לורדן
צילום: צילום מסך אתר החברה

TGI: הרחבת הסכם המסגרת עם שברולט ב-16 מיליון דולר

החברה ששינתה לאחרונה את שמה מתדיר-גן, תגדיל את היקף ייצור מכלולי המגנזיום המיועדים לרכבי שברולט של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס, כך שהיקף הייצור עבור ענקית הרכב צפוי לעלות לכ-80 מיליון דולר על פני חמש שנים

משה כסיף |

חברה התעשייה טי.ג'י.איי 1.5%  (לשעבר תדיר-גן) מדווחת כי החברה הבת, אורטל יצירות מגנזיום, תגדיל את היקף ייצור מכלולי המגנזיום המיועדים לרכבי שברולט של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM), כחלק מהרחבת הסכם ייצור קיים. הערכת התמורה הכספית כתוצאה מההרחבה עומדת על כ-16 מיליון דולר.

כתוצאה מההרחבה, היקף הייצור עבור רכבי ג'נרל מוטורס צפוי לעלות לכ-80 מיליון דולר על פני חמש שנים, בהנחה שמחירי המגנזיום הנוכחיים יישמרו. מכלולי מגנזיום הינם רכיבים המשמשים למערכת ההינע של הרכב, ומיוצרים בדרך של יציקות לחץ מדויקות, מעובדות ומורכבות. אורטל תחל בייצור המורחב באופן מידי.

בחודש שעבר, חתמה החברה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (55%) בחברת לורדן תמורת 13 מיליון שקל. זאת, לצד תמורה מותנית בסכום של עד 8 מיליון שקל בהתאם לתוצאות החברה בשלוש השנים הקרובות. רכישת השליטה בלורדן, הגיעה על רקע שינוי שמה של החברה, כחלק מאסטרטגיה חדשה בהובלת הנהלתה. בחודש שעבר, דיווחה החברה כי התקשרה בהסכם לרכישת פעילות תמחש תעשיות מתכת וחשמל בתמורה לכ-51.5 מיליון שקל במזומן והקצאה של 16.4% ממניותיה. תמחש עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ארונות חשמל, ציוד עזר ללוחות חשמל ומוצרי מתכת שונים. מוצרי החברה מיועדים בעיקר למגזרי התעשייה והבנייה.

 

העסקה לרכישת תמחש תעשיות מתכת וחשמל ומזכר ההבנות לרכישת השליטה בלורדן מצטרפים לפעילות המסורתית של TGI  - ייצור ושיווק מכלולים ממגנזיום לתעשיית הרכב ולרכבים חשמליים באמצעות אורטל יציקות מגנזיום (100%). על בסיס נתוני 2021, המחזור המצרפי של שלוש הפעילויות (הקיימות והנרכשות) של קבוצת TGI מסתכם בכ-220 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

גילת לווינים
צילום: תמר מצפי

גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת

ההנפקה מתבצעת במחיר של 11.25 דולר למניה, בדיסקאונט של כ-7.9% על המחיר הממוצע בעשרת ימי המסחר הקודמים, ומביאה דילול של כ-12.15% בדילול מלא; המניה נופלת ב-6%

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה גילת גיוס הון

מניית גילת גילת -7.79% , חברת תקשורת לוויינית שמספקת פתרונות קישוריות רחבת פס לשווקים אזרחיים וביטחוניים, נסחרת היום בירידה של 6% לאחר שהודיעה על גיוס הון פרטי בהיקף של כ-100 מיליון דולר. החברה מציינת שדירקטוריון החברה אישר קבלת התחייבויות בהקצאה פרטית למשקיעים מוסדיים וכשירים מישראל, ושמדובר בהקצאה שנרשמת בה ביקוש יתר. הכסף ישמש לרכישות. עדי צפדיה, מנכ"ל גילת אומר

לביזפורטל כי "החברה נמצאת במגמה של התרחבות כולל התרחבות לא אורגנית על ידי רכישות נוספות ולכך בעיקר אמור לשמש הכסף". 

ועדיין - את המשקיעים זה לא באמת מעניין. הם המפסידים בהנפקות כאלו - גם גופים "מקורבים" קיבלו מניות בדיסקאונט גדול וגם המניה יורדת כי יש דילול. הם רואים את ההפסד, ומילים על צמיחה עתידית לא ממש מרפאים את ההפסד. במבט קר - הנהלת גילת צודקת - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך, ובמיוחד שהמחיר טוב. אחרי העלייה המרשימה בשנה וחצי האחרונות זה זמן טוב להנפיק. 

גיוס של 100 מיליון דולר

החברה צפויה להנפיק ולמכור 8,888,889 מניות במחיר של 11.25 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס ברוטו מגיע לכ-100 מיליון דולר. לפי החברה, ההקצאה מיועדת למשקיעים מוסדיים ולמשקיעים כשירים כהגדרתם בחוק ניירות ערך. החברה מדגישה שהמחיר נקבע בדיסקאונט של כ-7.9% ביחס למחיר הממוצע המשוקלל לפי מחזור בעשרת ימי המסחר הרצופים שקדמו ל-15 בדצמבר, כלומר מתחת למחיר שבו המניה נסחרה בממוצע בתקופה קצרה ממש לפני העסקה. בפועל, זה מנגנון די מוכר בעסקאות כאלה, לקבוע מחיר שמספיק אטרקטיבי כדי “לסגור” את ההקצאה מהר ובוודאות, אבל כזה שגם יוצר פער מול המחיר שהשוק ראה קודם.

אחרי השלמת ההקצאה, המניות החדשות צפויות להוות כ-12.15% מהון המניות של החברה בדילול מלא, וזה כבר מספר שמורגש במבנה ההון ולא תוספת שולית. מהצד של הקופה, גילת מעריכה שהתמורה נטו אחרי הוצאות הנפקה תעמוד על כ-98.8 מיליון דולר, כלומר כמעט כל סכום הגיוס נכנס פנימה אחרי העלויות. החברה מציינת שההשלמה צפויה במהלך דצמבר בכפוף לתנאי סגירה מקובלים, כך שבשלב הזה העסקה מוגדרת כעסקה בתהליך שמגובה בהתחייבויות, אבל עדיין תלויה בהשלמת השלבים הטכניים עד הסגירה.

למה המניה מגיבה בירידה

ביום שיוצאת הודעה על הנפקה פרטית, המסחר בדרך מכוון לעוגן -  כשמחיר ההנפקה נמוך מהמחיר הממוצע שלפני העסקה, נוצר פער שמושך את התמחור לכיוון המחיר החדש, כי פתאום יש “מחיר עסקה”.

לתמונה הזו נכנס גם הדילול, המשקיעים מדוללים במחיר נמוך - הם נפגעים.