"התחלנו בהטמעת SOA כי זו הדרך היחידה לספק ללקוחות את השקיפות אותה הם דורשים"
"בענף תחרותי כמו שלנו חשוב לתת מענה בזמן אמת ובצורה הטובה ביותר. מספר הלקוחות הגדל דורש שקיפות ופתיחות לכל מה שנעשה בבנק. על כן ראינו כצורך עסקי לעבור לתפיסת SOA בבנק", כך אמר מאיר שור, ראש אגף אסטרטגיה ו-CTO בבנק לאומי, בכנס שערכה אתמול (ג') נס טכנולוגיות בנושא SOA בבית הירוק ברמת אביב בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים. לדברי שור, "אנו צריכים לדעת לבצע את הפעולות נכון ובזמן".
עוד אמר שור, כי פרויקט הטמעת SOA בבנק, שהחל בסוף שנת 2005, עדיין לא נמצא לקראת סיומו. "יישומים הינם גמישים ומשתנים מתקופה לתקופה ועל כן תמיד יש צורך בשיפורם וייעולם", אמר שור. "המעבר ל-SOA הינו תהליך מתמשך ועל כן יש לשפר ולייעל את המערכת. למשל, על ידי הוספת שירותים חדשים בתחום העסקי, הרחבת התמיכה בכל ה-Web Services, וכן התממשקות למנגנון הרשום במערכת".
שור הסביר כי הארכיטקטורה אמורה לשלוט בכמות גדולה של Web Services, וכן לנהל רמת שירות (SLA) של תהליכי עבודה מקצה לקצה, וכפועל יוצא לקצר את זמן הפיתוח ולקבוע מבנה שדרים אחיד לגישה לאינטרנט. "מטרתנו, מעבר להצלחת הפרויקט, הינה ליצור אינטגרציה מוחלטת בין המערכות", אמר שור.
לדבריו, "SOA נותנת, בין השאר, מענה הולם לדרישת רגולציה, ועוזרת לשמור על זהות המבצע בתהליך ביצוע עסקה. בנוסף, SOA מסייעת להקטין את ההוצאות על ידי בניית תשתית המאפשרת הפעלת שירותים מסויימים על ידי הבנקאים עצמם"
לסיום אמר שור, כי יישום פיתרון AmberPoint במסגרת התהליך הרחיב את היריעה מבחינת הפשטות, על ידי עיצוב שדר אחיד שתרם ליכולת קבלת החלטות ולגמישות, באמצעות תמיכה בשינויים הקשורים לתוכן "שקוף" ליישומים כגון בדיקת ולידיות וניהול משאבים וביצועים.
דוברים נוספים בכנס היו דדי דבורסקי, מנהל קבוצת NessPRO, נס טכנולוגיות, שהציג את חטיבת המוצרים של נס טכנולוגיות ונשא דברי פתיחה; איתי בס, מנהל תחום SOA ואינטגרציה ב-NessPRO, שהגדיר את ארכיטקטורת ה-SOA והדגים כיצד היא עוזרת לאירגונים וחברות; וולי קירקפטריק, סגן נשיא EMEA בחברת AmberPoint וכריס פייטייר, יועץ בכיר בחברה, אשר הציגו את פתרון אמברפוינט למגרעות SOA; דימיטרי טפר, ארכיטקט מערכות SOA, שסיפר על איומים חדשים בסביבת SOA והציע מספר פתרונות; ואודי כץ מקבוצת סאפ, שהסביר על ניהול האינטגרציה בעידן SOA.