אפל
צילום: טוויטר

אפל מעלה מחירים - זאת רק ההתחלה

מחיר אפל TV יעלה ל-9.99 דולר מ-6.99 דולר. אפל ארקייד עולה כעת 6.99 דולר, לעומת 4.99 לפני כן, בעוד שירות אפל ניוז עלה ל-12.99 דולר לחודש מ-9.99 דולר
אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה אפל עליות מחירים

יצרנית האייפון אפל APPLE מודיעה היום (רביעי) כי תעלה מחירים עבור אפל TV, אפל ארקייד ואפל ניוז בארה"ב ובשווקים בינלאומיים נבחרים. עליית המחירים האחרונה שעשתה אפל הייתה באוקטובר 2022.

מחיר אפל TV יעלה ל-9.99 דולר מ-6.99 דולר. אפל ארקייד עולה כעת 6.99 דולר, לעומת 4.99 לפני כן, בעוד שירות אפל ניוז עלה ל-12.99 דולר לחודש מ-9.99 דולר. גם המחירים לחבילות שכוללות מספר שירותים יחד הועלו. מנויים חדשים יתחילו לשלם מיד את התעריפים החדשים, בעוד מנויים קיימים יתחילו לשלם את התעריפים בעוד 30 ימים. "אנו מתמקדים באספקת החוויות הטובות ביותר ללקוחותינו על ידי הוספת בידור באיכות גבוה, תוכן ותכונות חדשניות לשירותים שלנו", אמרה אפל. 

המחיר לשירותי הסטרימינג לצפייה בסדרות וסרטים ממשיך להתייקר. נטפליקס העלתה את מחיריה למנויי מסלול הפרימיום והבייסיק בשבוע שעבר. וולט דיסני העלתה גם היא את המחיר לדיסני פלוס החודש, ווורנר ברוס, העלתה את המחיר למסלול ללא פרסומות שלה לדיסקברי פלוס בתחילת החודש. 

לפי הערכות האנליסט עמית דריאנני מ-Evercore ISI, העלאת המחירים של אפל היא רק הראשונה והעלאות נוספות צפויות בהמשך. "עליות מחירים הן מנוף שיכול לעזור לאפל בהמשך", אמר דריאנני. "אנו מצפים שאפל תמשיך לעלות את המחיר היות ואפילו במחיר החדש של 9.99 דולר היא נגררת מאחורי המתחרות כמו נטפליקס (15.49 דולר) ומקס (15.99 דולר).

אפל צפויה לדווח על תוצאותיה בשבוע הבא ולהציג רבעון רביעי ברצף של ירידה בהכנסות - ברבעון השני דיווחה אפל על הכנסות מאייפונים בסך 39.67 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים של 39.8 מיליארד דולר. למרות זאת, אפל יכולה לשפר את הלך הרוח סביבה אם היא תספק מסגרת זמן למועד בו תחזור לצמוח. לאפל צפויה דרך קשה בעניין הזה לאור התחזקות הדולר והמצב הכלכלי בסין. "ככל שהזמן עובר אנו מאמינים ששדרוגים במכשיר האייפון 15 יכולים להשפיע לטובה על ההכנסות של אפל. בנוסף טראפיק גדול יותר בחנויות כתוצאה מהשקת משקף המציאות המדומה ומכשירי אייפד ומאק חדשים גם כן יכולים לתרום להכנסות". כתבו האנליסטים.

החברה נסחרת כיום לפי שווי של 2.6 טריליון דולר, זאת לאחר שמנית החברה עלתה ב-32% מתחילת השנה וב-15% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עליה של 40 אחוז. והמכורים/הסוגדים ישלמו בלי לצייץ (ל"ת)
    המגיב 26/10/2023 00:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סמי בן טובים 25/10/2023 23:35
    הגב לתגובה זו
    ב-700 שקל שאני יכול לקנות אוזניות עם חוט ב-39 שקל. אכבר אוזניות שבעולם. אבי אני אבו כמון אני, אבו זעתר. איי איי אינעל העולם.
  • 1.
    חבורת נכלולים 25/10/2023 21:34
    הגב לתגובה זו
    חברת אזיקון לכל אידיוט מכור.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.