זיקר 7X. צילום יצרןזיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
ג'יאו מוביליטי, יבואנית דגמי זיקר לישראל החלה בשיווק ה 7X - הקרוסאובר החשמלי הגדול של היצרנית שיתחרה בסגמנט D-SUV.
ג'יאו מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל) יבואנית דגמי זיקר לישראל השיקה את הזיקר 7X.
ה 7X הוא קרוסאובר חשמלי חדש של היצרנית, בסגמנט D-SUV, כשהוא מביא עימו טכנולוגיות מתקדמות דוגמת ארכיטקטורת 800V התומכת בטעינה אולטרה מהירה, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר D-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.787 / רוחב 1.93 / גובה 1.65 / בסיס גלגלים 2.9 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב Long Range / חשמלית כפולה ב Krypton |
| הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9 קג"מ ב Essence ובלונג ריינג' / 646 כ"ס 78.5 קג"מ ב Krypton |
| סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence ו - 100Kw ב LR וב Krypton. טעינת AC 22Kw, טעינת DC בהספק 450Kw |
| טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. עדיין לא נבחנה ב EuroNcap |
| מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ה - 7X פחות מוחצן משני אחיו, ה - X עם הקווים החדים, או ה - 001 עם עיצוב שוטינגברייק יפהפה. ה - 7X נאה אך לא פורץ דרך, עם חזית אטומה, למעט כונס אוויר בתחתית החזית, משטחים עם קווים זורמים ומעוגלים קלות, חישוקי ''19 או ''20 נאים, יחידות תאורה צרות מאוד מאחור, ומעט פחות בחזית. לא פורץ דרך כאמור אך נאה גם אם אף אחד לא יסובב אחריו את הראש.
גם העיצוב הפנימי לא מהפכני, עם זאת הוא נקי מאוד, וכולל מתגים פיזיים, לרבות שני מתגים אותם ניתן להגדיר בהתאם לרצון הנהג. ההגה קטום בחלקו העליון והתחתון, וחלק מהמתגים שעל ההגה בעלי פונקציונליות משתנה בהתאם לתפריטים השונים. לנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''13.02 כאשר בדגמי הלונג ריינג' והקריפטון מתווספת גם תצוגה עילית HUD אשר מתאימה את עצמה בהתאם לנהג. מסך מולטימדיה בגודל ''16 בעל רזולוציה של 3.5K ותמיכה מלאה באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי. עוד כאבזור סטנדרטי בקרת אקלים עם שלושה איזורים, יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית מטריקס לד, גג פנורמי עם וילון חשמלי, שני מטענים אלחוטיים, פקודות קוליות, תא מטען חשמלי ועוד.
היושבים מאחור נהנים ממיזוג בשליטתם, חימום למושבים ובנוסף אפשרות להטייה חשמלית של משענת המושב. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים שעומד על 2.9 מטר.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
טעינה מהירה. באמת.
חשוב לציין כי בזכות ארכיטקטורת 800V ל - 7X אפשרות טעינה איטית AC בהספק של עד 22Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 450Kw. לפי אנשי ג'יאו מוביליטי, טעינה מרמה של 10% עד ל 80% אורכת כ – 13 דקות, וקצב טעינה מקסימלי של כ – 2000 ק"מ לשעה. לרכב פונקציית V2L בהספק של עד 3.3Kw.
ה 7X משווק כאמור בשלוש רמות גימור הנבדלות ביניהן בגודל הסוללה ובמפרט המנועים.
מנועים, הספקים וסוללות
דגם הכניסה Essence בעל מנוע יחיד המפתח הספק של 422 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. הסוללה בקיבולת 75Kwh והטווח הרשמי עומד על 476 ק"מ בתקן WLTP. ההנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 6 שניות.
דגם ה Long Range עושה שימוש באותו מנוע יחידה והנעה אחורית, אך עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 100Kwh. הטווח בהתאם כ – 610 ק"מ בתקן WLTP. דגם זה מקבל מערכת שמע משודרגת Zeekr Sound Pro בעלת 21 רמקולים, לרבות בכרית הראש של מושב הנהג.
הדגם הבכיר Krypton מקבל מתלי אוויר אדפטיביים, ושני מנועים לטובת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 646 כ"ס, והמומנט 78.5 קג"מ. לדגם זה מצב נהיגה off-road אולם אם אתם כבר מדמיינים את ה 7X במעלה עשוש או ורדית, אז לא לזה הוא מיועד אלא לדרכי עבר סלולות היטב. בזכות שני המנועים התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות בלבד.
בטיחות
הזיקר 7X מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות מקיפות המבוססות על הדור המתקדם ביותר של חברת מובילאיי הישראלית, עם 12 מצלמות ורדאר המאפשרות בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר נתיב עצמאי, חניה אוטומטית, ניטור נהג, זיהוי תמרורים, מניעת שכחת ילדים במושב האחורי ובנוסף מצלמה המצלמת את המושב האחורי ומאפשר לצלם בזמן אמת את הנעשה בו (לטובת הורים שרוצים לדעת מי מהילדים התחיל מהומה, או נהגי מוניות החוששים מהפללה של נוסעים).
אחריות ומחירים
האחריות מקיפה וכוללת חמש שנים או 150,000 ק"מ על הרכב כולו, ושמונה שנים או 200,000 ק"מ לסוללה.
המחירים של ה - 7X מתחילים ב - 234.0 אש"ח לדגם ה Essence, 263.0 אש"ח לדגם ה Long Range ו - 290.0 אש"ח לדגם Krypton.
כרגיל, מבחן ממצה לרכב בהקדם.
- 1.מינו 03/07/2025 18:30הגב לתגובה זויקר מיותר וללא כל יתרון על טסלה.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
