ניהול משברים
צילום: yayimages

כיצד לנהל משברים בחוכמה

כשאנשים שומעים את המילים "ניהול משברים", רובם חושבים על אירוע שלילי ואקראי שקורה לפתע וללא אזהרה – בדיוק כמו רעם ביום בהיר. אבל האמת היא שניתן לצפות את רוב אירועי המשבר, והטיפול היעיל ביותר במצב מסובך טמון בציפייה ותכנון לאותו אירוע אקראי לכאורה. בשיחה שערכנו עם עידן מור, מנכ"ל ומייסד חברת  Better- ניהול מוניטין ברשת, הוא שופך אור על הנושא מהעסיק חברות וארגונים כה רבים בשנים האחרונות.

מזה ניהול משברים בקצרה?

"פונים אלי לעתים קרובות כתגובה למצב חירום עסקי פתאומי, ורק לאחר מהמשבר החל ונמצא בעיצומו, אבל ניהול משברים טוב הוא בעצם ניהול סיכונים. ההיסטוריה מראה כי רבים מהמשברים בעסקים צומחים מתוך בעיות צפויות. לעיתים קרובות מדובר בהסלמות של מצבים נפיצים שנותרו ללא השגחה, או שטוטאו מתחת לשטיח".

מה כוונתך?

"הכוונה היא שעל פי מחקרים, את מרבית המשברים היה ניתן לצפות ולמנוע מראש, כי כמו שאומרים 'אין עשן בלי אש'. ליקויים במוצרים, הפרת זכויות עובד, התנהלות שגויה במקום העבודה, והתרחשויות רבות אחרות ניתנות לזיהוי מוקדם, לפחות תיאורטית כי לרוב יקדמו למצב סימני אזהרה".

אז כיצד לדעתך ניתן להתכונן למשבר?

"אין פה פיתרון קסם, וזה מיתוס שארגון יכול להיות מוכן במאה אחוז לכל דבר. לעומת זאת, שירותי ניהול משברים טובים אשר מותאמים לעסק, עוקבים אחר הנחות ועקרונות מסוימים בתהליך התכנון ויודעים לחזות היטב את רוב הבעיות האפשריות. בקיצור, מניעת משברים טובה לאין שיעור מניהול משברים. הרי רוב הארגונים מכירים את הסיכונים ואת מצבי המשבר הסבירים ביותר. אם לא, אני ממליץ להם לעבור תהליך בדיקת סיכונים כדי לחשוף אותם, ואז לחשוב ביחד כיצד לנקוט בצעדים מונעים, ובמהירות".

כמה מהירות התגובה חשובה כאן לדעתך?

"תגובה מהירה היא סופר-קריטית. בסביבת המדיה הפועלת 24/7 אין זמן לניהול בהסכמה או באישרור כל החלטה באמצעות הצינורות המקובלים. יש לפעול במהירות, תוך התייעצות מקיפה עם בעלי מקצוע מנוסים לעיתות משבר".

לסיכום

חברת ייעוץ טובה לניהול משברים יכולה לעזור ללקוחותיה לזהות את האיומים והתרחישים הקריטיים ביותר בארגון שלהם, וכך למעשה לתכנן את המעשים ופעולות התגובה למשבר, במידה ויתרחש כזה. ההכנה חייבת להיות רציפה מכיוון שהמפתח להצלחת התוכנית לניהול משברים הוא עדכון ובדיקה שוטפים. אנו ממליצים לבדוק את התרחישים והסיכונים, כמו גם את המעשים והתגובות למשברים לפחות פעם ברבעון.

למידע נוסף אודות ניהול משברים בארגונים ניתן להיכנס לאתר של חברת Better וללמוד רבות על הנושא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סוכן ביטוח
צילום: yayimages

סוכני ביטוח? מדוע כדאי לכם למכור כתבי שירות רפואיים ללקוחותיכם

במאמר זה, בשיתוף חברת My Doctor, נבין ביחד מדוע כדאי לכם, כסוכני ביטוח, למכור כתבי שירות רפואיים ללקוחות שלכם. בכתבה הרחבנו על הבעיות הנוכחיות בענף הביטוח, על האלטרנטיבה בדמות כתבי השירות, ועל יתרונותיהם של כתבי השירות של My Doctor.

מהן הבעיות מהן סובלים סוכני הביטוח בזמנים אלה
אתם בוודאי מכירים את הנושא הסבוך בו אתם מתעסקים ברגע שאתם רוצים למכור פוליסת ביטוח חדשה... אם זה רכב נדרש מהלקוח 'העדר תביעות', 'רצף ביטוחי', 'כמה נהגים ינהגו", באיזה גיל וכו'.  
אם תעזו לחשוב על מכירת פוליסת בריאות / חיים, תגלו שכדי לבצע הצהרת בריאות הלקוח יצטרך לענות על מעל 17 שאלות אישיות וחודרניות.
והכי גרוע, אם במקרה הלקוח שלכם ענה על אחת השאלות "כן", ספק אם הוא יתקבל לפוליסה. ונניח ובמידה ואתם כסוכנים עשיתם עבודה טובה והצלחתם להכניס את הלקוח לפוליסה, ברוב הפעמים תגלו שחברת הביטוח הוסיפה "החרגה" או ביצעה התייקרות משמעותית של הפרמיה, מה שגורם ללקוח לחשוב פעמיים אם בכלל כדאי לו לבטל את הפוליסה הנוכחית שלו ולהצטרף לזאת שאתם הצעתם לו.  
רגולציות חדשות
אם תוסיפו על כל זה את מגוון הרגולציות החדשות, ואת החוזרים הרבים של משרד האוצר, אתם מבלי משים תבינו שאתם נמצאים במדרון תלול כבר כמה שנים טובות. זה התחיל בשינוי העמלות בתחום הפנסיוני, המשיך בהקטנת עמלות (היקף ונפרעים) של מוצרים כגון אובדן כושר עבודה, סיעוד, תאונות, וזה ואפילו הגיע למקום בו חברות הביטוח שמו ידן על הריסקים והגדילו את תקופת האחריות ל-6 שנים!  
לשכת סוכני ביטוח לא עוזרת
כל רבעון נוחתת גזירה חדשה וסוכני הביטוח "בולעים" אותה, ומצפים שהלשכה תעזור להם, אך הם מגלים שהיא מסורסת כל פעם מחדש. ואם זה לא מספיק, בחודש יוני האחרון הממונה על שוק ההון חתם על רישיון סוכנות ביטוח לחברת MAX, מה שאומר שסוכני הביטוח יפסידו עוד כ- 7% מהלקוחות הפוטנציאלים, בשוק שכבר ממילא כה קטן.   
הוצאות שוטפות
ועל כל זה, אם תוסיפו גם את ההוצאות השוטפות של סוכן הביטוח כגון שיווק, נדל"ן, שירות לקוחות, והתביעות ש"נופלות עליו", נבין שסוכני ביטוח לא יכולים להיות בטוחים יותר בעתיד הכלכלי שלהם.   
ביטולים של פוליסות
בעיה נוספת בענף היא שבמידה והלקוח מבטל את הפוליסה בתוך תקופת האחריות של הסוכן, עליו להחזיר לחברת הביטוח את כל העמלה שהוא תוגמל בה במלואה! רוב ביטולי הפוליסות נובעים מחשיפת הלקוחות למידע וההשוואות בהר הביטוח - כל פרטי הפוליסה של הלקוח מופיעים שם והוא עושה השוואת מחירים בקלות. לא לחינם מכירות תיקי ביטוח נמכרים היום בין מכפיל של 1.5 ל-2, כאשר בעבר הם נמכרו בין מכפיל 2 ל-3 וצפונה. דוגמא נוספת: אם פעם תיק חיים היה נחשב ליציב מאוד, היום אורך חיי פוליסת חיים ירד משמעותית. ובקיצור, אם תסתכלו ימינה ושמאלה תראו שענף הביטוח גוסס לאיטו.  
My Doctor החליטה לעשות שינוי
הצוות של חברת My Doctor, אשר מונה יוצאי ענף הביטוח מודאגים, ניתחו את כל הבעיות הנ"ל והבינו שהם חייבים לפתח מוצר שייתן לסוכני הביטוח ביטחון כלכלי לאורך זמן, מבלי להיות כפופים לחברות הביטוח, ומבלי לפגוע בעבודה השוטפת שלהם. כמו כן, אם סוכן ביטוח עושה למבוטח שלו ביטוח אמבולטורי, אשר ברגע האמת הוא לא יוכל להפעיל אותו כי הוא בא עם בעיות לב / לחץ דם וכו', הלקוח לא קיבל מענה אמיתי לכסף שהוא שילם.  
כתבי השירות של My Doctor
בעקבות הבעיות המהותיות הנ"ל, החברה הקימה שני כתבי שירות:  "כתב שירות רפואה פרטית", ו-"כתב שירות רופא עד הבית". שני כתבי השירות הללו מספקים הן לסוכן הביטוח והן למבוטח, מענה אמיתי לצורך וביטחון מלא לכספו.  
כתבי השירות שלMy Doctor  - היתרונות הבולטים ללקוחות
1. למבוטח אין צורך למלא הצהרת בריאות.
2. אין הגבלת גיל כדי להצטרף לכתב השירות הגבלת גיל.
3. המחירים הוגנים.
4. מוקד חירום אשר פעיל 24/7.
5. עובדים עם גופי רפואה פרטיים מהמתקדמים בארץ.
כתבי השירות שלMy Doctor  - היתרונות הבולטים לסוכני הביטוח
סוכני הביטוח אשר מצטרפים כמשווקים לכתבי השירות נהנים מהיתרונות הבאים:
1. רפרנטית צמודה לפעולות שונות.
2. מערכת חכמה לגביית לקוחות – הסוכן יכול לדעת, בקליק אחד, כמה נפרעים יש לו, לאיזה לקוח קיים חוב ועוד.
3. תגמול מכובד של היקף ונפרעים לסוכן הביטוח.
4. כתבי השירות אינם מופיעים בהר הביטוח.
5. אחוז הביטול כיום עומד על 3.4% בלבד (נמדד -15,000 לקוחות בתי אב).
6. תהליך הפקה קצר מאוד.
7. כל לקוח מתקבל ללא מגבלת גיל וללא הצהרת בריאות.  
לסיכום
אם אתם סוכני ביטוח, היינו ממליצים לכם לבדוק את האפשרות למכור כתבי שירות רפואיים.  
כתבי השירות של My Doctor הם אפשרות טובה במיוחד, בגלל שהם בעלי יתרונות רבים הן ללקוחות שלכם, והן לכם כסוכנים. מאחלים לכם עבודה פורה ומוצלחת.