נבחרת פורטוגל
צילום: נבחרת פורטוגל טוויטר רשמי

לא תנחשו בלי רמז: מי שווה פחות – ספרד, גרמניה, צרפת או פורטוגל?

?לקראת שני משחקי רבע הגמר הערב: שווי השוק של הסגלים מפתיע מאוד וגורם לנו לתהות מה המשחק המרכזי בשלב הזה. כתבו לנו בתגובות: האם הזוכה תצא משני המפגשים הראשונים?
איציק יצחקי | (2)

משחקי רבע גמר היורו ייצאו הערב לדרך, עם שני מפגשים גדולים: צרפת מול פורטוגל וגרמניה מול ספרד. כל מפגש בין הארבעה, יכל בקלות להיות גמר יורו 2024. הערב, שתי נבחרות מתוך הארבעה יספגו הדחה כואבת והמנצחות ייפגשו ראש בראש למשחק חצי הגמר. בחצי הגמר השני (מוצ"ש) ישחקו אנגליה או שוויץ, מול הולנד או טורקיה. אפשר לומר הרבה דברים על היורו הזה ועל היכולת של חלק מהקבוצות הגדולות, אבל דבר אחד בטוח: שש נבחרות גדולות, שלפחות חמש מתוכן (מלבד הולנד) הוזכרו כמועמדות בכירות לתואר הגיעו לרבע הגמר – מה שצפוי לספק הנאה גדולה לצופים.

ניקו ויליאמס (טוויטר יורו 2024)

המרענן הרשמי של הטורניר יביא גביע? ניקו ויליאמס (טוויטר יורו 2024)

נתחיל עם המפגש הראשון בשטוטגרט (19:00) בין ספרד לגרמניה. אם היינו מביטים על הסגל בתחילת הטורניר, לא בטוח שספרד, שמציגה יכולת טובה יותר מתחילת הטורניר, הייתה מתגלה כעדיפה – אבל היכולת שלה, בעיקר בזכות שני השחקנים ש"החיו את האגפים" שלה – ניקו וויליאמס ולאמין ימאל, יוצאת דופן וגורמת לרבים לרצות לראות את ספרד בגמר. שתי הנבחרות שיחקו זו מול זו 3 פעמים ביורו בעבר. זה קרה בשנים 1984, 1988 ו-2008. ספרד גברה על גרמניה פעמיים ובאחד המפגשים הפסידה.

נזכיר ששב-2008 שתי הנבחרות נפגשו בגמר היורו, שנגמר בניצחון של ספרד. לכל אחת מהן 3 זכיות ואין נבחרות שזכו יותר מהן. ספרד מגיעה עם הגנה יציבה יותר, כשלא ספגה שער בטורניר, אבל אתם יודעים איך אומרים: "כדורגל משחקים 90 דקות, גרמניה תמיד מנצחת".

המפגש השני (22:00) בין פורטוגל לצרפת מפגיש שתי נבחרות שכבר שיחקו זו מול זו בגמר היורו לפני שמונה שנים. פורטוגל זכתה למרות פציעה של רונאלדו, אבל מאז עברה כמה שינויים בסגל שלה ולא בטוח שהיום היא מסוגלת לרוץ "עד הסוף". נזכיר ששלושה מפגשים בין הקבוצות התקיימו בשלבים המאוחרים של היורו – אך אף אחד לא הוכרע ב-90 דקות.

דירוג הנבחרות לפי שווי שוק של הסגל שלהן (לא בטוח שהייתם מנחשים את הסדר הנכון לפני שקראתם את זה):

1. צרפת 1.23 מיליון אירו

2. פורטוגל: 1.05 מיליון אירו.

3. ספרד: 956 מיליון אירו.

4. גרמניה: 831 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלמה 06/07/2024 11:03
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה שחקנים שומרי מצוות ויש כאלה שלא.
  • 1.
    יוסי 05/07/2024 17:53
    הגב לתגובה זו
    צרפת ופורטוגל מיליארד לא מיליון
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.