פסיקת שופט שעשויה להתברר כמכרה זהב - לסקטור מסוים
רבות הפעמים בשוקי ההון בהן החוק והרגולטור מכריעים לגבי מחירי נכסים, חברות וסקטורים שלמים בצורה ברורה ומובהקת. כולנו מכירים את הדוגמא הישראלית של השנים האחרונות, הן בתחום התקשורת והן בתחומי המזון, הפיננסים, האנרגיה, הרכב ועוד. בעוד כל הדוגמאות שלעיל השפיעו על מחירי החברות בצורה שלילית, קיימים בעולם מקרים בהם שינוי רגולטורי צפוי להשפיע בצורה חיובית על מחירי החברות העוסקות בתחום.
באחרונה התבשרנו שבית המשפט בדלוור מפרש מחדש פסיקה ישנה בתחום ההימורים המקוונים, ומתיר מגוון רחב של הימורים באינטרנט בגבולות המדינה. חשוב לציין בהקשר זה שהסמכות לאישור כזה נתונה בארה"ב בידי המדינות עצמן ולא בידי הממשל הפדראלי, כך שעדיין לא מדובר בשינוי כיוון גורף מחד אך ייתכן והשינוי בדלוור מהווה סנונית ראשונה לתהליך רחב יותר שצפוי להתפתח במדינות נוספות בארה"ב מאידך.
לאחרונה, בית המשפט בניו יורק סיפק רוח גבית נוספת עת פסק כי חשיבות היכולת במשחק הפוקר גוברת על חשיבות המזל. מה שמקרב את השוק האמריקני לשינוי כיוון תפיסתי בתחום. הפוקר כידוע מהווה חלק ניכר מעוגת ההכנסות, הן בהימורים המקוונים בעולם והן בשולחנות המשחק בקזינו הרגילים.
ברמת המאקרו, הערכות אנליסטים ששוק ההימורים המקוונים האמריקני צפוי להציג בעתיד רווחים שנתיים של 5-12 מיליארד דולרים שמשמעותם 1-2 מיליארד דולר הכנסות משוערות ממסים בשנה. המדינות אשר כה צמאות למקורות הכנסה נוספים ישמחו לאור הערכות אלה, מה גם שמדובר בתוספת משרות היי-טק משמעותית ופיתוחן המאסיבי של תעשיות משנה. למעשה, כפי שהמיתון הגדול ב-1930 סלל את הדרך להתפתחותה של לאס וגאס כפי שאנחנו מכירים אותה, ייתכן והמיתון הנוכחי יביא להיוולדה של לאס וגאס המקוונת.
וברמת המיקרו, מי צפוי ליהנות מהשינוי?
ראשית, חברות המספקות שירותי הימורים מקוונים או פלטפורמות להפעלת שירותים כאלו הן הראשונות ליהנות מכך. אלו כבר פועלות בשווקים רבים באסיה, אירופה ומדינות נוספות בעולם, וכתוצאה מכך הן מוכנות להתאים את הפלטפורמות הקיימות לשוק האמריקני הנפתח, כמעט בלי צורך בהשקעות הוניות נוספות.
בנוסף, חברות ההימורים המסורתיות, המפעילות קזינו לא וירטואלי המזהות את התהליך ונכנסות לעסקי ההימורים המקוונים תחת המותג הקיים והמוכר, בעוד הן נעזרות בשלב הראשון בפלטפורמות קיימות. עם התפתחות השוק, סביר כי השחקניות הגדולות יפנו לפיתוח עצמי של אפליקציות תוך המשך השימוש במותגים הקיימים.
לסיכום, חפשו חברות מסורתיות שהצהירו על כוונות אגרסיביות בשוק המדובר, התרחקו מאלו שמאותתות אחרת והיצמדו לשחקנים הגדולים בשוק הווירטואלי הקיים, כאלו שערוכים לעלייה משמעותית בהיקף הפעילות תוך זמן קצר.
הסתייגות קטנה, לאלו שמאמינים שמיט רומני, מועמד הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב יזכה בבחירות, אמליץ להמתין עם ההשקעה. רומני (וגם חברו הקרוב שלדון אדלסון, בעליה של LVS) הצהיר רבות על התנגדותו להימורים מקוונים (והימורים בכלל). כך שבחירתו צפויה להערים קשיים על המשך התהליך. שימו לב לסקטור בתקופה הקרובה, ייתכן והפעם הרגולטור לטובתכם.
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
- 2.מאיר 29/08/2012 16:32הגב לתגובה זוהמאפשרת ניסויים קליניים בתאי גזע עובריים. הבריאות חשובה הרבה יותר מהימורים והפסיקה היא דרמטית. אבל פה מתעסקים בהימורים. עמישראל חי.
- 1.בן 29/08/2012 15:08הגב לתגובה זועל הרבה ידיים, בעיקר הכישרון משחק. על יד בודדת - אכן יש מרכיב אקראי. רוב השחקנים, משחקים הרבה יותר מיד אחת.
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
