25 שנה ל'מוטו': 'מוטו תקשורת' תציין שנתיים למותו של מייסד המגזין טל שביט
קבוצת מוטו תקשורת מציינת בימים אלו 25 שנה להקמת מגזין האב של הקבוצה, עם 300 גיליונות. לצד השמחה בחגיגה זו, בקבוצה מציינים שנתיים למותו של מייסד 'מוטו' של טל שביט ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים.
במשך השנים, חברת 'מוטו תקשורת' התרחבה ורכשה 16 מגזינים שונים, והפכה לקבוצת המגזינים הגדולה בישראל. כעת תוציא הקבוצה לאור גיליון מיוחד שיוקדש לשביט, שיכלול ראיונות עם כל כותבי, עורכי וצלמי המגזין לדורותיו, את השערים והכתבות הנבחרים שלו וכן מבחנים מיוחדים של אופנועי וקטנועי 300 סמ"ק.
שביט, בן 55 במותו, נכנס לעולם עיתונות הרכב מ-1983, כשכתב עבור המגזין 'טורבו' ולאחר מכן ב'אוטו'. בתחילת 1988 היה ממקימי 'מוטו' ושימש כעורכו עד 1996. בתחילת שנות ה-2000 החל לכתוב על מכוניות, והגיש את תכנית הטלוויזיה 'אוטו בראש'. בהמשך הקים את אתר האינטרנט של 'אוטו'. ב-2009 הצטרף שביט למאבק להורדת תעריפי הביטוח, ובעקבות כך חזר לכתוב על אופנועים, בין היתר כפרילנס בערוץ הרכב ב-ynet. בהלווייתו השתתפו 1,500 אופנוענים.
גיא בן ברק ערך את 'מוטו' בשנים 1999-2009. הוא אחראי על הכפולה לזכרו שביט: "טל אהב ולימד אותי שוב ושוב דרך השטויות שעשיתי בלי סוף כאילו הייתי בנו. אנחנו רכבנו המון, שוחחנו המון, טל איפס אותי ותכנת מחדש, הוריש לי מטען אינסופי של ידע ויותר מכך - את הקוד הגנטי של האופנועים, של עיתונאי האופנועים וזה נשאר איתי לנצח. אני עדיין מצפה לראות את הראש המזוקן והממושקף מציץ מעל כתפי במסך המחשב. זה כבר לא יקרה יותר ואני עצוב".
"מגזין מוטו הפך בשנים האחרונות לנכס צאן ברזל בקרב קהילת הרוכבים ההולכת וגדלה בישראל", אמר סגן העורך הראשי של 'מוטו תקשורת', תני גולדשטיין. "אנו רואים את השפעתו על השיח הציבורי וקהילת האופנוענים, הן בעליה המתמדת במספר המנויים למגזין מדיי חודש והן בכמות הגולשים באתר 'מוטו'. אנו פועלים כל העת להביא לקוראי המגזין את הכתבות, הראיונות, החידושים והעדכונים החמים ביותר מהעולם המוטורי, תוך הקפדה על סיקור מגוון רחב של תחומים".
- 1.מ 05/03/2013 12:41הגב לתגובה זואגדה בחייו ובמותו, הותיר אחריו מסורת מצילת חיים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7