לידיעת נתניהו: הציבור מאמין לערוצים 2 ו-10 - ול'ידיעות'?
הציבור בישראל מאמין בגופי השידור המרכזיים שלו ערוץ 2 וערוץ 10 – כך עולה מסקר שערכה יפעת מחקרי מדיה עבור כנס אילת לעיתונות, שניתח את מידת האמון בתקשורת הישראלית. הסקר נערך על ידי פאנלס בקרב 500 משיבים המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת בישראל, וכלל 2 שאלות: מיהם אמצעי המדיה המייצגים ביותר את התקשורת הישראלית, ומי הוא כלי התקשורת האמין ביותר – מבין רשימה ארוכה של כלי תקשורת שנמסרה למרואיינים.
השאלה בחנה את מידת האמון בכל כלי תקשורת. לכן, לא ניתן להסיק ממנה את מידת אי האמון. אמנם אף כלי תקשורת לא סומן כאמין על ידי מחצית מהציבור או יותר, אך התוצאות דומות לרמות האמון של סקרים מקבילים בארה"ב, שם למשל זכה CNN בשנה שעברה בציון אמינות של 52% והניו יורק טיימס ב-35% - שיעור דומה לתוצאות המחקר הנוכחי.
הטלוויזיה המסחרית זוכה למידת האמון הגבוהה ביותר, כאשר נרשם שוויון סטטיסטי בין ערוצים 10 ו-2 בצמרת דירוג האמון. העיתונות היומית הפופולארית והעיתונות הכלכלית זוכות שתיהן לרמות אמינות דומות מאוד. ידיעות אחרונות מקדים את ישראל היום בפער מזערי.
כאשר בוחנים את ציון האמינות רק של כלי התקשורת שסומנו על ידי המשיבים כ"מייצגים את התקשורת", שיעור האמינות עולה ל-58%. כלומר, דווקא כלי התקשורת הנתפסים כמייצגי התקשורת המובהקים, זוכים לציונים גבוהים יותר כאשר שואלים באופן פרטני ולא על התקשורת כמקשה אחת.
- עמית סגל עובר לכתוב טור קבוע ב-"ישראל היום" ועוזב את "ידיעות אחרונות"
- ציפי לבני קיבלה סיקור אוהד מידיעות אחרונות בשל תמיכתה בסגירת ישראל היום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהיבט זה של ציון האמינות של כלי התקשורת המייצגים, אין הבדל מובהק בשיעור האמינות בין מצביעי הליכוד ומצביעי המחנה הציוני. מצביעי מפלגות האופוזיציה סיפקו ציון אמינות של 62% לעומת ציון של 55% בקרב מצביעי הקואליציה.
בבחינת קבוצות גיל ניכר חוסר אמון בולט בגילאי 30-50 (49%) ושיעורי אמינות גבוהים יותר לתקשורת הישראלית בקרב צעירים (60%) ומבוגרים יותר (71%).
מהמחקרים עולה עוד כי 54% מהנשאלים רואים בנושא התאגיד דבר חיובי. רוב השיח על תאגיד היה אוהד: 56% מהשיח היה אינפורמטיבי, 32% בעד ו-12 נגד התאגיד. 24% מהשיח הזה היה ברנז'אי, 27% פוליטי. אגב, המאבק של ישראל היום בידיעות אחרונות נחשף הרבה, אבל לא רואים בו חשיבות רבה.
"המחקר מעיד על פער מעניין בין תפיסת התקשורת הכוללת כמקשה אחת לבין מיד האמינות המיוחסת בפועל לאמצעי התקשורת השונים", אומר שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה. "כאשר שואלים על 'התקשורת הישראלית' ככלל מתקבלת רמת אמינות נמוכה ותפיסה גורפת של הטיה פוליטית. אך כאשר שואלים על כלי תקשורת פרטניים התוצאות מעורבות. ציוני האמון שישראלים מעניקים לכלי התקשורת אמנם אינם גבוהים במיוחד, אך כאשר בוחנים רק את אמצעי המדיה הנתפסים כמייצגי התקשורת הישראלית המובהקים, שיעורי האמינות עולים באופן מפתיע. על כן, על אף חוסר האמון הכללי במדיה, נראה שרוב הישראלים עדיין מוצאים למי להאמין גם בתוך גבולות התקשורת המיינסטרימית".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
במקביל, מחקר שנערך באוניברסיטאות חיפה ובן גוריון מגלה כי אמון הציבור בתקשורת הישראלית עומד על שפל של 15 שנה. מאידך, האמון בשידור הציבורי הוא הגבוה ביותר מאז שנת 2002.
המדד על פיו מדרגים ביצועי המגזר הציבורי לשנת 2016, נערך על ידי פרופ' ויגודה-גדות וד"ר כהן מאוניברסיטת חיפםה, ופרופ' שלמה מזרחי מבן גוריון. המדד בוחן את אמון הציבור במספר רב של מוסדות ומשרדי ציבור, במדד של 1 עד 5.
- 2.... 22/12/2019 17:54הגב לתגובה זומאיפה הביאו את הנתונים המפגרים האלה?
- 1.ואני לא מאמין לסקרים (ל"ת)יהודי 14/11/2016 22:27הגב לתגובה זו
- דניאל 15/11/2016 23:02הגב לתגובה זוקשקשנים . רק תראו מה כתבו על טראמפ... מפולת בבורסה... נפילת מניות ועוד שאר קשקושים . ופתאום עכשיו כולם נעלמו . אין אפילו עיתונאי אמיץ אחד שיגיד בפה מלא: טעיתי והטעיתי .. כנל כל מה שעושים לביבי ..

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.37% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.37% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
