הטיסות מפוצצות - ואל על שומרת מקומות להייטקיסטים
איגוד ההיי-טק ואל על משתפים פעולה בכדי לסייע ולהקל על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים בחו״ל ולקדם את פעילותן הבינלאומית. עם תחילת המלחמה עלו מחירי הטיסות וחברות תעופה זרות הפסיקו את פעילותן בישראל, מה שהקשה על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים ולקוחות, ומנגד העלה את התפוסה לרמות שיא בטיסות אל על. החברה לא תוריד מחירים עבור איגוד ההייטק אלא תתעדף אותם בכמות מקומות מוגבלת בלבד.
חברת אל על, בשיתוף עם איגוד ההייטק הישראלי, הכריזה על יוזמה חדשה להקצות 15 מושבים במחלקת תיירים בכל טיסה לניו יורק, לונדון ופריז, המיועדים לאנשי הייטק ועסקים הטסים למטרות עסקיות. מושבים אלו יהיו זמינים להזמנה עד 9 ימים לפני מועד ההמראה, ולאחר מכן ייפתחו למכירה לציבור הרחב.
היוזמה נועדה לתת מענה למחסור במושבים בטיסות ליעדים אלו, במיוחד לאור העובדה שאל על היא חברת התעופה היחידה המפעילה טיסות ישירות לארה"ב, בעקבות השעיית הפעילות של חברות תעופה אמריקאיות מאז ההסלמה במצב הביטחוני. המחסור בטיסות ישירות יצר קושי עבור אנשי עסקים ואנשי הייטק הזקוקים לנגישות ליעדים אלו לצרכים עסקיים.
הפיילוט, שצפוי להתחיל בשבועות הקרובים, יאפשר לחברות הייטק המאוגדות תחת איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, וכן לחברות עסקיות החברות באגף העסקי של אל על, להזמין את המושבים המוקצים. סוכני הנסיעות יעודכנו בתוכנית החדשה במהלך השבוע הקרוב.
מחירי הכרטיסים במסגרת היוזמה לא ישתנו, ויישארו בהתאם לתקרות המחירים שהוגדרו על ידי אל על לתקופת המלחמה: 1,515 דולר לניו יורק, 767 דולר ללונדון ו-699 דולר לפריז, עד סוף פברואר.
יוזמה זו מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים מנהלים בהייטק נאלצו להסתפק בהזמנת טיסות יקרות יותר ועם תחנות ביניים, ואף שקלו לחכור מטוסים פרטיים כדי להתמודד עם המחסור בטיסות ישירות. המהלך הנוכחי של אל על נועד להקל על אנשי ההייטק והעסקים ולהבטיח רציפות עסקית חיונית, תוך המשך צמיחה והובלה של התעשייה הישראלית בזירה הבינלאומית.
בכנס המשקיעים שערכה אל-על ברבעון השלישי, נשאל שלמי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים, כמה זמן מראש על נוסעים להזמין טיסה בכדי לקבל מחירים הוגנים, על כך ענה: "6 חודשים זה בסדר אבל זה לא מספיק זמן, וטווח של חודשיים-שלושה זה אפילו טווח קצר. שנה קדימה זה טווח ארוך"
- Popai Health נחשפת עם גיוס של 11 מיליון דולר
 - הרפורמה במס להייטק היא צ'ופר לקרנות הון סיכון - וממש לא להייטק עצמו
 - תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
 - מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
 
עוד הוסיף - "בשגרה הייתי אומר שחודשיים שלושה זה מספיק, היום 'דקה 90' יכול להיות גם 3-4 חודשים. 6 חודשים קדימה אין בעיה למצוא כרטיסים והמחירים הוגנים. ההמלצה היא לגמישות בימי הטיסה. ההמלצה הכי טובה היא להזמין שנה קדימה".
למצוא מחיר הוגן לטיסות זה דבר אחד, ולמצוא מקום בטיסה, גם בהתעלם מהמחיר, הוא דבר אחר. 15 מקומות בטיסה לניו-יורק, בהם המטוסים גדולים יותר, מהווה 5% מכמות המושבים בטיסה. בטיסה לפאריז או לונדון אותן מתפעלת אל על במטוסים קטנים יותר מסוג בואינג 737, שיעור ההקצאה גבוה יותר.
ייתכן מאוד ואל על מעדיפה להקצות מקומות בטיסותיה, גם אם זה במחיר שוק, על פני התוכנית אותה העלו מטה ההייטק מאיגוד לחכור מטוסים עבור טיסות פרטיות לענף: Tech-air הוא שמה של חברת תעופה אותה מתכוון להקים מטה ההיי-טק. לראשונה פורסם אודות התוכנית בנובמבר השנה, ובמסגרתה ינהל מטה ההייטק טיסות לניו-יורק ויעדים נוספים במחירים דומים לאלה של אל על.
- 5.אנדריי 16/12/2024 14:49הגב לתגובה זותנו לי סיבה מוצדקת אחד למה לבחור חברת תעופה הזאת ? מנצלת זמן מלחמה לעלות מחירים חישראלים חברה עם שירוד ירודה יחסית לחברות אחרות מטוסים יד 2 זמן טיסה ישירה ארוך מה חברות הזרות, עם קונקשן אפשר להגיע באותו הזמן . זמן המתנה בנמלי תעופה ארוך במיוחד עקב "בטחון" למה ???? ובזמן מלחמה הנהלה מחלקת דיבידנדים מטורפים , חוגגת על הכנסות.
 - 4.אבג 16/12/2024 13:23הגב לתגובה זוכל אחד יכול לקחת טיסה זולה לאירופה ומשם קונקשיין לארהב כי יש מלא טיסות בטח בחורף . לא חייבים לטוס אל על
 - 3.אני עם אל על יותר לא טס לעולם (ל"ת)כלכלן 16/12/2024 13:23הגב לתגובה זו
 - 2.לרון 16/12/2024 12:39הגב לתגובה זולמס הכנסה מפריע לי שהייטקיסטים פריבילגים "משוריינים" ,לדעתי ראשית חכמה "שריינו" להם תיקים במס הכנסה!
 - 1.מפחדים מהיוזמה לחברת תעופה פרטית להייטקיסטים (ל"ת)עידן 16/12/2024 10:54הגב לתגובה זו
 - עברי 16/12/2024 14:09הגב לתגובה זואכן כך
 
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
 "חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
 - אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
 "חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
 - אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
