מייסדי אינוויז
צילום: יחצ

אינוויז מכריזה על ליידאר חדש למשאיות ותחב"צ; תחילת מכירות ב-23'

בחברה הישראלית טוענים שהדגם החדש יציע רזולוציה גבוהה פי 10 מהפתרונות הקיימים בשוק, ובמחיר זול יותר. לפי החברה המוצר החדש פותח פוטנציאל שוק בלוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה, שיעמוד על כ-20 מליארד דולר ב-2030

דניאל ליברמן | (1)

יצרנית הליידארים לרכב האוטונומי אינוויז (INVZ) מודיעה על דגם חדש של המוצר שלה, ליידאר שייקרא Innoviz360. בחברה מיעדים את הדגם החדש. היעוד של הדגם הוא לשימוש במשאיות, אוטובוסים ומוניות, ולא ברכבים פרטיים. מעבר לכך  לפי החברה המוצר החדש פותח הזדמנויות חדשות עבור החברה בתחומים שאינה בשוק הרכב -  כגון לוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה. החברה צופה כי תתחיל לייצר הכנסות עם המוצר החדש כבר במהלך 2023 כאשר דוגמאות ראשונות יוצגו ברבעון הרביעי של 2022.

ליידאר (LiDar) הוא מעין רדאר המשמש עיניים לרכב האוטונומי, המבוסס על קרן אור, זהו קיצור של Light-RADAR. פיתוח החברה הוא ליידאר במצב מוצק, כלומר במקום מצלמה או חיישן המסתובב על ציר, המכשיר לבדו יכול לקלוט את כל סביבת הרכב. זהו הדגם השלישי של המוצר בפיתוח החברה, וימכר בשילוב עם תוכנת הראייה הממוחשבת שהחברה מפתחת אשר מתרגמת את סביבת הרכב לתובנות והתראות לנהג. 

היום ב-19:00 שיעור בקורס ללימודי שוק ההון - כל מה שצריך לדעת על השקעות סולידיות, מרצה: אבישי עובדיה. לכניסה לחצו כאן

ההכרזה נעשתה בתערכות הטכנולוגיה CES בלאס וגאס. באינוויז טוענים שהפתרונות הזמינים בשוק יקרים לעומת אלה שלה, ושהם גדולים ולא אמינים דיים. עוד לטענתם הרזולוציה אינה גבוהה מספיק - 128 שורות. המוצר החדש של החברה יציע 1280 שורות, ובמחירים זולים יותר. הדגם יסייע לדבריהם למפתחי ישומי הנהיגה האוטונומית בחברות הרכב עצמן, שעוד עובדות על פיתוח הבשורה הטכנולוגית.

  

על פי החברה, שוק הלוגיסטיקה, המיפוי והתעשייה החכמה אותו יוכל לשרת הדגם החדש הוא כ-20 מיליארד דולר ב-2030. זאת בנוסף לשוק הלידארים לרכב אשר מוערך בכ-55 מליארד דולר ב-2030. מדובר בתחום שעדין בחיתוליו, והחברות שמנסות להיכנס אליו כמו אינוויז, בליקפילד ועוד צופות לצמיחה משמעותית בשוק, בינתיים מניית אינוויז לא תומכת ברעיון כאשר הגיעה לשיאה בדצמבר לפני שנה, מאז צנחה כ-65%.

בדוחותיה האחרונים דיווחה אינוויז על הכנסות של 2.1 מיליון, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח דיווחה החברה על הפסד של 20 סנט למניה, כשצפי האנליסטים היה ל-17 סנט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תודה לליאור ששוב מציל את העולם (ל"ת)
    ליאור, תודה! 07/01/2022 07:03
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.