"סופווייב מאוד נהנית מהפופולאריות של תרופות ההרזייה"
"בנטרול הוצאות משפטיות ב-2024 עברנו לרווח תפעולי", אומרים שמעון אקהויז, היו"ר והמייסד, ואסף קורנר, סמנכ"ל הכספים של סופווייב; על השווקים באסיה שמחכים לאישורים: "השוק הסיני צפוי להיות באותו גודל כמו השוק האמריקאי, הכל כבר מוכן שם, אנחנו מחכים לקבלת אישורים סופיים שבתקווה יתקבלו בזמן הקרוב"
סופווייב סופווייב -3.43% דיווחה על צמיחה של 18% בהכנסות ב-2024 שהסתכמו ב-59.6 מיליון דולר, אבל מה שחשוב יותר היה המעבר לרווח תפעולי - בדוחות אומנם נרשם הפסד תפעולי של כ-3.58 מיליון דולר, אבל בנטרול הוצאות משפטיות של החברה בגין תביעה שקיבלה בנוגע להפרה של סימן מסחרי, נרשם רווח תפעולי לא גדול: "זה מראה שהביזנס עובד טוב", אומרים לנו בשיחה שמעון אקהויז, היו"ר והמייסד, ואסף קורנר, סמנכ"ל הכספים.
בשיחה הם גם מספרים לנו שמגמת הצמיחה במכירות הפולסים, שמהווה אינדיקציה לשימוש של הרופאים במוצרי החברה, ממשיכה לעלות, ושהטיפולים של החברה משלימים לתרופות ההרזייה הפופולאריות של חברות כמו נובו נורדיסק ואלי לילי: "יש להן תופעות לוואי שמשפיעות על העור ועל השריר והמוצרים שלנו יודעים לטפל בזה". בנוסף, בעוד עיקר הפעילות של החברה היום ממוקד בארה"ב, החברה מחכה לקבלת אישורים רגולטוריים בסין וביפן שצפויים להיות עבורה שווקים משמעותיים: "השוק הסיני צפוי להיות בערך באותו גודל של השוק האמריקאי. הכל כבר מוכן שם וכבר יש לנו הסכמים עם מפיצים, אנחנו רק מחכים לאישורים שבתקווה יתקבלו בזמן הקרוב"
מה הדגשים שלכם לרבעון האחרון ולשנה כולה?
"אנחנו מאוד מרוצים גם מהרבעון וגם מהשנה. בגדול אנחנו ממשיכים לראות בצורה עקבית, מעבר לצמיחה, את המשך המגמה החיובית בפולסים, שזו אינדיקציה מצוינת לשימוש בטכנולוגיה שלנו", מציין אקהויז. "גם בצד השיווקי ובניית המותג אנחנו רואים התקדמות ואנחנו מרוצים מזה. אנחנו במקום אחר לעומת מה שהיינו לפני שנתיים, גם ברמה הקלינית. יש לנו את המוצר הרגיל שמבוסס על אולטרסאונד למיצוק עור שעובד על כל הגוף. אנחנו נותנים פתרון מלא לכל אזור בגוף בצד של מה שנקרא חידוש ומיצוק העור. יחד עם זאת ה-Pure Impact שהשקנו לפני 8-9 חודשים מתחיל להתקבל בצורה חיובית על ידי השוק שמתחיל להבין גם את הייחוד שלו.
כל זה מתחבר למה שקורה בעולמות ההרזייה - לתרופות ההרזייה יש ביצועים מצוינים בהורדה במשקל אבל יש להן גם תופעות לוואי לא פשוטות בצד לעור, ושם אנחנו מטפלים. תופעת לוואי נוספת היא גם איבוד משמעותי של מסת שריר ושם ה-Pure Impact עושה עבודה יפה. יש כאן סינגריה מצוינת".
- סופווייב זינקה פי 2 - לאן הולכים מכאן ומה יקרה באינמוד?
- רבעון שיא: סופווייב עוברת לרווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם
השגנו אבן דרך משמעותית פיננסית כשהגענו לאיזון תפעולי ב-2024 בנטרול הוצאות משפטיות חד פעמיות", מוסיף קורנר. "הגענו לרווחיות צנועה אבל רווחיות, וברבעון הרביעי הרווחיות התפעולית הייתה משמעותית, זה מראה שהביזנס רווחי ועובד טוב".

כמה העלייה בפופולאריות של תרופות ההרזייה משפיעה על סופווייב?
"מאוד. יש קשר מאוד חזק בין העלייה בפופולאריות של תרופות ההרזייה לבין סופווייב", אומר אקהויז. "מעל 70% מהרופאים שרושמים מרשמים לטיפולים אסתטיים רושמים גם תרופות להרזייה. הכל בתחילת הדרך ואנחנו רואים שם ערך גדול".
- ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים
- נקסט ויז׳ן מנצלת את הזינוק ומגייסת 400 מיליון דולר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הרווחיות תמשיך להשתפר?
"כן. אנחנו ממוצבים מצוין בשביל לגרום לזה לקרות", אומר קורנר. "ההוצאות התפעוליות הולכות וירודת כאחוז מהמכירות ואנחנו צופים שכך זה ימשיך".
איך אתם רואים את מגמת הגידול של מכירות הפולסים?
"הפולסים עולים בצורה מצבטרת ככל שיש יותר התקנות, הגידול משמעותי וזה חלק בסיסי בתכנית העסקית שלנו להמשך", אומר קורנר. "הם מאוד רווחיים והם גם מאפשרים לנו המשך קשר עם הרופא שקנה את המוצר. כשיש רופאים שמצליחים פחות ולא קונים פולסים זו אינדיקציה שצריך לעזור להם, זה עושה לנו מאוד טוב גם תדמיתית מול הלקוחות".
איפה עומדים התהליכים לקבלת האישורים בסין ויפן? וכמה משמעותיים השווקים
יהיו שם?
"בסין אנחנו בשלבים סופיים לקראת קבלת האישורים, זה אצל הרגולטורים, מקווים שזה יתקבל בטווח הנראה לעין", אומר קורנר. "בסין יש לנו שיתוף פעולה עם חברה מקומית שלקחה על עצמה את התהליך הרגולטורי שהוא ארוך ועם רמת סיכון שקשה למדוד. עם זאת ההזדמנות בסין היא מאוד משמעותית. שוק האסתטיקה הסיני צפוי להיות באותו סדר גודל של מקבילו בארה"ב, ולכן על אף הסיכון ההזדמנות מאוד משמעותית אבל ארוכת טווח. השוק ביפן הוא לא באותו סדר גודל אבל גם שם זה שוק משמעותי. מבחינת רגולציה ביפן העניינים יותר צפויים מבסין".
"אנחנו בישורת האחרונה ביפן, זה אפילו לא עניינים טכניים אלא מנהלתיים", מוסיף אקהויז. "בסין זה קצת יותר קשה, הם גם הקשו את התקנות שלהם, בטווח הקצר זה מאריך את התהליך אבל בטווח הארוך אנחנו אופטימיים שזה יהיה שוק משמעותי".
ברגע שיתקבלו האישורים, כמה זמן ייקח לכם להתחיל לרוץ בקצבים משמעותיים בשווקים האלה?
"חודשים ספורים, יש לנו כבר הסכמי הפצה עם מפיצים מקומיים", אומר אקהויז.
איך ההאטה הכלכלית משפיעה והאם אתם רואים מגמות חדשות תחת הממשל החדש?
"ראינו שיפור מסוים במצב הרוח הצרכני בארה"ב אחרי הבחירות, אבל עדיין יש סביבה מאתגרת. לא רואים השפעה מהצד של ממשל טראמפ על שוק האסתטיקה".
הוצאות השיווק גדולות פי 3 מהוצאות המו"פ, היחס הזה יישמר?
"אני חושב שיותר נכון להסתכל על אחוז מהמכירות ולא ביחס להוצאות המו"פ, כאחוז ממכירות הוצאות השיווק משמעותיות אבל זה ילך ויפחת", אומר קורנר. "אנחנו רואים החזר על ההשקעות שלנו בשיווק".
יש פיתוחים משמעותיים בקנה?
"אין משהו ספציפי שהייתי מתייחס אליו", אומר אקהויז. "אנחנו ממשיכים לבנות את הטכנולוגיה שלנו בבסיס לטווחים יותר ארוכים. כרגע אנחנו מרוכזים בעולם הענק של העור והתחלה של עבודה על הגוף".
איך אתם רואים את התחרות?
"זה שוק תחרותי אבל גם כזה שמחשפש חדשנות ואת זה אנחנו מביאים", אומר קורנר. "הטיפול שלנו נוח לרופאים ולמטופלים והוא מביא תוצאות".
איך ייראו השנתיים הקרובות?
"אנחנו מרגישים מאוד בנוח עם המעמד שלנו בשוק וההכרה של המותג", אומר אקהויז. "אנחנו רואים שההשקעה שעשינו במשך השנים, גם בבנייה של הטכנולוגיה וגם ברגולציה, מתחילה להבשיל. עם כל אי הוודאות שיש אנחנו רואים את הרצון של הצרכנים לטפל בעצמם ולהשקיע בטיפולים אסתטיים".

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים
אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים
מאיש תשתיות
שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.
החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.
כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?
- אחרי ביטול העסקה, האם מכירת אקסלרה עדיין על השולחן?
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."