אינוויז מכריזה על ליידאר חדש למשאיות ותחב"צ; תחילת מכירות ב-23'
בחברה הישראלית טוענים שהדגם החדש יציע רזולוציה גבוהה פי 10 מהפתרונות הקיימים בשוק, ובמחיר זול יותר. לפי החברה המוצר החדש פותח פוטנציאל שוק בלוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה, שיעמוד על כ-20 מליארד דולר ב-2030
יצרנית הליידארים לרכב האוטונומי אינוויז (INVZ) מודיעה על דגם חדש של המוצר שלה, ליידאר שייקרא Innoviz360. בחברה מיעדים את הדגם החדש. היעוד של הדגם הוא לשימוש במשאיות, אוטובוסים ומוניות, ולא ברכבים פרטיים. מעבר לכך לפי החברה המוצר החדש פותח הזדמנויות חדשות עבור החברה בתחומים שאינה בשוק הרכב - כגון לוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה. החברה צופה כי תתחיל לייצר הכנסות עם המוצר החדש כבר במהלך 2023 כאשר דוגמאות ראשונות יוצגו ברבעון הרביעי של 2022.
ליידאר (LiDar) הוא מעין רדאר המשמש עיניים לרכב האוטונומי, המבוסס על קרן אור, זהו קיצור של Light-RADAR. פיתוח החברה הוא ליידאר במצב מוצק, כלומר במקום מצלמה או חיישן המסתובב על ציר, המכשיר לבדו יכול לקלוט את כל סביבת הרכב. זהו הדגם השלישי של המוצר בפיתוח החברה, וימכר בשילוב עם תוכנת הראייה הממוחשבת שהחברה מפתחת אשר מתרגמת את סביבת הרכב לתובנות והתראות לנהג.
היום ב-19:00 שיעור בקורס ללימודי שוק ההון - כל מה שצריך לדעת על השקעות סולידיות, מרצה: אבישי עובדיה. לכניסה לחצו כאן
ההכרזה נעשתה בתערכות הטכנולוגיה CES בלאס וגאס. באינוויז טוענים שהפתרונות הזמינים בשוק יקרים לעומת אלה שלה, ושהם גדולים ולא אמינים דיים. עוד לטענתם הרזולוציה אינה גבוהה מספיק - 128 שורות. המוצר החדש של החברה יציע 1280 שורות, ובמחירים זולים יותר. הדגם יסייע לדבריהם למפתחי ישומי הנהיגה האוטונומית בחברות הרכב עצמן, שעוד עובדות על פיתוח הבשורה הטכנולוגית.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החברה, שוק הלוגיסטיקה, המיפוי והתעשייה החכמה אותו יוכל לשרת הדגם החדש הוא כ-20 מיליארד דולר ב-2030. זאת בנוסף לשוק הלידארים לרכב אשר מוערך בכ-55 מליארד דולר ב-2030. מדובר בתחום שעדין בחיתוליו, והחברות שמנסות להיכנס אליו כמו אינוויז, בליקפילד ועוד צופות לצמיחה משמעותית בשוק, בינתיים מניית אינוויז לא תומכת ברעיון כאשר הגיעה לשיאה בדצמבר לפני שנה, מאז צנחה כ-65%.
בדוחותיה האחרונים דיווחה אינוויז על הכנסות של 2.1 מיליון, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח דיווחה החברה על הפסד של 20 סנט למניה, כשצפי האנליסטים היה ל-17 סנט.
- 1.תודה לליאור ששוב מציל את העולם (ל"ת)ליאור, תודה! 07/01/2022 07:03הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
