הטיסות מפוצצות - ואל על שומרת מקומות להייטקיסטים
איגוד ההיי-טק ואל על משתפים פעולה בכדי לסייע ולהקל על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים בחו״ל ולקדם את פעילותן הבינלאומית. עם תחילת המלחמה עלו מחירי הטיסות וחברות תעופה זרות הפסיקו את פעילותן בישראל, מה שהקשה על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים ולקוחות, ומנגד העלה את התפוסה לרמות שיא בטיסות אל על. החברה לא תוריד מחירים עבור איגוד ההייטק אלא תתעדף אותם בכמות מקומות מוגבלת בלבד.
חברת אל על, בשיתוף עם איגוד ההייטק הישראלי, הכריזה על יוזמה חדשה להקצות 15 מושבים במחלקת תיירים בכל טיסה לניו יורק, לונדון ופריז, המיועדים לאנשי הייטק ועסקים הטסים למטרות עסקיות. מושבים אלו יהיו זמינים להזמנה עד 9 ימים לפני מועד ההמראה, ולאחר מכן ייפתחו למכירה לציבור הרחב.
היוזמה נועדה לתת מענה למחסור במושבים בטיסות ליעדים אלו, במיוחד לאור העובדה שאל על היא חברת התעופה היחידה המפעילה טיסות ישירות לארה"ב, בעקבות השעיית הפעילות של חברות תעופה אמריקאיות מאז ההסלמה במצב הביטחוני. המחסור בטיסות ישירות יצר קושי עבור אנשי עסקים ואנשי הייטק הזקוקים לנגישות ליעדים אלו לצרכים עסקיים.
הפיילוט, שצפוי להתחיל בשבועות הקרובים, יאפשר לחברות הייטק המאוגדות תחת איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, וכן לחברות עסקיות החברות באגף העסקי של אל על, להזמין את המושבים המוקצים. סוכני הנסיעות יעודכנו בתוכנית החדשה במהלך השבוע הקרוב.
מחירי הכרטיסים במסגרת היוזמה לא ישתנו, ויישארו בהתאם לתקרות המחירים שהוגדרו על ידי אל על לתקופת המלחמה: 1,515 דולר לניו יורק, 767 דולר ללונדון ו-699 דולר לפריז, עד סוף פברואר.
יוזמה זו מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים מנהלים בהייטק נאלצו להסתפק בהזמנת טיסות יקרות יותר ועם תחנות ביניים, ואף שקלו לחכור מטוסים פרטיים כדי להתמודד עם המחסור בטיסות ישירות. המהלך הנוכחי של אל על נועד להקל על אנשי ההייטק והעסקים ולהבטיח רציפות עסקית חיונית, תוך המשך צמיחה והובלה של התעשייה הישראלית בזירה הבינלאומית.
בכנס המשקיעים שערכה אל-על ברבעון השלישי, נשאל שלמי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים, כמה זמן מראש על נוסעים להזמין טיסה בכדי לקבל מחירים הוגנים, על כך ענה: "6 חודשים זה בסדר אבל זה לא מספיק זמן, וטווח של חודשיים-שלושה זה אפילו טווח קצר. שנה קדימה זה טווח ארוך"
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- שנת המיזוגים והרכישות בהייטק: 74.3 מיליארד דולר בעסקאות ו-15.6 מיליארד דולר בהשקעות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
עוד הוסיף - "בשגרה הייתי אומר שחודשיים שלושה זה מספיק, היום 'דקה 90' יכול להיות גם 3-4 חודשים. 6 חודשים קדימה אין בעיה למצוא כרטיסים והמחירים הוגנים. ההמלצה היא לגמישות בימי הטיסה. ההמלצה הכי טובה היא להזמין שנה קדימה".
למצוא מחיר הוגן לטיסות זה דבר אחד, ולמצוא מקום בטיסה, גם בהתעלם מהמחיר, הוא דבר אחר. 15 מקומות בטיסה לניו-יורק, בהם המטוסים גדולים יותר, מהווה 5% מכמות המושבים בטיסה. בטיסה לפאריז או לונדון אותן מתפעלת אל על במטוסים קטנים יותר מסוג בואינג 737, שיעור ההקצאה גבוה יותר.
ייתכן מאוד ואל על מעדיפה להקצות מקומות בטיסותיה, גם אם זה במחיר שוק, על פני התוכנית אותה העלו מטה ההייטק מאיגוד לחכור מטוסים עבור טיסות פרטיות לענף: Tech-air הוא שמה של חברת תעופה אותה מתכוון להקים מטה ההיי-טק. לראשונה פורסם אודות התוכנית בנובמבר השנה, ובמסגרתה ינהל מטה ההייטק טיסות לניו-יורק ויעדים נוספים במחירים דומים לאלה של אל על.
- 5.אנדריי 16/12/2024 14:49הגב לתגובה זותנו לי סיבה מוצדקת אחד למה לבחור חברת תעופה הזאת ? מנצלת זמן מלחמה לעלות מחירים חישראלים חברה עם שירוד ירודה יחסית לחברות אחרות מטוסים יד 2 זמן טיסה ישירה ארוך מה חברות הזרות, עם קונקשן אפשר להגיע באותו הזמן . זמן המתנה בנמלי תעופה ארוך במיוחד עקב "בטחון" למה ???? ובזמן מלחמה הנהלה מחלקת דיבידנדים מטורפים , חוגגת על הכנסות.
- 4.אבג 16/12/2024 13:23הגב לתגובה זוכל אחד יכול לקחת טיסה זולה לאירופה ומשם קונקשיין לארהב כי יש מלא טיסות בטח בחורף . לא חייבים לטוס אל על
- 3.אני עם אל על יותר לא טס לעולם (ל"ת)כלכלן 16/12/2024 13:23הגב לתגובה זו
- 2.לרון 16/12/2024 12:39הגב לתגובה זולמס הכנסה מפריע לי שהייטקיסטים פריבילגים "משוריינים" ,לדעתי ראשית חכמה "שריינו" להם תיקים במס הכנסה!
- 1.מפחדים מהיוזמה לחברת תעופה פרטית להייטקיסטים (ל"ת)עידן 16/12/2024 10:54הגב לתגובה זו
- עברי 16/12/2024 14:09הגב לתגובה זואכן כך

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון
ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם
בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.
נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.
הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.
חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית.
- אלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממספרים לערך
ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.
