עיצוב יוקרתי לבית - כך תעשו זאת נכון
נדבך מרכזי בעיצוב ביתנו הוא נושא הצבעים בהם נבחר לקשט אותו, אם זה צביעה ייחודית לקירות ואם זה סלון בצבעים שמעוררים את החושים.
אביזר נוסף בו לצבע יש אפקט חזק במיוחד וזאת בשל שטח הפנים הגדול שלו, הם הוילונות שהם נבחר.
באמצעות בחירה חכמה של בדים נכונים וצבעים מתאימים נוכל ליצור בבית אווירה מחשמלת ומיוחדת.
כדי להוסיף לעיצוב פן יוקרתי נוסף נבחר הפעם להתמקד באביזר נוסף שהוא בעל משמעות עצובית מיוחדת מצד אחד אבל על הדרך תקבלו גם בונוס - נוחות ישיבה מפנקת ומשודרגת.
אז נכון שעיצוב הוא עולם שלם, אנחנו בחרנו פה להתמקד בזווית אחת בו שלדעתינו השקעה בה מביאה מקסימום תוצאה.
בחירת בדים לריפוד הסלון
אנחנו נתחיל קודם בבחירת הבדים המתאימים לנו לסלון. בחירת בדים יכולה להתבצע הן בעת הזמנת סלון חדש והן כחידוש לסלון קיים. למה אנחנו מתחילים קודם מסוג הבד? כי אנחנו מאמינים שקודם כל אנחנו חייבים לאהוב את התחושה שמגיעה מהמרקם של הבד עצמו ורק לאחר שסגרנו על זה אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתקדם לבחירת הצבע של הבד. הסדר פה מאוד חשוב כי לא כל בד מגיע עם בחירה של אותם צבעים או אותה טקסטורה עליו וחבל שניקשר לתבנית צבע מסוימת כשאנחנו לא אוהבים את המרקם עצמו.
אז קודם נעיין במבחר הבדים העצום הקיים, נחוש אותם היטב, נשמע על היתרונות והחסרונות של כל בד, אם זה מבחינת כושר העמידות שלו, יכולת ניקוי ועוד ולאחר מכן נבקש לראות את מבחר הצבעים שבד זה מגיע איתם.
- פסיכולוגיית צבע בעיצוב פנים: כיצד נבחר את צבעי הריהוט שלנו
- מתלבטים איך לעצב את העתיד שלכם? לפניכם חמש נקודות מכווינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחירת צבע הבדים לריפוד
פה בעצם נכנס הדמיון שלנו בבחירת הצבע או הטקסטורה המיוחדת שתיתן למערכת הסלון שלנו ובכך לבית כולו מראה ואופי מיוחדים ומרשימים. עיצוב טקסטיל הוא תחום לוהט כיום ונוכל למצוא הן צבעים חלקים במגוון עשיר של גוונים מיוחדים והן בדים מצוירים עם ורקומים עם עיצובים מעלפים.
לאחר סינון ראשוני, נבקש דוגמית של הבד שבחרנו או של של יותר מאחד אם היו אותם נוכל לקחת הביתה ולבדוק את ההתאמה לשאר האלמנטים בסלון שלנו.
בחירת וילונות תואמים
בוילונות בחירת המרקם תשפיע בצורה אחרת על בחירת הוילון הרצוי וזאת יותר מהכיוון של הצללה ומראה.
ישנם בדים עבים ויציבים המשדרים תחושה יותר סולידית וקלאסית וישנם בדים אווריריים יותר המשדרים קלילות ומודרניות, הם גם לרוב יהיו בעלי שקיפות גבוהה יותר.
אנחנו נבחר צבע וילון שמדבר עם צבעי הבדים לריפוד הסלון שבחרנו. אלו כמובן לא חייבים להיות צבעים תואמים אלא משתלבים.
התפקיד העיצובי של כורסאות טלוויזיה בסלון שלנו
כורסאות טלוויזיה הן לא דבר חדש בעולם עיצוב הבית אבל הן חוות עדנה מחודשת בשנים האחרונות וזוכות למקום של יוקרה בסלונים מעוצבים ומפוארים. העיצוביים העדכניים של כורסאות הטלוויזיה משווים לכל סלון ניחוח עיצובי ייחודי ועל הדרך מוסיפות נוחות חסרת תקדים הן ברמת הפינוק שאין לה מתחרה מול ספה רגילה והן ברמת ההתאמה לגוף למשכי ישיבה ארוכים לקריאה או צפייה ממושכת בטלוויזיה
אם כבר כורסאות טלוויזיה אז במירב הנוחות הקיימת, לכו על טכנולוגיית N.S
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

