יהודה ברוך
צילום: Bizportal

5 המניות החמות כעת בשוק ההון

עד כמה כדאי לצרף את אפל לתיק המניות והאם אחרי ירידה של 22% פייסבוק עוד תתאושש? דעתי על מניות ה-FAANG
יהודה ברוך | (13)

החברות החמות היום בשוק ההון הן אמזון, אפל, פייסבוק, גוגל ונטפליקס. אתחיל עם חברת גוגל שפרסמה דוח מפלצתי עם הכנסות של 32.6 מיליארד דולר בגידול של 26% משנה שעברה ועלתה ב-30% בשנה האחרונה ולדעתי כך תעשה גם בשנה הבאה. מאז פרסום הדוח המניה ירדה כמעט ב-5%.

לגבי אפל, באופן אישי איני מתרשם מהצמיחה שלה. לא הייתי מחזיק אותה בתיק לבטח לא עם צמיחה שנתית של 17% בהכנסות. הצפי לרבעון הבא הוא חיובי בו היא תשיק מספר מוצרים חדשים או משופרים.

חנות היישומים שלה הניבה רווח כפול מזה של גוגל בחצי השנה האחרונה והחברה עומדת לחצות את רף הביליון דולר שווי בעוד 5% עלייה בלבד. בכך תהיה אפל הראשונה שחוצה קו זה אבל ככל הנראה אמזון תעבור אותה תוך חצי שנה. אחרי הדוח, המניה רשמה זינוק מרשים.

על אמזון אני כותב מאז עמדה על שער של 794 דולר למניה. החברה הציגה גידול בהכנסות של 39% בשנה האחרונה לצד גידול של 1100% ברווח הנקי. מרווח נקי של 197 מיליון דולר לפני שנה זינקה המניה לרווח של 2.534 מיליארד דולר (מצורף התרשים). מאז הדוח ירדה החברה מעל ל-5%.

פייסבוק: אחרי ירידה של 22% עולה השאלה - איך יתכן שחברה שצמחה ב-42% בהכנסות בשנה האחרונה מסוגלת לאבד כ-120 מיליארד דולר מהשווי? כפי שאתם כבר יודעים, איני ממליץ אף פעם ואין בכוונתי לעשות זו גם כעת, אם כי אציין שקניתי מספר מניות בודדות של החברה ולו רק כדי לחזות בהתאוששות שלה לכשתגיע. 

אחרונה חביבה היא נטפליקס שהציגה צמיחה של 40% בהכנסות לצד גידול של 457% ברווח השנתי. אחרי הדוח המניה ירדה ב-22%. נטפליקס כבר אינו האולפן הגדול והמוביל בעולם והחברה כבר לא מצרפת מיליוני מנויים ברווח תפעולי של מעל ל-8 דולר בחודש למנוי. מדוע ירדה המניה? התשובה טמונה בכך שהחברה צירפה 670 אלף מנויים בארה"ב במקום לצפי כפול של 1.2 מיליון.

** לכותב הסקירה יש אחזקה בחלק מהמניות. החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    איילה לבנה 06/08/2018 11:05
    הגב לתגובה זו
    דוקא כתבה טובה ומענינת עם ראייה רחבה של התחום.המשך לכתוב ולעניין אותנו.
  • 11.
    נתי 06/08/2018 09:38
    הגב לתגובה זו
    כל הנתונים ידועים. שמח שאתה משתף אותנו בהשקעות שלך. העיתון שמח שמלאת טור. ואנחנו לא הבנו מה אתה רוצה להגיד....
  • 10.
    רועי 06/08/2018 04:57
    הגב לתגובה זו
    חברות זולות ואטרקטיביות הרבה יותר. זה שנתנו שם שהוא רשי תיבות של החברות האלה כמו שעשו עם מדינות הbric לא אומר שצריך להשקיע בהן. מיקרון למשל נסחרת במכפיל 4.5 , p/fcf של 5 ו- peg של 0.15! ויש עוד הרבה חברות ששוות השקעה . אין ספק שהמניות שמוזכרות עשו עליה יפה אבל שווה לעשות שיעורי בית ולמצוא מציאות חדשות..
  • איילה לבנה 06/08/2018 11:00
    הגב לתגובה זו
    מציאות חדשות קשה למצוא וכמובן הסיכון יותר גבוה.יש ערך עצום לראשוניות בשוק לאנשים מבריקים עד גאונים שמנהלים אותם ולהבנת תחום העתידנות זל הטכנולוגיה.ח
  • 9.
    הראל פ 05/08/2018 22:11
    הגב לתגובה זו
    יהודה הוא מנתח מעולה בעל וותק וניסיון זניכרים גם בכתבה הזו. מציע לשמור ולבדוק
  • 8.
    משה 05/08/2018 21:54
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי כלוםלקנות או למכור ????
  • 7.
    הראל 05/08/2018 21:44
    הגב לתגובה זו
    כמו תמיד יהודה מביא את הנסיון העצום שלו מציע לשמור ולבדוק...כל הכבוד
  • 6.
    רוב המניות טכנולוגיה במכפילים גבוהים מאוד ומנופחים (ל"ת)
    ניתוח ירוד ולא רציני 05/08/2018 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרשן בשקל (ל"ת)
    טמיר 05/08/2018 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יגאל 05/08/2018 14:36
    הגב לתגובה זו
    איך אפשר לרשום על אפל שהיא צומחת בשיעור דו ספרתי ומנצחת את גוגל במכירת יישומים כחברה לא מעניינת בשעה שאת פייסבוק הוא קנה כמה מניות שלה, קצת עקביות לא תזיק למומחה המהולל. חוץ מקליק בייט אין במאמר הזה כלום
  • 3.
    טל 05/08/2018 14:36
    הגב לתגובה זו
    תנסה לנתח מניות מחוץ לארבע הגדולות הטכנולוגיות. מניות השורה השניה יותר מענינות.
  • 2.
    עינ 05/08/2018 11:54
    הגב לתגובה זו
    ליהודה שלום. מצטט משפט שכתבת על פייסבוק : אם כי אציין שקניתי מספר מניות בודדות של החברה ולו רק כדי לחזות בהתאוששות שלה לכשתגיע. כמה זה "בודדות" ?? 3 ? 5 ? 7 ? או "התפרעת" עם 9 ??? בהצלחה גדולה לך ולשאר המשקיעים.
  • 1.
    נדי 05/08/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    בלשון המעטה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.