החברה לישראל משקיעה 116 מיליון דולר בחברת פרודלים
החברה לישראל, בבעלות עידן עופר, רוכשת 27.5% מהמניות של פרודלים שמתמחה בייצור רכיבים טבעיים, חומרי טעם וריח לתעשיית המזון ופתרונות להפחתת אלכוהול במוצרים שונים
ומוכרת בקצב של 300 מיליון דולר; הראל היא בעלת מניות גדולה בחברה
החברה לישראל שהנכס העיקרי שלה הוא ההחזקה באיי.סי.אל, הודיעה על השקעה משמעותית של 116 מיליון דולר בפרודלים, שמתמחה בייצור רכיבים טבעיים, רכזים, בסיסי משקאות, חומרי טעם וריח, ואף פתרונות להפחתת אחוזי אלכוהול במשקאות. העסקה מעניקה לחברה לישראל 27.5% ממניות פרודלים.
ההשקעה כוללת רכישת 10.14% מהמניות ישירות מפרודלים תמורת 42 מיליון דולר, וכן 17.4% נוספים מבעלי מניות קיימים, בעיקר מחברת IWS אינטרנשיונל, תמורת 74 מיליון דולר. העסקה נעשתה לפי שווי חברה של כ-400 מיליון דולר.
פרודלים – חברה עם פעילות גלובלית
פרודלים, שהוקמה על ידי ד"ר נוח ברזובסקי ומנוהלת כיום על ידי בנו, צחי ברזובסקי, מפעילה תשעה מפעלים ומרכזי הפצה במדינות כמו ארה"ב, ספרד, הולנד, איטליה, ברזיל ומקסיקו. בנוסף, היא מחזיקה בשיתופי פעולה במדינות נוספות. בשנת 2023 עמדו הכנסותיה על 300 מיליון דולר.
בשנת 2022 השקיעה חברת הביטוח הראל בפרודלים 30 מיליון דולר לפי שווי חברה של 300 מיליון דולר, על פי העסקה הנוכחית מאז הושבחה החברה בכ-45%.
גיוון ההשקעות של החברה לישראל
עבור החברה לישראל, ההשקעה בפרודלים אינה רק אסטרטגית אלא גם מאפשרת להכניס את הרגל לשווקים הגלובליים בתעשיות צומחות. החברה אומנם השקיעה בפעילויות שונות בשנים האחרונות, אך היא עדיין תלויה מאוד בהחזקה העיקרית שלה - איי.סי.אל.
- פרודלים בדרך להנפקה, השווי הצפוי 1.7-1.8 מיליארד שקל
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל פרודלים, צחי ברזובסקי, ציין: "השקעה זו מהווה הבעת אמון בפוטנציאל החברה שלנו ובחזון להרחיב את פתרונות המזון והמשקאות שלנו לשווקים נוספים".
- 2.שרון כהן 22/01/2025 08:29הגב לתגובה זוסוף סוף השקעה טובה של החברה לישראל
- 1.עושה חשבון 22/01/2025 07:59הגב לתגובה זומחירי המיצים והסחורות החקלאיות היקרות כמו מיץ תפוזים תפוחים וכו עולים יותר מהמדד הכללי .
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 2.98% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
