קומברס מסוגלת לעקוף את תחזיות Q3
כהרגלה, עמוק בתוך הרבעון השלישי, תפרסם קומברס את דוחות הרבעון השני. למודים משני הדוחות הקודמים, הולכים היום בבנק ההשקעות CIBC עם הטרנד האחרון של קומברס, ומעריכים שהחברה תעמוד בתחזיות השוק, ואף צפויה לעקוף אותן. התחזיות כיום עומדות על רווח של כ-13 סנט למניה על הכנסה רבעונית של 278 מיליון דולר.
פעילותה של קומברס נחלקת לשני חלקים עקריים: פלטפורמות לתאים קוליים ומערכות בילינג לשירותי פרי-פייד. בבנק ההשקעות מעריכים על סמך הבדיקות התקופתיות, כי בשני התחומים החברה מתקדמת באופן משביע רצון, כאשר בתחום הראשון היא ממשיכה להתקדם לעבר פלטפורמת הדור השלישי, ובתחום הבילינג מפגינה החברה יציבות.
גידול חזוי של כ-14.6% במכירות מכשירי כף-יד בעולם, הכוללים בעיקר מככשירי סלולר, צפוי להביא להערכת האנליסטים להגברת הביקוש לפלטפורמת התאים הקוליים המתקדמת של החברה, ה-insight, אשר תומכת בשירותים מתקדמים מהדור השלישי.
כזכור ברבעון הראשון של השנה הצליחה קומברס להציג בפעם הראשונה מצב בו עקפו מכירות המוצרים התומכים במוצרים מתקדמים את מכירות המוצרים הוותקים, כאשר ב-CIBC מעריכים שיותר ויותר לקוחות של קומברס יבצעו מעבר לפלטפורמה החדשה, אשר מביאה עמה הזדמנויות עתידיות נוספות לקומברס. פלטפורמת ה-insight הוותה כ-15% מהמכירות ברבעון הראשון, וההערכה היא, שבעתיד יצטרפו עוד לקוחות מעבר ל-40 הנוכחיים שאמצו את הפלטפורמה. לקומברס למעלה מ-400 לקוחות.
לגבי פעילות הבילניג מציינים ב-CIBC את היתרון היחסי ממנו נהנת החברה בכל הקשור לבילינג לצורך שירותי פרי-פייד. כעקרון המטרה של קומברס היא להפוך לספקית של בילינג לספקיות התוכן הסלולריות. ב-CIBC מציינים שבסגמנט הזה עדיין נהנת אמדוקס מיתרון יחסי ביחס לתעשייה כולה, זאת בעיקר לאור העובדה שהיא יכולה לספק מארזי שירותים הכוללים גם CRM ו-OSS, אולם למרות זאת רואים בחוזה שקבלה קומברס ברוסיה לאחרונה, כסימן ליכולתה של החברה לשמור על כוחה כשווה ביון שווים בתחום.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
