סולאיר בהסכם למכירת חשמל לחברה במדד ה-S&P 500 - מזנקת ב-8%
חברת סולאיר 2.25% העוסקת בייזום, הקמה ותפעול של מערכות סולאריות בישראל ובספרד, חתמה ביחד עם הקרן הארופאית (עמה החברה צופה כי תחתום הסכם השקעה מחייב כבר בשבועות הקרובים), על הסכם למכירת חשמל לחברה אמריקאית הנכללת במדד ה-S&P 500 במחיר של 46 אירו למגה-וואט צמוד מדד.
ההסכם משריין מחיר גבוה בכ-50% מלפני כשנתיים עם חברה אמריקאית למשך 15 שנים. המחיר, לפי ההסכם, צמוד למדד באופן חלקי ויעניק גידור אינפלציוני לכל תקופת ההסכם.
כמו כן, החברה נמצאת במגעים מתקדמים לחתימת PPA עבור מכירת חשמל בפרויקטים נוספים של החברה באירופה במטרה ליישם את אסטרטגיית החברה לגידור כ-60%-70% מכלל הייצור הצפוי במחירי החשמל במסגרת הסכמי PPA לטווחים ארוכים של כ-10-15 שנים. שאר היקף הייצור יימכר ללקוחות חברת הבת Energy Intersol 15, S.L אשר מחזיקה ברישיון למכירת חשמל לשוק הספרדי וישירות ללקוחות, בין היתר בהסכמים ישירים ארוכי טווח.
מניית סולאיר ירדה ב-11% מתחילת השנה למחיר של 30.9 שקל המבטא שווי שוק של 426.6 מיליון שקל. החברה הפסידה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-42 מיליון שקל על הכנסות של 31 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה החברה הפסידה 31.6 מיליון שקל על הכנסות של 13.7 מיליון שקל.
- מערכות סולאריות ביתיות – שדרוג הבית שלך
- מהפכת האנרגיה הירוקה : מדוע כולם עוברים למערכת סולארית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל סולאיר, אלון שגב: "הסכם זה הוא אחד מתוך סדרה של מגעים מתקדמים שלנו לחתימת הסכמי מכירת חשמל לטווח ארוך בפרויקטים נוספים של החברה באירופה וזאת במטרה שהחברה שמה לעצמה, ליישם אסטרטגיית גידור של כ-60%-70% מכלל הייצור הצפוי במחירי החשמל לטווחים ארוכים וכך להבטיח תזרים יציב וודאי שאינו תלוי בתנודתיות מחירי החשמל במדינות היעד. דיווח זה מצטרף לדיווחים משמעותיים אחרונים של החברה אשר מוכיחה שהיא בעלת יכולת לאתר ולפתח בכל עת פרויקטים רבים בשלבים ובתחומים שונים והיא מנהלת את תכניתה העסקית תוך שהיא נותנת דגש ומשקל רב לשירות החוב שגויס, תוך שמירה על ניהול תזרים החברה באופן מחושב ואחראי. החברה פועלת להקמת פרויקטים בהספק של למעלה מ-1,000 מגה-וואט במהלך השנתיים הקרובות שיתרמו לצמיחה אקספוננציאלית בכל הפרמטרים".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳