קמפיין איחוד מפלגות הימין בחירות 2019
צילום: מסך

קשת ורשת ימשיכו לסבול מתעמולת בחירות בשעות הפריים טיים

2 הערוצים עתרו לוועדת הבחירות בבקשה לקצר ולשנות את מועד שידורי תעמולת הבחירות לבוקר, והציגו ליו"ר מלצר את הנזק הכלכלי שייגרם להם, פעם שנייה ב-2019
אלכסנדר כץ | (1)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה הבוקר (יום ב') את בקשתם של הערוצים קשת 12 ורשת 13 לקצר ולשנות את שעות שידור מקבצי תעמולת הבחירות, משעות הפריים-טיים לשעות זניחות יותר, למשל בשעות הבוקר.

 

החוק קובע זמן שידור קבוע בכל ערוץ עבור שידורי תשדירי הבחירות של המפלגות השונות. הערוצים לא מקבלים תשלום עבור שידורים אלה או פיצוי כספי, הגם שהוא מפקיע מהם זמן שידור שמונע מהם לשבץ פרסומות. הרשות השנייה תמכה בבקשת הערוצים לשנות את מועד שידור מקבץ תעמולת הבחירות.

 

זמן השידור לכל מפלגה כולל זמן בסיס של 7 דקות פרסום בטלוויזיה ו-15 דקות פרסום ברדיו. בנוסף תקבל כל מפלגה בעלת נציגות בכנסת היוצאת, זמן נוסף לפי מספר המנדטים שלה – 2 דקות בטלוויזיה ו-4 דקות ברדיו על כל חבר כנסת מכהן. בבחירות הקודמות מקבץ התשדירים הראשון התחיל בכאן 11 בשעה 18:00, אחריו בערוץ 9 בשעה 19:00, בערוץ 24 ב-21:00, בערוץ 20 ב-22:00, ובערוצים המסחריים – בקשת 12 ברוב הימים ב-23:00 ויומיים בשבוע ב-23:30, ואילו ברשת 13 - ברוב הימים ב-23:30, ויומיים בשבוע ב-23:00. אגב, קשת ורשת שידרו גם תעמולה בשפה הערבית, במסגרת המחויבות שלהם לשידורים בערבית.

 

קשת ורשת טענו כי בחירות שניות באותה שנה, גורמת להם לנזק כלכלי בעקבות הפקעת שידוריהם לטובת שידורי תעמולת הבחירות, כמו גם שבעידן הדיגיטלי הנוכחי – יש להפחית את המחויבויות של הערוצים במספר הדקות שמוקדשות לטובת שידורים אלה. במהלך הדיונים העבירו קשת ורשת תחשיב כלכלי לגבי הנזק שנגרמים להם, ואולם תחשיב זה נחשף לעיניו של יו"ר הוועדה בלבד. על פי הערכות, מדובר בנזק של כמה מאות אלפי שקלים לתקופה של 3 שבועות.

 

קשת ורשת העבירו תחשיב של היקף הפגיעה הכלכלית שהן צפויות לספוג בשל שידורי התעמולה, אך תחשיב זה נחשף לעיניו של מלצר בלבד. אגב, לא רק הערוצים הגדולים והמבוססים יוצאים נגד תעמולת הבחירות. גם הערוצים הקטנים – אלה המוגדרים בחוק "ערוץ זעיר", טוענים כי שידורי התעמולה פוגעים בהם כלכלית.

בפועל, רק שינוי חקיקה יפתור את הערוצים משידור של תשדירים, שכבר אינם מתאימים לעידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים. בעבר, כשהטלוויזיה והרדיו היו הפלטפורמות הטכנולוגיות היחידות, היה הכרח להפקיע שעות שידור מהערוצים ותחנות הרדיו לטובת שידורים של המפלגות השונות. היום, עם רשתות חברתיות ואופציות רבות אחרות, לצד רייטינג נמוך לשידורי התעמולה, יש צורך בשחרור הערוצים מהמחויבות הזאת, או לחלופין, שהערוצים יגבו תשלום עבור השידורים, בדיוק כמו שהעיתונים והאתרים סוחרים ב"נדל"ן הפרסומי" שלהם לטובת פרסומי בחירות.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    A 05/08/2019 13:16
    הגב לתגובה זו
    מי שהכניס את כולנו לשטות הזאת של הבחירות החוזרות שעולות הון לכולם, סתם, בבקשה שייקח אחריות ויממן את הכל לכולם. כלהמדינה מתנהלת לפי הגחמות של החשוד המרכזי. פשוט רפובליקת בננות.
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.