אינוויז מכריזה על ליידאר חדש למשאיות ותחב"צ; תחילת מכירות ב-23'

בחברה הישראלית טוענים שהדגם החדש יציע רזולוציה גבוהה פי 10 מהפתרונות הקיימים בשוק, ובמחיר זול יותר. לפי החברה המוצר החדש פותח פוטנציאל שוק בלוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה, שיעמוד על כ-20 מליארד דולר ב-2030

דניאל ליברמן | (1)

יצרנית הליידארים לרכב האוטונומי אינוויז (INVZ) מודיעה על דגם חדש של המוצר שלה, ליידאר שייקרא Innoviz360. בחברה מיעדים את הדגם החדש. היעוד של הדגם הוא לשימוש במשאיות, אוטובוסים ומוניות, ולא ברכבים פרטיים. מעבר לכך  לפי החברה המוצר החדש פותח הזדמנויות חדשות עבור החברה בתחומים שאינה בשוק הרכב -  כגון לוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה. החברה צופה כי תתחיל לייצר הכנסות עם המוצר החדש כבר במהלך 2023 כאשר דוגמאות ראשונות יוצגו ברבעון הרביעי של 2022.

ליידאר (LiDar) הוא מעין רדאר המשמש עיניים לרכב האוטונומי, המבוסס על קרן אור, זהו קיצור של Light-RADAR. פיתוח החברה הוא ליידאר במצב מוצק, כלומר במקום מצלמה או חיישן המסתובב על ציר, המכשיר לבדו יכול לקלוט את כל סביבת הרכב. זהו הדגם השלישי של המוצר בפיתוח החברה, וימכר בשילוב עם תוכנת הראייה הממוחשבת שהחברה מפתחת אשר מתרגמת את סביבת הרכב לתובנות והתראות לנהג. 

היום ב-19:00 שיעור בקורס ללימודי שוק ההון - כל מה שצריך לדעת על השקעות סולידיות, מרצה: אבישי עובדיה. לכניסה לחצו כאן

ההכרזה נעשתה בתערכות הטכנולוגיה CES בלאס וגאס. באינוויז טוענים שהפתרונות הזמינים בשוק יקרים לעומת אלה שלה, ושהם גדולים ולא אמינים דיים. עוד לטענתם הרזולוציה אינה גבוהה מספיק - 128 שורות. המוצר החדש של החברה יציע 1280 שורות, ובמחירים זולים יותר. הדגם יסייע לדבריהם למפתחי ישומי הנהיגה האוטונומית בחברות הרכב עצמן, שעוד עובדות על פיתוח הבשורה הטכנולוגית.

  

על פי החברה, שוק הלוגיסטיקה, המיפוי והתעשייה החכמה אותו יוכל לשרת הדגם החדש הוא כ-20 מיליארד דולר ב-2030. זאת בנוסף לשוק הלידארים לרכב אשר מוערך בכ-55 מליארד דולר ב-2030. מדובר בתחום שעדין בחיתוליו, והחברות שמנסות להיכנס אליו כמו אינוויז, בליקפילד ועוד צופות לצמיחה משמעותית בשוק, בינתיים מניית אינוויז לא תומכת ברעיון כאשר הגיעה לשיאה בדצמבר לפני שנה, מאז צנחה כ-65%.

בדוחותיה האחרונים דיווחה אינוויז על הכנסות של 2.1 מיליון, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח דיווחה החברה על הפסד של 20 סנט למניה, כשצפי האנליסטים היה ל-17 סנט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תודה לליאור ששוב מציל את העולם (ל"ת)
    ליאור, תודה! 07/01/2022 07:03
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳