דוחות

רני צים: ההכנסות זינקו ב-61% ל-183 מיליון שקל ב-2024

הרווח הנקי ב-2024 הסתכם ב74.9 מיליון שקל לעומת 87 מיליון שקל ב-2023; החברה צופה כי ה-NOI ב-2025 צפוי לצמוח לכ-136 מיליון שקל וה-FFO לפי גישת ההנהלה צפוי לעמוד על כ-60.5 מיליון שקל (ללא נטרול השפעת מיסים נדחים). בסוף 2026 החברה צופה כי ה-NOI צפוי לצמוח לכ-174 מיליון שקל וה-FFO לפי גישת ההנהלה צפוי לגדול לכ-92 מיליון שקל

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה רני צים

חברת רני צים רני צים 0%   דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024 גדלו לכ-34.8 מיליון שקל, לעומת כ-25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. הגידול נבע מהכנסות שנרשמו ברבעון ממכירות יחידות לוגיסטיקה, וכן מגידול של כ-30.4% בהכנסות החברה משכירויות וניהול נדל"ן לכ-33 מיליון שקל, לעומת כ-25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. העלייה מיוחסת בעיקר לפתיחת המתחם בטייבה ברבעון האחרון של שנת 2023 יחד עם התחזקות מתמשכת של מתחמים קיימים.


ה-NOI ברבעון עלה לכ-52 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. החברה רשמה ברבעון השלישי עליית ערך נדל"ן להשקעה של כ-26.7 מיליון שקל, לעומת עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך כ-54 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. עליית הערך ברבעון ב-2024 נובעת ברובה משערוכי נכסים בראש העין וגני תקווה. החברה רשמה רווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2024 של כ-9.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-32.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הקיטון נובע בעיקר מכך שברבעון המקביל ב-2023 נרשמה עליית ערך נדלן להשקעה בהיקף גבוה יותר.


תחזית החברה לסוף שנת 2025 - ה-NOI צפוי לצמוח לכ-136 מיליון שקל וה-FFO לפי גישת ההנהלה צפוי לעמוד על כ-60.5 מיליון שקל (ללא נטרול השפעת מיסים נדחים). תחזית החברה לסוף שנת 2026 - ה-NOI צפוי לצמוח לכ-174 מיליון שקל וה-FFO לפי גישת ההנהלה צפוי לגדול לכ-92 מיליון שקל.


בסיכום שנתי, הכנסות החברה טיפסו בכ-60.8% לכ-182.5 מיליון שקל, לעומת כ-113.4 מיליון שקל בשנת 2023. הגידול בהכנסות נובע מהכנסות שנרשמו בתקופה ממכירת יחידות לוגיסטיקה, וכן מגידול של כ-20.6% בכנסות החברה משכירויות וניהול נדל"ן לכ-136.8 מיליון שקל, לעומת כ-113.4 מיליון שקל בשנת 2023. העלייה נובעת מפתיחת המרכז ברהט ורכישת הקניון בים המלח במחצית השניה של 2023, ומהתחזקות מתמשכת של מתחמים קיימים.


ה-NOI בתקופה עלה בכ-20.8% לכ-102 מיליון שקל, בהשוואה לכ-84 מיליון שקל בסוף שנת 2023. ה-NOI מנכסים זהים עלה בתקופה בכ-9.5% לכ-90.9 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל בשנת 2023. ה-FFO של החברה לפי גישת ההנהלה בתקופה הסתכם ל-9.4 מיליון שקל, בדומה לשנת 2023 (מספרי השוואה הוצגו מחדש בהתאם להנחיות הגילוי החדשות של הרשות לניירות ערך). החברה רשמה בשנת 2024 עליית ערך נדל"ן להשקעה של כ-180 מיליון שקל, לעומת עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך כ-150 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עליית הערך ב-2024 נובעת בעיקר מפרויקט אל בוואדי שקיבל אישור תב"ע בחודש נובמבר 2024.


בשורה התחתונה, החברה רשמה בשנת 2024 רווח נקי בסך של כ-74.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-87 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח ב-2024 הושפע בעיקר מהגידול בהכנסות ומעליית הערך כאמור, ומנגד מגידול בהוצאות המימון, נטו, וכן מגידול בהוצאות אחרות, נטו המיוחסות להפסד הון בגין מכירת השקעה בחברה כלולה מגידו וממענקים שקשורים לקבלת אישור תב"ע בפרויקט אל בוואדי.


נכון לסוף 2024 לחברה יתרת מזומנים ושווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך של כ-42.3 מיליון שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות, נכון לסוף 2024, עלה לכ-798.4 מיליון שקל, לעומת כ-730.6 מיליון בסוף שנת 2023.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בפברואר האחרון השיקה רני צים את מתחם SEVEN רהט שמתפרס על פני כ-11 אלף מ"ר והחברה נמצאת כעת בשלבי איכלוס של המרכז המסחרי בטמרה בהיקף של כ-8,000 מ"ר לקראת פתיחתו בטווח הזמן הקרוב שתביא את הקבוצה לבעלות על סה"כ 14 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-132 אלף מ"ר. בהסתכלות קדימה, בשנתיים הקרובות החברה צפויה לסיים את הקמתם של שלושה פרויקטים נוספים בהיקף של כ-44 אלף מ"ר (מתוכם כ-18 אלף מ"ר שטחי לוגיסטיקה), ולאכלס אותם, כאשר בשנת 2025 ייפתחו הפרויקטים בבקעת אונו וכפר סבא, ובסוף שנת 2026 בראש העין שיתחיל להניב ב-H1 של 2027. בנוסף, על פי התכנית העסקית של הקבוצה, היא צפויה להקים 4 פרויקטים נוספים, שייפתחו בשנים 2027-2028 בשטח כולל של כ-47 אלף מ"ר, בערים גני תקווה, אום אל פאחם, דליית אל כרמל וטירה.


רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "אנו מסכמים את שנת 2024 עם תנופת פעילות גדולה מאוד בכל החזיתות. בשנה החולפת פעלנו לפי תוכנית אסטרטגית ברורה שהגדרנו למיקוד פעילות החברה בתחום ההתמחות המרכזי שלנו, מתחמי הקניות, והמשכנו לפעול להרחבה והשבחה של פורטפוליו החברה. לצד זאת, ביצענו פעולות רבות לחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה והקטנת המינוף ואנו ערוכים כיום בצורה מיטבית להמשך פיתוח החברה, על בסיס היתרונות היחסיים והידע הנצבר הרב שלנו בתחום מרכזי הקניות, הן בחברה הערבית והן במגזר הכללי. אנו משקיעים כל העת בחיזוק המרכזים הקיימים שלנו וביסוסם כלב הפועם של הקהילה, ונמשיך לעשות זאת ולספק חווית קניה ובילוי ברמה הגבוהה ביותר". אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "את שנת 2025 אנחנו פותחים במלוא המרץ ובעשיה משמעותית. בפברואר האחרון השקנו בהצלחה גדולה את המרכז המסחרי ברהט, אנחנו נמצאים בשלבי איכלוס של המרכז החדש בטמרה, כאשר בהסתכלות קדימה אנחנו צפויים בשנים הקרובות להשיק עוד 7 מרכזי קניות במיקומים אטרקטיבים, ובכך להרחיב משמעותית את היקפי פעילות החברה ולבסס את מיצובה העסקי כשחקנית משמעותית בתחום מרכזי הקניות בישראל. בתןך כך, ביצענו מהלכים פיננסים לחיזוק מבנה ההון של החברה, לרבות גיוס אג"ח מוצלח שיחליף חוב בנקאי יקר וגם ישפר את תזרים החברה, וכן הנפקת הון שביצענו לקבוצת חג'ג' שנכנסה לשליטה משותפת בחברה לצד מייסד החברה,רני צים. מהלכים אלו ואחרים שביצענו מחזקים את החברה ותומכים בהמשך הרחבת פעילותה בצורה אחראית בשנים הקרובות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס 0%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.