צלזיוס
צילום: טוויטר
דוחות

צלזיוס מזנקת אחרי ההודעה על רכישת המתחרה ב-1.8 מיליארד דולר

מניית צלזיוס מזנקת לאחר שהכריזה על רכישת מותג המשקאות המתחרה Alani Nu ב-1.8 מיליארד דולר, במהלך שאמור להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ולשפר את הצמיחה; לאחר שנה מאתגרת, בעיקר בגלל ההאטה בהזמנות מפפסיקו, החברה מנסה לבסס מחדש את מעמדה כמובילה בשוק משקאות האנרגיה

רוי שיינמן |


מניית צלזיוס Celsius Holdings -1.07%   מזנקת אחרי הדוחות שהיכו את צפי האנליסטים, אבל בעיקר בזכות ההכרזה על הרכישה של המתחרה Alani Nu תמורת 1.8 מיליארד דולר. המהלך הזה, שמגיע אחרי תקופה לא פשוטה עבור החברה, עשוי להחזיר את האמון מצד המשקיעים ולבסס את מעמדה של צלזיוס כמובילה בשוק המשקאות.


ברבעון הרביעי של 2024, דיווחה צלזיוס על הכנסות של 332.2 מיליון דולר - גבוהות מציפיות האנליסטים שעמדו על 328 מיליון דולר. גם בשורת הרווח נרשם שיפור, כאשר החברה דיווחה על רווח של 14 סנט למניה, לעומת תחזית של 11 סנט למניה מצד האנליסטים. מדובר בהפתעה חיובית, במיוחד לאחר רבעון שלישי מאכזב שבו החברה רשמה ירידה חדה במכירות ובשורת הרווח.


עם זאת, הדיווח שמזניק את המניה הוא הרכישה של Alani Nu - מותג משקאות אנרגיה שצבר פופולריות בזכות שיווק אגרסיבי במדיה החברתית, בעיקר בקרב קהל צעיר. המנכ"ל ג'ון פילדלי הביע ביטחון בכך שהרכישה תחזק את מעמדה של צלזיוס כשחקנית מרכזית בשוק המתפתח של משקאות האנרגיה.



מה עומד מאחורי המהלך?


לפי הנהלת צלזיוס, הרכישה נועדה להאיץ את הצמיחה ולהרחיב את בסיס הלקוחות של החברה. בשנים האחרונות, צלזיוס צמחה בקצב מהיר, אך2024 הייתה מאתגרת עבורה, כאשר בראש עמדה הירידה בהזמנות מצד פפסיקו, המפיצה הראשית של החברה בארה"ב. צמצום המלאים מצד פפסיקו פגע בתוצאות של צלזיוס, והביא לחששות שהמותג הגיע לתקרה.


Alani Nu, לעומת זאת, הצליחה לצמוח בתקופה זו ולנגוס בנתח השוק של המתחרות. המותג מזוהה עם קהל צעיר יותר, וכניסתו תחת המטרייה של צלזיוס עשויה לפתוח בפני החברה הזדמנויות חדשות בשוק. בנוסף, העסקה מספקת לצלזיוס מנוע צמיחה נוסף מעבר למוצריה הקיימים, ומעניקה לה גישה לקהלים חדשים.


סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ארוד לנגהאנס, הדגיש כי מדובר ברכישה בעלת "היגיון אסטרטגי חזק" וציין כי צלזיוס תמשיך למקד את מאמצי הצמיחה שלה בהרחבת קטגוריית המשקאות האנרגטיים ברחבי העולם.


הנפילה ב-2024

שנת 2024 כאמור הייתה לא פשוטה עבור צלזיוס. במחצית הראשונה של השנה, צלזיוס נהנתה מצמיחה אדירה הודות לביקוש גבוה, שיווק מוצלח וקהל נאמן. המותג המשיך לצבור תאוצה, כשהוא הציג גידול במכירות והתרחב לשווקים חדשים. אולם, באמצע השנה, העניינים החלו להשתנות.

קיראו עוד ב"גלובל"


מאמצע 2024, צלזיוס החלה לחוות האטה, בעיקר בשל החלטת פפסיקו לצמצם את היקפי ההפצה והמלאי. תוצאות הרבעון השלישי המחישו את הקשיים - ההכנסות נפלו ב-30% בהשוואה לשנה שעברה, והחברה לא רשמה רווח - צניחה אדירה לעומת 30 סנט ברבעון המקביל. הירידות החדות במניה הובילו לכך שמשקיעים רבים איבדו אמון בצמיחתה של החברה, והחלו לחשוש מפני תחרות גוברת מצד שחקניות מבוססות כמו רד בול ומונסטר.


למרות זאת, נתון מעודד הוא שמכירות הקמעונאות של צלזיוס דווקא המשיכו לעלות - הן צמחו ב-7.1% ברבעון האחרון, לעומת 2% בלבד בכל קטגוריית משקאות האנרגיה. המשמעות היא שהביקוש למוצרים נותר חזק, והבעיה המרכזית הייתה בצד ההפצה, ולא בביקושים.


האם צלזיוס תצליח להמשיך את המהפך?

השאלה הגדולה היא האם צלזיוס תצליח למנף את המומנטום ולהמשיך בצמיחה. שוק שקאות האנרגיה הוא אחד מהסקטורים הצומחים ביותר בעולם המשקאות, אך הוא גם אחד התחרותיים ביותר. רכישת Alani Nu מעניקה לצלזיוס הזדמנות לגוון את קהל הלקוחות שלה ולבסס את מעמדה כמובילת שוק, אך היא גם מחייבת את החברה לנהל את המיזוג בצורה חכמה על מנת להימנע מהאטה נוספת במכירות.


גורם מרכזי נוסף שישפיע על עתידה של צלזיוס הוא מערכת היחסים שלה עם פפסיקו. נכון להיום, פפסיקו היא המפיצה הראשית של החברה בארה"ב, אך צמצום המלאים שביצעה ב-2024 הוכיח עד כמה צלזיוס תלויה בה. אם צלזיוס תצליח לבנות מודל הפצה עצמאי יותר, או להבטיח הסכם יציב יותר מול פפסיקו, זה עשוי להפחית את הסיכון עבור המשקיעים ולתמוך בהתאוששות המניה.


האם כדאי להשקיע בצלזיוס?

מניית צלזיוס מצויה בנקודה מעניינת. מצד אחד, היא חוותה ירידה חדה במחצית השנייה של 2024, ומנגד, החברה ממשיכה להציג צמיחה בקמעונאות ורווחים מעל הצפי. השוק מגיב בחיוב לתוצאות הרבעון האחרון ולרכישה של Alani Nu, אך כעת האתגר הוא להראות ביצועים עקביים שיוכיחו שהחברה מסוגלת לחזור לצמיחה ממושכת.


האנליסטים מסכימים כי צלזיוס עדיין מהווה אופציה מעניינת להשקעה, במיוחד עבור משקיעים שמוכנים להתמודד עם תנודתיות מסוימת. עם מחיר יעד של 41 דולר - המשקף אפסייד של 19%, ולצד המשך הגידול בקטגוריית משקאות האנרגיה, ייתכן והמניה תמשיך במומנטום החיובי. עם זאת, לפני שהמשקיעים קופצים פנימה, כדאי יהיה לראות כיצד תתבצע האינטגרציה של Alani Nu, והאם צלזיוס תצליח להתמודד עם האתגרים הניהוליים והאסטרטגיים שעומדים בפניה. בינתיים המניה נסחרת במכפיל 30 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.


העיניים נשואות כעת לכנס האנליסטים הצרכני של ניו יורק, שבו תשתתף הנהלת החברה. המשקיעים יצפו לשמוע תשובות בנוגע לתחזיות של החברה, תהליך המיזוג עם Alani Nu, ואולי אף סימנים לשינוי במדיניות ההפצה עם פפסיקו. אם ההנהלה תספק מסר חיובי - ייתכן שמניית צלזיוס תחזור להיות אחת מהמניות החמות ביותר בוול סטריט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

גוגל מטפסת 5.3%, צ'יפוטלה נופלת 17%, מטא 11% - וול סטריט במגמה מעורבת

מטא ומיקרוסופט מוציאות מיליארדים על AI, תחום שעוד לא הוכיח רווחיות וזה מלחיץ את המשקיעים - המגמה בינתיים מעורבת כשהמשקיעים בדריכות לקראת תוצאות אפל ואמזון

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה אינטל

המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, יש למשקיעים 3 גלולות "לעכל". הדוחות של ענקיות הטק, התוצאות של פגישת הנשיאים טראמפ ושי ובין כל זה לאן צועדת הריבית. בינתיים, הדאו עולה כ-0.4%, ה-S&P 500 נחלש בכ-0.2%, והנאסד"ק יורד בכ-0.6%. אתמול למשקיעים הייתה סחרחורת משיאים תוך-יומיים חדשים נעלנו בירידות.

אבל מעבר למה שקורה באסיה, מה שבמוקד היום זה בראש ובראשונה הדוחות של ענקיות הטכנולוגיה. אלפאבית, חברת האם של גוגל, הפתיעה אתמול בערב עם הכנסות ורווחים מעל התחזיות בעיקר בזכות צמיחה בפרסום אונליין וביצועים חזקים בחטיבת הענן. מטא, לעומתה, אמנם הציגה רווח גבוה מהצפוי, אבל היא הזהירה מקפיצה בהוצאות, כשחלק ניכר מהן יוקדש להשקעות ב-AI ובפרויקט המטאוורס. מיקרוסופט פרסמה גם היא תוצאות טובות, אבל גם אצלה התחזית להמשך הצביעה על המשך גידול בתקציבי הפיתוח בתחום ה־AI ושתי האחרונות הלחיצו מאוד את המשקיעים שמיהרו לממש.

ברקע הפגישה ההיסטורית לה חיכנו חודשים ארוכים. טראמפ ושי חתמו על הבנות חדשות הכוללות הפחתת המכסים על סין מ-57% ל-47%, והורדת המס על יבוא פנטניל ל-10%. בתמורה, סין התחייבה להגביר את האכיפה נגד הברחות הפנטניל לארה"ב ולחדש את רכישות הסחורות החקלאיות האמריקאיות, ובהן סויה. בנוסף, בייג’ין דחתה בשנה את ההגבלות על ייצוא "מתכות נדירות" - מהלך שמרכך את הלחץ על תעשיית השבבים האמריקאית. עם זאת, הסוגיות המרכזיות עדיין פתוחות: ייצוא השבבים של אנבידיה לסין ונושא מכירת TikTok טרם נפתרו, והדיאלוג בין עדיין זהיר.

ומעל הכל יש את מה שהיה במסיבת העיתונאים יו"ר הפד', ג'רום פאוול, היה ספקן מאוד לדבי המשך הורדות ריבית הוא אמר ש"הורדת ריבית נוספת בדצמבר אינה ודאית" אמירה שציננה מאוד את הציפיות בשוק, שתימחר עד עכשיו המשך הקלה מוניטרית. לאחר הפחתת הריבית האחרונה לרמה של 3.75%-4%, נראה שפאוול מעדיף לשמור על גמישות ולא להיקלע למחויבות בשלב הזה. ותוסיפו לזה שהממשל מושבת 29 ימים דבר שמאוד מקשה על הפד' בהבנת השטח.


בשוק האג"ח תשואת אג"ח ל-10 שנים מטפסת ב-3 נקודת בסיס אחת ל-4.11%, ואילו הזהב עולה ב-1.1% לרמה של 3,974 דולר לאונקיה. המטבע האמריקאי מתחזק קלות מול סל המטבעות, אחרי יום תנודתי שבו נחלש בתחילה אבל התאושש עם סיום המסחר באסיה.