קומברס מסוגלת לעקוף את תחזיות Q3
כהרגלה, עמוק בתוך הרבעון השלישי, תפרסם קומברס את דוחות הרבעון השני. למודים משני הדוחות הקודמים, הולכים היום בבנק ההשקעות CIBC עם הטרנד האחרון של קומברס, ומעריכים שהחברה תעמוד בתחזיות השוק, ואף צפויה לעקוף אותן. התחזיות כיום עומדות על רווח של כ-13 סנט למניה על הכנסה רבעונית של 278 מיליון דולר.
פעילותה של קומברס נחלקת לשני חלקים עקריים: פלטפורמות לתאים קוליים ומערכות בילינג לשירותי פרי-פייד. בבנק ההשקעות מעריכים על סמך הבדיקות התקופתיות, כי בשני התחומים החברה מתקדמת באופן משביע רצון, כאשר בתחום הראשון היא ממשיכה להתקדם לעבר פלטפורמת הדור השלישי, ובתחום הבילינג מפגינה החברה יציבות.
גידול חזוי של כ-14.6% במכירות מכשירי כף-יד בעולם, הכוללים בעיקר מככשירי סלולר, צפוי להביא להערכת האנליסטים להגברת הביקוש לפלטפורמת התאים הקוליים המתקדמת של החברה, ה-insight, אשר תומכת בשירותים מתקדמים מהדור השלישי.
כזכור ברבעון הראשון של השנה הצליחה קומברס להציג בפעם הראשונה מצב בו עקפו מכירות המוצרים התומכים במוצרים מתקדמים את מכירות המוצרים הוותקים, כאשר ב-CIBC מעריכים שיותר ויותר לקוחות של קומברס יבצעו מעבר לפלטפורמה החדשה, אשר מביאה עמה הזדמנויות עתידיות נוספות לקומברס. פלטפורמת ה-insight הוותה כ-15% מהמכירות ברבעון הראשון, וההערכה היא, שבעתיד יצטרפו עוד לקוחות מעבר ל-40 הנוכחיים שאמצו את הפלטפורמה. לקומברס למעלה מ-400 לקוחות.
לגבי פעילות הבילניג מציינים ב-CIBC את היתרון היחסי ממנו נהנת החברה בכל הקשור לבילינג לצורך שירותי פרי-פייד. כעקרון המטרה של קומברס היא להפוך לספקית של בילינג לספקיות התוכן הסלולריות. ב-CIBC מציינים שבסגמנט הזה עדיין נהנת אמדוקס מיתרון יחסי ביחס לתעשייה כולה, זאת בעיקר לאור העובדה שהיא יכולה לספק מארזי שירותים הכוללים גם CRM ו-OSS, אולם למרות זאת רואים בחוזה שקבלה קומברס ברוסיה לאחרונה, כסימן ליכולתה של החברה לשמור על כוחה כשווה ביון שווים בתחום.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
