"התחלנו בהטמעת SOA כי זו הדרך היחידה לספק ללקוחות את השקיפות אותה הם דורשים"
"בענף תחרותי כמו שלנו חשוב לתת מענה בזמן אמת ובצורה הטובה ביותר. מספר הלקוחות הגדל דורש שקיפות ופתיחות לכל מה שנעשה בבנק. על כן ראינו כצורך עסקי לעבור לתפיסת SOA בבנק", כך אמר מאיר שור, ראש אגף אסטרטגיה ו-CTO בבנק לאומי, בכנס שערכה אתמול (ג') נס טכנולוגיות בנושא SOA בבית הירוק ברמת אביב בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים. לדברי שור, "אנו צריכים לדעת לבצע את הפעולות נכון ובזמן".
עוד אמר שור, כי פרויקט הטמעת SOA בבנק, שהחל בסוף שנת 2005, עדיין לא נמצא לקראת סיומו. "יישומים הינם גמישים ומשתנים מתקופה לתקופה ועל כן תמיד יש צורך בשיפורם וייעולם", אמר שור. "המעבר ל-SOA הינו תהליך מתמשך ועל כן יש לשפר ולייעל את המערכת. למשל, על ידי הוספת שירותים חדשים בתחום העסקי, הרחבת התמיכה בכל ה-Web Services, וכן התממשקות למנגנון הרשום במערכת".
שור הסביר כי הארכיטקטורה אמורה לשלוט בכמות גדולה של Web Services, וכן לנהל רמת שירות (SLA) של תהליכי עבודה מקצה לקצה, וכפועל יוצא לקצר את זמן הפיתוח ולקבוע מבנה שדרים אחיד לגישה לאינטרנט. "מטרתנו, מעבר להצלחת הפרויקט, הינה ליצור אינטגרציה מוחלטת בין המערכות", אמר שור.
לדבריו, "SOA נותנת, בין השאר, מענה הולם לדרישת רגולציה, ועוזרת לשמור על זהות המבצע בתהליך ביצוע עסקה. בנוסף, SOA מסייעת להקטין את ההוצאות על ידי בניית תשתית המאפשרת הפעלת שירותים מסויימים על ידי הבנקאים עצמם"
לסיום אמר שור, כי יישום פיתרון AmberPoint במסגרת התהליך הרחיב את היריעה מבחינת הפשטות, על ידי עיצוב שדר אחיד שתרם ליכולת קבלת החלטות ולגמישות, באמצעות תמיכה בשינויים הקשורים לתוכן "שקוף" ליישומים כגון בדיקת ולידיות וניהול משאבים וביצועים.
דוברים נוספים בכנס היו דדי דבורסקי, מנהל קבוצת NessPRO, נס טכנולוגיות, שהציג את חטיבת המוצרים של נס טכנולוגיות ונשא דברי פתיחה; איתי בס, מנהל תחום SOA ואינטגרציה ב-NessPRO, שהגדיר את ארכיטקטורת ה-SOA והדגים כיצד היא עוזרת לאירגונים וחברות; וולי קירקפטריק, סגן נשיא EMEA בחברת AmberPoint וכריס פייטייר, יועץ בכיר בחברה, אשר הציגו את פתרון אמברפוינט למגרעות SOA; דימיטרי טפר, ארכיטקט מערכות SOA, שסיפר על איומים חדשים בסביבת SOA והציע מספר פתרונות; ואודי כץ מקבוצת סאפ, שהסביר על ניהול האינטגרציה בעידן SOA.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.