נבחרת פורטוגל
צילום: נבחרת פורטוגל טוויטר רשמי

לא תנחשו בלי רמז: מי שווה פחות – ספרד, גרמניה, צרפת או פורטוגל?

?לקראת שני משחקי רבע הגמר הערב: שווי השוק של הסגלים מפתיע מאוד וגורם לנו לתהות מה המשחק המרכזי בשלב הזה. כתבו לנו בתגובות: האם הזוכה תצא משני המפגשים הראשונים?
איציק יצחקי | (2)

משחקי רבע גמר היורו ייצאו הערב לדרך, עם שני מפגשים גדולים: צרפת מול פורטוגל וגרמניה מול ספרד. כל מפגש בין הארבעה, יכל בקלות להיות גמר יורו 2024. הערב, שתי נבחרות מתוך הארבעה יספגו הדחה כואבת והמנצחות ייפגשו ראש בראש למשחק חצי הגמר. בחצי הגמר השני (מוצ"ש) ישחקו אנגליה או שוויץ, מול הולנד או טורקיה. אפשר לומר הרבה דברים על היורו הזה ועל היכולת של חלק מהקבוצות הגדולות, אבל דבר אחד בטוח: שש נבחרות גדולות, שלפחות חמש מתוכן (מלבד הולנד) הוזכרו כמועמדות בכירות לתואר הגיעו לרבע הגמר – מה שצפוי לספק הנאה גדולה לצופים.

ניקו ויליאמס (טוויטר יורו 2024)

המרענן הרשמי של הטורניר יביא גביע? ניקו ויליאמס (טוויטר יורו 2024)

נתחיל עם המפגש הראשון בשטוטגרט (19:00) בין ספרד לגרמניה. אם היינו מביטים על הסגל בתחילת הטורניר, לא בטוח שספרד, שמציגה יכולת טובה יותר מתחילת הטורניר, הייתה מתגלה כעדיפה – אבל היכולת שלה, בעיקר בזכות שני השחקנים ש"החיו את האגפים" שלה – ניקו וויליאמס ולאמין ימאל, יוצאת דופן וגורמת לרבים לרצות לראות את ספרד בגמר. שתי הנבחרות שיחקו זו מול זו 3 פעמים ביורו בעבר. זה קרה בשנים 1984, 1988 ו-2008. ספרד גברה על גרמניה פעמיים ובאחד המפגשים הפסידה.

נזכיר ששב-2008 שתי הנבחרות נפגשו בגמר היורו, שנגמר בניצחון של ספרד. לכל אחת מהן 3 זכיות ואין נבחרות שזכו יותר מהן. ספרד מגיעה עם הגנה יציבה יותר, כשלא ספגה שער בטורניר, אבל אתם יודעים איך אומרים: "כדורגל משחקים 90 דקות, גרמניה תמיד מנצחת".

המפגש השני (22:00) בין פורטוגל לצרפת מפגיש שתי נבחרות שכבר שיחקו זו מול זו בגמר היורו לפני שמונה שנים. פורטוגל זכתה למרות פציעה של רונאלדו, אבל מאז עברה כמה שינויים בסגל שלה ולא בטוח שהיום היא מסוגלת לרוץ "עד הסוף". נזכיר ששלושה מפגשים בין הקבוצות התקיימו בשלבים המאוחרים של היורו – אך אף אחד לא הוכרע ב-90 דקות.

דירוג הנבחרות לפי שווי שוק של הסגל שלהן (לא בטוח שהייתם מנחשים את הסדר הנכון לפני שקראתם את זה):

1. צרפת 1.23 מיליון אירו

2. פורטוגל: 1.05 מיליון אירו.

3. ספרד: 956 מיליון אירו.

4. גרמניה: 831 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלמה 06/07/2024 11:03
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה שחקנים שומרי מצוות ויש כאלה שלא.
  • 1.
    יוסי 05/07/2024 17:53
    הגב לתגובה זו
    צרפת ופורטוגל מיליארד לא מיליון
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.