משפחת לוזון חוזרת: כמה כסף צריך כדי לעלות לליגת העל?
מכבי פתח תקווה חזרה לליגת העל וצפויה להעמיד תקציב של 16 מיליון שקלים. איך מנור סולומון קשור לתקציב ומה הפער בין הליגה השנייה בישראל לליגה השניה באנגליה?
לאחר עונה אחת בליגה השנייה עלתה אתמול מכבי פתח תקווה לליגת העל. הקבוצה הביסה את בני יהודה בתוצאה 0:7 והבטיחה את העלייה, שני מחזורים לסיום העונה. ירדן כהן ואיליה שקורין כבשו צמד כל אחד, שלו דניאל, ארד בר וגיא דהן הוסיפו. משפחת לוזון חוזרת לליגת העל והפעם היא מתכוונת להישאר שם לא מעט זמן. כמה כסף השקיע אבי לוזון בפרוייקט הזה?
חזר למרכז הבמה. לוזון (צילום:Getty images Israel)
"אני שמח שעמדתי בהבטחות שלי. אמרתי כבר לפני 10 חודשים שנחזור לליגת העל וכך היה", אמר לוזון אתמול ל"ביזספורט". "היו לנו רגעים משמחים העונה ואני שמח שזה נגמר ככה. אעשה הכל בכדי שבמכבי פתח תקווה לא תרד ב-20 השנים הקרובות".
העלייה של מכבי פתח תקווה איננה מפתיעה. על פי ההערכות, היא העמידה תקציב של כ-14 מיליון שקל כדי לחזור לליגה הראשונה. התקציב בליגת העל צפוי להיות דומה ויעמוד על כ-16 מיליון שקל ואף עשוי לגדול במהלך העונה במידה ומנור סולומון יימכר על ידי שחטאר דונייצק, ממנה הושאל העונה לפולהאם. הקשר הישראלי נמצא בעונה נהדרת באנגליה וכבר הועלו שמות של קבוצות בכירות כמו ארסנל כמועמדות לקלוט אותו. במקרה כזה, אבי לוזון ומכבי פתח תקווה עשויים לקבל עוד 3 מיליון אירו כבר בקיץ הקרוב.
- שחקנים בכירים בליגת העל הונו מיליונים מביטוח לאומי
- כמה מרוויח כדורגלן בליגת העל? לא מה שחשבתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה שווה קבוצה שעולה לפרמייר ליג וכמה זה ביחס לליגה הבכירה?
שווי השוק של שחקני הקבוצה, כך על פי האתר Transfermarkt הוא 4.98 מיליון אירו. השחקן היקר בסגל הוא החלוץ עידן טוקלומטי ששווה 350 אלף אירו. הקשר ארד בר שווה 300 אלף אירו. ברור לכל מי שמכיר את משפחת לוזון כי תג המחיר שלו יהיה גבוה הרבה יותר.
- 4.אמיר 04/05/2023 00:50הגב לתגובה זוהלוזונים הטריפוליטאים לא שמים שקל וכל המשפחה חוגגת על תקציב הקבוצה
- 3.אחד שיודע 02/05/2023 23:21הגב לתגובה זומנור הושאל ויחזור לקבוצתו אבל החוזה שלו נגמר בדצמבר והוא לא יחתם ויחכה ואז יהיה שחקן חופשי, אף קבוצה בפריימר ליג לא תשלם עכשיו פשוט יחכו ואז יחתימו אותו כשחקן חופשי ובמקרה הזה לוזון לא מרוויח שקל, גם המצב של עבדה הפצוע לא עוזר ללוזון.
- 2.אלי 02/05/2023 18:18הגב לתגובה זורק מביא ספונסרים. אם יילך יבוא קהל .
- 1.תשאירו את טב"ח (ל"ת)מתן צור אוהד 02/05/2023 08:33הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
