מניית ברנמילר קפצה ב-800% - אז, קפצנו לבדוק מה פשר הזינוק?
ברנמילר אומנם מפסידה ומחקה את ההון, אבל השווי שלה מסתכם ב-530 מיליון שקל ומתבסס על פתרון אגירת אנרגיה שעשוי להצליח, אבל עלול שלא - ראיוןTV
חברות האנרגיה הירוקה הן הלהיט של השנה האחרונה. גם ברנמילר שהיתה "מת מהלך" עם שווי של עשרות בודדות של מיליוני שקלים, קיבלה הזרמת הון ובמקביל מנייתה זינקה ב-800% מתחילת השנה לשווי של מעל חצי מיליארד שקלים. כל מה שנוגע באנרגיה חדשה טס וברנמילר היא שחקנית וותיקה בתחום אגירת האנרגיה. מייסדה אבי ברנמילר חתום על אחת ההצלחות הגדולות בתחום האנרגיה המתחדשת כשלפני יותר מעשור מכר את החברה שייסד, סולל שמייצרת קולטנים תרמו-סולאריים להפקת חשמל עבור שדות סולאריים, תמורת 420 מיליון דולר.
אבל בחברת ברנמילר פחות "הולך לו". הוא כבר שנים רבות מוגדר כסטארט אפ מעניין, אבל אין מכירות, יש הפסדים, ההון נמחק ואין, על פניו, קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית. יש עדיין חלום ובשנה האחרונה על רקע גיוסי הון ופיילוטים מול לקוחות, החלום הפך לגדול. השאלה היא האם הוא מנופח? אי אפשר לדעת, אבל כל מה שעולה 800% בטווח קצר, מריח יקר מדי, מריח שזו עלייה לא על בסיס פונדמנטלי. אז קפצנו לראש העין, למשרדי החברה. בהפתעה כמובן. צפו בפרק החדש של "בוחן פתע":
בברנמילר הפתיעו אותנו חזרה ומיד קפצו למים. נכנסנו למשרדים היישר לראיון עם ניר ברנמילר המשנה למנכל. מיד שאלנו איך הוא מסביר את הקפיצה בשווי וברנמילר טען כי זה התמחור של השוק והוא ריאלי בהינתן התמורות בעולם הקלינטק.
- באיחור של שנה וחצי: ברנמילר חנכה מערכת באיטליה. תגיע ל-50 מיליון השנה?
- בזמן שהכסף בקופה אוזל: ברנמילר מתקרבת לרישום בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 14.לרון 15/06/2022 11:25הגב לתגובה זויש פחות מידי פרסומות עם "פוטנציאל"
- 13.לרון 15/06/2022 11:23הגב לתגובה זועם מנכ"לים מדגישי "פוטנציאל"
- 12.משקיע 29/11/2020 13:18הגב לתגובה זוחברה די מסכנה. פועלים כבר כמה שנים טובות בשוק. אחרי הכישלון בתרמו, יצאו ראשונים עם הרעיון של האגירה (רעיון של מישהו אחר כנראה). לקוחות אמיתיים אין. כשהם מסתכלים לצדדים הם רואים את תחום האנרגיות המתחדשות פורח ומזנק וחברות אגירה אחרות שעוקפות אותם בשווי בקלילות. מזל שנכנסו למדדים של הבורסה וכסף מוזרם למניה על עיוור. אבל בלי ביזנס אמיתי, גם הבלון הקטן הזה צפוי להתפוצץ. זה סופו של כל בלון.
- לרון 15/06/2022 11:28הגב לתגובה זומסוכנה
- 11.דורון 26/11/2020 20:23הגב לתגובה זוהמחיר שלה לא פרופורציונלי בהשוואה לחברות בחול כמו cpst שהיא מובילת שוק בתחום אגירת חום ועם מכירות הולכות וגדלות ועל סף רווחיות
- 10.ברנמילר בקרוב בנסדאק 26/11/2020 14:21הגב לתגובה זו2021 שנת תפנית בדרך לסדוק בקרוב יוצאת הזמנה של 60 קונטיינרים למפעל בברזיל שבהקמה וכן שיתופי פעולה רבים חברה בדרך למיליארד ב3 חודשים הקרובים החברה בדהירה חזקה קדימה לעולם
- 9.אחד שמבין 26/11/2020 12:41הגב לתגובה זואין הרבה מנכלים שהיו מוכנים להתראיין כך ללא הכנה... לרובם יש מה להסתיר. במקרה של ניר ברנמילר אין. כל התשובות כנות מדוייקות ולעניין. עכשיו ברור למה החברה זינקה כל כך בשווי ובצדק. הנהלה מעולה ! כל הכבוד!
- 8.ברנמילר 26/11/2020 03:49הגב לתגובה זומכינים הזמנה לברזיל 60 קונטיינרים ויש עוד בדרך ...חברה הולכת להפציץ חזק בקרוב מתחילים המראה במנייה
- 7.אורי 25/11/2020 22:24הגב לתגובה זוזה מה שקורה כשיש אופציות ורוצים לייצר תשואות מהאויר
- 6.אייטם טוב ואובייקטיבי (ל"ת)ברנמילר 25/11/2020 20:42הגב לתגובה זו
- 5.clif 25/11/2020 20:28הגב לתגובה זוחברה מצוינת שיודעת להתנהל נכון, הבעיה היא שהמשקיע הישראלי סקפטי מידי ולא מאמין ישר עד שלא רואה שורת רווח חיובית בדוחות. מי שחכם ומשקיע לטווח בינוני יראה בעתיד את המניה מזנקת במאות אחוזים נוספים. הזמן לכניסה לחברות שכאלו הוא עכשיו. לא המלצה כמובן.
- 4.משקיע ותיק 25/11/2020 20:04הגב לתגובה זועשיתי כבר 600% על החברה הזאת, ולפי הכתבה טוב שלא יצאתי. חובה להפתיע עוד חברות- האמת יוצאת לאור שמפתיעים.
- 3.כתבה מעניינת (ל"ת)משקיע 25/11/2020 19:38הגב לתגובה זו
- 2.מניית השנה רק מתחילה 25/11/2020 19:19הגב לתגובה זוטכנולוגיה מוכחת מפעל מייצר בדימונה למה לא הלכו לדימונה למפעל ?? עצלנים
- 1.הפתעה ? מה אנחנו במדינת עולם שלישי . 25/11/2020 18:44הגב לתגובה זוהפתעה ? מה אנחנו במדינת עולם שלישי .

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
