טסלה בישראל: כישלון מהדהד; למה הישראלים לא קונים?
תחרות עזה, מחירים גבוהים והשפעות גלובליות מאתגרים את החברה, אבל יש לה עוד קלפים בשרוול - האם יש לטסלה סיכוי להיות בין המובילות בארץ, ואיך זה שהמותג שנחשב להכי נחשק, נמצא עם נתח שוק של 12% בלבד?
טסלה הגיעה לישראל לפני כ-4 שנים בקול תרועה רמה. אבל בהדרגה היא איבדה גובה ואיבדה נתחי שוק לרכבים הסיניים, במיוחד ל-BYD ששולטת בשוק הרכבים החשמליים בארץ. בחוד ששעבר השיקה טסלה בארץ את הדור החדש של מודל Y. מדובר בדגם הפופולארי ביותר של החברה, אבל בעוד שבהשקה לראשונה של טסלה בארץ היא היתה כמעט היחידה בשוק הרכבים החשמליים, מאז התחרות בשוק החשמלי זינקה עם עשרות דגמים חדשים, בעיקר סיניים והפער במחירים בין טסלה לרכבים האחרים גדל. בחודשים האחרונים יש "צרה" נוספת - המוניטין של טסלה נפגע אצל אנשים רבים בעולם וגם כאן, בגלל הקשרים הפוליטיים של אילון מאסק עם טראמפ. אז בינתיים נראה שאולי ההשקעה של מודל Y תעזור למכירות, אבל טסלה תתקשה לחזור להוביל בארץ. בטווח הבינוני-ארוך יותר יש לה קלפים בשרוול, אבל זה לא יהיה פשוט כשבמקביל היא מאבדת גובה בעולם כולו.
מהפכה שהתמתנה: טסלה בישראל
כשטסלה הגיעה לישראל ב-2021, היא שלטה בשוק החשמלי כמעט ללא תחרות, עם נתח שוק של קרוב ל-60% ממסירות הרכב החשמלי. ב-2024 היא עדיין רשמה צמיחה של 21% במסירות לעומת 2023, בזכות רבעון אחרון חזק, אבל נתח השוק שלה צנח ל-12%. הסיבה העיקרית היא זרם הדגמים הסיניים שמציפים את השוק – עשרות דגמים ובמחירים זולים משמעותית מרכבי טסלה. הישראלים מעדיפים את הזול, במיוחד אם במבחן העלות-תועלת הוא מספק את הסחורה והסינים מספקים את הסחורה. יש בעיות כמו חשש מכך שהרכבים הסינים לא מוגנים מהאזנות ותקיפות סייבר, ומכך שייתכן שלממשל הסיני תהיה נגישות למערכות האלקטרוניות של הרכבים, אבל הישראלים מסתכלים מסביב ורואים בעיקר רכבים סיניים חשמליים ואז הם שמים את השאלות האלו בצד. אם לכולם יש רכבים סיניים אז כנראה שזה בסדר. במקביל גם הרכבי פלאג-אין עולים בנתח השוק ומכרסמים במכירות טסלה ובכלל הרכבים החשמליים.
מעבר לפערי מחיר של עשרות אלפ שקלים מכובדים, נוצרה כאמור בעיה חדשה שתקפה לזירה העולמית - הקשר ההדוק של אילון מאסק לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומעורבותו במדיניות ממשלתית, כולל קיצוצים תקציביים ומדיניות מכסים, פגעו במותג. מניית טסלה ירדה ב-45% מהשיא לפני שלושה חודשים, ובמדינות ברחבי העולם יש ירידה דרמטית במכירות כלי הרכב שלה, בגרמניה זה כ-70%. בארה"ב שורפים טסלות ובמקומות רבים בעולם מפגינים הגיעו לאולמות התצוגה.
הזיהוי הזה משפיע גם בישראל. חלק מהלקוחות, שראו בטסלה סמל לחדשנות וקיימות, מתרחקים מהמותג בגלל הקונוטציה הפוליטית השנויה במחלוקת. השוק המקומי אמנם קטן בהשוואה לעולם, אבל התחרות הגוברת מגבירה את הלחץ, והתדמית של טסלה כ"שלוחה של מאסק" עלולה להחמיר את המצב אם לא תטופל. עם זאת, יש כאלו שזה פועל אצלם בדיוק ההיפך - הם תומכים בטראמפ ובמאסק וזה דווקא מדרבן אותם לקנות טסלה, אלא שבאופן יחסי טסלה מצליחה למכור לאנשים יותר ליברלים ומסודרים כלכלית שמזוהים עם הרצון לשפר את בעיית זיהום האוויר - האנשים האלו לרוב מגיעים מהמחה הליברלי-דמוקרטי.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יהיה קאמבק?
טסלה יכולה להוריד מחירים כדי לחזור לנתח שוק משמעותי, זה לא צפוי לקרות, אם כי מאסק תמיד מפתיע מחדש. מה שהגיוני יותר הוא שטסלה תמשיך לחדש ולפתח וכך תשמור את היתרון הטכנולוגי שלה ומי שלא יהיה איתה, פשוט לא יהנה מהקדמה הטכנולוגית. טסלה משיקה במחצית השנייה את הרובוטקסי שהוא בעצם רכב אוטונומי שמעבר לשימוש שאתם תעשו בו יכול לייצר כסף - סוג של אובר אוטונומי. זה יהיה בארה"ב ומשם יחלחל לעולם. אצלנו זה נראה עוד רחוק, אבל גם כאן, טראמפ-מאסק זה כוח פוליטי חזק והם יכולים לדחוף את זה במהירות. טראמפ שראה את ידידו מאסק נפגע כתוצאה מהזיהוי הפוליטי, הציג בשבוע שעבר פרסומת על טסלה - סיפר שהוא מעוניין לקנות רכב כזה. זה היה זריקת מרץ לציבור הרפובליקאי לקנות טסלה, זו היתה "טובה לחבר", אבל ה גם מעיד איך הכל מטושטש בארה"ב ולמה סיכוי טוב שטראמפ ימשיך לתמוך במאסק.
מעבר לרובוטקסי, טסלה צפויה להשיק רכב יותר קומפקטי וזול וזה בהחלט יכול לשנות את מיצובה ואת נתח השוק שלה גם בישראל. כמו כן, היא מתכננת להשיק את מערכת ה-FSD (Full Self-Driving) עוד השנה בסין, ארה"ב ואירופה. מדובר במערכת "שמתלבשת" על רכבי טסלה ומאפשרת נהיגה כמעט עצמאית לחלוטין. נדרשת התערבות מינימלית של הנהג. המערכת הזאת תוכל להחזיר לטסלה את מעמדה כמובילת שוק. אבל יש כמה מכשולים לעבור - ראשית, המחיר יהי כ-70 אלף שקל, שנית - נהיגה מסוג כזה עדיין אינה חוקית במקומות רבים בעולם, למעשה ברוב המקומות בעולם, גם אצלנו.
- 44.בר 16/04/2025 09:02הגב לתגובה זולהערכתי אין רוכש אחד שבהינתן מאפיינים דומים של סיגמנט הרכב המבוקש יעדיף רכב סיני על הטסלה בהנחה שהמחיר היה דומה ואף גבוה במקצת.כיום פער המחירים גבוה מידי לרוב הריכשים
- 43.אנונימי 23/03/2025 23:26הגב לתגובה זוחוץ ממיתוג אין בו כלום.
- 42.ניר 23/03/2025 11:06הגב לתגובה זואם אפשרי סינית ב 180.000 במקום מודל y ב 240.000 אז קונים סינית. זה הכל באמת שחבל לבזבז מילים מיותרות.
- 41.רועי 23/03/2025 09:36הגב לתגובה זואני לא מבין איך בכלל אפשר לקשר בין בחירתו של טראמפ באופן דמוקרטי ונקי לשוק כלי הרכב בכלל ולטסלה בפרט.עוד רלביסט מצוי.
- ניר 23/03/2025 11:01הגב לתגובה זואמרו טראמפ כמו אמרו ביבי
- 40.אלכס 23/03/2025 07:23הגב לתגובה זוהמדינה עושה הכל כדי שהמהפכה בעולם הרכב לא תקרה מעלים את המס קנייה מעלים אגרה שנתית ומוסיפים מס נסוע .... העסק הפך ללא משתלם
- 39.ישראלים לא נופלים לפוזה אמריקאית (ל"ת)אנונימי 22/03/2025 20:49הגב לתגובה זו
- 38.עיצוב מגעיל ומחיר הזוי (ל"ת)גיא 22/03/2025 19:09הגב לתגובה זו
- 37.רכב פח חשמלי ויקר (ל"ת)אנונימי 22/03/2025 18:21הגב לתגובה זו
- 36.אנונימי 22/03/2025 13:41הגב לתגובה זויא מחוק זו מערכת שקיימת בכל רכבי טסלה פשוט לא מופעלת בכל העולם ודורשת רכישת מינוי. היא גם לא עולה 70000. זה הכתב שלכם גיזס
- 35.ירון 22/03/2025 13:27הגב לתגובה זומזל שיש אופציות
- 34.GLADIATOR 22/03/2025 12:44הגב לתגובה זובגרסה הבסיסית טסלה מודל 3 זולה יותר בכ1000020000 שח בהשוואה לרכבים סיניים מקבילים עם פיצרים דומים.בגרסאות הביניים המחירים כמעט זהים עם יתרון קל לטסלה או תיקו.בגרסאות הביצועים טסלה עדיין שומרת על יתרון קל של כ1000020000 שח
- 33.ירובעם 22/03/2025 12:06הגב לתגובה זושטסלה הגיע היא הייתה החשמלית היחידה בארץ לאחר שהגיע כול הזבל הסיני הזה התחיל להגיע וכמובן כל ישראלי מצוי רואה זול קונה כל מה שזז. נחכה עוד 3 או 4 שנים ונראה מה יהיה אם הסיניות האלה. שכל אחד יצטרך לקנות סוללה חדשה.
- 32.אנונימי 22/03/2025 11:57הגב לתגובה זוקונים ! ולכן הטמטום חוגג סופרים נדלן. מכוניות וכדומה.... רק על הישראלים ברובם אפשר לעבוד!! אומרים להם המיסוי בארץ חח לכו תראו איך ואיפה הם חיים הבעלים ....
- 31.אנונימישוקי 22/03/2025 11:47הגב לתגובה זולא יפה לא מרשימה כלו מנוע חשמל ובטרייה ויקר
- 30.אנונימי 22/03/2025 10:14הגב לתגובה זותנהגו בטסלה ובסיניות. עולם אחר. ואין פער תיווך של יבואנים חמדניים של עשרות אלפי שח
- 29.טסלה תתרקס 22/03/2025 09:29הגב לתגובה זוטסלה סיימה תסיפור שלה והעתיד צופן לה חוסר מכירות בשלל אזורים בעולם.
- 28.לרון 22/03/2025 08:53הגב לתגובה זומי שנהיה ככ עשיר דרכו סלולה מטה גם עילם עזב כי הצליח ולא להיפך! לו לא היה מצליח היה נשאר!
- 27.השפוי 22/03/2025 06:40הגב לתגובה זואם אתם מחרטטים על זה אז למה שמאמין לכם בעניינים אחרים
- 26.אנונימי 22/03/2025 05:43הגב לתגובה זולו מפרנסים נאצי אילון מאסק מצביע מוהל יד אנחנו ברגליים נגד טסלה
- 25.אילון מסק פשישסט נאצי 22/03/2025 00:41הגב לתגובה זולא קונים רכבים מפשיסטים נאצים דאא
- 24.לא הכל פוליטי השוק הסיני הביא תחרות יפה (ל"ת)אנונימי 21/03/2025 23:15הגב לתגובה זו
- 23.דין 21/03/2025 23:10הגב לתגובה זוהייתי קונה אולי טוחן אשפה של טסלה למטבח
- 22.150 k ייקנו (ל"ת)אנונימי 21/03/2025 20:29הגב לתגובה זו
- 21.דוד 21/03/2025 18:51הגב לתגובה זויש הבדל של 40000 שח בין טסלה מודל y לאקספנג g6 וההדל של 100000 בין מודל y ללינק אנד קו 02 או byd. זה בגדול בעיה של טסלה.תשוו את המכירות שלה תרכבים אחרים ב 270000 שח ותראו שהם מוכרים הרבה בטח אם נרח החשבון שהם לא עובדים עם חברות הליסינג
- 20.אריה. כפר סבא 21/03/2025 18:35הגב לתגובה זוראשית כל יש לטסלה מתחרים מצויינים כולל ב תחום ה נהיגה ה עצמאית אבל ב ישראל אין תשתיות כלל לזה וגם אין חוקים מסדירים. טסלה תשאר ב צמרת ה מכוניות החשמליות ה טובות אבל היא כבר לא תוביל כי ה סיניות יותר טובות ו יותר מתקדמות ב מחיר נמוך יותר
- לרון 22/03/2025 08:55הגב לתגובה זולכן ללא המלצה אני ב זיקר!
- 19.רפי 21/03/2025 17:47הגב לתגובה זוברגע שהמחירים יירדו פתאום טסלה תככב.רכב זול מוכר
- 18.הכל העניין של מחיר וכל השאר חארטה של שמאל אלים (ל"ת)משה ראשלצ 21/03/2025 17:21הגב לתגובה זו
- לרון 22/03/2025 08:58הגב לתגובה זונוצר מעמד מיוחד של כאלה שאינך יכול לסמוך על מילה שלהם ולו גם אחת! דוגמאות כרגיל טראמפמאסקנתניהוארדואןפוטין בקיצור יש הרבה
- 17.אנונימי 21/03/2025 17:21הגב לתגובה זוהסיבה כל כך פשוטה שטסלה יחנקו כשיבינו שמה שאני אומר זה זה. הסיבה אין לוח שעונים מול הנהג. רק לאפ טופ מטופש באמצע הרכב. חייב לוח שעונים מול הנהג. לפחות שיראה מהירות מצב טעינה שעה ודברים בסיסיים. זאת הסיבה שטסלה נכשלת כאן ובעולם. שימו לוח שעונים.
- 16.לבן 21/03/2025 17:10הגב לתגובה זואין עוד מדינה בעולם שבה יש מכוניות של כמעט כול היצרנים בעולם...... כול יצרן עלוב או מצליח מוכר כאן מכוניות....ראו את פזו אופל. אלפים רכשו מכונית עם מנוע דפוק. אין אחריות והם איבדו את כספם. מישהו מחרים את פזו אופל גם רנו ממשיכים כרגיל. עוד דוגמא מכונית סינית שפתאום הפסיקו את ייצור. כ1000 ישראלים נשארו עם פח נוסע. אנחנו עם של אידיוטים......
- 15.שטויות ברבוע הצרכן ישראלי מתענין אל ורק מחיר די עם הבדיחה של סוגיה פוליטית ! (ל"ת)מישל 21/03/2025 16:25הגב לתגובה זו
- 14.החיים 21/03/2025 16:25הגב לתגובה זומי שרוצה מותג במחיר גבוה שיבושם לוהשאר יקנו רכבים זולים יותראותי לא מעניין רכב אוטונומי כל עוד מדינת ישראל לא מאפשרת שימוש ברכב אוטונומיובטח לא מעניין אותי רובוטקסיאם יהיה דגם זולנראה אם רלוונטי מול המתחריםמי שקונה סמל שיבושם לוומאסק הוא לא מותג חזק אצל שוחרי דמקורטיה חופששהדיקטטור שלנו יסע בטסלה...
- לרון 22/03/2025 09:07הגב לתגובה זולרוץ אחרי טרנדיםזו שיטה בדוקה לנפילותמוכנים להתערב שבטסלה 2027 יהיו הרבה RECALLS!טוב אני לא נוהג להתערבסתם אומר בטיפשות אופיינית למי שדאגטוביה החולב ואחרים!
- 13.להחרים ליצן הזה וכל מוצרים שלו (ל"ת)סרוסי 21/03/2025 16:21הגב לתגובה זו
- 12.ניראנונימי 21/03/2025 15:55הגב לתגובה זומכונית מעולה ממש ממש מרוצה.לא יעזור למי שכותב על המכונית דברים לא מפרגנים מכו ית ממש מעולה יש לי גם יגואר וקיה וטסלה מדהימה
- 11.תסתכלו בכביש כמעט לא רואים טסלה. ואלה שעל הכביש .... רכב מכוער. (ל"ת)אנונימי 21/03/2025 15:21הגב לתגובה זו
- 10.ברור אנשים לא קונים בגלל ההקשר הפוליטי... חארטה (ל"ת)אלי 21/03/2025 15:10הגב לתגובה זו
- 9.גחא 21/03/2025 14:56הגב לתגובה זוטסלה מוכרת את המקסימום שהיא יוכלה בישראל אין הרבה אנשים שיוכלים לקנות רכב ב מינימום 220 אלף אבל מי שכן בדרך כלל יעדיף את טסלה עלפני הסיניות
- אריה מ כפר סבא 21/03/2025 18:38הגב לתגובה זויש מכוניות טובות ו מתקדמות כמו טסלה ואף יותר טובית. עידן טסלה תמה כ מובילה. היא רק אופציה
- 8.לירן 21/03/2025 14:39הגב לתגובה זוטראמפ צודקאם לא נמתן את הייבוא מסין הכלכלה הגלובלית תקרוס
- 7.צטסרוון 21/03/2025 14:34הגב לתגובה זוטסלה מסיימת את הפרק שלה עם המכוניות סייברטרק כישלון מהדהד מבית היוצר אל נוכל נרקסיסט אנשים התעוררו והבינו שאין סיבה לקנות מוצר נחות במחירי פרימיום פלוס. כשגנב רמאי ושקרן מתחבר לעוד רמאי שקרן אנשים לא מטומטמים נקווה שלא יתעוררו מחר בבוקר הוא וכל הרשעים מסביבו עם ישראל חי לא לקנות ולפרנס אויב מוסלמי
- 6.אנונימי 21/03/2025 14:30הגב לתגובה זושום מילה על רוצחת הטסלה אקספנג G6
- 5.אנונימי 21/03/2025 14:11הגב לתגובה זוולא חשוב המחיר או טראמפ
- 4.הקהל מחליט עתה לפי עלות תועלת ומתמחר פחות שם מותג (ל"ת)עושה חשבון 21/03/2025 13:28הגב לתגובה זו
- 3.שורפים טסלות שמאלנים רקובים ואלימים (ל"ת)שמאלני בעל טסלה 21/03/2025 13:24הגב לתגובה זו
- חחח...מי כותב לכו לכו קבלו כסף מקטאר (ל"ת)סרוסי 21/03/2025 16:22הגב לתגובה זו
- 2.להיות מקורב לנשיא ארהב זה ייתרון שוב ניחוח שמאלני בכתבה תמימה (ל"ת)על רכבים... 21/03/2025 12:44הגב לתגובה זו
- לרון 22/03/2025 09:03הגב לתגובה זוחוץ מלנשיא הנוכחייעשה לו כמו שנתניהו עשה לבר גלנט ואחרים ברגע שלא באו בטוב בזוית העין
- אנונימי 21/03/2025 14:20הגב לתגובה זוזו בעיה פוליטית פנימית בארהב. הצניחה בישראל זה בגלל תחרות במותגים רבים שנכנסו לישראל. הרי סין גרועה בשיטת הממשל ובהתנהלותה מארהב אבל זה לא שיקול אצל הקונה הישראלי
- 1.אנונימי 21/03/2025 12:21הגב לתגובה זוכולם צולים לנו את המוח

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
