קשת ורשת ימשיכו לסבול מתעמולת בחירות בשעות הפריים טיים
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה הבוקר (יום ב') את בקשתם של הערוצים קשת 12 ורשת 13 לקצר ולשנות את שעות שידור מקבצי תעמולת הבחירות, משעות הפריים-טיים לשעות זניחות יותר, למשל בשעות הבוקר.
החוק קובע זמן שידור קבוע בכל ערוץ עבור שידורי תשדירי הבחירות של המפלגות השונות. הערוצים לא מקבלים תשלום עבור שידורים אלה או פיצוי כספי, הגם שהוא מפקיע מהם זמן שידור שמונע מהם לשבץ פרסומות. הרשות השנייה תמכה בבקשת הערוצים לשנות את מועד שידור מקבץ תעמולת הבחירות.
זמן השידור לכל מפלגה כולל זמן בסיס של 7 דקות פרסום בטלוויזיה ו-15 דקות פרסום ברדיו. בנוסף תקבל כל מפלגה בעלת נציגות בכנסת היוצאת, זמן נוסף לפי מספר המנדטים שלה – 2 דקות בטלוויזיה ו-4 דקות ברדיו על כל חבר כנסת מכהן. בבחירות הקודמות מקבץ התשדירים הראשון התחיל בכאן 11 בשעה 18:00, אחריו בערוץ 9 בשעה 19:00, בערוץ 24 ב-21:00, בערוץ 20 ב-22:00, ובערוצים המסחריים – בקשת 12 ברוב הימים ב-23:00 ויומיים בשבוע ב-23:30, ואילו ברשת 13 - ברוב הימים ב-23:30, ויומיים בשבוע ב-23:00. אגב, קשת ורשת שידרו גם תעמולה בשפה הערבית, במסגרת המחויבות שלהם לשידורים בערבית.
קשת ורשת טענו כי בחירות שניות באותה שנה, גורמת להם לנזק כלכלי בעקבות הפקעת שידוריהם לטובת שידורי תעמולת הבחירות, כמו גם שבעידן הדיגיטלי הנוכחי – יש להפחית את המחויבויות של הערוצים במספר הדקות שמוקדשות לטובת שידורים אלה. במהלך הדיונים העבירו קשת ורשת תחשיב כלכלי לגבי הנזק שנגרמים להם, ואולם תחשיב זה נחשף לעיניו של יו"ר הוועדה בלבד. על פי הערכות, מדובר בנזק של כמה מאות אלפי שקלים לתקופה של 3 שבועות.
קשת ורשת העבירו תחשיב של היקף הפגיעה הכלכלית שהן צפויות לספוג בשל שידורי התעמולה, אך תחשיב זה נחשף לעיניו של מלצר בלבד. אגב, לא רק הערוצים הגדולים והמבוססים יוצאים נגד תעמולת הבחירות. גם הערוצים הקטנים – אלה המוגדרים בחוק "ערוץ זעיר", טוענים כי שידורי התעמולה פוגעים בהם כלכלית.
בפועל, רק שינוי חקיקה יפתור את הערוצים משידור של תשדירים, שכבר אינם מתאימים לעידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים. בעבר, כשהטלוויזיה והרדיו היו הפלטפורמות הטכנולוגיות היחידות, היה הכרח להפקיע שעות שידור מהערוצים ותחנות הרדיו לטובת שידורים של המפלגות השונות. היום, עם רשתות חברתיות ואופציות רבות אחרות, לצד רייטינג נמוך לשידורי התעמולה, יש צורך בשחרור הערוצים מהמחויבות הזאת, או לחלופין, שהערוצים יגבו תשלום עבור השידורים, בדיוק כמו שהעיתונים והאתרים סוחרים ב"נדל"ן הפרסומי" שלהם לטובת פרסומי בחירות.
- 1.A 05/08/2019 13:16הגב לתגובה זומי שהכניס את כולנו לשטות הזאת של הבחירות החוזרות שעולות הון לכולם, סתם, בבקשה שייקח אחריות ויממן את הכל לכולם. כלהמדינה מתנהלת לפי הגחמות של החשוד המרכזי. פשוט רפובליקת בננות.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
