יאיר נחמד מנכל נאייקס
צילום: ביזפורטל
דוחות

נאייקס יורדת 4% על רקע הפסד תפעולי שהכפיל את עצמו, ההכנסות גדלו ב-33%

חברת הסליקה והתשלומים צומחת באופן דו ספרתי בהכנסות, אך הכפילה את ההפסד התפעולי שעמד על 8.6 מיליון דולר
עומר רוסו |

נאייקס נאייקס 4.29% רשמה הכנסות בסך של כ-41 מיליון דולר ברבעון השני, צמיחה של 33% מהרבעון המקביל שם עמדו ההכנסות על 31 מיליון דולר, ההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה גדלו בכ-47% והרווח הגולמי עמד על 14 מיליון דולר, גדילה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל. שולי הרווח הגולמי עמדו על 42%.

ההוצאות התפעוליות נאמדו בכ-22.7 מיליון דולר, מונעים מגדילה של 50% בהוצאות השיווק וההנהלה וכלליות, מה שהוביל להפסד תפעולי של 8.6 מיליון דולר ברבעון השני, בהשוואה לרבעון המקביל, ההפסד התפעולי הכפיל עצמו פי 2, זאת על רקע גדילה של 33% בהכנסות. החברה הודיעה כי הגידול בהוצאות התפעוליות משקף את ההשקעה בכוח אדם, בהרחבת בסיס הלקוחות ובחדשנות במוצרים.

בעקבות כך, ההפסד הנקי לתקופה עמד על 10.3 מיליון דולר, ברבעון המקביל רשמה נאייקס הפסד נמוך יותר שעמד על 5.8 מיליון דולר. מרבעון לרבעון ההפסד הנקי היה ללא שינוי. גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הראה את אותה מגמה שנאייקס שרפה ברבעון השני 15.2 מיליון דולר, פי 5 ממה ששרפה ברבעון המקביל אשתקד, בקופת המזומנים לנאייקס 48 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם ברבעון היה שלילי בסך של כ-3.2 מיליון דולר, לעומת EBITDA מתואם חיובי של כ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מעלייה בעלות המכירות עקב המחסור העולמי ברכיבים, וכן מגידול בהוצאות התפעול

מספר העסקאות שנסלקו ברבעון גדל ב-70% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל-316 מיליון.

שווי העסקאות הכולל שנסלקו ברבעון השני גדל ב-70% ביחס לרבעון המקביל אשתקד לכ-585 מיליון דולר.

יאיר נחמד, מנכ"ל נאייקס: "אנו ממשיכים להציג ביצועים פיננסיים ותפעוליים חזקים ברבעון השני, בהובלת המשך צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, תוך אימוץ מהיר של הפתרונות המובילים והמקיפים שמספקת החברה ושביעות רצון גבוהה מצד לקוחותינו. סיפקנו רבעון נוסף של ביצועי הכנסות טובים הנובעים מהכנסות חוזרות והכנסות מחומרה גבוהות יותר.

החברה מאשררת את תחזיות הצמיחה של כ-35% בהכנסות לטווח הבינוני

נאייקס מפעילה פלטפרומת מסחר ותשלומים המסייעת לקמעונאים להגדיל את עסקיהם, מתחילת השנה, ירדה מניית החברה ב-22%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.