תדיראן רוכשת 60% מחברת אנרגיה מתחדשת איטלקית תמורת 32 מיליון אירו

החברה ממשיכה במסע שלה להרחבת פעילות האנרגיה המתחדשת שלה עם רכישת 60% מחברת VP Solar המפתחת מוצרים ופתרונות למערכות פוטו-וולטאיות באיטליה ובאירופה; תשלם נוסף של עד 13 מיליון אירו יינתן למוכרת בהתאם עמידה ביעדים
איתן גרסטנפלד | (5)

חברת תדיראן גרופ 4.97%  מדווחת על רכישת 60% מחברת האנרגיה המתחדשת האיטלקית VP Solar תמורת כ-32 מיליון אירו. בהמשך, תדיראן תשלם למוכרת כ-13 מיליון אירו נוספים על בסיס עמידה ביעדים שנקבעו לשנים 2022-2023.

במסגרת ההסכם, הוענקה לחברת הבת אופציית CALL ולמוכרת אופציית PUT לרכישת יתרת המניות (40%). אופציה אשר ניתנת למימוש למשך חודש וחצי לאחר היוודע התוצאות הפיננסיות של VP Solar לשנת 2024 (תחילת 2025), ולפי מחיר מימוש המבוסס על ביצועי החברה האיטלקית בשנים 2023-2024.

VP Solar, הוקמה ב-1999 והיא מתמחה ביבוא, תכנון, הפצה וסחר של מוצרים ופתרונות למערכות פוטו-וולטאיות באיטליה ובאירופה. החברה משווקת פאנלים סולאריים (מפיצה מורשית של יצרנים גלובליים דוגמת Jinko), מערכות להמרת אנרגיה (בין היתר של סולראדג' הישראלית), מערכות אגירה, מערכות קונסטרוקציה מוכנות, משאבות חום ומוצרים לטעינת רכבים חשמליים. במהלך 22 שנות פעילותה הפכה VP Solar ל-one stop shop בתחום הציוד הסולרי והיא מספקת פתרון שלם וכולל ללקוח.

את עשרת החודשים הראשונים של 2021 סיימה החברה הנרכשת עם הכנסות של כ-94.9 מיליון אירו, צמיחה של כ-116% לעומת תוצאות שנת 2020. הגידול בהכנסות תורגם לגידול ב-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות), שעמד על כ-10 מיליון אירו, גידול של 213% לעומת כ-3.2 מיליון אירו ב-12 החודשים של 2020.

ההודעה היום מגיעה כחלק משורה של רכישות שביצה החברה בשנה האחרונה בתחום האנרגיה המתחדשת. בסוף שנת 2020 דיווחה החברה על רכישת 75% מאלירן סולאר הישראלית תמורת כ-45 מיליון שקל, לצד אופציה לרכוש את מלוא הבעלות. לפני כארבעה חודשים דיווחה החברה על רכישה נוספת של אביאם מערכות הישראלית, תמורת כ-30 מיליון שקל, ותמורות נוספות של עד 22.5 מיליון שקל המבוססות על עמידה ביעדים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טלי 04/01/2022 09:33
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לתדיראן. נערכים לטכנולוגיית העתיד. אני רואה כבר את מערכות המיזוג שלהם מתבססות על אנרגיה סולארית בעתיד הקרוב.
  • 4.
    מירב 03/01/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    גאווה גדולה...מגיע להם..אחלה מוצרים..עמידים, חזקים. שיגדלו עוד ועוד..
  • 3.
    רועה חשבון 03/01/2022 08:39
    הגב לתגובה זו
    בישראל זה סיפור אחד ובחול זה כבר קלאס אחר
  • 2.
    אלון 03/01/2022 07:03
    הגב לתגובה זו
    יפה מאוד. בהחלט גאווה ישראלית!
  • 1.
    הילהקו 02/01/2022 17:00
    הגב לתגובה זו
    כיף לראות חברה ישראלית שככה מצליחה בעולם.. שאפו!
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים