דב סלע
צילום: BIZTV
דוחות

ראדא הפסידה 4.4 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צפו רווח

ראדא מדווחת על הכנסות של 23 מיליון דולר ברבעון האחרון, ירידה של 19% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, ומגיעה להפסד של 4.4 מיליון דולר; פספסה בגדול את תחזיות האנליסטים, שצפו רווח למנייה של 0.12 דולר למנייה
מתן קובי | (1)

חברת תעשיות הנשק הדואלית  ראדא ראדא (US) מדווחת על הכנסות של 23 מיליון דולר ברבעון השני של 2022, ירידה של 19% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. החברה הפסידה של 4.4 מיליון דולר, 2.6 מיליון דולר מתוך ההפסד מיוחסים להוצאות הקשורות למיזוג הצפוי שלה עם חברת שירותי ומוצרי הנשק האמריקאית DRS. כזכור, החברה דיווחה לישראלים על מיזוג בפרמיה של 34%, אבל בפועל המניה בכלל נפלה במסחר. המשקיעים לא קנו את זה, אחרי שבוול סטריט בכלל דיווחו על פרמיה של 20%.

 

צעד בעייתי לא פחות (ואולי אפילו יותר) של ראדא, היה שרק שבועיים אחרי הודעת המיזוג פרסמה ראדא אזהרת רווח לתוצאות הרבעון הנוכחי. האם בעת הודעת המיזוג, רק 9 ימים לפני סוף הרבעון, היא עדיין לא ידעה שהרבעון שלה לא טוב? ברור שהיא ידעה. אי אפשר בכלל לחשוב אחרת. את אזהרת הרווח, היא בכלל פרסמה רק אחרי סוף הרבעון עצמו. למה היא בחרה לא לספר למשקיעים בזמן אמת, כפי שהיא אמורה לעשות? עד עכשיו לא קיבלנו תשובה מהחברה.

בכל מקרה, נראה כי מאז אזהרת הרווח המצב של ראדא בהחלט לא השתפר, כאשר גם אחרי האזהרה היא עדיין מפספסת את תחזיות באנליסטים גם בשורה העליונה, בה התחזית עמדה על 29.1 מיליון דולר, אך בפועל ההכנסות עמדו על 23 מיליון דולר, וגם בשורה התחתונה בה במקום התחזית של רווח של 0.12 דולר למניה, הפסידה החברה 0.01 דולר למנייה.

דב סלע, מנכ"ל ראדא אומר על רקע הדוחות: "כפי שדיווחנו לפני מספר שבועות, ובדומה לחברות ביטחוניות רבות אחרות שמושפעות מהשוק האמריקאי, לוקח זמן ארוך מהמתוכנן להתאושש מאי העברת התקציב בארה"ב וחזרה לקצב הוצאות הבטחון בארה"ב לפי התכנון התקציבי. אנו שבעי רצון מכך שלא הפסדנו הזדמנויות ושמדובר רק בדחיית הזמנות, ואנו צופים כי המחצית השנייה של השנה תהיה טובה מהראשונה."

שווי החברה עומד טרום המסחר בנאסד"ק על 550 מיליון דולר ומניית החברה עומדת כעת על 11.07 דולר למנייה, עלייה של 19% מתחילת שנה, אז עמדה המנייה על 9.3 דולר למנייה. החברה יורדת בטרום המסחר ב-1.5%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יובל 31/08/2022 15:51
    הגב לתגובה זו
    האמריקאים מעבירים רכש ביטחוני מטכנולוגיה לחימושים
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.