עידן עופר
צילום: יחצ

החברה לישראל משקיעה 116 מיליון דולר בחברת פרודלים

החברה לישראל, בבעלות עידן עופר, רוכשת 27.5% מהמניות של פרודלים שמתמחה  בייצור רכיבים טבעיים, חומרי טעם וריח לתעשיית המזון ופתרונות להפחתת אלכוהול במוצרים שונים
ומוכרת בקצב של 300 מיליון דולר; הראל היא בעלת מניות גדולה בחברה

עמית בר | (2)

החברה לישראל שהנכס העיקרי שלה הוא ההחזקה באיי.סי.אל, הודיעה על השקעה משמעותית של 116 מיליון דולר בפרודלים, שמתמחה בייצור רכיבים טבעיים, רכזים, בסיסי משקאות, חומרי טעם וריח, ואף פתרונות להפחתת אחוזי אלכוהול במשקאות. העסקה מעניקה לחברה לישראל 27.5% ממניות פרודלים.


ההשקעה כוללת רכישת 10.14% מהמניות ישירות מפרודלים תמורת 42 מיליון דולר, וכן 17.4% נוספים מבעלי מניות קיימים, בעיקר מחברת IWS אינטרנשיונל, תמורת 74 מיליון דולר. העסקה נעשתה לפי שווי חברה של כ-400 מיליון דולר.


פרודלים – חברה עם פעילות גלובלית

פרודלים, שהוקמה על ידי ד"ר נוח ברזובסקי ומנוהלת כיום על ידי בנו, צחי ברזובסקי, מפעילה תשעה מפעלים ומרכזי הפצה במדינות כמו ארה"ב, ספרד, הולנד, איטליה, ברזיל ומקסיקו. בנוסף, היא מחזיקה בשיתופי פעולה במדינות נוספות. בשנת 2023 עמדו הכנסותיה על 300 מיליון דולר.

בשנת 2022 השקיעה חברת הביטוח הראל בפרודלים 30 מיליון דולר לפי שווי חברה של 300 מיליון דולר, על פי העסקה הנוכחית מאז הושבחה החברה בכ-45%.


גיוון ההשקעות של החברה לישראל

עבור החברה לישראל, ההשקעה בפרודלים אינה רק אסטרטגית אלא גם מאפשרת להכניס את הרגל לשווקים הגלובליים בתעשיות צומחות. החברה אומנם השקיעה בפעילויות שונות בשנים האחרונות, אך היא עדיין תלויה מאוד בהחזקה העיקרית שלה - איי.סי.אל.



מנכ"ל פרודלים, צחי ברזובסקי, ציין: "השקעה זו מהווה הבעת אמון בפוטנציאל החברה שלנו ובחזון להרחיב את פתרונות המזון והמשקאות שלנו לשווקים נוספים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שרון כהן 22/01/2025 08:29
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף השקעה טובה של החברה לישראל
  • 1.
    עושה חשבון 22/01/2025 07:59
    הגב לתגובה זו
    מחירי המיצים והסחורות החקלאיות היקרות כמו מיץ תפוזים תפוחים וכו עולים יותר מהמדד הכללי .
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 2.98%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

מסחר במניות
צילום: Pixabay

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט

לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026

ליאור דנקנר |

רובינהוד Robinhood 3.59%  , פלטפורמת מסחר שמזוהה בעיקר עם מניות, אופציות וקריפטו, מרחיבה את שוקי התחזיות שלה ומכוונת חזק לספורט. אתמול, 16 בדצמבר, היא הציגה חבילה חדשה סביב ה-NFL, כולל קומבינציות מוכנות מראש שדומות לפארליי, חוזים על ביצועי שחקנים בודדים כמו יארדים במסירה או תפיסה, ואפשרות להרכיב קומבינציות מותאמות אישית בתחילת 2026. המוצרים זמינים בכל המדינות בארה״ב תחת פיקוח פדרלי, בניגוד להימורי ספורט “רגילים” שנשענים בדרך כלל על רגולציה ברמת המדינה.


למה זה צומח מהר, ומה עלול לעצור את זה

החברה מדווחת ששוקי התחזיות הפכו לקו המוצר הצומח ביותר שלה בהכנסות, בעיקר כי מדובר בפורמט שמייצר פעילות חוזרת בתדירות גבוהה. מאז סוף 2024 נסחרו יותר מ-11 מיליארד חוזים על ידי יותר ממיליון לקוחות. השנה הקצב התחדד. ברבעון השלישי נסחרו 2.3 מיליארד חוזים, ובאוקטובר לבדו 2.5 מיליארד. מבחינת תמהיל, ספורט היא הקטגוריה הפעילה ביותר, לצד פוליטיקה, כלכלה ותרבות, מה שממקם את המוצר במקום שבו יש גם עניין יומיומי וגם “רגעי שיא” שמקפיצים שימוש, כמו פלייאופים ואירועים גדולים.

הבסיס הוא חוזים בינאריים, כלומר “כן/לא”. אם התחזית מתממשת החוזה משלם דולר אחד, ואם לא הוא לא משלם. במילים פשוטות, המשתמש לא “קונה מניה” אלא קונה הסתברות. המחיר של החוזה משקף את הסיכוי שהשוק מייחס לאירוע, ולכן התמחור זז עם החדשות, הביצועים על המגרש או שינויי ציפיות סביב נתון מאקרו. המודל של רובינהוד נשען על נפח: עמלה של סנט אחד לכל חוזה, בתוספת עמלות בורסה, כשהחברה מעריכה הכנסות שנתיות של כ-300 מיליון דולר מהתחום. כשיש הרבה חוזים קטנים, גם עמלה קטנה יכולה להפוך למספר משמעותי.

הנקודה שמייצרת גם את הצמיחה וגם את השאלות היא האופי של הפעילות בספורט. בפועל, חלק גדול מהשימוש מרוכז באירועים שמזכירים הימור בתדירות ובמעורבות, רק באריזה של מסחר. זה מושך קהל שמחפש פעולה מהירה ו”כן-לא” ברור, אבל גם מחדד רגישות סביב התנהגות משתמשים, תדמית והסתכלות רגולטורית. בנוסף, למרות הקפיצה במספר החוזים, זה עדיין תחום קטן ביחס למסחר במניות, ולכן השלב הבא תלוי פחות בהכרזות ויותר בפרטים תפעוליים: האם תהיה מספיק נזילות, האם ההיצע יתרחב מעבר למה שכבר עובד הכי טוב, והאם ייכנסו שחקנים “כבדים” שיכולים להעמיק את השוק ולא רק להגדיל את מספר המשתתפים.


נזילות, תשתית, והמרוץ להרחיב את סל השירותים

כדי לתמוך בקצב הזה, החברה שילבה יכולות AI שמאפשרות מסחר מבוסס דולר, גישה לאלפי אירועים חיים סביב השעון וכלים אנליטיים אישיים. בפועל זה נועד להפוך את המוצר לפחות “מסך של הימור” ויותר סביבת מסחר עם החלטות מהירות, מעקב וניהול פעילות. זה גם מתחבר למהלך המרכזי סביב תשתית: בנובמבר 2025 החברה קידמה שותפות עם Susquehanna לרכישת 90% מבורסת נגזרים, כחלק מתוכנית להגדיל נזילות ולהרחיב את היצע החוזים. המטרה כאן היא לא רק להוסיף עוד סוגי חוזים, אלא לוודא שיש צד שני לעסקאות בהיקפים גדולים, כדי שהמוצר לא ייתקע דווקא כשהעניין בשוק עולה.