אמזון אפל
צילום: Istock
דעה

האינפלציה בדרך, איך להתכונן? וגם פוזיציית לונג אמזון - שורט אפל

שנת 2020 התחילה והדעות מה יהיה כיוון הבורסות חלוקות - המשך עליות או ירידה? כלל אצבע - מגמות חזקות לא מסתיימות כאשר הדעות חלוקות

יהושע הדר | (8)
נושאים בכתבה אג"ח אופציות פוט

שנת 2020 התחילה והדעות כיצד היא תיראה מבחינת שווקי ההון חלוקות לכאן ולכאן. יש כאלו שמנבאים קריסה ויש כאלו המנבאים המשך לזינוקים בשווקי המניות. ככלל אצבע מגמות חזקות לא מסתיימות כאשר יש דעות חלוקות לגבי כוון המגמה בעתיד הקרוב אלא דווקא כאשר יש קונצנזוס כמעט מוחלט לגבי המשך המגמה... וכאשר מדובר במגמה עולה זה אומר שאחרוני הקונים מגיעים לשוק ובדיוק אז כשכבר לא נותרים קונים נוספים המגמה נגמרת. להערכתנו הזהירה אנחנו לא שם עדיין, מה שאומר שבהחלט יתכן שהמגמה החיובית בשווקים תמשיך גם ב-2020, אם כי אולי בעוצמה פחותה. עם זאת הקטרים שיובילו את המגמה הזו יכולים להתחלף.

במבט על, כפי שציינו בעבר, למרות שלכאורה האינפלציה עומדת על אפס, בפועל מחירי הסחורות זינקו בחודשים האחרונים : סוכר כמעט 30%, קפה מעל 20%, סויה מעל 15%, קקאו כ-20%, בשר (חזירים ובקר) כ-15%, נפט מעל 20%, עץ כ-25%, זהב קרוב ל-20%, נחושת מעל 10% ולא נשכח את הפלאדיום שעלה מעל 45%.

המשמעות של הזינוקים ברוב מחירי הסחורות היא כמובן התייקרות של חומרי גלם שבתורה תגולגל לצרכנים שיקנו את המוצרים המוגמרים. אז גם אם עכשיו אין (לכאורה) אינפלציה, סביר להניח שב-2020 יהיה שינוי כוון מבחינה זו. מה שאומר שכדאי להיחשף למוצרים פיננסיים שנהנים מעלייה באינפלציה.

במסגרת השינוי שאנו מעריכים בקטרים שיובילו את השוק ב-2020 נראה כי מניות כדוגמת אפל הגיעו קרוב למדי למיצוי המהלך העולה האחרון. אנחנו לא מחכים לתפוס את השפיץ של המגמה העולה כדי למכור או לעשות לונג כדי לתפוס מניה בשיא הירידה כי אנחנו לא יודעים לעשות את זה. מה שאנחנו כן עושים זה מכירה במנות לתוך מגמה עולה (ודאי שעולה פרבולית) כאשר יחס הסיכוי מול הסיכון הופך לקיצוני מבחינת הסיכון.

אפל בסבירות גבוהה תגיע לאזור השערים 300-320, אולם לאחר עליה שהחלה משער 140 ועם שער של 290 פלוס בהחלט נראה כי זה הזמן לממש לפחות חלק מפוזיציית לונג. אנו סוחרים על אפל כבר שנים ארוכות כאשר אזור הקניה הוא תמיכה על ממוצע נע ל-200 שבועות ואזור המכירה הוא ברצועה עליונה של רצועות בולינגר הממוקמות במרחק 3 סטיות תקן מהממוצע הנע. על מנת להבהיר את אזורי הקניה והמכירה הוספנו חצים.

אפל (AAPL) – גרף שבועי, רצועת בולינגר עליונה

כמו שניתן לראות בגרף, מבחינה טכנית אפל בעשור האחרון מתנהגת בצורה מושלמת. בכל פעם שהגיעה לממוצע הנע ל- 200 שבועות היא נתמכה והוציאה מהלך עולה שהסתיים בנגיעה ברצועת בולינגר העליונה. ובסיום השבוע האחרון אפל גם הגיעה קרוב מאוד לרצועה העליונה, מה שאומר שזה זמן מצויין לממש למי שמחזיק לונג. כאשר היא תגיע לממוצע הנע ל-200 שבועות, במידה ותהפוך כוון, זה יהיה איתות לונג מצויין. מעטים הסוחרים לטווחים כל כך ארוכים אבל רק כך אפשר באמת להרוויח סכומי כסף משמעותיים בשוק ההון מבלי לקחת מינוף.

סוחרים חובבי סיכון יכולים לקחת פוזיציית שורט על אפל מרמת המחיר הנוכחית עם סטופ כמובן כיוון שלשורט אין תקרת הפסד. כל פוזיציות השורט הישירות שאנו מבצעים על מניות נעשות באמצעות רכישת אופציות פוט, עם העדפה לאופציות בדלתא 80 ומעלה (כלומר האופציות צמודות לשינוי במחיר המניה בשיעור של מעל 80%) ועם משך חיים של 3-6 חודשים.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

אבל מכיוון שאנו נמצאים בסביבת שוק עולה ומכיוון שאנו סוחרים עם עדיפות לאסטרטגיות יותר נייטרליות לכוון השוק, נרצה לאזן פוזיציית שורט כזו עם פוזיציית לונג. ואת השורט על אפל ניתן לאזן באמצעות לונג על אמזון שמבחינה טכנית יצרה תבנית טכנית אמינה עם פוטנציאל להמשך מהלך עולה נאה שנקראת "ספל ידית".

אמזון (AMZN) גרף שבועי – תבנית "ספל ידית"

תבנית ספל ידית ניתן לסחור בצורה סולידית , קרי להמתין לפריצת שער 2000 על בסיס שבועי ולפתוח פוזיציית לונג, או לסחור בצורה אגרסיבית כבר בשלב זה עם הפריצה של מה שנראה כמו החלק התחתון של הידית.

מכיוון שעצם ביצוע שורט על אפל לתוך מגמה עולה הוא מסחר אגרסיבי, גם כאן נדרש לבצע מהלך מסחר אגרסיבי לכוון ההפוך.

אם נחבר את שני הצדדים של פעולת המסחר המשולבת – שורט על אפל ולונג על אמזון, נקבל גרף של המרווח שיוכל להראות לנו כיצד אפל ואמזון מתנהגות זו ביחס לזו.

גרף שבועי – מרווח לונג אמזון שורט אפל

גרף זה מתאר את ערך המרווח (אמזון/אפל) בשנים האחרונות. כפי שניתן לראות אזור 5.8-6 מהווה תמיכה אופקית של המרווח שערכו הנוכחי עומד על 6.29. אזור השיא של המרווח עומד על 11. כפי שציינו לעיל אנו לא מנסים "לתפוס שפיצים" ולכן גם בפוזיציה זו אנו ניקח מנה ראשונה במרווח 6.45 ומנה שנייה במידה ויגיע לערך 6 ומטה.

במידה ושתי המנות ירכשו הסטופ ימוקם במרחק של כ-10% מהמחיר הממוצע קרי בסגירה מתחת ל-5.7. במידה וערך הפוזיציה יעלה במידה ניכרת, נשקול בהתאם למצב הטכני , הגדלת פוזיציה במחיר גבוה יותר לצד קידום הסטופ קרוב יותר כך שלא נאבד רווח שנצבר גם אם הסטופ יתממש.

כמובן שניתן לפעול בכל נייר בנפרד , קרי למכור אפל (למי שמחזיק) ולקנות במקומה מניות של אמזון באזור המחיר הנוכחי לאגרסיבים או בפריצת השיא לסוחרים היותר סולידיים

 

יהושע הדר, MBA, סמנכ"ל קופ"ג דיסקונט לשעבר

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שי 05/01/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    אני מחפש את הרציונל האם סתם בגלל שהם מניות גדולות במדד ? אז מדוע דווקא אותם ? מה הסיבה למכור מכפיל 25 ולרכוש מכפיל 80 ? רק טכני ? אוקיי אז יצליח ..... או שלא למשפט אנו סוחרים שנים רבות אין משמעות בניתוח (כך הרבה אמרו על טבע לפני שהתפרקה)
  • תקרא דוחות 05/01/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    אפל חברה שמראה ירידה בהכנסות ממנוע הרווח העיקרי של החברה שזה מכירות אייפונים אמזון חברה בצמיחה שמכה תחזיות על ימין ועל שמאל כל רבעון
  • 4.
    מאמר רצוף סתירות 05/01/2020 11:00
    הגב לתגובה זו
    מרוב קלישאות לא רואים את היער..מחירי הסחורות כבר היו במחירים כפולים ולא היתה אינפלציה אז מה הבהלה?שנית לא הסטטיסטיקה קובעת את מגמת השוק אלה הנתונים הכלכלים ובראשם האינפלציה...אז מה השורה תחתונה?
  • סוח מקצועי 05/01/2020 15:11
    הגב לתגובה זו
    וברור שאתה לא עושה רווחים באופן עקבי מהשוק ובא לפה להוציא תסכולים. הדפוס שלך מייצג דפוס של לוזר ממוצע שרק מתלונן
  • השורה התחתונה שאם היית קונה דלק קבוצה בכתבה הקודמת (ל"ת)
    היית מורווח 30% 05/01/2020 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אילן 05/01/2020 08:17
    הגב לתגובה זו
    מספר תרחישים ועם ניהול סיכונים אחראי.
  • 2.
    מוצי 05/01/2020 03:05
    הגב לתגובה זו
    הבורסות בלי קשר לכך צריכות לרדת לפחות 10%
  • 1.
    כתבה מעניינת, תודה! (ל"ת)
    איתמר 04/01/2020 23:32
    הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.