תדיראן רוכשת 60% מחברת אנרגיה מתחדשת איטלקית תמורת 32 מיליון אירו

החברה ממשיכה במסע שלה להרחבת פעילות האנרגיה המתחדשת שלה עם רכישת 60% מחברת VP Solar המפתחת מוצרים ופתרונות למערכות פוטו-וולטאיות באיטליה ובאירופה; תשלם נוסף של עד 13 מיליון אירו יינתן למוכרת בהתאם עמידה ביעדים
איתן גרסטנפלד | (5)

חברת תדיראן גרופ -0.6%  מדווחת על רכישת 60% מחברת האנרגיה המתחדשת האיטלקית VP Solar תמורת כ-32 מיליון אירו. בהמשך, תדיראן תשלם למוכרת כ-13 מיליון אירו נוספים על בסיס עמידה ביעדים שנקבעו לשנים 2022-2023.

במסגרת ההסכם, הוענקה לחברת הבת אופציית CALL ולמוכרת אופציית PUT לרכישת יתרת המניות (40%). אופציה אשר ניתנת למימוש למשך חודש וחצי לאחר היוודע התוצאות הפיננסיות של VP Solar לשנת 2024 (תחילת 2025), ולפי מחיר מימוש המבוסס על ביצועי החברה האיטלקית בשנים 2023-2024.

VP Solar, הוקמה ב-1999 והיא מתמחה ביבוא, תכנון, הפצה וסחר של מוצרים ופתרונות למערכות פוטו-וולטאיות באיטליה ובאירופה. החברה משווקת פאנלים סולאריים (מפיצה מורשית של יצרנים גלובליים דוגמת Jinko), מערכות להמרת אנרגיה (בין היתר של סולראדג' הישראלית), מערכות אגירה, מערכות קונסטרוקציה מוכנות, משאבות חום ומוצרים לטעינת רכבים חשמליים. במהלך 22 שנות פעילותה הפכה VP Solar ל-one stop shop בתחום הציוד הסולרי והיא מספקת פתרון שלם וכולל ללקוח.

את עשרת החודשים הראשונים של 2021 סיימה החברה הנרכשת עם הכנסות של כ-94.9 מיליון אירו, צמיחה של כ-116% לעומת תוצאות שנת 2020. הגידול בהכנסות תורגם לגידול ב-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות), שעמד על כ-10 מיליון אירו, גידול של 213% לעומת כ-3.2 מיליון אירו ב-12 החודשים של 2020.

ההודעה היום מגיעה כחלק משורה של רכישות שביצה החברה בשנה האחרונה בתחום האנרגיה המתחדשת. בסוף שנת 2020 דיווחה החברה על רכישת 75% מאלירן סולאר הישראלית תמורת כ-45 מיליון שקל, לצד אופציה לרכוש את מלוא הבעלות. לפני כארבעה חודשים דיווחה החברה על רכישה נוספת של אביאם מערכות הישראלית, תמורת כ-30 מיליון שקל, ותמורות נוספות של עד 22.5 מיליון שקל המבוססות על עמידה ביעדים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טלי 04/01/2022 09:33
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לתדיראן. נערכים לטכנולוגיית העתיד. אני רואה כבר את מערכות המיזוג שלהם מתבססות על אנרגיה סולארית בעתיד הקרוב.
  • 4.
    מירב 03/01/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    גאווה גדולה...מגיע להם..אחלה מוצרים..עמידים, חזקים. שיגדלו עוד ועוד..
  • 3.
    רועה חשבון 03/01/2022 08:39
    הגב לתגובה זו
    בישראל זה סיפור אחד ובחול זה כבר קלאס אחר
  • 2.
    אלון 03/01/2022 07:03
    הגב לתגובה זו
    יפה מאוד. בהחלט גאווה ישראלית!
  • 1.
    הילהקו 02/01/2022 17:00
    הגב לתגובה זו
    כיף לראות חברה ישראלית שככה מצליחה בעולם.. שאפו!
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך תשעת החודשים עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.