ארלינג הולאנד
צילום: מנצסטר סיטי טוויטר רשמי

סיטי עם מינוס 12: כמה נקודות צברו האנגליות ביחס לעונה שעברה?

מאבק האליפות בפרמייר ליג בשיאו, ונדמה כי עם כל מחזור שעובר קבוצה אחרת כובשת את הפסגה; כעת מחקר שערכו בזירה המקומית מצא את נתוני צבירת הנקודות ביחס לעונה שעברה; מי אכזבה ומי הפתיעה?
יובל כרמל |

מחקר שנעשה באנגליה בדק את נתוני צבירת הנקודות של הקבוצות השונות בשלב הנוכחי של העונה לעומת העונה שעברה - והתוצאות מפתיעות, בראשן האלופה מנצ'סטר סיטי, שנמצאת עם מינוס 12 נקודות ביחס לנקודת הזמן הנוכחית לפני שנה.

הנתון הכי מפתיע ברשימה? צ'לסי (צ'לסי טוויטר)

חבורתו של פפ גווארדיולה חוות משבר קטן ומציגה יכולת חלשה על הדשא, כשבשלושת משחקי הליגה האחרונים שלה רשמה הפסד מפתיע לאסטון וילה הנהדרת, ושתי תוצאות תיקו, עם טוטנהאם וקריסטל פאלאס. הסיטיזנס שמתכוננים לחלון ההעברות נמצאים במקום הרביעי, רחוקים 5 נקודות מארסנל.

אותה ארסנל גם נמצאת במאזן שלילי, מה שלא מפריע להם להתברג בצמרת. בשנה שעברה התותחנים צברו נקודה אחת יותר, כשגם הם נכנעו לאסטון וילה בתחילת החודש, אך התאוששו מההפסד ורשמו שלושה ניצחונות רצופים מאז.

וילה לעומת זאת נמצאת עם פלוס תשע נקודות, שמסמלות את פתיחת העונה הנהדרת של חניכיו של אונאי אמרי, שמכוונים לסיים את העונה עם הכרטיס לליגת האלופות. כרגע הם נמצאים מעל סיטי בטבלה, במקום השלישי.

הנתון שלא יפתיע הרבה אוהדים הוא של מנצ'סטר יונייטד שחווה רעה עד כה, עם מינוס שבע נקודות ביחס למצב של לפני שנה. השדים האדומים ספגו 7 הפסדים ב-17 משחקים העונה (לעומת 9 בכל העונה שעברה), כשמעמדו של אריק טן האח החל להתערער.

מי שחווה עונה נהדרת עד כה היא טוטנהאם, שהמאמן אנג' פוסטקוגלו הפיח בה חיים חדשים. רמת המשחק של התרנגולים אמנם פחתה במשחקים האחרונים בעקבות מכת פציעות אכזרית, אך פתיחת העונה המופלאה עזרה להם להשיג פלוס 9 נקודות ביחס לעונה שעברה ולהתברג במקום החמישי.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.