הסטוריה: מנצ'סטר יונייטד הגישה בקשה רשמית להנפקה בניו יורק

מהלך שהחל לפני כשלושה שבועות הפך היום לרשמי; "אנחנו מתכוונים להשתמש בכל ההליכים העומדים לרשותנו מההצעה הזאת על מנת להפחית את החובות"
יואב כהן | (4)

פורסם לראשונה ב-12:12 04.07.2012

אחרי שבתחילה תכננה להנפיק את מניותיה בבורסת הונג קונג, רצתה מנצ'סטר יונייטד להנפיק בשנה שעברה מניות לפי של שווי מיליארד דולר בסינגפור, אך בסופו של דבר התוכניות הללו לא יצאו לפועל והקבוצה הולכת לבצע ניסיון הנקפה בבורסת וול סטריט.

כבר לפני כשלושה שבועות דובר על כך שסגנית אלופת אנגליה צפויה להגיש בקשה להנפקה ציבורית והיום (ב') הדבר הפך לרשמי. ההנפקה צפויה להקל על תזרים המזומנים של השדים האדומים שמנסה לשמור ולרכוש שחקנים חדשים על מנת לקחת בעונה הקרובה את תואר האליפות. בעוד שכמות המניות האמורות להיות מונפקות עדיין לא ידועה, על פי הבקשה מסתמן שהמועדון ינסה לגייס עד ל100 מיליון דולר, מספר שעוד יכול להשתנות לפני ההנפקה עצמה.

"אנחנו מתכוונים להשתמש בכל ההליכים העומדים לרשותנו מההצעה הזאת על מנת להפחית את החובות". נכתב במסמך שיצא מאלופת אירופה לשעבר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אז מה יקרה למניה במס 05/07/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    למישהו יש ניחושים איך היא תתנהג?
  • 3.
    בוב 04/07/2012 13:42
    הגב לתגובה זו
    מנסים לגנוב כסף ציבורי
  • 2.
    אריק קאנטונה 04/07/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    רק צריך לשנות את אופי המניות. השלב הבא הוא להעיף את משפחת גלייזר
  • 1.
    חזק!!!! (ל"ת)
    גלורי גלורי MAN U 04/07/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.