שלמה גרינברגשלמה גרינברג
טראמפ V ביידן

בחירות בארה"ב - גם אם ביידן ייבחר, וול סטריט לא תתמוטט

תיקון בשווקים מתבקש בלי קשר לזהות הנשיא הבא - אבל זה לא אומר שזה יקרה בזמן הקרוב; טראמפ נתפס טוב לשווקים הפיננסים, אבל ביידן הוא גם קפיטליסט ובכל מקרה - את המהפכה הטכנולוגית אי אפשר לעצור  

על דבר אחד אין וויכוח - הבחירות בארה"ב הן החשובות ביותר לארה"ב ולא פחות לעולם כולו, מכל מערכת בחירות שהיתה מאז התחילה ארה"ב להתייחס לנעשה בשאר העולם. זה התחיל בימיו של הנשיא ה-26 של המדינה הזו, תיאודור רוזוולט (בין 1901 ל-1909)  שהיה הנשיא הראשון שחשב גלובלית ונמשך אחריו.

לאחר מלחמת העולם הראשונה הפכה המדינה למעצמה הגדולה בעולם כשהיא מתחלקת בתפקיד הזה עם בריטניה ולאחר מלחמת העולם השנייה עם ברית המועצות. ב-1988 החלה ברית המועצות להתפרק "בעזרתו" של הנשיא האמריקאי הגדול רונלד ריגן ומאז ארה"ב היא האימפריה הצבאית והכלכלית הגדולה והיחידה בעולם. מתחילת שנות ה-90 של המאה שעברה החלה סין לזנב במעמד הזה ובצעדי ענק. אבל הסיבה שבגללה עוקב העולם, במיוחד סין, בחיל וברעדה אחרי הבחירות הנוכחיות נעוצה בנשיא טראמפ שבמהלך 4 השנים האחרונות שינה לחלוטין את תדמיתה של ארה"ב ברחבי העולם ומה שחשוב יותר שינה את תדמיתה של המעצמה הענקית הזו בעיני הבוחר האמריקאי.

"ביידן", כך טוענים רבים, "לא היה מצליח לאיים על טראמפ אלמלא כל אותם בוחרים שמתכוונים לבחור בו הם כאלו שעושים זאת בגלל התנגדותם לטראמפ ולא בגלל הרצון בביידן כנשיא". הבחירות בארה"ב הן למעשה בחירות בעד ונגד טראמפ (די בדומה למה שקורה בישראל עם נתניהו). רבים בעולם המערבי ולבטח הקומוניסטים בביג'ין מעוניינים שביידן יזכה כי כפי שטען פרשן הולנדי, "ניצחון של ביידן יסלול הדרך לשיתוף פעולה קונסטרוקטיבי יותר ובמגוון רחב יותר של נושאים בין ארה"ב לעולם (במיוחד לאירופה)". כך גם חושבים ליברלים רבים בארה"ב אבל העובדות של מאה השנים האחרונות אינן תומכות בכך. ההפך, ככל שארה"ב תומכת יותר בעולם, משקמת יותר ועוזרת יותר כך גם גדלה האיבה נגדה ובכלל, מה שחושב העולם שמחוץ לארה"ב על ארה"ב או נשיאה, מעניין את הבוחר האמריקאי כשלג דאשתקד.

למרות שהסקרים ברובם מנבאים ניצחון לביידן, חלקם בהפרש ניכר, קשה מאוד להעריך מי באמת יזכה, לבטח לנוכח ההמונים הנלהבים שמצליח טראמפ לכנס בבליץ הקמפיין שהוא מבצע ולא פחות בשל חוסר האמון בסקרים, תופעה שמתפשטת בעולם הדמוקרטי כולו וגם אצלנו. התקשורת אמנם כמעט מאוחדת נגדו אבל אסור לשכוח שהאיש יודע לנגן היטב על "רגשות אמריקאים", פטריוטיות, תעסוקה והכנסה וזו, לדעתנו תהיה השורה התחתונה לגבי מי שינצח בבחירות.

אם נסיר מהדיון את האמוציות האישיות שמעורבות וניקח בחשבון שכ-90-100 מיליון בוחרים כבר החליטו למי להצביע לפני "יום הבוחר", נגיע למסקנה שסיכויי הניצחון או ההפסד של המועמדים התכנסו כעת לציפיות בנושא אחד בלבד, המצב הכלכלי האישי. כל יתר הבעיות הגדולות כמו מלחמות הסחר מול סין, ביטוחי הבריאות, מינוי השופטים השמרניים לבית המשפט העליון, מדיניות החוץ ואפילו הבורסה, שנגיע אליה מיד, שוליים לחלוטין בשלב הנוכחי. הקורונה, שעד לאחרונה כיכבה בהחלטות הבוחר האמריקאי, אינה גורם מכריע יותר בשלב הנוכחי כיוון שמי שהחלטתו התקבלה כתוצאה מהקורונה כבר הצביע.

העובדה שהנושא המרכזי כרגע הוא הכלכלה נותן "רוח גבית" לנשיא טראמפ שמעלה נושא זה בכל עוצמתו ובצדק מבחינתו. הוא משווה בין המשך ההצלחה הכלכלית (שנקטעה בגלל הקורונה אך חזרה בעצמה לאחרונה) לפחד מסוציאליזם שמשחק תפקיד מרכזי אצל אמריקאים רבים ובמיוחד, תתפלאו, אצל חלקים גדולים מהאוכלוסייה הלטינית והשחורה שאין שום ספק שקבלו  "דחיפה כלכלית" גדולה בימי טראמפ. בימים האחרונים כדוגמה עולה ברשתות "הדאגה" מפני מינויים של הסנטורים ברברה וורן וברני סנדרס לשרי האוצר והכלכלה בקבינט של ביידן אם ינצח (דבר שמסיבות שונות לדעתנו לא יקרה) מה שמעלה את אימת "הסוציאליזם" בציבורים נרחבים בארה"ב. יחד עם זאת חשוב לזכור שהנושא הכלכלי אינו פררוגטיבה של הנשיא לבדו או של איש מהקבינט.

זה מביא אותנו לשוק ההון האמריקאי, לבורסות שנהנו מעשור מדהים ולשאלה אם, כפי שמבטיח טראמפ, המניות תתמוטטנה במקרה שביידן יבחר. המקסימום שבמקסימום שנעז לנחש הוא שאם ביידן ייבחר יבוא "תיקון התאמת הערכים", 20%-30% שעליו אנחנו מדברים כבר תקופה. הווירוס אמנם כמעט ועשה זאת. אבל החלום הכלכלי הגדול שמבטיח טראמפ לשנים הקרובות והיציאה העוצמתית מהמיתון שהובטח ע"י המומחים מנעו זאת. הבורסה, אם ביידן ייבחר, אולי תתקן ותזדעזע, אבל לא תתמוטט כי בטווח הבינוני והארוך הבורסה מגיבה לציפיות כלכליות ולא פוליטיות ואלו מגיעות מהחלטות בקונגרס, לא דווקא בבית הלבן (ביידן עצמו אגב קפיטליסט לא פחות מטראמפ, הבעיה היא בלחץ של האגף השמאלי).

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

הדעה האישית שלנו היא שטראמפ ינצח ובעיקר בגלל הבליץ התקשורתי המדהים שלו בשבוע האחרון, קמפיין האוונגליסטים האדיר בכל רחבי ארה"ב והתחזקות הכלכלה. כל אלו אל מול אישיותו הישנונית של ביידן והחשש מ"השמאל". אבל בין זה לבין "אסון כלכלי" המרחק עדיין רב, ביידן זה לא קרטר ואת מהפכת הטכנולוגיה אין דרך בעולם לעצור!

תגובות לכתבה(48):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 38.
    נועם 09/11/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
    גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת ישראל. ביידן כבר הודיע שאחרי שיבחר יהפוך על ידי צווים נשיאותיים את כל החלטות טראמפ , בצורה די דומה למה שאובמה עשה כאשר נתקל בהתנגדות הקונגרס שהיה בעד ישראל. ומבחינה כלכלית - אחרי הפרסומים שצצו על עסקים בין משפחת ביידן לחברה סינית (שכנראה קשורה לביון הסיני) קשה לי לראות את ביידן פועל למען ארה"ב כמו שטראמפ פעל והזמן עכשיו הוא קריטי. אם האמריקאים לא יעצרו עכשיו את הסינים הם לא יוכלו לעשות את זה אחר כך.
  • מסכים עם הלא מסכים (ל"ת)
    צ 09/11/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    צודק, יום א' החוזים בעליה (ל"ת)
    אלי 09/11/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    יונה 07/11/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    "שלנו" פרחה באוויר
  • 35.
    רועה צאן 05/11/2020 22:37
    הגב לתגובה זו
    הכוונה ל: NIO, EXPEV, BYDFF
  • 34.
    שלמה, תתעסק בכלכלה 04/11/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    הטבות המס הענקיות של טראמפ היטיבו עם המילארדרים ולא עם "העם הפשוט". באזור הידוע כרצועת החלודה המצב הורע בתקופת טראמפ. ביידן הבטיח להשקיע הון עתק בשיפור תשתיות ובאנרגיה חילופית.
  • ח 06/11/2020 12:31
    הגב לתגובה זו
    לא למרות אלא בגלל .
  • 33.
    אליזבת' וורן, לא ברברה וורן (ל"ת)
    יריב 04/11/2020 14:56
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    אבי ג'וזף כהן התחילה לכתוב בביזפורטל תחת שם העט גרינברג (ל"ת)
    אחד שיודע 04/11/2020 06:43
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    ביידן זה הברבור השחור מקווה שמכרתם הכל היום (ל"ת)
    ח 04/11/2020 00:10
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 05/11/2020 20:21
    הגב לתגובה זו
    מקווה שלא מכרת ואכלת תכובע
  • 30.
    חים בן ארי 03/11/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
    מניסיון - כל פעם שמנסים להרגיע אתכם שמשהו לא יקרה, סימן שזה בדיוק מה שעומד לקרות. ביידן הוא הבובה של האולטרה-פרוגרסיבים האמריקאים. הם יהפכו את ארצות הברית לוונצואלה. עכשיו תעשו חשבון כמה שוות המניות של חברות בוונצואלה…
  • 29.
    חים בן ארי 03/11/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
    מניסיון - כל פעם שמנסים להרגיע אתכם שמשהו לא יקרה, סימן שזה בדיוק מה שעומד לקרות. ביידן הוא הבובה של האולטרה-פרוגרסיבים האמריקאים. הם יהפכו את ארצות הברית לוונצואלה. עכשיו תעשו חשבון כמה שוות המניות של חברות בוונצואלה…
  • 28.
    בלי טראמפ נפילות קשות... (ל"ת)
    ביידן ליצן 03/11/2020 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    הדמוקרטים תמיד הביאו לצמיחה ולשגשוג (ל"ת)
    איתי 03/11/2020 14:31
    הגב לתגובה זו
  • דגן 04/11/2020 13:03
    הגב לתגובה זו
    .
  • 26.
    לפי הבורסות, טראמפ מנצח בגדול (ל"ת)
    רמי 03/11/2020 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    יוסי 03/11/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    מכל הנשיאים שיש לו הכח להטיס את המניות. לא קם מנהיג אחד שעשה כלכך הרבה כסף בזמן קצר יחסית למשקיעים . וגם לא יקום .זה פעם בחיים.
  • בתקופת אובמה הבורסה עלתה 72% (ל"ת)
    יואל 04/11/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
  • איתן 03/11/2020 16:44
    הגב לתגובה זו
    כרגיל, הדמוקרטים מביאים את הכלכלה האמריקאית והרפובליקאים מקלקלים, ראה הנשיא בוש הבן. הוא קיבל קופה מלאה ובזבז את הכל. אובמה תיקן אחריו.
  • 24.
    מיכאל 03/11/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    זה מה שקורה בלונדון : חפשו ביו-טיוב : London Has Fallen | Financial Collapse
  • 23.
    תפרסמו הודעות... (ל"ת)
    גילי 03/11/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    למה אתם לא מפרסמים טוקבקים לעניין? (ל"ת)
    יוסיפון 03/11/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    וול סטריט תיגרס בכל מקרה. הפסק להשלות הציבור. (ל"ת)
    יהודי טוב לשלמה 03/11/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    להריץ בורסה זה גנבה לאור היום חייב חקירת מישטרה שםבנסדק (ל"ת)
    משה 03/11/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    nav 03/11/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    להריץ בורסה זה גנבה לאור היום
  • 18.
    משה 03/11/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    ירידה של 40% במרץ לא הספיקה?!
  • כהרגלך משה זורק מספרים, בדוק שוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/11/2020 14:21
    הגב לתגובה זו
  • ירידה של 33% באסאנפי500 (ל"ת)
    משה 03/11/2020 18:29
  • משה 03/11/2020 17:20
    מה דעתך מבחינה עקרונית על הירידות במשבר הקרונה,האם הן לא מספיקות?
  • 17.
    דוד 03/11/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
    ארצות הברית אם חובות עצומים להדפיס זה לו חוכמה לשלם מאפו בישראל 2 מחסנים מלאים דולרים
  • 16.
    אדורם 03/11/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    לפני בחירות 2016 רוב הפרשנים אמרו שניצחון של טראמפ יגרום לקריסה, וזה לא קרה. נחכה לתוצאות ונראה מה תהיה השפעתן. אחר כך אפשר יהיה לפרשן בדיעבד ולתת הסברים, זה יותר קל.
  • 15.
    sus 03/11/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    ונסדק כולם מרצים מניות מעל שוי שוק פי 3 או פי 4 א אפו כול פקחי הבורסה או כולם גנבים משתפי פעולה אם כולם בידין יתפוס את כול הגנבים הכול רשום
  • 14.
    חיים 03/11/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    שלמה היקר, אשמח להבין האם מדד ויקס (פחד משקיעי בשר ודם) עדיין אקטואלי בקבלת החלטות כיוון ש90% מהעיסקאות בשוק הן של אלגו רובוטים שלא פוחדים מכלוםתודה
  • 13.
    שימי 03/11/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    תודה רבה שלמה
  • 12.
    שהכתב מהמר מי הנשיא, מעניין לראות אם יקלע 03/11/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    שהכתב מהמר מי הנשיא, מעניין לראות אם יקלע
  • יונית 07/11/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    לקח את עצמו ו"דיעותיהם" ברצינות תהומית מדי
  • 11.
    תודה רבה. אחלה דעה ואחלה כתבה (ל"ת)
    יובל 03/11/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    עמית 03/11/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    איזה כייף גם באמצע שבוע לקרוא אותך
  • 9.
    הריבית האפסית 03/11/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    נגידי השקר
  • 8.
    [email protected] 03/11/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם הוא עלבון לאנושות.
  • 7.
    הלוואי שהכל יתמוטט בלי קשר לנשיא (ל"ת)
    רפי 03/11/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חיים 03/11/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    להדפיס כסף זה לו כחמה בטחונות זה עיקר וחובות עצמים מאפו יבוא הכסף שהתפיסו בלי ביחונות
  • 5.
    אבי 03/11/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    חובות עצומים והקורונה מכה חזק וכולם באידילה שעננים או כולם מסתולים שמרצים בלי סיבה כול המניות עלו פי 3 או פי 4 מהשוי שלהם
  • 4.
    דוד 03/11/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    חברים פו משקרים את הציבור טרמפ לו קוסם נחי דנקנר הריץ נכנס לכלא ופו מרצים כי טרמפ נתן להם יד
  • 3.
    הננמי 03/11/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    לחתן של טרמפ יש לו חברה בורסאית והוא עוזר לו אם זה היהה בישראל מזמן היהה חקירה גדולה על הרצאת מניות
  • 2.
    לא חשוב מי יבחר ההרס ימשך (ל"ת)
    א 03/11/2020 08:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 03/11/2020 08:29
    הגב לתגובה זו
    פשששששששששששש התקדמות.תיקון חיובי באמת מתבקש
סמאד 3סמאד 3

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3

הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים



עופר הבר |


בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל. 

זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.

האם הסמאד 3 שובר שוויון?

החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.

ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים. 

לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.

שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)

מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?

יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה

יעקב צלאל |

בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.

לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.

לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבו הציבור. 

היסטוריה

היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.

דלק מערכות רכב

דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.

ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.