנודתי הביא עמו שינוי כיוון בקרנות המחקות. אחרי שבועיים של גיוסים, נרשמו הפעם מכירות נטו של כ‑0.5 מיליארד שקל בקרנות שעוקבות אחרי מדדי מניות מקומיים, יציאת כספים מעניינת מצד המשקיעים הפרטיים. מנגד, בקרנות על מדדי חו"ל נרשמה חזרה זהירה לרכישות, אם כי בהיקף לא מהותי.
גם באג"ח נרשם שינוי כיוון. הקרנות המחקות על אג"ח מקומי עברו ממגמת רכישות למכירות קלות של כ‑20 מיליון שקל.

מה יהיה מחר בבורסה? והאם יש סיבה לנפילה באלביט?
השבוע ידווחו הבנקים על תוצאות - מה צפוי שם? והאם הסנטימנט השלילי יימשך?
וול סטריט שברה שיאים בסוף השבוע (להרחבה: הנאסד״ק עלה ב-1%; אפל קפצה ב-4%, ג׳ייפרוג זינקה ב-12%), אבל, הישראליות בוול סטריט דווקא ספגו ירידה. המניות הדואליות חוזרות עם פער שלילי של 0.35%.
אלביט מערכות -1.39% צפויה לרדת מעל 5%. מדינות העולם נגד הרחבת המלחמה בעזה, זו כבר לא רק צרפת ועד בודדות, יש לחץ כבד מאוד - עולמי על ישראל שלא להרחיב את המלחמה. גרמניה בסוג של אמברגו נשק על ישראל, טראמפ צורח על נתניהו בטלפון ונראה שהסנטימנט כלפינו משתנה במהרה.
המשקיעים חוששים מכמה אתגרים - ראשית, התדמית שלנו בחו"ל וההשפעה על הצרכנים והלקוחות בעולם. זה כבר קורה, וזה יכול להתרחב. שנית, אמברגו של מדינות עלינו - אם אמברגו במכירה אל ישראל וגם בקנייה מאיתנו. זה נזק כלכלי ברור. החשש הוא שאחרי שמדינות החליטו שלא למכור נשק מסוים לישראל (בעיקר כזה שיכול לשמש בעזה), הם גם יתייחסו אחרת לתעשייה הביטחונית שלנו, לרבות אלביט. נזכיר שזו היתה הסיבה שאלביט בתחילת המלחמה נפלה למחיר מפתה של 140 דולר, מאז היא עלתה ביותר מפי 3.
ואולי זה מימוש אחרי הזינוקים המשמעותיים במניה, כי אלביט כבר יקרה משמעותית ביחס לקבוצת ההשוואה שלה. נכון, יש לה את הלייזר ויש לה מנועי צמיחה מאוד מעניינים, ועדיין, במכפיל רווח של 30-35 לשנה הבאה כשהמתחרות ב-15, זה יקר.
- סיכום שבועי בת"א - הירידות מעמיקות והמשקיעים מחפשים ביטחון
- אר פי אופטיקל זינקה 12%, יוניטרוניקס נפלה 8%; מדד הבנקים ירד 1%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשקיעים גם חוששים מהשפעה של הרחבת הלחימה על נתוני המאקרו. מלחמה עצימה יותר תידרש גיוס מילואים שמוערך בכ-250 אלף איש, תפגע בצמיחה במשך, תדחה את הפחתת הריבית. מלחמה לא טובה לכלכלה, במיוחד מלחמה מתמשכת.