היצור בארה"ב בסימן שאלה: מדד מנהלי הרכש בשיא, סקר ה'פד' צנח

יום המסחר בוול סטריט רווי בנתוני מאקרו משמעותיים אשר יש בהם להשפיע על הסנטימנט כללי בשווקים
דניאל קביליו |
נושאים בכתבה מדד מנהלי הרכש

הייצור בארה"ב במגמה מעורבת. היום התפרסמו שני נתוני מאקרו מרכזיים אשר יש בהם על מנת להצביע על המגמה היצרנית בארה"ב. שני הנתונים, סקר ה'פד' של מחוז פילדלפיה וסקר מנהלי הרכש למגזר היצרני, הציגו מגמה הפוכה לחלוטין והעבירו מסר מבלבל לשווקים.

בשעה 16:00 (שעון ישראל) התפרסמה הקריאה הראשונה של מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני ה-PMI Manufacturing Index. המדד עלה בחודש נובמבר לרמה של 54.3 נקודות - שיא של 8 חודשים. הכלכלנים מוול סטריט חזו כי הנתון של תחילת החודש יתייצב ברמה של 53 נקודות לאחר שבקריאה האחרונה של חודש אוקטובר המדד התייצב ברמה של-51.1 נקודות.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט (17:00) התפרסם סקר ה'פד' של מחוז פילדלפיה אשר בוחן את היצור במחוז. הקריאה של החודש נוכחי הפתיעה את הכלכלנים מוול סטריט לאחר שירדה לרמה של 6.5 נק'. הכלכלנים חזו כי הקריאה היום תתיצב ברמה של 15.5 נקודות לאחר שבחודש אוקטובר הנתון עמד על 19.8 נקודות. למרות זאת, נראה שהמגמה הכללית הינה שלילית לאחר שבחודש ספטמבר הנון עמד על 22.3 נקודות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אחת עולה, אחת יורדת: אנליסטים ממליצים על פייסבוק, ולמי חתכו המלצה?

האנליסטים בבית ההשקעות פייפר ג'אפרי הרימו את מחיר היעד של פייסבוק ל-46 דולר, אפסייד של 17% על המחיר היום, וחתכו את מחיר היעד למניה נוספת בסקטור הטכנולוגיה
ידידיה אפק |
בית ההשקעות האמריקני פייפר ג'פרי אחראי לעלייה מרשימה אחת ולירידה אחרת בסקטור הטכנולוגיה התנודתי. האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד של פייסבוק (סימול: FB) בעקבות המיזם החדש שפרסמה החברה, והאנליסט אוגוסט ריצ'ארד חתך את דירוגה של קואלקום (סימול: QCOM) וגם הוריד את מחיר היעד למניה. לאחר שהרשת החברתית הפופולרית בעולם פרסמה את מיזם הפרסום החדש שלה, האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד למניה מ-38 דולר ל-46 דולר, מה שמהווה אפסייד על המחיר הנוכחי בשוק של 17%. פייסבוק הכריזה על פרסומות וידאו בנות 15 שניות שיופיעו כחלק מהפיד בסלולר ובמחשב, דבר שיעצבן קצת יותר את הגולשים אבל יספק הכנסה נוספת מפרסום לחברה. האנליסט של פייפר ג'פרי כתב כי העלייה במחיר היעד מבוססת על "הפוטנציאל של פרסומות הוידאו של החברה. אנו מאמינים שהשוק לא עיכל עדיין את החדשות האלו, ואנו לא מעריכים את המספרים סביב מוצר הוידאו הזה עד שנראה איך הוא עובד. למרות זאת, אנו בטוחים יותר בתחזית הצמיחה של ההכנסות מפרסום, 50% ב-2013 ו-30% ב-2014, ולכן אנו מעלים את מחיר היעד ל-46 דולר". בד בבד, אנליסט נוסף בחטיבת המחקר של בית ההשקעות מוריד היום את המלצתו לקואלקום 'תשואת יתר' ל'ניטרלי', וגם מוריד את מחיר היעד של מניית חברת הטכנולוגיה מ-71 דולר ל-67 דולר. בדוח המפרט את הסיבות להמלצה הסבירו בפייפר ג'אפרי כי "במהלך עונת הדוחות מספר חברות הצביעו על ביקושים נמוכים למרכיבים אלקטרוניים לסמארטפונים. יותר מכך, בדיקות שנעשו לאחרונה מראות ביטולים של הזמנות של מרכיבים כאלו אצל ספקים, והביטולים הולכים וגוברים בשבועות האחרונים". גם התחרות בענף פוגעת בקואלקום, לפי האנליסטים. הם מצביעים על כך שחברה סינית המתחרה בקואלקום בתחום הרכיבים האלקטרוניים לסמארטפונים, מדיהטק, הכריזה על גידול רבעוני של 49% בהזמנות. הצפי של פייפר ג'אפרי לשנת 2014 משקף את המידע החדש הזה, ולכן מחיר היעד יורד כעת ל-67 דולר.