בורסות אסיה סגרו בעליות קלות: הניקיי טיפס ב-0.7%, הונדה זינקה ב-7.9%

בהונג קונג סגר מדד ההאנג סנג יום תנודתי בעליה של 0.2% ובסיאול רשם הקוספי עליה של 0.7%
קובי ישעיהו |

מגמה מעורבת עם נטיה לעליות שערים אפיינה את המסחר בבורסות אסיה היום. זאת, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש וצפי לירידות קלות עם פתיחת המסחר היום, לפי איתותי החוזים העתידיים. במניות יצרניות כלי הרכב נרשמו גם היום עליות חדות.

בטוקיו סגר מדד הניקיי בעליה של 0.7% ואילו בהונג קונג סגר מדד ההאנג סנג יום תנודתי בעליה של 0.2% . בסיאול רשם הקוספי עליה של 0.7% ואילו בורסת שנחאי רשמה ירידה של 2.3%.

"הסנטימנט אמנם משתפר אבל המצב עדיין מאוד שברירי בשווקים. אם הסנאט לא יאשר את תוכנית העזרה לתעשיית הרכב האמריקנית תהיה לכך השפעה שלילית על מניות התעשייה ובכלל. הגורמים העיקריים התומכים בשווקים הם הורדות הריבית האגרסיביות ותוכניות התמריצים של הממשלות השונות מסביב לעולם", אמר לבלומברג נאדר נאימי, מנהל השקעות בסידני.

המדדים המובילים בוול סטריט סיימו אתמול עוד יום מסחר דרמטי בעליות שערים. לאחר פתיחה חיובית והמשך יום יציב ברקע להתקדמות המגעים בנוגע לתוכנית הסיוע ל'שלוש הגדולות', ענקיות הרכב מדטרויט, סנאטורים רפובליקנים הודיעו על התנגדותם לתוכנית. מדד הדאו ג'ונס סגר בעלייה של 0.81%. מדד הנאסד"ק הוסיף 1.17%, ומדד ה-S&P500 עלה 1.18%.

בית הנבחרים האמריקני , לאחר ויכוחים רבים, חבילת סיוע בהיקף 14 מיליארד דולר לשלושת יצרניות כלי הרכב הגדולות מדטרוייט - ג''נרל מוטורס, פורד וקרייזלר. הסיוע אושר לבסוף ברוב של 231 תומכים מול 170 מתנגדים.

למרות ההתנגדויות האחרונות, ואפילו הצעות סיוע חלופיות של מחוקקים רפובליקנים, תוכנית הסיוע עליה הסכימו מחוקקים דמוקרטיים והבית הלבן הובאה להצבעה בבית הנבחרים האמריקני, בעוד שעתידה בסנאט אינו ברור, בו ההצבעה תתעכב במספר ימים על מנת לנסות ולהשיג רוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

כתב אישום חריג הוגש נגד אמיר ימין בגין זיוף שירות מילואים וניצול מלחמת חרבות ברזל לביטול חובות מס

עוזי גרסטמן |

יועץ מס מזייף מסמכים. רואה חשבון עוזר ללקוח להונות את רשויות המס. עורך דין מלמד לקוח איך לשקר לשופטים. מקצועות "מכובדים", נמצאים בשנים האחרונות במדרון תדמיתי תלול. אין כבוד - כנראה שהכל כסף. המקרה הבא לא נעים לאוזן הישראלית - לזייף ולהגיד שאתה במילואים כדי לברוח מחובה ציבורית, מהתמודדות עם חובות. זה ניצול ציני של המצב בארץ, אבל רשות המסים יודעת לאתר את המתחזים.  

רשות המסים הגישה כתב אישום חריג נגד אמיר ימין בגין זיוף שירות מילואים וניצול מלחמת חרבות ברזל לביטול חובות מס.

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה כתב אישום נגד ימין, יועץ מס בן 45 מחדרה, בגין זיוף מסמכי מילואים והונאת רשות המס במהלך מלחמת חרבות ברזל. על פי כתב האישום, ימין, שנקלע לחוב מס שבח בעקבות עסקת מקרקעין שביצע בדצמבר 2018, הגיע להסדר פריסת תשלומים עם משרדי מיסוי מקרקעין בחדרה ביוני 2023. כשלא עמד בהסדר, הוטלו עיקולים על חשבונות הבנק והנדל"ן שלו בדצמבר 2023. כלומר, מדובר על יועץ מס שחייב מס לרשות המס. הוא הגיע להסדר פריסה עם הרשויות, וכדי לא לשלם זייף שהוא במילואים. 

יש כאן אולי עיוורון, מצוקה גדולה, אבל מה הוא חשב לעצמו - שרשויות המס לא יודעות להצליב נתונים עם מאגרי המידע בצבא? 


כתבה מעניינת - חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.