פרוייקט שבועות חגיגת ביכורים
צילום: Getty images Israel
פרויקט חג

מיוחד לשבועות: מנהלי הקריאייטיב הבכירים בענף הפרסום חוזרים לעבודות הראשונות שלהם - במה הם בחרו?

האחד גילה את סנדי בר בחורף קר, האחר הכה גלים עם עם תקציב זעום. קבלו את פרויקט החג של אייס - הקמפיינים הראשונים של בכירי הענף
משה בנימין | (17)

היום הם סמנכ"לי קריאייטיב, משנים למנכ"ל ושותפים במשרדים מובילים - בכירים בעולם הפרסום מהסוג שגם סמנכ"לי שיווק שמחים לשהות במחיצתם ונושאים אליהם עיניים. אבל פעם, לפני כמה שנים טובות הם היו הקופירייטר ההוא, זה שרק לפני שנה התקבל לעבודה ועדיין רץ ממנהל קריאייטיב אחד לשני כדי לאשר את הרעיון שלו.

לקראת שבועות - חג הביכורים, החלטנו להחזיר אותם לרגעים ההם בתחילת דרכם, לעבודות הראשונות בקריירה הארוכה והסיפורים מאחוריהן.

בחרתי לחזור אחורה דווקא לתשדיר רדיו שעשיתי כקופירייטר צעיר בשנת 2003. באותה שנה נפתח אצלנו בבית מקאן חדר כושר בשם הגראז' אשר תקציב הפרסום שלו הספיק בקושי לקמפיין רדיו מקומי.

בעודי חושב על רעיון מצאתי את עצמי במעלית עם אחד הבעלים השריריים ומפחידים של הגראז', שטפח בעוז על כתפי (הסימן שם עד היום) ושאל בטון מאיים מה הוא צריך לעשות כדי שאני אואיל ואירשם לחדר הכושר. המפגש המצמרר הוליד בראשי רעיון, ולאחר כמה ימים עלינו לאוויר עם תשדיר רדיו ובו מוסה אלפרון בכבודו ובעצמו פונה אל המאזינים ומאיץ בהם להירשם לגראז' תוך שהוא מספר על אדם כמותם "שלא נרשם לגראז', הזניח את גופו ובריאותו ולבסוף פגעה בו מכונית".

הקמפיין הכה גלים וזכה לכותרות בעיתונים ואפילו שימש במתיחה מעולה שביצע דידי הררי בתוכניתו. והסוף? האיומים ברדיו ובמציאות עבדו גם עלי, נרשמתי לגראז' והיום אני שרירי ונאה בצורה בלתי רגילה.

קמפיין הרדיו והמתיחה בתוכנית של דידי הררי

יום טוב מביים בתנועות גדולות. הידיים שלו מתנופפות באוויר כאילו הן לא חלק מהגוף שלו. הפנים שלו אדומות ומזיעות. וכל המטר תשעים שלו על מאה ועשרים קילו רוקדים בזמן שהוא מדליק עוד אחת מהמיוחדות שלו.

"קח", הוא צוחק לי ומושיט לי אחת. "קח, זה משהו משהו. זה בדואים מסיני הבריחו בתוך תחת של גמל". הצחוק שלו מדבק. האנרגיות שלו מוטרפות. והוא שר את כל המילים יחד עם השחקנים בהתכוונות גדולה. כמו תפילה.

אנחנו בתוך איזה האנגר ענק בנמל תל אביב שבנוי כמו בית משפט. בחוץ הגשם לא מפסיק. חורף של שנת תשעים ושש או שבע. וסנדי בר בת עשרים. יפה כמו חטא. לבושה בשמלה בצבע תכלת מבקשת רחמים מהשופט על שלא עמדה בפיתוי וגנבה את המילקי. כי "המילקי הורס".

ספק גדול אם ידענו אז מה יש לנו ביד. טוב, בואו נהייה כנים. לא ידענו. אבל "מילקי הורס", קמפיין הביכורים שלי, הפכה לאחת הפרסומות האהובות ביותר בכל הזמנים. הרבה זמן עבר מאז אותו החורף של שנת תשעים ושש שבע. והרבה מאוד השתנה. אז עוד היה לי שיער. אז בית''ר ירושלים הייתה אלופה. אז טיפקס הייתה להקת השנה. וביבי היה ראש הממשלה. לפחות זה.

מילקי הורס

מיאו, פרסומת. חג שבועות הוא חג החלב. חלב תמיד מזכיר לי חתולה, וחתולה תמיד מזכירה לי את זאב רווח, ואת קמפיין מיאו חתולה שזכיתי לעשות לפני עשר שנים בערך ביחד עם רובי ניסן. קופירייטר, חבר ואח.

ישבנו בערך חצי שעה על הבריף. אחד סיפר סיפור על ההוא שמציץ לשכנה ומתעצל לרדת למאפיה, והשני אמר בוא נעשה מזה סרט בורקס. השאר היסטוריה והיסטריה. לפחות מבחינתי. כי מעבר לעובדה שזה היה הקמפיין המשמעותי הראשון שעשיתי בקריירה, זו היתה הפעם הראשונה שראיתי שהפרסום משפיע.

אני לא מדבר על חברים, ברנז'ה או אמא שלי שסוף סוף הבינה מה הבן שלה עושה. אני מדבר על הבן שלי. הקהל הכי שיפוטי ואכזרי שיש. לקחתי אותו בחופשת פסח להצגה של אליבבא וארבעים השודדים בכיכובו של... זאב רווח.

באחד הרגעים בהצגה שבהם הייתי ער, אומר אליבבא לשודדים שייצאו מהמחבוא רק ברגע שהוא יגיד את הסיסמא שהם קבעו מראש: מיאו חתולה. כל הקהל מתגלגל מצחוק ורק הבן שלי קם באמצע יד אליהו וצעק בקולי קולות: זה של אבא שלי! וזוכה למאות מבטי רחמים וצקצוקי לשון. ברגע הזה הבנתי שני דברים: למה אני אוהב כל כך את המקצוע הזה, ולמה אני לא הולך יותר להצגות ילדים.

מיאו, חתולה

אי שם לקראת סוף המאה הקודמת. אני קופירייטר טרי בגליקמן נטלר מייזלר (לימים סמסונוב).

כמה ימים במשרד. לשולחני מגיע בריף ראשון לקמפיין מודעות ארצי. בריף לעמינח, שהחלה לשווק בארץ מיטות מתכווננות. משהו הארדסיילי ופשוט, שהקופירייטרים הותיקים כנראה רצו לנפנף.

אבל אותי הבריף הזה ריגש. אחרי הכל מדובר בעמינח (מזרנים שרק יכולתי לחלום עליהם בילדותי בקיבוץ) ובמיטות מתכווננות (שאפילו בחלום לא הגעתי לחלום עליהם). ואז, אחרי שעות של כרסום עפרונות, נולדה בראשי הכותרת המביכה "מהפכה בתנוחה". וכשהבוס שלי אמר לי שזה קליט, הכרזתי וקצת סקסי, הרגשתי לרגע קצת סקסי בעצמי.

אחר כך גם הלקוח אישר, המודעה עוצבה וירדה לדפוס. ואז הגיע בוקר יום שישי. התעוררתי עצמאית בסביבות שש ומיד ירדתי לפיצוציה לקנות ידיעות. אני זוכר את עצמי עומד באמצע הרחוב, מול מודעת דאבל עם כותרת ענק "מהפכה בתנוחה", ומתרגש כולי. מוקסם מכך שהמילים והרעיונות שלי הגיעו איכשהו לעיתון.

ברגע הזה, ממש כמו בשורת הסיום של קזבלנקה, הבנתי שזוהי תחילתה של ידידות מופלאה...

"הבריף הזה הוא כמו זונה עם מחלת מין! אף אחד מהקופירייטרים לא רוצה לגעת בזה! דיר בלאק יא צעיר לומר לי שגם לך יש בעיה אידיאולוגית לטפל בו!" פרצה לחדר בעיניים רושפות הטראפיק, והטיחה על השולחן שלי את המשימה קמפיין של הרשות למלחמה בסמים נגד הקריאות ללגליזציה של מריחואנה בישראל של 1999.

חייכתי.

"איזה קריאטיב מפגרים! " מלמלתי לעצמי, ותוך שניה התייצבתי אצל התקציבאית בכובד ראש וביקשתי להתנסות במוצר. זה הרי א' ב' בפרסום...

נכנסתי לחדר ועצמתי עיניים. אני זוכר את הרגע הזה כי זה היה הרגע שבו איבדתי את התמימות הילדותית והבנתי שחוץ מכרטיס כניסה ללונה פארק ענק של רעיונות וצחוקים, יש בעבודה הזו בפרסום גם אחריות ענקית.

מצד אחד, בעיניים של ילד בן 24, נאיבי ורומנטיקן, העולם יכול להיות נפלא אם יתנהל באווירה של וודסטוק בו כל האנשים הטרודים והלחוצים פה ישוטטו בבופה ענק של מאות זני קנאביס משובחים, יעמיסו מכל טוב ויהפכו לקצת יותר שאנטי... מצד שני, סטירת ההתבגרות היתה שאלה בוגרת ומטרידה שהחלה להדהד לי בראש: "תגיד, רובי, אתה באמת חושב שנכון יהיה להפוך את הגראס לחוקי בישראל?"

"למה לבאס?" ניסה הילד שבי לנזוף בשאלה "את לא רואה שכולם מרחפים? אפילו בחלומות כבר אי אפשר להיות מסטול בשקט במדינה הזו?!" אבל השאלה עמדה שם כל הזמן. חדה. ברורה. נוקבת. ולידה, מבויישת, משפילה מבט, עמדה התשובה. ברורה וחדה לא פחות.

לא.

הרי אי אפשר שכולם יהיו מסטולים במדינה הזו. אני אומר כולם כי אנחנו עדר אחד גדול. חופשה בטורקיה זה להיט? יאללה, כל המדינה נוסעת! קרוקס זה הנעל? יאללה, כולם מצביעים ברגליים. פה זה לא הולנד. הולנד מדינה מישורית. הכל מאוזן. אנשים שם מעשנים כדי לא למות משעמום. אצלנו יעשנו כל היום כדי לברוח מהמציאות. הקאנביס הוא צמח מופלא שמסייע לאלפי אנשים בישראל להתמודד עם מחלות, כאבים וייסורים בצורה מדהימה. אני אישית תומך מאד לאפשר את השימוש בו כתחליף לטיפול תרופתי לאנשים שסובלים - אבל לגליזציה מלאה זה סיפור אחר.

הכל הולך קשה במדינה הזו - אז למה לעזאזל שהסמים יהיו קלים? תלמידים יעשנו כי "למי יש כח להתמודד עם שעתיים מתמטיקה?", נהגים יעשנו כי "זה דווקא מרגיע אותי על הכביש", חיילים יעשנו כי "לך אתה תעמוד 8 שעות על מגדל בלי לזוז". במדינה שבה מותר לעשן חופשי והרבה (כי אנחנו לא יודעים מתי לעצור), זה יפגע בי בסוף. זה יתקרב אליי מעגל אחרי מעגל עד שיכנס אליי הביתה. החל מחיילים בבסיסים, דרך הנהגים על הכביש ועד לבייביסיטר שתשמור על הילדים שלי בערב.

התובנה הזו היתה הבסיס לקמפיין הביכורים הראשון שלי בשנת 1999: אין דבר כזה "סמים קלים".

אין דבר כזה 'סמים קלים'

מה הקשר בין מברג, פלייר, סטייק נא על צלחת, אישתי וגדעון עמיחי? העבודה הראשונה האמיתית שלי הייתה קמפיין ההרשמה לבצלאל בשנת 2000. את הקמפיין יצרתי ביחד עם מעיין רשף שלימים תהיה אשתי היקרה.

בסמסטר הראשון של שנה ד למדנו בקורס הפרסום שהנחה יונתן סטירין, שהיה בזמנו מנהל קריאייטיב צעיר באדלר. באחד הימים נכנס סטירין עם בשורה מאתגרת במיוחד: השנה הוחלט לראשונה לבחור את קמפיין הפרסום של בצלאל מבין הסטודנטים במחלקה!

איך ששמענו את זה הסתכלנו אחת על השני והבנו שלא הולכים לישון בזמן הקרוב. ידענו שבשביל לנצח חייבים להביא משהו יוצא דופן. חיפשנו את הדבר שיגדיר בצורה הכי מעניינת את מה שבצלאל נותן לך - כלים ליצירה. אחרי לא מעט רעיונות הזויים, מצאנו את עצמנו במחלקת הבשר בסופר השכונתי, בוחרים נתח עסיסי ומדמם של סטייק נא.

רק אחרי שהקמנו סט צילומים מאולתר בדירה השכורה שלנו, כמיטב המסורת הבצלאלית, והתחלנו לצלם את הסטייק על צלחת לבנה כשלצידה מונחים פלייר ומברג, הבנו שיש לנו את זה. מעודדים מהתוצאה, המשכנו לחפור בקונספט ולהגשה הגענו עם חוסר ענק בשעות שינה אבל עם סדרה של ארבע כרזות שהיינו גאים בה מאוד.

העבודה נבחרה ברוב קולות להיות קמפיין ההרשמה הראשון שסטודנטים עיצבו לבצלאל ופורסמה בהיקף רחב, בפריסה ארצית בעיתונות, בחוצות ובמרצ נדייס כגון חולצות וגלויות. כסטודנטים, הזכייה הייתה כמו לזכות בקאן. תחושה של היי מטורף וגאווה ענקית. שמרנו עשרות עותקים של עיתונים בהם פורסמו המודעות והסתובבנו בתל אביב עם מצלמה, מתלהבים, עם חיוך גדול ומצלמים שלט אחרי שלט. הרגשנו שכבשנו את העולם.

מבחינתי, השיא של הקמפיין הגיע קצת מאוחר יותר. החלום שלי היה שמישהו בכיר מתעשיית הפרסום ישים לב לקמפיין. כשבועיים לאחר עליית הקמפיין, קיבלתי טלפון מפתיע. על הקו הייתה העוזרת האישית של גדעון עמיחי שהזמינה אותנו לפגישה במשרד שלו. באותו הרגע הייתי בנהיגה ומרוב התרגשות כמעט ועשיתי תאונה. לא האמנתי שזה אמיתי. את הפגישה עם גדעון אני זוכר כרגע שבו הרגשתי שחלומות מתגשמים. אגב, מאז אותה פגישה הוא מקפיד להזכיר לנו שהוא עלה על זה שאנחנו זוג גם בחיים תוך פחות מעשר שניות.

כשסיימתי את הלימודים באותה שנה, התחלתי לעבוד בשלמור ומאז עשיתי כמה וכמה עבודות שהייתי גאה בהן, אבל את ההתרגשות של הפעם הראשונה, כנראה שאי אפשר לשחזר. היום, הפוסטר של הסטייק תלוי במשרד שלי ומזכיר לי בכל רגע שהכל אפשרי.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    רובי ניסן 02/06/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    רובי ניסן זה לא מה שחשוב. יש צוות שלם של אנשים שרובי ניסן מוביל אותם. רובי ניסן לא היה רובי ניסן בלי האנשים הנפלאים האלו שגורמים לרובי ניסן להיראות טוב. אז נכון שלרובי ניסן יש חלק בהצלחה ורובי ניסן בחור מוכשר וגם נחמד אבל יש עוד אנשים בענף הפרסום חוץ מרובי ניסן.
  • 12.
    ריקי 27/05/2012 21:17
    הגב לתגובה זו
    אחלה פרסומת . אחת היפות.
  • 11.
    ארי 25/05/2012 00:11
    הגב לתגובה זו
    סלוגן מצוין שהניע אלפי אנשים להתנסות בקוק והרואין
  • 10.
    מר קטינג 24/05/2012 23:31
    הגב לתגובה זו
    הענף לא התקדם מילימטר ,האנשים התקדמו שכרם התקדם אבל הרמה נשארה ברדידותה הקשר היחיד לשבועות זה שזה מזכיר יותר גבינה 5% מאשר טנא מלא פירות
  • 9.
    רובי ניסן, תפסיק לכתוב על רובי ניסן. (ל"ת)
    ר.נ. 24/05/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
  • הקנאה הולמת אותך (ל"ת)
    רובי ניסן 27/05/2012 22:04
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חורש מזימות 24/05/2012 17:52
    הגב לתגובה זו
    גם כשהוא מפשפש בהיסטוריה שלו, הוא לא מצליח למצוא פרסומת אחת ממש טובה שהוא עצמו עשה. עצוב.
  • דווקא אהבתי שהוא כתב משהו אמיתי במקום להשתחצן (ל"ת)
    מיכל 25/05/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
  • תכל'ס! הוא לא מפספס הזדמנות להשתחצן (ל"ת)
    שירי 28/05/2012 09:37
  • 7.
    שולי 24/05/2012 17:16
    הגב לתגובה זו
    הוא מנכ"ל מקאן דיגיטל
  • 6.
    שישקו 24/05/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    מדהים!!! כל הפרסומות פה היו יכולות להשתלב בברייק פרסומות גם היום. בעצם, זה עצוב...
  • 5.
    * 24/05/2012 16:43
    הגב לתגובה זו
    פשוט אין...
  • 4.
    מריק 24/05/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    צריך יותר אנשים כמוהו בענף
  • 3.
    מגניב. אחלה כתבה ו..מילקי הורס!!!! (ל"ת)
    24/05/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רובי אתה תותח!!! (ל"ת)
    אחת 24/05/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בלה בלה 24/05/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    טל רביב תקוע עדין בפרסומת הראשונה שלו
  • אויש אתה עלוב... (ל"ת)
    24/05/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.