אינוויז מכריזה על ליידאר חדש למשאיות ותחב"צ; תחילת מכירות ב-23'
בחברה הישראלית טוענים שהדגם החדש יציע רזולוציה גבוהה פי 10 מהפתרונות הקיימים בשוק, ובמחיר זול יותר. לפי החברה המוצר החדש פותח פוטנציאל שוק בלוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה, שיעמוד על כ-20 מליארד דולר ב-2030
יצרנית הליידארים לרכב האוטונומי אינוויז (INVZ) מודיעה על דגם חדש של המוצר שלה, ליידאר שייקרא Innoviz360. בחברה מיעדים את הדגם החדש. היעוד של הדגם הוא לשימוש במשאיות, אוטובוסים ומוניות, ולא ברכבים פרטיים. מעבר לכך לפי החברה המוצר החדש פותח הזדמנויות חדשות עבור החברה בתחומים שאינה בשוק הרכב - כגון לוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה. החברה צופה כי תתחיל לייצר הכנסות עם המוצר החדש כבר במהלך 2023 כאשר דוגמאות ראשונות יוצגו ברבעון הרביעי של 2022.
ליידאר (LiDar) הוא מעין רדאר המשמש עיניים לרכב האוטונומי, המבוסס על קרן אור, זהו קיצור של Light-RADAR. פיתוח החברה הוא ליידאר במצב מוצק, כלומר במקום מצלמה או חיישן המסתובב על ציר, המכשיר לבדו יכול לקלוט את כל סביבת הרכב. זהו הדגם השלישי של המוצר בפיתוח החברה, וימכר בשילוב עם תוכנת הראייה הממוחשבת שהחברה מפתחת אשר מתרגמת את סביבת הרכב לתובנות והתראות לנהג.
היום ב-19:00 שיעור בקורס ללימודי שוק ההון - כל מה שצריך לדעת על השקעות סולידיות, מרצה: אבישי עובדיה. לכניסה לחצו כאן
ההכרזה נעשתה בתערכות הטכנולוגיה CES בלאס וגאס. באינוויז טוענים שהפתרונות הזמינים בשוק יקרים לעומת אלה שלה, ושהם גדולים ולא אמינים דיים. עוד לטענתם הרזולוציה אינה גבוהה מספיק - 128 שורות. המוצר החדש של החברה יציע 1280 שורות, ובמחירים זולים יותר. הדגם יסייע לדבריהם למפתחי ישומי הנהיגה האוטונומית בחברות הרכב עצמן, שעוד עובדות על פיתוח הבשורה הטכנולוגית.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החברה, שוק הלוגיסטיקה, המיפוי והתעשייה החכמה אותו יוכל לשרת הדגם החדש הוא כ-20 מיליארד דולר ב-2030. זאת בנוסף לשוק הלידארים לרכב אשר מוערך בכ-55 מליארד דולר ב-2030. מדובר בתחום שעדין בחיתוליו, והחברות שמנסות להיכנס אליו כמו אינוויז, בליקפילד ועוד צופות לצמיחה משמעותית בשוק, בינתיים מניית אינוויז לא תומכת ברעיון כאשר הגיעה לשיאה בדצמבר לפני שנה, מאז צנחה כ-65%.
בדוחותיה האחרונים דיווחה אינוויז על הכנסות של 2.1 מיליון, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח דיווחה החברה על הפסד של 20 סנט למניה, כשצפי האנליסטים היה ל-17 סנט.
- 1.תודה לליאור ששוב מציל את העולם (ל"ת)ליאור, תודה! 07/01/2022 07:03הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 0% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: ירידות מסביב לעולם; ת"א צפויה לפתוח בירידות
ירידות חדות באסיה, ירידות גם בחוזים על וול סטריט; ואיך ישפיע מדד המחירים על אגרות החוב?
וול סטריט ירדה גם אתמול - נעילה שלילית בוול-סטריט; צים זינקה ב-8%, מובילאיי נפלה ב-5%. המניות הדואליות צפויות לירידה קלה של 0.1% - לטבלת המניות הדואליות ופערי הארביטראז'. טאואר 0% צפויה לרדת כ-1%, נייס 0% תרד ב-1.7%, קמטק 0% בקרוב ל-2%.
השווקים באסיה בירידות חדות של 1.5%-2% והחוזים על וול סטריט ממשיכים להיות אדומים - החוזה על הנאסד"ק יורד ב-0.8%. זה מרמז על פתיחה שלילית בתל אביב.
אתמול אחרי המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן - המדד ירד ב-0.5% וכך גם מחירי הדירות - מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%. המדד נמוך, אבל חשוב להבין שהוא לא הפתיע. הוא גלום במחירי האג"ח. התחזיות היו למדד שלילי של 0.4% עד 0.5% ולכן ההשפעה שלו על שוק האג"ח תהיה נמוכה.
רק להמחשה, אם למשל הוא היה יורד ב-0.8%, הרי שמדובר בהפתעה גדולה, וזה היה מחייב התאמה - בראש וראשונה במחירי אגרות החוב הצמודות שהיו יורדות כגודל ההפתעה, וכנראה גם אגרות החוב השקליות היו מושפעות - לכיוון החיובי. מדד כה נמוך מגדיל סיכויים להורדת ריבית והורדת ריבית מעלה את מחירי אגרות החוב השקליות.
- ירידות חדות במניות הנדל"ן; ת"א 90 איבד 1.25%
- עין שלישית זינקה 10% אר פי אופטיקל כ-7%; מניות השבבים נפלו - נעילה שלילית במדדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המקום שבו כן צפויה השפעה הוא מניות יזמיות הנדל"ן. ירידת המחירים היא לא סוד, אבל ירידת המחירים לצד היקף עסקאות קטן, הבנה שהריבית לא תשפיע על מחירי הדירות בהמשך - כלומר הורדת ריבית לא תשפיע משמעותית על הציבור לרכוש דירה, מובילים למחשבה שיזמיות הנדל"ן המקומיות לא מגלמות את גודל המשבר. אולי הן חיות על ציפיות להיפוך המצב, אבל הנתונים מראים אחרת.
