עורכי דין
צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א

"המכשול שהפך להטבה": למה המילואימניקים נכשלו יותר במבחני לשכת עורכי הדין?

עמית בר | (1)


מבחני לשכת עורכי הדין הם אתגר משמעותי למתמחים, אבל השנה נרשמה ירידה חריגה באחוז העוברים, שעמד על 32% בלבד. המילואימניקים, שתמכו במלחמה וניצלו את הזכות להיבחן במתכונת מקוצרת שכללה 20 שאלות בלבד במקום 40, נתקלו דווקא בבעיות ייחודיות.

במקום להקל עליהם, המתכונת המקוצרת יצרה מכשול נוסף. שיעור העוברים בקרב המילואימניקים במתכונת זו עמד על 23% בלבד – נמוך משמעותית מהממוצע הכללי. בנוסף, הציון הממוצע שלהם עמד על 50 לעומת 53 במתכונת הרגילה.


הבעיה במתכונת המקוצרת

המתכונת המקוצרת נועדה להקל על אנשי מילואים ותושבי הצפון, שנאלצו להתמודד עם תנאים יוצאי דופן. ואולם, בפועל, השאלות שנכללו במבחן זה הוגדרו על ידי הנבחנים כקשות במיוחד. לדבריהם, הן התמקדו בנושאים אזוטריים ולא מהותיים, שהצריכו ידע מעמיק ומדויק בפסיקה משפטית.


התוצאות המטרידות

מניתוח תוצאות הבחינה עלו כמה בעיות בולטות:

פער באחוזי המעבר: הנבחנים במתכונת המקוצרת הצליחו פחות מהממוצע הכללי.

פסילת שאלות: הוועדה הבוחנת פסלה 7 שאלות במתכונת הרגילה אך רק 3 במקוצרת, מה שתרם להחמרת התוצאות של המילואימניקים.

מילואימניקים במצב פגיע: אנשי מילואים שהיו עסוקים בלחימה לא יכלו להקדיש זמן רב ללמידה, מה שהשפיע על יכולתם להתמודד עם שאלות קשות ויוצאות דופן.


לשכת עורכי הדין ציינה כי הקלות משמעותיות ניתנו במהלך המלחמה, כולל אפשרות למתכונת מקוצרת ומועדי בחינה נוספים. עוד טענו בלשכה כי "הנתונים מצביעים על הצלחה גבוהה יחסית בקרב מילואימניקים שנבחנו בפעם הראשונה במתכונת המקוצרת.

הוועדה הבוחנת צפויה להתכנס שוב ולבחון את המצב 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיל 28/01/2025 09:41
    הגב לתגובה זו
    הלשכה לא אוהבת אנשים עם ערכים כמו מילואימניקים מעדיפים שם לקדם רק אנשים עם הדעות הנכונות
ערן ב. י. מידול ב-AIערן ב. י. מידול ב-AI
אני וה-AI

"עם ה-AI כתבתי 20 תסריטים באורך מלא ב-3 חודשים. הוא מאוד משכלל את העבודה"

אם חשבנו שה-AI לא יכול לעסוק ביצירה ולהחליף אומנים, אז כבר עכשיו הוא מסוגל להחליף תעשייה שלמה- שיחה עם ערן ב. י. תסריטאי, מרצה ויוצר קולנוע וטלוויזיה ותיק

הדס ברטל |

ספר קצת על עצמך: 

שמי ערן בן יעקב, שם מקצועי ערן ב י. תסריטאי ובמאי ותיק בטלוויזיה ובקולנוע. עם הפקות מקוריות גם בקשת וגם בערוץ 10, לשעבר עורך ראשי של נענע 10, ומרצה ותיק בתסריטאות בסם שפיגל באוניברסיטת רייכמן. התחלתי לעבוד עם ה-AI בשלב מאוד מוקדם, לפני שנתיים כשהוא רק התחיל. התחלתי להתמחות בכתיבה עלילתית בסיוע בכלי AI וכיום אני ראש מחלקת התוכן בחברת תוכנה חדשה שנקראת Appreel שזו פלטפורמה חדשה ליצירת מיקרו סדרות.

איך ה-AI משפיע על המקצוע או על הענף?

היום אומרים שבינה מלאכותית זה הדבר הכי חם, ולמען האמת זה הדבר הכי חם כבר שנה וחצי. אני נכנסתי לזה בשלב מוקדם והבנתי מהר שזו מהפכה גדולה כמו שהאינטרנט שינה הכל. עדיין יש אנשים שמסרבים להבין שהדבר הזה ישנה הכל ואומרים "זה עדיין לא שם", בהרבה דברים זה שם לגמרי.

התחום שלי זה התחום של כתיבה עלילתית לקולנוע ולטלוויזיה ויצירת וידאו. אני מתעסק בתחום שנמצא בין כתיבת טקסט ליצירה ספרותית ועד הפקת סרט. אם נעבור על כל הפייפליין של יצירה לעולם הטלוויזיה והקולנוע- זה מתחיל מלכתוב תסריט, התסריט מפורק לתוכנית הפקה, הוא מופק על ידי צוות מקצוענים ולבסוף התוצר הזה נערך והופך לסדרת טלוויזיה/סרט/מיקרו סדרה/פרסומת או כל יצירת וידאו אחרת. ההשפעה של ה-AI נמצאת בכל אחד מהשלבים הללו. כשבחלקים מסוימים העבודה של ה-AI בהם היא חלקית, ובחלקים אחרים בהם ה-AI כבר עכשיו עובד פיקס לגמרי.

כתיבת תסריטים: זה מיתוס אנשים חושבים של-AI אין נפש אנושית ושהוא לא יודע ליצור, אבל כמבקשים ממנו ליצור פוסט או פרסומת או סצנה, הוא יודע לעשות את זה טוב. כשהוא מתמודד עם אתגר של ליצור תסריט שלם או סרט שלם ברוחב היריעה אז הוא לא עושה את זה לבד אבל הוא מאוד משכלל את העבודה. ב-3 חודשים כתבתי 20 תסריטים באורך מלא וזה ברמה של תסריט אחד ליום-יומיים. המהפכה של ה-AI על עולם התסריטאות דומה למהפכה בעולם התכנות. פעם היה ג'וניור שהיה כותב את הגרסה הראשונית לאתר ואז סניור היה עובר על זה. היום אין ג'וניור, ה-AI כותב את הגרסה הראשונית והסניור יותר מנהל, יותר עורך תוכן ויותר עושה בקרת איכות, אותו הדבר קורה בתסריטים.

לגבי עולם ההפקה כאן מסתתרת המהפכה הגדולה ביותר. הפקה של סרט כוללת הרבה אנשי מקצוע עם מקצועות מכובדים שקיימים מאז המצאת הקולנוע לפני 100 שנה: מנהל לוקיישנים, צלם תאורן, איש סאונד, מעצבת שיער, איפור, הרבה מאוד אנשים שזו העבודה שלהם וכמו שזה נראה כרגע אלו מקצועות שיעברו מהעולם כי הכל יהפוך ל-AI ג'נרייטד. כבר היום עושים פרסומות ב-AI ולדעתי תוך שנה שנתיים כמעט וכבר לא תהיה הפקה בלייב-אקשן.

ערן ב. י. מידול ב-AIערן ב. י. מידול ב-AI
אני וה-AI

"עם ה-AI כתבתי 20 תסריטים באורך מלא ב-3 חודשים. הוא מאוד משכלל את העבודה"

אם חשבנו שה-AI לא יכול לעסוק ביצירה ולהחליף אומנים, אז כבר עכשיו הוא מסוגל להחליף תעשייה שלמה- שיחה עם ערן ב. י. תסריטאי, מרצה ויוצר קולנוע וטלוויזיה ותיק

הדס ברטל |

ספר קצת על עצמך: 

שמי ערן בן יעקב, שם מקצועי ערן ב י. תסריטאי ובמאי ותיק בטלוויזיה ובקולנוע. עם הפקות מקוריות גם בקשת וגם בערוץ 10, לשעבר עורך ראשי של נענע 10, ומרצה ותיק בתסריטאות בסם שפיגל באוניברסיטת רייכמן. התחלתי לעבוד עם ה-AI בשלב מאוד מוקדם, לפני שנתיים כשהוא רק התחיל. התחלתי להתמחות בכתיבה עלילתית בסיוע בכלי AI וכיום אני ראש מחלקת התוכן בחברת תוכנה חדשה שנקראת Appreel שזו פלטפורמה חדשה ליצירת מיקרו סדרות.

איך ה-AI משפיע על המקצוע או על הענף?

היום אומרים שבינה מלאכותית זה הדבר הכי חם, ולמען האמת זה הדבר הכי חם כבר שנה וחצי. אני נכנסתי לזה בשלב מוקדם והבנתי מהר שזו מהפכה גדולה כמו שהאינטרנט שינה הכל. עדיין יש אנשים שמסרבים להבין שהדבר הזה ישנה הכל ואומרים "זה עדיין לא שם", בהרבה דברים זה שם לגמרי.

התחום שלי זה התחום של כתיבה עלילתית לקולנוע ולטלוויזיה ויצירת וידאו. אני מתעסק בתחום שנמצא בין כתיבת טקסט ליצירה ספרותית ועד הפקת סרט. אם נעבור על כל הפייפליין של יצירה לעולם הטלוויזיה והקולנוע- זה מתחיל מלכתוב תסריט, התסריט מפורק לתוכנית הפקה, הוא מופק על ידי צוות מקצוענים ולבסוף התוצר הזה נערך והופך לסדרת טלוויזיה/סרט/מיקרו סדרה/פרסומת או כל יצירת וידאו אחרת. ההשפעה של ה-AI נמצאת בכל אחד מהשלבים הללו. כשבחלקים מסוימים העבודה של ה-AI בהם היא חלקית, ובחלקים אחרים בהם ה-AI כבר עכשיו עובד פיקס לגמרי.

כתיבת תסריטים: זה מיתוס אנשים חושבים של-AI אין נפש אנושית ושהוא לא יודע ליצור, אבל כמבקשים ממנו ליצור פוסט או פרסומת או סצנה, הוא יודע לעשות את זה טוב. כשהוא מתמודד עם אתגר של ליצור תסריט שלם או סרט שלם ברוחב היריעה אז הוא לא עושה את זה לבד אבל הוא מאוד משכלל את העבודה. ב-3 חודשים כתבתי 20 תסריטים באורך מלא וזה ברמה של תסריט אחד ליום-יומיים. המהפכה של ה-AI על עולם התסריטאות דומה למהפכה בעולם התכנות. פעם היה ג'וניור שהיה כותב את הגרסה הראשונית לאתר ואז סניור היה עובר על זה. היום אין ג'וניור, ה-AI כותב את הגרסה הראשונית והסניור יותר מנהל, יותר עורך תוכן ויותר עושה בקרת איכות, אותו הדבר קורה בתסריטים.

לגבי עולם ההפקה כאן מסתתרת המהפכה הגדולה ביותר. הפקה של סרט כוללת הרבה אנשי מקצוע עם מקצועות מכובדים שקיימים מאז המצאת הקולנוע לפני 100 שנה: מנהל לוקיישנים, צלם תאורן, איש סאונד, מעצבת שיער, איפור, הרבה מאוד אנשים שזו העבודה שלהם וכמו שזה נראה כרגע אלו מקצועות שיעברו מהעולם כי הכל יהפוך ל-AI ג'נרייטד. כבר היום עושים פרסומות ב-AI ולדעתי תוך שנה שנתיים כמעט וכבר לא תהיה הפקה בלייב-אקשן.