לוסיד
צילום: צילום מסך, אתר החברה

לוסיד נופלת ב-10%: ה-SEC דורש מסמכים בנוגע למיזוג ה-SPAC

הרשות האמריקאית לניירות ערך דרש מחברת הרכבים החשמליים לספק מסמכים הנוגעים לחקירה אותה היא עורכת בנוגע למיזוג הספאק אותו ביצעה מוקדם יותר השנה. על פי הרשות, הבדיקה נועדה לאמוד את עמידתן של החברות ברגולציות
תומר אמן | (1)
נושאים בכתבה לוסיד ספאק

חברת הרכב החשמלי האמריקאי  LUCID GROUP (סימול: LCID) נופלת ב-10% במסחר בוול-סטריט לאחר שדיווחה כי קיבלה זימון מהרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) על רקע קשריה האחרונים עם חברת ה-SPAC איתו התמזגה. 

הזימון כלל דרישה מטעם ה-SEC לספק עבורה מסמכים מסוימים הקשורים לחקירה אותה מבצעת הרשות. מהרשות נמסר כי הבדיקה נועדה לבחון את עמידת החברה וכן חברת הספאק איתה התמזגה - "Churchill Capital IV" ברגולציות של הרשות, וכמו כן בדיקה של כמה הצהרות ותחזיות שנמסרו על ידי החברה. מלוסיד נמסר כי החברה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ה-SEC בבדיקתו. 

חברת לוסיד הונפקה לציבור מוקדם יותר ביולי השנה, וזאת לאחר שהתמזגה עם חברה הספאק, את יומה הראשון סיימה לוסיד במחיר של כ-26.83 דולר למניה. עוד טרם הרישום לוסיד הייתה תחת זכוכית המגדלת של משקיעי הסחורות כאשר מניותיה של חברת הספאק איתה התמזגה נסקו כאשר החלו הספקולציות נוכח המיזוג הפוטנציאלי. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לני 06/12/2021 22:28
    הגב לתגובה זו
    מפגרים
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס


מנהטן ניו יורק (X)מנהטן ניו יורק (X)

הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?

האם אפשר להעלים פקקים? מה זאת אגרת גודש, היכן המודל הזה קיים והאם הוא הצליח והאם אגרת גודש תפתור את בעיית הפקקים בת"א? 

עמית בר |
נושאים בכתבה פקקים ניו יורק

במשך עשורים מנהטן היתה עמוסה ופקוקה, אחד האזורים הכי פקוקים בעולם. בשעות השיא היו עשרות נתיבים וגשרים עומדים קפואים, והמטרופולין שידוע באנרגיה הבלתי פוסקת שלו הפך לאחד המקומות המתסכלים ביותר לנהיגה. בתחילת השנה יצאה לדרך תוכנית אגרת הגודש, שהטילה חיוב יומי על כל רכב פרטי הנכנס לאזורים המרכזיים בשעות העומס. ההימור היה גדול, ההתנגדויות היו עזות, היו חששות מפגיעה גדולה בעסקים בעיר. אך בתוך חודשים ספורים התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. זה אומר שגם אצלנו יש תקווה - עוד מספר שנים בודדות אמורה להיות אגרת גודש בכניסה לתל אביב, זה צפוי להוריד את התנועה ואת הפקקים. 

הנתונים בניו יורק מרשימים - יש ירידה חדה בכניסות רכבים, כ-65 אלף פחות רכבים ביום באזור הגודש.  מדובר בירידה של כ‑12% במספר כלי הרכב שנכנסים למרכז העיר. תנועת הרכב במנהטן עצמה ירדה ב-25% בשעות השיא. זמני הנסיעה התקצרו בממוצע בקרוב ל-7 דקות על כל שעת נסיעה ויש מצבים שהחיסכון בזמן מגיע גם ל-50% לעומת המצב הקודם. יש עלייה משמעותית בשימוש בכלי תחבורה ציבורית.

מדובר במהפכה של ממש. אין פקקים משמעותיים, יש נסיעה קולחת ומגיעים הרבה יותר מהר ממקום למקום. 

יתרונות נוספים 

הרווחים של רפורמת אגרת הגודש מגיעים גם מתחומים אחרים. מספר תאונות הדרכים באזורי האגרה ירד ב‑14% וזה מתבטא גם בירידה דומה במספר הפצועים ובתמותת הולכי הרגל. ההליכה בעיר הפכה להיות בטוחה הרבה יותר מבעבר. 

כמו כן, הפחתת הנסועה השפיעה ישירות על איכות האוויר. רמות פליטת המזהמים ירדו. עבור תושבים הסובלים ממחלות נשימה או רגישות לזיהום, מדובר בהקלה ניכרת. בנוסף לכך, העיר פחות רועשת - נרשמה ירידה של 70% בתלונות על רעש וצפירות.

מעבר לכך, החשש מפגיעה בעסקים התברר כמוגזם לחלוטין. מרכזי הקניות והחנויות הקטנות במנהטן רשמו גידול מצטבר של מאות מיליוני דולרים במחזור המכירות. תעשיית התיאטרון, ובפרט ברודווי, הציגה עונת שיא עם הכנסות של כמעט שני מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. תפוסת המלונות עלתה על התחזיות, והמסעדות והברים דיווחו על תנועת לקוחות ערה.