מייסדי אינוויז
צילום: יחצ

אינוויז מכריזה על ליידאר חדש למשאיות ותחב"צ; תחילת מכירות ב-23'

בחברה הישראלית טוענים שהדגם החדש יציע רזולוציה גבוהה פי 10 מהפתרונות הקיימים בשוק, ובמחיר זול יותר. לפי החברה המוצר החדש פותח פוטנציאל שוק בלוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה, שיעמוד על כ-20 מליארד דולר ב-2030

דניאל ליברמן | (1)

יצרנית הליידארים לרכב האוטונומי אינוויז (INVZ) מודיעה על דגם חדש של המוצר שלה, ליידאר שייקרא Innoviz360. בחברה מיעדים את הדגם החדש. היעוד של הדגם הוא לשימוש במשאיות, אוטובוסים ומוניות, ולא ברכבים פרטיים. מעבר לכך  לפי החברה המוצר החדש פותח הזדמנויות חדשות עבור החברה בתחומים שאינה בשוק הרכב -  כגון לוגיסטיקה, מיפוי ותעשייה חכמה. החברה צופה כי תתחיל לייצר הכנסות עם המוצר החדש כבר במהלך 2023 כאשר דוגמאות ראשונות יוצגו ברבעון הרביעי של 2022.

ליידאר (LiDar) הוא מעין רדאר המשמש עיניים לרכב האוטונומי, המבוסס על קרן אור, זהו קיצור של Light-RADAR. פיתוח החברה הוא ליידאר במצב מוצק, כלומר במקום מצלמה או חיישן המסתובב על ציר, המכשיר לבדו יכול לקלוט את כל סביבת הרכב. זהו הדגם השלישי של המוצר בפיתוח החברה, וימכר בשילוב עם תוכנת הראייה הממוחשבת שהחברה מפתחת אשר מתרגמת את סביבת הרכב לתובנות והתראות לנהג. 

היום ב-19:00 שיעור בקורס ללימודי שוק ההון - כל מה שצריך לדעת על השקעות סולידיות, מרצה: אבישי עובדיה. לכניסה לחצו כאן

ההכרזה נעשתה בתערכות הטכנולוגיה CES בלאס וגאס. באינוויז טוענים שהפתרונות הזמינים בשוק יקרים לעומת אלה שלה, ושהם גדולים ולא אמינים דיים. עוד לטענתם הרזולוציה אינה גבוהה מספיק - 128 שורות. המוצר החדש של החברה יציע 1280 שורות, ובמחירים זולים יותר. הדגם יסייע לדבריהם למפתחי ישומי הנהיגה האוטונומית בחברות הרכב עצמן, שעוד עובדות על פיתוח הבשורה הטכנולוגית.

  

על פי החברה, שוק הלוגיסטיקה, המיפוי והתעשייה החכמה אותו יוכל לשרת הדגם החדש הוא כ-20 מיליארד דולר ב-2030. זאת בנוסף לשוק הלידארים לרכב אשר מוערך בכ-55 מליארד דולר ב-2030. מדובר בתחום שעדין בחיתוליו, והחברות שמנסות להיכנס אליו כמו אינוויז, בליקפילד ועוד צופות לצמיחה משמעותית בשוק, בינתיים מניית אינוויז לא תומכת ברעיון כאשר הגיעה לשיאה בדצמבר לפני שנה, מאז צנחה כ-65%.

בדוחותיה האחרונים דיווחה אינוויז על הכנסות של 2.1 מיליון, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח דיווחה החברה על הפסד של 20 סנט למניה, כשצפי האנליסטים היה ל-17 סנט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תודה לליאור ששוב מציל את העולם (ל"ת)
    ליאור, תודה! 07/01/2022 07:03
    הגב לתגובה זו
ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 3.74%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025, עם ירידה של למעלה מ-90% מהשווי מאז הגיעה לבורסה.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


ממידע שהגיע לביזפורטל, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.

יובל סקורניק, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, צילום: אסף רביבויובל סקורניק, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, צילום: אסף רביבו

המלצת קנייה על שיכון ובינוי אנרגיה "אפסייד של 24%"

לידר בתחילת סיקור על שיכון ובינוי אנרגיה עם המלצת “תשואת יתר” ומחיר יעד של 3.5 שקל למניה, המניה זינקה ב-10% "שיכון ובינוי אנרגיה נהנית מתנופת השקעות, פרויקטים מניבים באירופה וישראל ומחויבות להתרחבות בשוקי האנרגיה הירוקה"

רן קידר |

האנליסט גלעד בן צבי, מלידר שוקי הון, פרסם דוח תחילת סיקור על חברת שיכון ובינוי אנרגיה, שבבעלות שיכון ובינוי שיכון ובינוי 0.39%  , עם המלצת קנייה ומחיר יעד של 3.5 שקל. 

לדבריו, החברה היא מהחברות המרכזיות במשק החשמל המקומי, שמחזיקה בנכסים במגוון רחב של טכנולוגיות. לחברה פורטפוליו נכסים משמעותי בהפעלה מסחרית בהיקף כולל של כ-3.1 ג'יגה וואט בתוספת כ-945 מגה וואט שעה אגירה, אשר הניבו EBITDA בהיקף של כ-338 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2025. נכסים אלו מהווים עוגן איכותי לתוצאות החברה ופלטפורמה להרחבת הפעילות בסגמנטים השונים בעתיד. 

החברה מחיזקה ב-2 תחנות אשר הופרטו מחברת החשמל בהספק כולל של כ-1,854 מגה וואט. נכסי הליבה של החברה הינם רמת חובב וחגית מזרח, אשר נרכשו במסגרת הרפורמה במשק החשמל בשנים 2020 ו-2022. התחנות מספקות לחברה תזרים מזומנים בהיקפים משמעותיים. 

בנוסף, בן צבי מציין צמיחה בסגמנט האנרגיות המתחדשות, כשהחברה מחזיקה בצבר פרויקטים PV ו-PV + אגירה בהיקפים משמעותיים אשר צפויים להוות את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בטווח הארוך. סגמנט זה נהנה מסביבה רגולטורית תומכת ושיפור בסביבת התעריפים, בעיקר בשוק המקומי תודות לאסדרת השוק, ואסדרה למתח עליון. בעלת השליטה בחברה היא קבוצת שיכון ובינוי, מהחברות הוותיקות והמבוססות במשק המקומי. 

להערכתו, השינויים שבוצעו שבוצע לאחרונה בשורת ההנהלה של שוב אנרגיה מהווה מהלך חיובי, צפוי לתרום לשיפור יכולות הניהול והביצוע של החברה, ולהאיץ את קצב הפיתוח של הפרויקטים העתידיים, תוך מיקוד בנכסים וטריטוריות בעלי פוטנציאל צמיחה מהותי. תמצית התוצאות הכספיות