נעילה אדומה בוול סטריט לקראת נאומו של טראמפ: הנאסד"ק איבד 0.6%, מניית טארגט צללה 12.15%

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים של עד 0.5% במדדים המובילים.  הסוחרים ברחבי העולם ממתינים בדריכות רבה לקראת נאומו של טראמפ הלילה בקונגרס (04:00 לפנות בוקר שעון ישראל), שעשוי במידה רבה לתת דחיפה נוספת לראלי ששורר בשווקים מאז נצחונו של טראמפ במרוץ לנשיאות, אך במידה והמשקיעים יתאכזבו מדבריו של טראמפ בנוגע לרפורמות המשמעותיות שהבטיח לקדם ייתכן ונראה תיקון ל-'ראלי טראמפ'.

הדאו ג'ונס שבר את רצף השיאים שהציג בשבועיים האחרונים, לאחר שרשם 12 שיאים חדשים רצופים, רצף שלא נראה מאז שנת 1987 (!). עוד נציין כי נכון לשעת הסגירה בוול סטריט 'מדד הפחד' מזנק כ-5.8% לפני נאומו של טראמפ.

נאסד"ק -0.09%

דאו ג'ונס -0.04%

S&P 500 -0.03%

נציין כי בסוף השבוע בית ההשקעות גולדמן זאקס שלח איגרת ללקוחותיו עם המלצה לבצע אסטרטגיית אוכף על מספר סקטורים ומניות ספציפיות, ביניהם מניית מיילן. האסטרטגיה כוללת רכישת אופציית CALL ואופציית PUT באותו מחיר מימוש, וזאת מתוך אמונה כי נאומו של טראמפ צפוי לגרור תנודתיות בשווקים. אסטרטגיית אוכף תיצור רווחים במידה ונכס הבסיס של האופציה ינוע בשיעור מסוים, ללא תלות בכיוון. לכתבה המלאה, לחץ כאן.

הדולר ממשיך במסעו דרומה ונסחר מול השקל ברמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2014, וזאת בהמתנה להכרזת תכניתו הפיסקאלית של טראמפ הערב. לפי התגובה בשוק, המשקיעים לא ממש מאמינים שיש תכנית מוכנה והדולר מאבד גובה מעבר לים.

יומן מאקרו:

בשעה  15:30 (שעון ישראל) התפרסם התמ"ג הרבעוני בארה"ב ורשם קריאה מאכזבת של 1.9% בלבד, זאת לעומת צפי הכלכלנים לעלייה של 2.1%.

בשעה 17:00 התפרסם מדד אמון הצרכן של CB, המבטא את אמון הצרכנים במצב הכלכלי במדינה. המדד רשם קריאה של 114.8 נקודות מדד, זאת לעומת צפי הכלכלנים שעמד על 111 נקודות בלבד.

מניות במרכז:

ולינט פרמסוטיקלס (סימול: VRX) - החברה אמנם עקפה את צפי האנליסטים ברווח למניה ובשורת ההכנסות, אך הציגה ירידה של 13% במכירות. המניה צללה 13.9% בוול סטריט. 

טארגט (סימול: TGT) - החברה שמחזיקה ברשת מרכזי קניות פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2016 ופספסו את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה רווח מתואם של 1.45 דולר למניה, זאת לעומת צפי של 1.51 דולר. כמו כן החברה הציגה תחזית פסימית לקראת השנה הנוכחית. המניה התרסקה 12.17% בוול סטריט. לכתבה המלאה, לחץ כאן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.