סיטי מטיל ספק בתחזיות של טבע: אי ודאות אופפת את הרווח ב-2009
האנליסטים הזרים מתחילים להגיב לדוחותיה של טבע, שפורסמו אתמול. בבית ההשקעות סיטיגרופ מחמיאים לטבע על הסיום החזק של שנת 2007, אך לצד המחמאות מדגישים את ההוצאות הכבדות הצפויות לחברה.
"ההנהלה סיפקה תחזיות ל-2008 הכוללות הכנסות של 10.75 מיליארד דולר - הרבה מעבר לתחזיות שלנו שעמדו על 9.9 מיליארד דולר", אומרים האנליסטים. "עם זאת, ההתחייבות למחקר ופיתוח בתחום התרופות הגנריות צפויה להכפיל את קצב ההשקעות".
בסיטיגרופ מאמינים כי הרווח הנקי של טבע ב-2008 יסתכם ברף העליון של טווח התחזיות שסיפקה (2.6-2.75 דולר למניה), אך באשר לשנת 2009, בה התחייבה טבע לרווח נקי שיחצה את ה-3 דולר למניה, האנליסטים מטילים מעט ספק.
"לצורך רווח נקי של 3 דולר למניה ב-2009 יידרשו בוודאות מספר השקות שאותן אופפת כעת אי ודאות", כותבים האנליסטים, אשר חושבים כי רווח נקי של 2.95 דולר למניה הוא יותר ריאליסטי בשנה הבאה.
בשורה התחתונה, האנליסטים ממשיכים להחזיק בהמלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 51 דולר למניה.
"המניה תעשה חיל ב-2008"
בית השקעות זר נוסף שהתייחס לדוחותיה של טבע הוא מריל לינץ'. האנליסטים ממשיכים להחזיק בהמלצת "נייטרלי" על המניה, אך מדגישים כי "המניה תעשה חיל ב-2008 בשל מספר השקות גנריות אקסקלוסיביות". בנוסף, מריל לינץ' העלה את תחזיות הרווח של טבע לשנים 2008-2009 לרמה של 2.66 ו-3.01 דולר למניה בהתאמה, לעומת 2.56 ו-2.86 דולר למניה בתחזית הקודמת.
במריל לינץ' התייחסו להשקה המסובכת של הגרסה הגנרית לתרופת הפרוטוניקס המדוברת, ואומרים כי "טבע סיפקה לשוק כמויות מספקות" בארם החליטה לעצור את המשלוחים. האנליסטים מדברים גם על ההשקעות הגדולות הבאות של טבע: תרופת ה-Wellbutrin ברבעון השני וה-Lamictal ברבעון השלישי.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
