קומברס מסוגלת לעקוף את תחזיות Q3
כהרגלה, עמוק בתוך הרבעון השלישי, תפרסם קומברס את דוחות הרבעון השני. למודים משני הדוחות הקודמים, הולכים היום בבנק ההשקעות CIBC עם הטרנד האחרון של קומברס, ומעריכים שהחברה תעמוד בתחזיות השוק, ואף צפויה לעקוף אותן. התחזיות כיום עומדות על רווח של כ-13 סנט למניה על הכנסה רבעונית של 278 מיליון דולר.
פעילותה של קומברס נחלקת לשני חלקים עקריים: פלטפורמות לתאים קוליים ומערכות בילינג לשירותי פרי-פייד. בבנק ההשקעות מעריכים על סמך הבדיקות התקופתיות, כי בשני התחומים החברה מתקדמת באופן משביע רצון, כאשר בתחום הראשון היא ממשיכה להתקדם לעבר פלטפורמת הדור השלישי, ובתחום הבילינג מפגינה החברה יציבות.
גידול חזוי של כ-14.6% במכירות מכשירי כף-יד בעולם, הכוללים בעיקר מככשירי סלולר, צפוי להביא להערכת האנליסטים להגברת הביקוש לפלטפורמת התאים הקוליים המתקדמת של החברה, ה-insight, אשר תומכת בשירותים מתקדמים מהדור השלישי.
כזכור ברבעון הראשון של השנה הצליחה קומברס להציג בפעם הראשונה מצב בו עקפו מכירות המוצרים התומכים במוצרים מתקדמים את מכירות המוצרים הוותקים, כאשר ב-CIBC מעריכים שיותר ויותר לקוחות של קומברס יבצעו מעבר לפלטפורמה החדשה, אשר מביאה עמה הזדמנויות עתידיות נוספות לקומברס. פלטפורמת ה-insight הוותה כ-15% מהמכירות ברבעון הראשון, וההערכה היא, שבעתיד יצטרפו עוד לקוחות מעבר ל-40 הנוכחיים שאמצו את הפלטפורמה. לקומברס למעלה מ-400 לקוחות.
לגבי פעילות הבילניג מציינים ב-CIBC את היתרון היחסי ממנו נהנת החברה בכל הקשור לבילינג לצורך שירותי פרי-פייד. כעקרון המטרה של קומברס היא להפוך לספקית של בילינג לספקיות התוכן הסלולריות. ב-CIBC מציינים שבסגמנט הזה עדיין נהנת אמדוקס מיתרון יחסי ביחס לתעשייה כולה, זאת בעיקר לאור העובדה שהיא יכולה לספק מארזי שירותים הכוללים גם CRM ו-OSS, אולם למרות זאת רואים בחוזה שקבלה קומברס ברוסיה לאחרונה, כסימן ליכולתה של החברה לשמור על כוחה כשווה ביון שווים בתחום.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
