
זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
ג'יאו מוביליטי, יבואנית דגמי זיקר לישראל החלה בשיווק ה 7X - הקרוסאובר החשמלי הגדול של היצרנית שיתחרה בסגמנט D-SUV.
ג'יאו מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל) יבואנית דגמי זיקר לישראל השיקה את הזיקר 7X.
ה 7X הוא קרוסאובר חשמלי חדש של היצרנית, בסגמנט D-SUV, כשהוא מביא עימו טכנולוגיות מתקדמות דוגמת ארכיטקטורת 800V התומכת בטעינה אולטרה מהירה, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.787 / רוחב 1.93 / גובה 1.65 / בסיס גלגלים 2.9 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב Long Range / חשמלית כפולה ב Krypton |
הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9 קג"מ ב Essence ובלונג ריינג' / 646 כ"ס 78.5 קג"מ ב Krypton |
סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence ו - 100Kw ב LR וב Krypton. טעינת AC 22Kw, טעינת DC בהספק 450Kw |
טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. עדיין לא נבחנה ב EuroNcap |
מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ה - 7X פחות מוחצן משני אחיו, ה - X עם הקווים החדים, או ה - 001 עם עיצוב שוטינגברייק יפהפה. ה - 7X נאה אך לא פורץ דרך, עם חזית אטומה, למעט כונס אוויר בתחתית החזית, משטחים עם קווים זורמים ומעוגלים קלות, חישוקי ''19 או ''20 נאים, יחידות תאורה צרות מאוד מאחור, ומעט פחות בחזית. לא פורץ דרך כאמור אך נאה גם אם אף אחד לא יסובב אחריו את הראש.
גם העיצוב הפנימי לא מהפכני, עם זאת הוא נקי מאוד, וכולל מתגים פיזיים, לרבות שני מתגים אותם ניתן להגדיר בהתאם לרצון הנהג. ההגה קטום בחלקו העליון והתחתון, וחלק מהמתגים שעל ההגה בעלי פונקציונליות משתנה בהתאם לתפריטים השונים. לנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''13.02 כאשר בדגמי הלונג ריינג' והקריפטון מתווספת גם תצוגה עילית HUD אשר מתאימה את עצמה בהתאם לנהג. מסך מולטימדיה בגודל ''16 בעל רזולוציה של 3.5K ותמיכה מלאה באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי. עוד כאבזור סטנדרטי בקרת אקלים עם שלושה איזורים, יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית מטריקס לד, גג פנורמי עם וילון חשמלי, שני מטענים אלחוטיים, פקודות קוליות, תא מטען חשמלי ועוד.
היושבים מאחור נהנים ממיזוג בשליטתם, חימום למושבים ובנוסף אפשרות להטייה חשמלית של משענת המושב. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים שעומד על 2.9 מטר.
- ה-Zeekr 7X הושק בארץ, SUV חשמלי עם טעינה של פחות מרבע שעה
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
טעינה מהירה. באמת.
חשוב לציין כי בזכות ארכיטקטורת 800V ל - 7X אפשרות טעינה איטית AC בהספק של עד 22Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 450Kw. לפי אנשי ג'יאו מוביליטי, טעינה מרמה של 10% עד ל 80% אורכת כ – 13 דקות, וקצב טעינה מקסימלי של כ – 2000 ק"מ לשעה. לרכב פונקציית V2L בהספק של עד 3.3Kw.
ה 7X משווק כאמור בשלוש רמות גימור הנבדלות ביניהן בגודל הסוללה ובמפרט המנועים.
מנועים, הספקים וסוללות
דגם הכניסה Essence בעל מנוע יחיד המפתח הספק של 422 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. הסוללה בקיבולת 75Kwh והטווח הרשמי עומד על 476 ק"מ בתקן WLTP. ההנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 6 שניות.
דגם ה Long Range עושה שימוש באותו מנוע יחידה והנעה אחורית, אך עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 100Kwh. הטווח בהתאם כ – 610 ק"מ בתקן WLTP. דגם זה מקבל מערכת שמע משודרגת Zeekr Sound Pro בעלת 21 רמקולים, לרבות בכרית הראש של מושב הנהג.
הדגם הבכיר Krypton מקבל מתלי אוויר אדפטיביים, ושני מנועים לטובת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 646 כ"ס, והמומנט 78.5 קג"מ. לדגם זה מצב נהיגה off-road אולם אם אתם כבר מדמיינים את ה 7X במעלה עשוש או ורדית, אז לא לזה הוא מיועד אלא לדרכי עבר סלולות היטב. בזכות שני המנועים התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות בלבד.
בטיחות
הזיקר 7X מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות מקיפות המבוססות על הדור המתקדם ביותר של חברת מובילאיי הישראלית, עם 12 מצלמות ורדאר המאפשרות בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר נתיב עצמאי, חניה אוטומטית, ניטור נהג, זיהוי תמרורים, מניעת שכחת ילדים במושב האחורי ובנוסף מצלמה המצלמת את המושב האחורי ומאפשר לצלם בזמן אמת את הנעשה בו (לטובת הורים שרוצים לדעת מי מהילדים התחיל מהומה, או נהגי מוניות החוששים מהפללה של נוסעים).
אחריות ומחירים
האחריות מקיפה וכוללת חמש שנים או 150,000 ק"מ על הרכב כולו, ושמונה שנים או 200,000 ק"מ לסוללה.
המחירים של ה - 7X מתחילים ב - 234.0 אש"ח לדגם ה Essence, 263.0 אש"ח לדגם ה Long Range ו - 290.0 אש"ח לדגם Krypton.
כרגיל, מבחן ממצה לרכב בהקדם.