לורדן
צילום: צילום מסך אתר החברה

TGI: הרחבת הסכם המסגרת עם שברולט ב-16 מיליון דולר

החברה ששינתה לאחרונה את שמה מתדיר-גן, תגדיל את היקף ייצור מכלולי המגנזיום המיועדים לרכבי שברולט של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס, כך שהיקף הייצור עבור ענקית הרכב צפוי לעלות לכ-80 מיליון דולר על פני חמש שנים

משה כסיף |

חברה התעשייה טי.ג'י.איי -1.77%  (לשעבר תדיר-גן) מדווחת כי החברה הבת, אורטל יצירות מגנזיום, תגדיל את היקף ייצור מכלולי המגנזיום המיועדים לרכבי שברולט של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM), כחלק מהרחבת הסכם ייצור קיים. הערכת התמורה הכספית כתוצאה מההרחבה עומדת על כ-16 מיליון דולר.

כתוצאה מההרחבה, היקף הייצור עבור רכבי ג'נרל מוטורס צפוי לעלות לכ-80 מיליון דולר על פני חמש שנים, בהנחה שמחירי המגנזיום הנוכחיים יישמרו. מכלולי מגנזיום הינם רכיבים המשמשים למערכת ההינע של הרכב, ומיוצרים בדרך של יציקות לחץ מדויקות, מעובדות ומורכבות. אורטל תחל בייצור המורחב באופן מידי.

בחודש שעבר, חתמה החברה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (55%) בחברת לורדן תמורת 13 מיליון שקל. זאת, לצד תמורה מותנית בסכום של עד 8 מיליון שקל בהתאם לתוצאות החברה בשלוש השנים הקרובות. רכישת השליטה בלורדן, הגיעה על רקע שינוי שמה של החברה, כחלק מאסטרטגיה חדשה בהובלת הנהלתה. בחודש שעבר, דיווחה החברה כי התקשרה בהסכם לרכישת פעילות תמחש תעשיות מתכת וחשמל בתמורה לכ-51.5 מיליון שקל במזומן והקצאה של 16.4% ממניותיה. תמחש עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ארונות חשמל, ציוד עזר ללוחות חשמל ומוצרי מתכת שונים. מוצרי החברה מיועדים בעיקר למגזרי התעשייה והבנייה.

 

העסקה לרכישת תמחש תעשיות מתכת וחשמל ומזכר ההבנות לרכישת השליטה בלורדן מצטרפים לפעילות המסורתית של TGI  - ייצור ושיווק מכלולים ממגנזיום לתעשיית הרכב ולרכבים חשמליים באמצעות אורטל יציקות מגנזיום (100%). על בסיס נתוני 2021, המחזור המצרפי של שלוש הפעילויות (הקיימות והנרכשות) של קבוצת TGI מסתכם בכ-220 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים