החברות החדשות במועדון ה'אריסטוקרטיות' לא עומדות בקצב

מועדון ה'אריסטוקרטיות' צירף לשורותיו השנה 4 חברות חדשות, אך למרות מדיניות חלוקת הדיבינד היציבה, המניות משתרכות מאחור
נועם בראל | (3)

מדיניות חלוקת דיבדנדים יציבה לא בהכרח מובילה לרווחי מסחר בטווח הקצר. כך ניתן ללמוד מהמצב הנוכחי בשוק האמריקאי, כאשר ארבע החברות החדשות במועדון המניות ה'אריסטוקרטיות' משתרכות אחרי מדד ה-S&P 500. 

המניות ה'אריסטוקרטיות' על פי ההגדרה, הן חברות במדד S&P 500 שמחלקות דיבידנד באופן קבוע למעלה מ-25 שנה, וגם מקפידות להעלות את סכום הדיבידנד באופן קבוע. נכון להיום ישנן 7 חברות כאלה: מדטרוניק, קוקה קולה, פרוקטר אנד גמבל, וארבע המצטרפות החדשות - קטרפילר, יונייטד טכנולוג'יס, צ'אב, פיפל ויונייטד פייננשיאל.

קטרפילר לדוגמא, העלתה ביולי את שיעור הדיבידנד שלה ל-2.5%, אך ענקית הציוד המכני רשמה שנה חלשה מבחינתה כשירדה מעל 18% לאור החששות מפני האטה כלכלית בעולם.

דוגמא נוספת היא יונייטד טכנולוג'יס, קונגלומרט תעשייתי, שעסקיו כוללים מנועי סילון מתוצרת פראט אנד וויטני, מעליות מתוצרת אוטיס ומזגנים תחת המותג קרייר. החברה הודיעה בסוף השנה שעברה כי היא תפוצל לשלוש חברות נפרדות, כשהאחת תתעסק בטכנולוגיית חלל, השניה במעליות ודרגנועים, והשלישית בחימום, אוורור, ומיזוג אוויר. למרות שיונייטד טכנולוגי'ס הכריזה על חלוקת דיבידנד גבוהה בכ-5%, מניית החברה צנחה ב-12 החודשים האחרונים בכ-16%.

המצב דומה גם בשתי המצטרפות הנוספות - צ'אב, אשר העלתה את רמת הדיבידנד שלה לכ-3% אך רשמה ירידה של כ-13% בשנה החולפת, ופיפל יונייטד פייננשיאל שאיבדה 16% בנשה החולפת, למרות העלת רמת הדיבידנד לכ-4.2%. גם כאן, בדומה למרבית מניות הבנקים, החשש מפני האטה כלכלית נותן את אותותיו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמואל 28/01/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    לפי הרשימות המתפרסמות באתרים בארה"ב כ- 50 מניות הם נקראות אריסטוקרטים(25 שנה רצוף ויותר של גידול בדיווידנד) וכ- 25 מניות נקראות מלכים(50 שנה רצוף ויותר של גידול בדיווידנד).
  • 1.
    א 28/01/2019 11:20
    הגב לתגובה זו
    מה עם AT&T? שברון? וולמארט? כתבה שטחית ומטעה
  • זה החדשות, השאר ישנות (ל"ת)
    גרגר 28/01/2019 13:26
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.