5 המניות החמות כעת בשוק ההון
החברות החמות היום בשוק ההון הן אמזון, אפל, פייסבוק, גוגל ונטפליקס. אתחיל עם חברת גוגל שפרסמה דוח מפלצתי עם הכנסות של 32.6 מיליארד דולר בגידול של 26% משנה שעברה ועלתה ב-30% בשנה האחרונה ולדעתי כך תעשה גם בשנה הבאה. מאז פרסום הדוח המניה ירדה כמעט ב-5%.
לגבי אפל, באופן אישי איני מתרשם מהצמיחה שלה. לא הייתי מחזיק אותה בתיק לבטח לא עם צמיחה שנתית של 17% בהכנסות. הצפי לרבעון הבא הוא חיובי בו היא תשיק מספר מוצרים חדשים או משופרים.
חנות היישומים שלה הניבה רווח כפול מזה של גוגל בחצי השנה האחרונה והחברה עומדת לחצות את רף הביליון דולר שווי בעוד 5% עלייה בלבד. בכך תהיה אפל הראשונה שחוצה קו זה אבל ככל הנראה אמזון תעבור אותה תוך חצי שנה. אחרי הדוח, המניה רשמה זינוק מרשים.
על אמזון אני כותב מאז עמדה על שער של 794 דולר למניה. החברה הציגה גידול בהכנסות של 39% בשנה האחרונה לצד גידול של 1100% ברווח הנקי. מרווח נקי של 197 מיליון דולר לפני שנה זינקה המניה לרווח של 2.534 מיליארד דולר (מצורף התרשים). מאז הדוח ירדה החברה מעל ל-5%.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסבוק: אחרי ירידה של 22% עולה השאלה - איך יתכן שחברה שצמחה ב-42% בהכנסות בשנה האחרונה מסוגלת לאבד כ-120 מיליארד דולר מהשווי? כפי שאתם כבר יודעים, איני ממליץ אף פעם ואין בכוונתי לעשות זו גם כעת, אם כי אציין שקניתי מספר מניות בודדות של החברה ולו רק כדי לחזות בהתאוששות שלה לכשתגיע.
אחרונה חביבה היא נטפליקס שהציגה צמיחה של 40% בהכנסות לצד גידול של 457% ברווח השנתי. אחרי הדוח המניה ירדה ב-22%. נטפליקס כבר אינו האולפן הגדול והמוביל בעולם והחברה כבר לא מצרפת מיליוני מנויים ברווח תפעולי של מעל ל-8 דולר בחודש למנוי. מדוע ירדה המניה? התשובה טמונה בכך שהחברה צירפה 670 אלף מנויים בארה"ב במקום לצפי כפול של 1.2 מיליון.
** לכותב הסקירה יש אחזקה בחלק מהמניות. החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו
- העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג...
- 12.איילה לבנה 06/08/2018 11:05הגב לתגובה זודוקא כתבה טובה ומענינת עם ראייה רחבה של התחום.המשך לכתוב ולעניין אותנו.
- 11.נתי 06/08/2018 09:38הגב לתגובה זוכל הנתונים ידועים. שמח שאתה משתף אותנו בהשקעות שלך. העיתון שמח שמלאת טור. ואנחנו לא הבנו מה אתה רוצה להגיד....
- 10.רועי 06/08/2018 04:57הגב לתגובה זוחברות זולות ואטרקטיביות הרבה יותר. זה שנתנו שם שהוא רשי תיבות של החברות האלה כמו שעשו עם מדינות הbric לא אומר שצריך להשקיע בהן. מיקרון למשל נסחרת במכפיל 4.5 , p/fcf של 5 ו- peg של 0.15! ויש עוד הרבה חברות ששוות השקעה . אין ספק שהמניות שמוזכרות עשו עליה יפה אבל שווה לעשות שיעורי בית ולמצוא מציאות חדשות..
- איילה לבנה 06/08/2018 11:00הגב לתגובה זומציאות חדשות קשה למצוא וכמובן הסיכון יותר גבוה.יש ערך עצום לראשוניות בשוק לאנשים מבריקים עד גאונים שמנהלים אותם ולהבנת תחום העתידנות זל הטכנולוגיה.ח
- 9.הראל פ 05/08/2018 22:11הגב לתגובה זויהודה הוא מנתח מעולה בעל וותק וניסיון זניכרים גם בכתבה הזו. מציע לשמור ולבדוק
- 8.משה 05/08/2018 21:54הגב לתגובה זולא הבנתי כלוםלקנות או למכור ????
- 7.הראל 05/08/2018 21:44הגב לתגובה זוכמו תמיד יהודה מביא את הנסיון העצום שלו מציע לשמור ולבדוק...כל הכבוד
- 6.רוב המניות טכנולוגיה במכפילים גבוהים מאוד ומנופחים (ל"ת)ניתוח ירוד ולא רציני 05/08/2018 16:33הגב לתגובה זו
- 5.פרשן בשקל (ל"ת)טמיר 05/08/2018 15:57הגב לתגובה זו
- 4.יגאל 05/08/2018 14:36הגב לתגובה זואיך אפשר לרשום על אפל שהיא צומחת בשיעור דו ספרתי ומנצחת את גוגל במכירת יישומים כחברה לא מעניינת בשעה שאת פייסבוק הוא קנה כמה מניות שלה, קצת עקביות לא תזיק למומחה המהולל. חוץ מקליק בייט אין במאמר הזה כלום
- 3.טל 05/08/2018 14:36הגב לתגובה זותנסה לנתח מניות מחוץ לארבע הגדולות הטכנולוגיות. מניות השורה השניה יותר מענינות.
- 2.עינ 05/08/2018 11:54הגב לתגובה זוליהודה שלום. מצטט משפט שכתבת על פייסבוק : אם כי אציין שקניתי מספר מניות בודדות של החברה ולו רק כדי לחזות בהתאוששות שלה לכשתגיע. כמה זה "בודדות" ?? 3 ? 5 ? 7 ? או "התפרעת" עם 9 ??? בהצלחה גדולה לך ולשאר המשקיעים.
- 1.נדי 05/08/2018 11:11הגב לתגובה זובלשון המעטה
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
