הבורסה כקזינו: על הקשר בין וול סטריט ותרבות הכותרות לבין דור המשקיעים החדש
ספטמבר הגיע ואוקטובר בפתח, ואם תשאלו אותנו אז הגיע הזמן שהלהיט של הזמרת קאשה "Blah Blah Blah" ישמש כהמנון התקשורת הפיננסית של המאה ה-21. נכון, השיר נכתב כדי ללעוג לפטפטנות הגברים בניגוד להנחה הרווחת שהנשים הן הפטפטניות, אבל "בלה, בלה, בלה" שלמעשה החליף בארה"ב את ה-"Yada yada yada" אומר בקיצור, "תפסיקו לטרטר את המוח".
מן הראוי הוא שיושמע מידי יום כדי להזכיר לקברניטי התקשורת והעורכים, שכתוצאה מהתחרות על הרייטינג הפסיקו להתייחס לעובדות, שצונאמי השטויות הסנסציוניות שאותו הם מובילים בתקשורת הפיננסית (ולא רק) פוגע, בטווח שמעבר לקצר, בעיקר בהם עצמם. מדוע? כי הוא יוצר את זעקת "זאב, זאב" ומטביע כול אפשרות לנהוג בהיגיון מה שבטווח הבינוני והארוך גורם לקליינטורה שלהם להתייחס אליהם בזלזול.
מאז ספטמבר 1929, ספטמבר ואוקטובר הם החודשים שבהם מכירות כדורי ההרגעה מרקיעות שחקים. אלו חודשים מדירי שינה מעיני משקיעים וחגיגיים לתקשורת הפיננסית, וזה הולך ומקצין מאז הפכה ב-2008, עם יציאת הטלפוניה החכמה, מהפכת האינפורמציה לחלק אינטגרלי מרמ"ח האברים ושס"ה הגידים שלנו.שנת 2008 היא נ.צ. בעולם ההשקעות כי באותה שנה החלו ההיסטוריונים של וול סטריט להבין שדור הבייבי-בומרס (ילידי מלחמות העולם השנייה ווייטנאם) מעביר את מקל המרוצים לדור החדש של המשקיעים שיוביל את שוק ההון. זה דור צרכנים דור שהשפעתו על הנעשה בשוקי ההון (בינתיים בטווח הקצר אבל זה מתרחב) הולכת וגדלה. זה דור הצרכנים החדש שבהתנהגותו ובהלך המחשבה שלו שונה לחלוטין מהדור הקודם.
העובדה שההיסטוריונים הבינו זאת אינה חשובה כ"כ מחוץ לכתליי האקדמיה, אבל מה שחשוב הוא שהתקשורת הבינה את ההתפתחות הזו ונערכה בהתאם. בתקשורת הבינו שנחילי המשקיעים החדשים שמחוברים למסכים אינם מוכנים לייגע מוחם בניתוחי כדאיות ההשקעה או בקריאה ארוכה של ניתוחים פיננסיים. הדור החדש חי טלגרפית, רוצה הכול מידית ובעל אינטליגנציה גבוהה בהרבה שגורמת לו להביט קצת בזלזול בדור המוחלף.
- מניית אבן קיסר - הזדמנות או סכין נופלת?
- אבן קיסר מפספת את הצפי בהכנסות; מורידה את תחזית ה-EBITDA לשנה
התקשורת הבינה היטב את הנעשה ויצרה את "תרבות הכותרות" שלפיה הכותרת היא העיקר והתוכן חשוב פחות, ונחילי המשקיעים החדשים מתים על זה. המפרסמים, שקיומה של התקשורת תלויה בהם, הבינו זאת גם הם והחלו להפנות הפרסומים לאותם אתרים שלדעתם מצליחים למשוך, באמצעות הכותרות, יותר משקיעים/צרכנים. כחלק מהמהלך הפרידו מנהלי התקשורת בין כותבי המאמרים לעורכים, האחרונים קבלו את ההחלטה כיצד תראה הכותרת למאמר שלא הם כתבו. מדוע? כי הכותרות כאמור הן שמביאות את הקוראים ובעקבותיהם את המפרסמים, ומה מבין הכותב בכותרות?
אין שום בעיה עם ההסדר הזה מלבד אחת, שההתבססות על התחרות בין האתרים הפכה את הגורם הסנסציוני לעיקר' מה שהפך את משקיעי הדור החדש למובילים בטווח הקצר והוביל לזעזועים שהולכים ומקצינים ולתגובות שהקשר בינן לבין המציאות בקושי קיים. מה שקורה בפועל הוא שאלפי אתרים, תחנות רדיו וטלוויזיה מנסים למשוך את המשקיע/צרכן אליהם וכיוון שכולם מקבלים את ההודעות באותו הזמן, התחרות היא על הכותרת בלבד.
כשכותרות דרמתיות עושות נזק בשווקים מאות פרשנים, אנליסטים, מעצבי דעת, גורואים וטוקבקיסטים נלחמים על תשומת הלב של מיליוני משקיעי כותרות מהדור החדש שרובם מנסים "לעשות את המכה" ובכך הופכים את הבורסה לקזינו. נכון, זה לא בדיוק דבר חדש שהרי ההשוואה בין הנעשה בבורסה לקזינו קיימת מאז ומעולם, אבל לא בממדים של השנים האחרונות.
- בנק ישראל יכול להקריס כלכלית את החמאס – התוכנית לביטול שטרות ה-200 בעזה
- אחרי עשרות שנים של השקעות - הנה העצות שלי לצעירים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
דוגמה מצוינת לכך ראינו ביום ו' האחרון כאשר המדדים ירדו בצורה חדה יחסית ובמחזורי ענק על כותרות שלמעשה לא חדשו מאומה. תתעלמו לרגע מהכותרות שהחלו להופיע ביום ו' האחרון, לאחר נאומו של אחד ממושלי הפד', ותעשו חושבים. אמר אותו מושל בגדול שמין הראוי הוא שהפד' יבצע עוד העלאת ריבית ובקרוב. הראו לי משקיע הגיוני אחד שלא היה מודע לכך מזה כשנה, הרי המהלך הזה כלול בהתוויות שנתנה היו"ר יילן לפני כשנה! ומה צריך המשקיע ההגיוני להבין מדברי המושל? שגם הוא, שבעבר התנגד לעוד העלאה, מאמין כעת שההתאוששות הכלכלית מתחזקת ולדעתו יש לבצע העלאה נוספת מחמת הסכנה שהכלכלה תתחמם מהר מידי. זה אומר שהסיכוי, לדעתו לפחות, הוא שהחברות תמשכנה להרוויח, אז בשל כך צריכים המשקיעים לזרוק מניות בפראות כזו וללא אבחנה?
מילא אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב, אלו, ללא כול ספק, צריכות היו להגיב בירידה לנוכח החשש מהמשך העלאות הריבית. במיוחד לאור עלייתן החדה למרות ולאחר ההתוויה של הגברת יילן לפני כשנה שהבטיחה סדרה של העלאות ריבית. אבל אפילו הירידה החדה באגרות החוב הייתה "מיותרת" לנוכח הציפייה להעלאת ריבית של 0.25% בלבד, והסיכוי שההעלאה הבאה תהיה בעתיד הרחוק. במילים אחרות, שום סיבה הגיונית לא הייתה לזעזועים הגדולים שראינו מיום ו' האחרון, לא באג"חים ולבטח לא במניות.
אלא שלא המשקיעים ההגיוניים הם שזרקו מכול הבא ליד, אלו או שאינם מוכרים כלל בשלב הנוכחי או שמכרו לאטם עם שבירת השיאים, והמתינו בסבלנות לאירועים מהסוג של הימים האחרונים כדי לאסוף מניות מובילות או סלים וקרנות של מניות כאלו ושגם מחלקות דיבידנד במחירים נוחים יותר, וללא ספק - בעזרת הכותרות יהיו לא מעטים כאלו.
פאניקת הכותרות הגיעה גם לקיסריה קרן ההון הישראלית Tene, שמכרה במהלך מרץ-אפריל 2013 את החזקותיה בחברת אבן קיסר (7,991,250 מניות אז במחיר מוערך על ידינו של כ-25-6 דולר, יותר מכפול ממחיר ההנפקה שנה קודם) לא צפתה כנראה את האירועים של השבוע האחרון כאשר חזרה לאחרונה ורכשה מיליון מניות CSTE במחיר 43.5 דולר למניה. בנוסף, קיימת אופציה לרכישת 2 מיליון מניות נוספות במהלך 5 השנים הבאות וכן תקבל 2 מושבים במועצת המנהלים.
הפניקה שזרעו הכותרות פגעו כמובן גם במניית CSTE שנפלה אל מתחת למחיר שהקרן שילמה וזאת לאחר שהחברה פרסמה את נתוני הרבעון השני המצוינים שלה שלפיהם גם 2016 תסתיים כשנת שיא במכירות וברווח. אז יבואו כעת האינדיאנים וילגלגו על הקרן, "הם כבר מופסדים בלה, בלה, בלה", אבל לפי מה שרואות העיניים, מעבר לכותרות, לגבי חזרתה של החברה ממשבר המוניטין שלה ב-60% במהלך המחצית השנייה של 2015 ותחילת 2016, אנחנו חושבים ש-Tene עשתה עסקה טובה מאוד.
העובדה שהקרן נכנסת בחזרה במחיר למניה גבוה בהרבה מהמחיר שעזבה אינה מוכיחה דבר לגבי היכולת המנטלית של מנהלי הקרן, אלא על שיקול עסקי הגיוני לחלוטין. הקרן נכנסה לפני ההנפקה והחליטה לצאת לאור הרווח שצברה עד אפריל 2013. נכון, האינדיאני המצוי ילעג להם מדוע לא המתינו למחיר של 70 דולר פלוס ב-2015, שהרי הרווח שלהם במקרה כזה היה עצום. אבל מה לעשות? רק אינדיאנים יודעים לספר לחברה שנכנסו במחיר תחתית ויצאו במחיר שיא. המשקיע ההגיוני והמנוסה יודע גם לקחת רווח מדוד (והפסד כמובן), וגם לא להתחשב בעבר כשהוא עושה החלטות לעתיד.
אבן קיסר של ספטמבר 2016 נראית, בהערכה נוכחית, של 1.26 מיליארד דולר עם מכפיל היסטורי של 16.5 פעם ומכפיל צפוי ל-2016-17 על 14 ו-12 בהתאמה, צמיחה דו ספרתית במכירות וחזקה יותר ברווח למניה ושמתייעלת במהירות, מעניינת ביותר, לבטח אם הכותרות ימשיכו להפיל השוק.
דברנו בפעם האחרונה על תחום שדרוג הבית, ואבן קיסר היא בהחלט בתוך התחום ונהנית מההתפתחויות בו, ולאחר שחצתה את משבר האמינות של השנה שעברה אנחנו מאמינים שהפוטנציאל בהחלט מצדיק את ההחלטה שקבלה הנהלת Tene. יחד עם זאת וכרגיל, מדובר בהשקעה שמתאימה רק למשקיעים בעלי סבלנות, שמאמינים בהמשך ההתאוששות הכלכלית וכמובן בהנהלת החברה שהמנכ"ל בה, יוסי שירן, הודיע על עזיבתו במאי השנה ועדיין משמש בתפקידו עד שיימצא המחליף המתאים. המניה אגב מופיעה בחמישה או ששה סלי מניות אבל במינון זעיר, והיא חלק מה-iShares MSCI Israel Capped ETF.
מי את, אבן קיסר? אבן קיסר נוסדה ב-1987 והיא מתמחה בייצור ומכירה של משטחי קוורץ למטבחים ולשולחנות. שוק המשטחים (לא רק מקוורץ אלא גם גרנית ועוד) גלגל ב-2015 כ-81 מיליארד דולר גלובלית. אירופה, מזרח אסיה וארה"ב היוו 78% מהביקוש (27, 27 ו-24 אחוז בהתאמה), כשמשטחי קוורץ מהווים כ-10% מהביקוש (גרניט 27%). מינרל הקוורץ הוא התחום החדש ביותר והגדל במהירות, בחמש השנים האחרונות בקצב של קרוב ל-16% לשנה בהשוואה ל-4.4% של שאר החומרים למשטחי על (גרניט, אבן, למינציה, שיש ותערובות שונות). הקוורץ פורץ מהר בעיקר בשוק האמריקאי, ועיקר התוצרת של החברה משמש למטבחים, שולחנות איפור ושידות, כאשר החברה מגדילה כניסתה לפנלים של קיר ורצפה.
ב-2015 מכרה החברה 44.7% מתוצרתה בארה"ב, 22.1% באוסטרליה, 14.2% בקנדה, 7.9% בישראל והשאר ברחבי העולם. החברה משקיעה במו"פ, 71% מחומר הגלם מיובא מטורקיה. הייצור נעשה בשדות ים, בכרמיאל ובמדינת ג'ורג'יה בארה"ב. התחרות צפופה, קשה ומה שקובע הוא האיכות והמחיר.
אבן קיסר נמצאת בתחום החברות הקטנות ומתחרה בחברות גדולות בהרבה, מ-LafargeHolcim Ltd (סימול HCLMY) השוויצרית ועד ל-Owens-Corning (סימול OC) האמריקאית. מכירות החברה בעלייה מתמדת, מ-257.9 מיליון דולר ב-2011 ל-499.5 ב-2015, והשנה תסתיים עם כ-560 מיליון. הרווח התפעולי גדל מ-37.7 מיליון ב-2011 ל-96.4 מיליון ב-2015, והרווח הנקי מ-29.3 ל-79.5. הרווח למניה גדל מ-1.06 דולר ל-2.21 ב-2015.
בסוף יוני היו לחברה 55.7 מיליון דולר בקופה. נכון לסוף 2015 החזיק קיבוץ שדות ים ב-32.5% מההון הנפרע, וקרנות ההשקעה FMR מבוסטון ו-Baron Capital מניו יורק ב-10 וב-10.7 אחוז מהמניות בהתאמה. לא ראינו עדיין איך מקבלת קרן Tene את המניות שרכשה.
את החברה מכסים 7 אנליסטים שאינם ממהרים לעדכן, ונכון לרגע זה קרדיט סוויס וג'יי פי מורגן מחזיקים בהמלצת קניה מיוני וממאי בהתאמה ולמחירי יעד של 47 דולר. התמונה כאמור בהחלט חיובית, אבל צריך לדעתנו גם להמתין ולראות איך מתנהל השוק בימים הקרובים, מי יבוא כמנכ"ל החדש (ההחלטה צריכה להתקבל בספטמבר) והכי חשוב - צריך המשקיע להאמין בהמשך ההתאוששות. עכשיו גשו עם החומר ליועצים או עדיף שתלמדו לבד כי הכול ברשת ותחליטו אבל עשו לנו טובה ואל תביטו בכותרות.
- 42.aaa 22/09/2016 04:35הגב לתגובה זו[We] view targeting an attractive area and addressing a disease with large market potential are the two main contributors that increase Galmed Pharmaceuticals‘ (GLMD) likelihood of being an acquisition target. We believe NASH is an attractive area for M&A as evidenced by recent activities, which is driven by large market potential, significant unmet need, a lack of clinical critical mass in the area from potential acquirers (i.e., pharma or large cap biotechs), and fast clinical advancement in innovation by biotechnology companies. In our Galmed initiation note, we estimated that 6.4 million to 16 million people in the U.S. have NASH and another 5 to 10 fold more have fatty liver (less severe form of NASH). The market potential is $5 billion in the U.S. alone
- 41.aaa 22/09/2016 04:34הגב לתגובה זוPreviously, on 4/4/2016, Gilead Sciences (GILD) announced the acquisition of Nimbus Therapeutics (Private) for a Phase I asset, acetyl-CoA carboxlyase (ACC), for NASH and other liver diseases, for an upfront payment of $400 million and the potential of an additional $800 million in development-related milestones. On 1/6/2015, Gilead announced the acquisition of Phenex Pharmaceuticals for a Phase II NASH asset with a deal of up to $470 million, including an upfront payment and development milestones
- igal-igor 22/09/2016 10:18הגב לתגובה זוהבעיה היא שאנשים משקיעים את מיטב כספם בחלומות. חברה כמו GLMD צריכה להיות בתיק השקעות של המשקיע הפשוט והרגיל במשקל של לא יותר מ1%-2% מהתיק ההשקעות המפוזר. 50% לפחות חייב להיות במדדים כמו SP500 או ת''א 25 וכו... אג''ח ונדל''ן גם חייב להיות בתיק (אני לא מחזיק אג''ח) וכל השאר יכול להיות חלומות אך לא יותר מ20% התיק. בניית תיק השקעות נכונה זה הדבר הכי מורכב והכי חשוב, ובניה נכונה שלו נותן ןלמשקיע לישון טוב בלילות ולא להסתכל לתיק כל שני וחמישי ולעבור תקופות קשות ומשברים. אין זו המלצה ולא יעוץ.
- 20 וז זה משקל גבוה למניות חלום עד 5 אחוז לא יותר (ל"ת)יוסף 22/09/2016 20:57
- 40.aaa 21/09/2016 19:46הגב לתגובה זו“From a biotech opinion, what is interesting is Allergan appears to be buying biotech assets that the market views as ‘questionable’ or relatively disappointing (Vitae and Tobira both traded down significantly after reporting their data initially) and then paying large premiums to current market valuations as the drugs had mixed data and traded at discounts to comps,” RBC analysts said in a research note.
- igal-igor 21/09/2016 22:20הגב לתגובה זוaaa - In general GLMD pipeline is too narrow, for me is big cons - I pass here, the risk is too high!
- igal-igor 21/09/2016 21:57הגב לתגובה זונשאלת השאלה אז למה לא GLMD ו-GNFT? למה הם הסכימו לשלם סכום של 1.7B עבור חברה שנכשלה בPH2 ולא עמדה ביעדים ותלך ל-P3 ל-NAFLD? יכול להיות שהם קנו את הצנרת הפיתוח של החברה, הם כנראה לא שלמו יותר מדי עבור כל הצנרת. GILD ההנהלה שלהם יודעת לעשות רכישות מנצחות. Allergan יכול להיות שהם לקחו הימור יש להם הרבה כסף פנוי והם מחפשים משהו גדול בנוסף לבוטוקס שיש בפיתוח תחליפים. לפי התאוריה של האנאליסטים של RBC החברות צריכות לרוץ ולקנות DVAX/NVAX ואחרות שלא הצליחו להראות יעילות ובגלל שהם קרסו. לא יודע. דעתי האישית לא נראה הצעת רכש על GLMD לפני תוצאות של P2, יכול להיות שאני טועה, אבל זו חברת חלום וחלומות לא תמיד מתגשמות. אני כן בטוח נראה הצעות רכש רכש של כמה מהחברות בתחום של הסרטן עד סוף השנה.
- 39.aaa 21/09/2016 13:58הגב לתגובה זוליגאל -איגור לשאלתך: http://finance.yahoo.com/news/galmed-pharmaceuticals-announces-appointment-dr-123000057.html תותחית על מטבע!! ושלמה יקר אתה טועה טעות מרה:זה בדיוק מה שגלמד עושה=מפתחת תרופה ל-NASH אף אנליסט לא ממש מבין את הפרמיה הזו זולת הנואשות של AGN לחדור לתחום....TBRA אגב נכשלה בניסוי(שלב 2B)העיקרי ויש לה הצלחה חלקית בפיברוסיס שזה הרבה פחות מענין...אם כי כשמסתכלים על שווי השוק של ICPT ו-גנפיט שגם להן עדיין אין כלום(לאינטרספט יש בעיות בטיחות ותופעות לוואי)מבינים את הטרוף שש מסביב לתחום...
- aaa 21/09/2016 17:46הגב לתגובה זואז זהו שמסתבר שהשלב שבו אתה נמצא לא ככ משנה..אלה יותר הצימאון של החברות הגדולות(פלוס ים המזומנים שיש להן כמו היכולת לגייס כסף מאוד מאוד זול-ראה GILD שלשום..)להרחיב את הפייפ ליין שלהן ולשים רגל בתחום שנחשב "הלהיט הבא.."(והזכויות שמורות ל-MCD)...כך שאין שום סיבה שענקית(???GSK LLY MRKׂ) אחרת לא תתענין ב-GLMD ועתה כשנקבע סטנדרט כזה של פרמיה אז השמיים הם הגבול...ואולי לא ואז באמת יאלצו להמתין לתוצאות הניסויים עצמם-יש להם כסף בקופה ולא נראה לי שלאור ההייפ של התחום תהיה להם בעיה לגייס עוד... ואולי נראה אקזיט כחול לבן חביב מאוד...
- igal-igor 21/09/2016 18:57בתור משהוא שמחזיק בתיק בערך 50 חברות ביומד קטנות מתוכן רק השנה נרכשו מהתיק 5 חברות אני פחות ופחות מנסה לשחק במשחק אם וכאשר. אני מסתכל על מצב הכספי והמדע מאחורי החברות, עד כמה שהידע שלי והיכולות שלי מאפשרות זאת ועל ההנהלה של ההחברות שזה הדבר הכי חשוב בתחום הזה ובכלל בעולם ההשקעות. אני ממשיך ואומר ללא תוצאות PHASE2B לא GILD ולא MRK ולא GSK לא תקנה את GLMD זה הימור והחברות הללו לא עושות את זה, הם עושים שיתופי פעולה בשלבים המוקדמים וקונים חברה רק לאחר שהם רואים ויודעים את התוצאות ושהן מבטיחות. יש מלא חברות עם מדע מדהים היום שם לאחר ששנתיים אחרונות הביומד נמצא בשוק דובי וחטף ירידות של 2008. אם הייתי מסתכל בארץ והייתי מהמר הייתי הולך על רדהיל לא יותר מ1%-2% מהתיק, שהיא חברה הרבה יותר מעניינת בתל-אביב כמובן שיש את מזור רובוטיקה.
- igal-igor 21/09/2016 16:23הגב לתגובה זוכמן שאמרתי וכתבתי לגבי גלמד יש לראות תוצאות ניסוי פאזה 2 לפני שניתן יהיה להסיק מסקנות. גם הצלחה בפאזה2 לא מבטיח הצלחה בפאזה3 וגם בשביל פאזה3 צריך הרבה כסף וזמן, גלמד כנראה תצטרך שותף, המצב הכספי של החברה היום לא מספיק לעמוד בכל היעדים ולהמשיך לבד. בכל מקרה גנפיט היום הכי מתקדמים וכבר בפאזה3, ICPT באמת יש בעיות בטיחות ותופעות לוואי.
- צודק, טעיתי (ל"ת)שלמה גרינברג 21/09/2016 16:07הגב לתגובה זו
- 38.ארי 21/09/2016 04:07הגב לתגובה זואם הבנתי נכון הסכום הראשוני הוא 28 דולר למניה והוספה של כ-20 דולר נוספים אם תעמוד במס' תנאים בהמשך הדרך של פיתוח התרופה. מימשהשקיע היום צריך לקחת בחשבון שהוא בשליש מעבר לסכום שמשולם כעת ועכשיו כספו תלוי בהמשך הפיתוח ובהצלחה כן או לא
- טובירה 21/09/2016 08:52הגב לתגובה זו"Allergan will acquire Tobira for an upfront payment of $28.35 per share, in cash, and up to $49.84 per share in Contingent Value Rights (CVRs) that may be payable based on the successful completion of certain development, regulatory and commercial milestones, for a total potential consideration of up to $1.695 billion," the Allergan release said.
- igal-igor 21/09/2016 12:4128$ זה הקניה של החברה, המשקיעים יקבלו CVR לסכום נוסף, שזה אופציית התחייבות לעמידה של TBRA ביעדים ומעבר PHASE3, למעשה הם קנו גם צנרת פיתוח של TBRA שיש שם עוד שני תרופות מעניינות בשלבים מוקדמים אחד מהם זה סרטן, ועוד אחד מעניינת שך ש-1.7B זה מחיר דיי עוג לעיסקה כך חושב ואמר מנכ''ל אלגרן במסיבת עיתונאיים.
- 37.glmd 20/09/2016 16:43הגב לתגובה זונו שלמה - אלרגן קונה חברה בשווי 90 מיליון דולר במחיר של 1.7 מיליארד דולר. המניה עולה ב 650 אחוז. זוכר שדיברתי על glmd הישראלית ואמרת לי שאף חברה לא קונה בפרמיות כאלו.
- שלמה גרינברג 20/09/2016 18:07הגב לתגובה זוראשית לא אמרתי שאף חברה לא קונה בפרמיות כאלו אמרתי שפרמיות כאלו במקרה של GLMD אינן קורות. כיוון שאני מכיר היטב את TOBIRA אני יכול לומר לך שמדובר בסיפור שונה לחלוטין. טובירה, בין השאר, מתקדמת בתרופה למחלת הכבדה nonalcoholic steatohepatitis (NASH ) בשם cenicriviroc. תרופה למחלה זו מוגדרת כ "גביע הקדוש" בתחום. המניה של טובירה, שביוני או יולי עלתה ל 15 דולר על בסיס שמועות שאלרג'ן (וכן בריסטול מאיירס, גלקזקו ואחרות) מעוניינת לרכשה נפלה כיוון שהתרופה איכזבה בתחום מסוים המחשבה שהחברה תירכש ירדה מהפרק. לדעתי אלרג'ן חוששת שהמתחרה הממשית היחידה בתחום, GILD, עלולה כעת להגיע למטרה לפני טובירה ולכן היא נכנסת לעזור עם היכולות שלה, לתרופה כזו זה בהחלט מובן. גלמד אכן בתחום מחלות הכבד אבל לא באותו תחום
- טובירה 20/09/2016 19:29בלי שהיא פירסמה שום תוצאות חדשות. אתמול נסחרה ב 5 דולר והיום מדברים על 95 דולר בלי לפרסם שום תוצאות, בלי להצליח בשום ניסוי, בלי שחברה מתחרה נכשלה בניסוי. הרי אף אנליסט לא חשב שהיא שווה 100 דולר ושהם "רוצים לחסום את gild" כמו שרשמת.
- glmd 20/09/2016 17:44הגב לתגובה זוש gild הסכימו לשלם עבור חברה בשלב אחד 400 מיליון (ועוד 800 בעתיד)
- סבלנות ברזל 20/09/2016 18:36אהיה מרוצה מאוד גם אם זה יהיה 250 מיליון (פי 5)
- 36.מכאל 20/09/2016 13:58הגב לתגובה זועם איש שתמיד צודק לא ניתן לקיים דיון.מילים כמו, דשדוש ,האטה ,מיתון ןאגח אכן מופיעים בכתבה ואין ספק שיש להם השלכה על הבורסה דרך אגב המניה שהמלצת עליה fbhs ירדה ב10 אחוז מיום כתיבת הכתבה שלך עליה
- המלצתי? היכן? (ל"ת)שלמה גרינברג 20/09/2016 15:16הגב לתגובה זו
- 35.אבי 20/09/2016 13:56הגב לתגובה זומחר (יום רביעי) ההחלטה - פישר ידוע כאחד שלא מפחד לקחת צעדים נועזים ולהפתיע. אבל הפעם זה שונה - אין דבר שמפחיד אותו יותר מכך שבעקבות העלאת ריבית יתחיל ראלי אדיר במניות.
- שלמה גרינברג 20/09/2016 18:15הגב לתגובה זוהוועדה לפעולות בשוק הפתוח (FOMC ) היא הקובעת בהצבעה ובה 12 חברים שהשנה פישר אחד מהם. לא הייתי מכנה אותו "כאחד שלא מפחד לקחת צעדים נועזים ולהפתיע"
- 34.ארי 20/09/2016 10:04הגב לתגובה זומניית GBSN היא מניה שאפשר ללמוד ממנה מה יכול לקרות בכסף, מחיר המניה המקסימאלי (בשער מתואם אחרי הספליטים ההפוכים) עמד בשנהת 2014 על 1,500,000 דולר (מיליון וחצי!!!) והיום עומד על פחות מ-4 דולר (ועדיין יש המאמינים בחלום החברה...) וגם כנראה תרד שוב לאיזור הסנטים הבודדים תוך מס' חודשים ואז שוב ספליט ושוב דילול, אז לפני שמשקיעים כסף במניות חלום פשוט תראו מה קרה לאנשים שהשקיעו בשערים הגבוהים וכבר אוטוטו צריכים להחזיר עודף...
- שלמה גרינברג 20/09/2016 11:13הגב לתגובה זוכך היה תמיד וכך יהיה בעתיד
- ארי 20/09/2016 13:15אני עוקב אחרי הרבה מניות בנאסדא"ק, וכזאת שעושה ספליטים אחד אחרי השני כמה פעמים בשנה וכל פעם יורדת לאותה רמה ובזמן קצר כל-כך, אין הרבה.
- 33.ותיק 19/09/2016 15:00הגב לתגובה זואנא התכבד וקרא את זה שלמה(אותי זה מפחיד...): http://www.politifact.com/truth-o-meter/article/2016/may/16/closer-look-donald-trumps-comments-about-refinanci/
- שלמה גרינברג 19/09/2016 16:57הגב לתגובה זוזה א טור פוליטי וזו הפעם האחרונה שאתייחס. איני רואה מה מפחיד, טראמפ, בלשונו המחוספסת, נותן אופציות לעיתונאים שמנסים לתפוס אותו בטעות, שמנסים להטות את המילה negotiation שבה משתמש טראמפ לכיוונים שהוא אינו מדבר עליהם. האמן לי שטראמפ מודע היטב למעמד ה US Treasuries ומלבד זאת, כפי שכבר הסברתי, לנשיא אין מעמד בתחום זה והמראיינים יודעים זאת.
- ותיק 20/09/2016 06:09זו המילה הרלבנטית.....אבל לא אטריד אותך יותר..אתה מוזמן לקרוא בכלכליסט של הבוקר את האזהרה של מכון פיטרסון היוקרתי למה יקרה אם טראמפ יממש את חזונו הכלכלי... ועוד מילה אחרונה:האבחנה שעשית בהקשר זה בין טור כלכלי לטור פוליטי היא לא רצינית... יום טוב
- tinyurl 19/09/2016 15:36הגב לתגובה זושמאפשר להפוך כול לינק ארוך ללינק קצר ונוח.
- 32.אורן 19/09/2016 09:57הגב לתגובה זוגולדמן ממליצים להחזיק מזומן ב 3 החודשים הקרובים (סיכון באגח) - טום לי ממליץ לקנות מניות "באגרסיביות" (Goldman Sachs' asset allocation strategy team has turned bearish on the near-term outlook for bonds, cutting the asset class to "underweight", while sticking to its recommendation to hold cash in portfolios given the risk of shocks and high valuations across markets) (veteran strategist Tom Lee of Fundstrat Global Advisors believes now’s the time to be putting money into the S&P 500, which is currently down 3% from its Aug. 23 high of 2,193. “We believe this 3% pullback NEEDS TO BE BOUGHT aggressively,”.)
- שלמה גרינברג 19/09/2016 12:39הגב לתגובה זוגולדמן מדגישים סיכון באג"ח ואני מצטרף אליהם בחום ואילו לי מדבר על מניות בלבד.
- 31.ארז 18/09/2016 21:29הגב לתגובה זושיוחזרו למשקיעים בתאריכים קבועים ב 3 עד 31 השנים הבאות. אז עכשיו יש להם קש של 30 מיליארד מול התחייבויות של 27 מיליארד. מעניין אם יצאו למסע קניות בקרוב. The debt deal would give the company about $29.5 billion in cash and would boost its debt to $27 billion from $22 billion, the firm added.
- 30.נחום 18/09/2016 15:40הגב לתגובה זושלום מר גרינברג, בשיחת הוועידה של טאואר , היא מדווחת על קניית המפעלים כרווח.איך זה בדיוק יכול להיות, הרי זה הוצאה כספית?
- שלמה גרינברג 18/09/2016 16:39הגב לתגובה זוטאור אינה מדווחת על רכישת הנכסים כרווח. החברה מדווחת שהנכסים שנרכשו הוסיפו להכנסות ולרווחיות. כשאתה קונה נכס ברור שההוצאה הכספית נרשמת בצד ההוצאות אבל התרומה להכנסות אינה מופיעה בדיווח כי זה חלק מסך ההכנסות. יש דרכים לזהות זאת אבל לא כאן המקום להסבר.
- תודה רבה!!!! (ל"ת)נחום 18/09/2016 18:07
- טאואר 7 אחוז 18/09/2016 16:13הגב לתגובה זולמה להסתכן עם חברה אחת ולא לפזר ? ראסל שם כבר בשנה ה 12 שלו (הצטרף ב 2005). אם יקבל הצעה חלומית מחברה אחרת ויעזוב המניה עלולה לקרוס. החברה הזו היא עדיין בור ענק של תרגילים פיננסיים והתחכמויות. במע גוגל על Tower Semiconductor Shares Outstanding. בשנת 2005 כשהוא הצטרף היו 4.4 מיליון מניות והיום יש 86 מיליון מניות. לא פלא שהמשקיעים לא רואים תשואה.
- 29.רם 18/09/2016 14:18הגב לתגובה זומה דעתך על החברה ועל הקצף שהיא מפתחת? גילוי נאות מחזיק בנייר משער 7 דולר
- שלמה גרינברג 18/09/2016 16:28הגב לתגובה זואיני רופא עור כך שאיני יודע מה האיכות של התרופה שעברה בהצלחה את הבדיקות הקליניות של התרופה לשלב השני (מה שגרם לקפיצת המניה. זו עדיין חברה בשלב ה clinical-stage והשקעה בה היא השקעה בחלום פרמקולוגי
- 28.מתעמק 18/09/2016 11:29הגב לתגובה זואכן הפתיע אותי מאוד שאינו מתיחס לצד השני של המשוואה דהיינו העדר אינפלציה.....אגב בהקשר של נכסים בטוחים והמרוץ אחריהם מה שמסוכן בעיני שכל הזמן,בגלל העדר תשואות, נמתח החוט להגדרת מהו נכס בטוח....
- 27.ארז 18/09/2016 09:41הגב לתגובה זושלמה שלום, האם אתה מסכים שוולטסטריט מעדיפה את קלינטון - כולל כאלו שהם רפובליקאים. פשוט כי הם קרובים אליה, מכירים הרבה שנים והשני בילתי צפוי בצורה מחרידה. כי מזה נובע שהם (לדעתי) ירצו שווקים חיובים עד לבחירות ב 8 לנובמבר. כשאדם מרוצה מתיק המניות שלו - הוא פחות שלילי על כול העולם וכול "הפוליטיקאים" וכו.
- וול סטריט תקבל כול מנצח בברכה (ל"ת)שלמה גרינברג 18/09/2016 11:07הגב לתגובה זו
- ותיק 18/09/2016 11:25האם אתה סבור שדברים שרואים משם...דהיינו טראמפ בהגיעו לשלטון ישאר בתוך כללי המשחק ולא יעשה שוברים את הכלים כפי שהוא מכריז כל יום בהקשר אחר(האמירה הכי מפחידה שלו לטעמי,שיעשה תספורת לטרזריס....) ???
- 26.מתלמד 18/09/2016 01:25הגב לתגובה זוראשית כל תודה על הכתבות המחכימות שמקדמות נורא הרבה שנית על איזה אתר (מנסיונך האישי ומהחביבים עליך..) אתה ממליץ לקריאה על חברות מניות בארה"ב( לבעלי אנגלית סבירה (: )
- שלמה גרינברג 18/09/2016 11:07הגב לתגובה זותחפש בגוגול Best sites on Wall Street l
- 25.קורא ותיק 18/09/2016 01:13הגב לתגובה זוהיי, לפני מספר שנים כתבת שבימים שבין ראש השנה לכיפור בדרך כלל השוק יורד מסיבות כל שהן וכו האם שינית דעתך מאז
- שלמה גרינברג 18/09/2016 11:04הגב לתגובה זוכנראה לא קראת נכון. לעיתים השוק יורד חזק בתקופות החגים לא בגלל החגים אלא בגלל שהחודשים ספטמבר-אוקטובר (שהחגים במקרה שם) ידועים כחודשים עם זעזועים קשים.
- קורא ותיק 18/09/2016 23:47אשמח אם תאיר את עיני
- 24.ארי 18/09/2016 00:39הגב לתגובה זוהתרסקה בשישי 85 אחוז במחזור הזוי. האם זה עוד סיפור של הערכת שווי מטורפת לחברה לפי כותרות?
- שלמה גרינברג 18/09/2016 11:02הגב לתגובה זועוד חברת חלום בתחום הביו הרפואי, מהוותיקות בוול סטריט, שעדיין מנסה. המניה עלתה לאחרונה בעקבות ציפיות להצלחת החיסון שלה כנגד הפרעות נשימה, ה RSV-F אבל זה לא הצליח ולכן הירידה. השווי, גם לאחר הירידה, "מטורף" אבל אם החברה תצליח לתקן ולהתקדם הסיפור והחלום ימשיכו. הכותרות כאן שוליות, העובדות (הצלחה או כישלון בשטח) הן שיוצרות את העליות והירידות.
- 23.תודה רבה מר גרינברג על תגובותיך (ל"ת)נחום 17/09/2016 19:54הגב לתגובה זו
- 22.הודיה 17/09/2016 16:21הגב לתגובה זושלמה מה דעתך על אחזקה בת.סל על הודו בשם inda להרבה שנים.עלות הניהול 0.63 לשנה.לדעתי הודו בעשור הקרוב תניב תשואה טובה.מה דעתך לגבי הודו לעשור הקרוב, אני מחפשת תשואה של 6% לשנה במקום לרכוש דירה להשקעה. תודה רבה הודיה
- שלמה גרינברג 18/09/2016 10:52הגב לתגובה זועניתי על INDA וסלים אחרים שמייצגים את הודו מספר פעמים. הודו, לדעתי, מעניינת יותר כרגע מסין אבל כדי להשקיע שם, בדיוק כמו בסין, צריך לבצע מחקר רציני ואת יכולה לעשות זאת באמצעות הרשת
- 21.עדידי 17/09/2016 16:11הגב לתגובה זושלמה שלום.נהנה לקרוא את כתבותיך בשקיקה.אני מחפש להקיע בתעשיית הקנאביס המתפתחת בארה"ב. לטווח ארוך כמובן. מה אתה חושב על התחום? יש תעודת סל מומלצת מבחינתך?
- שלמה גרינברג 18/09/2016 10:49הגב לתגובה זואין לי דעה מגובשת ולגבי סלים למה שלא תכתוב בגוגל: ETF of companies that involve in cannabis
- למדתי תודה! (ל"ת)עדידי 18/09/2016 12:01
- 20.שף 17/09/2016 13:15הגב לתגובה זושלמה.שבת שלום.עים לידעתך.כיטוב יוצאת להנפקה שוב.ומה דעתך על המניה
- הגבתי מספיק (ל"ת)שלמה גרינברג 18/09/2016 10:44הגב לתגובה זו
- 19.מכאל 16/09/2016 20:29הגב לתגובה זולפי הבנתי את התגובה שלך אתה אומר שהוא נמצא במגדל השן אך מנותק מהמציאות ולכן לא ניתן להתבסס על דבריו לגבי הכיוון של הבורסה
- שלמה גרינברג 16/09/2016 20:39הגב לתגובה זווהוא כלל לא דיבר על כיוונה של הבורסה, למה שלא תקרא את המאמר ששלחת אלי?
- 18.מכאל 16/09/2016 06:21הגב לתגובה זובתאריך 8.9 הופיע בכלכליסט ראיון עם פרופ פרחי לגבי עתיד שוק המניות והאגח.אשמח לקבל תגובתך במפורט
- ותיק 16/09/2016 15:31הגב לתגובה זוhttp://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-36974 26,00.html
- שלמה גרינברג 16/09/2016 17:15אני עוקב אחרי מאמריו של הפרופסור Emmanuel Farhi מזה שנים, אדם מבריק ומעניין מאוד. אני בהחלט מסכים עם דבריו לכלכליסט אלא שפרחי, כמו רבים מכלכלני האקדמיה, מתעלם לחלוטין מתרומת המהפכה הטכנולוגית להורדת האינפלציה ולירידה לפיכך בתשואות ה"נכסים הבטוחים" עליהם הוא מדבר ולדעתי התרומה הזו גדולה בהרבה מכול הסיבות האחרות שהוא נותן
- אם תשלח הקישור אגיב (ל"ת)שלמה גרינברג 16/09/2016 08:50הגב לתגובה זו
- מכלכליסט 16/09/2016 15:50http://tinyurl.com/z2jufvo
- 17.חיים 15/09/2016 18:15הגב לתגובה זולעניות דעתי החברה נמצאת על הכוונת לרכישה,ולכן הם הסכימו לשלם יותר,לטווח ארוך העסקה כנראה תהייה משתלמת.
- שלמה גרינברג 16/09/2016 08:56הגב לתגובה זומו"מ לעסקה כזו נמשך זמן ולדעתי הם התחילו בעסקה כאשר המניה נפלה בעקבות הספור על טיב המוצר עוד בקיץ שעבר כך שלא "הסכימו לשלם יותר..". אף קרן הון רצינית אינה נכנסת להשקעה רצינית עם שותפות בניהול ואופציה להשקעה נוספת בתוך 5 שנים בגלל ש"חברה נמצאת על הכוונת לרכישה"
- 16.ירון 15/09/2016 18:06הגב לתגובה זותוכל להביע דעתך? לא הצלחתי להבין האם כל השערוריות שם הם משהו שטופל ועלה בקנס ואז אני חושב שהמנייה זולה או משהו אמיתי שישפיע בעתיד
- 15.דאגתי 15/09/2016 17:05הגב לתגובה זודאגתי לך, תודה לך על עוד כתבה מעניינת
- 14.גילי 15/09/2016 15:55הגב לתגובה זוהיי שלמה,מהו לדעתך ההסבר שמניית MON לא זזה?אחרי ההודעה של באייר על קניית החברה במחיר יעד של 129 למניה ציפיתי לראות עליה במחיר אולם על אף הווליום הגבוה אתמול (20 מליון) המניה לא זזה.האם זה מהסיבה הפשוטה שחוששים שרגולציות ימנעו את העסקה?
- 13.אוהד 15/09/2016 14:38הגב לתגובה זושלמה שלום , מאז האיחוד עם איזי ציפ ומאז הדוחות בגין הרבעון השני שהיכו את התחזיות המניה רק יורדת , כמות השורט עולה והיא כנראה תעמוד בתחזיות שלה לגבי הרבעון השלישי שזה יבטא מכפיל מכירות פחות מ 2 לחברת צמיחה . האם ידוע לך על בעייתיות בעסקי החברה ? האם התחרות מול אינטל כה עזה ( למרות שאינטל בפיגור של לפחות שנה מהטכנולוגיה ומה מהירויות של מלאנוקס ) ? האם לאייל וולדמן יש את היכולות של גיל שוויד ולהפוך את מלאנוקס למובילה בתחומה ? מה דעתך על החברה , המחיר , והמניה ??? האם לדעתך נוצרת פה הזדמנות או שזו סכין נופלת ?
- 12.שלמה גרינברג 15/09/2016 13:16הגב לתגובה זובדיקה
- שלמה גרינברג 15/09/2016 15:11הגב לתגובה זולא ידוע לי על בעיות ואני חושב שהעניין עם אינטל כבר במחיר. וולדמן מנהל מעולה ולדעת האנליסטים הם עדיין אופטימיים. אנחנו בתקופה של זעזועים כך שכ"א צריך להחליט בעצמו.
- 11.נחום 15/09/2016 13:14הגב לתגובה זומר גרינברג, שמח שחזרת,מה שלומך?. לפני כשנה שאלתי אותך על ראדא והמחיר המגוחך שלה.ענית לי: לחברה יש בעיה קשה של חוסר אמון מול המשקיעים. בעיה שהתגלתה במלוא הדרה באדישות לאחר ההודעה על הזכייה מול אלתא. לפי אחד מעושי השוק בניו יורק פשוט לא מאמינים להודעות, כולל האחרונה. מה שמטריד יותר הוא העלייה בפוזיציית השורט מאז יוני, מ 407 אלף מניות ללמעלה ממיליון באוגוסט וזאת כאשר המניה מתדרדרת. זה אומר שהשורטיסטים יודעים כנראה משהו אחרת לא היו מסתכנים ברמות כאלו (תופעה מאוד שכיחה בוול סטריט). לצערי לא מדובר "במחירי סטרטאפ בתחילת דרכו" אלא ב"מחיר של חוסר אמון מוחלט". סוף ציטוט. חוץ מרמת השורט שירדה בערך בשמונים אחוז, כניסת DBSI והחוזים החדשים ש(לכאורה....)חתמה מה עוד ידוע לך ? האם מאז השתנתה הרוח בקרב עושי השוק לגביה? ושאלה נוספת לגבי טאואר, בבקשה.איך זה שרמת השורט נשארה פחות או יותר אותו דבר,גם אחרי שהוסרו התביעות נגדה?
- שלמה גרינברג 15/09/2016 15:21הגב לתגובה זולגבי ראדא המצב , מבחינת המשקיע ההגיוני, רק הורע והרברס ספליט של השבוע רק החריף את המצב ועל כך כבר הסברתי פעמים רבות בעבר. אני מאוד מקווה שיש להם עדיין קלף בשרוול ולכן עשו את הרברס. אם עשו זאת בגלל המחיר והחשש מנאסד"ק בלבד אז המניה תמשיך להתדרדר. השורט גדל כיוון שיש לא מעט משקיעים שחוששים שהחברה לא תשרוד ולדעתי גם בגלל עסקת DBSI שיצרה מצב ארביטראז'י. לגבי טאור איני חושב שהתביעות היו סיבה לשורט. כפי שאמרתי בעבר התביעות לא היו רציניות מלכתחילה. אין לי מושג למה השורט גדל
- נחום 15/09/2016 19:52אחרי שעושים ספליט הפוך, אם אין שיפור מהותי בעסקי החברה,המניה חוזרת להדרדר.אולי זו היתה ההודעה הטובה שמבשרת על שיפור....
- נחום 15/09/2016 19:46המגיב אחרי כותב על חשש מעזיבת ראסל.ידוע לך משהו על זה?
- נחום 15/09/2016 19:38כתבת לי את התגובה מס' דקות לפני ההודעה של ראדא על צבר ההזמנות הנוחכי והעתידי.האם זה משנה במשהו את דעתך?.... שוב, המון תודה
- SOXX 15/09/2016 16:45ואם חס וחלילה מאיזו שהיא סיבה ראסל יעזוב את טאואר אפשר בקלות לגלח 30 עד 50 אחוז במחיר המניה. כול החברה עומדת על המוניטין של אדם אחד.
- 10.וורן באפט 15/09/2016 12:55הגב לתגובה זוברוך הבא שלמה היקר. שאלה קטנה בבקשה - מצאתי שני סימולים לחברת ההשקעות של וורן באפט: האחד - BRK-A, השני - BRK-B. תוכל בבקשה להסביר מה ההבדל ביניהם ומהו הרלוונטי למניה עצמה? כמו כן, מה דעתך על החברה הזו ועל אופן הניהול שלה? והאם מנסיונך היא טובה בעיקר בשוק עולה או שגם הוכיחה את עצמה בתקופות של ירידות? ובהקשר אחר - האם בכוונתך לכתוב מאמר לקראת הבחירות המתקרבות וההשפעות האפשריות שלהן על השווקים? וגם נשמח לשמוע את דעתך/תובנותיך - מי עדיף לכלכלה האמריקאית/העולמית, קלינטון או טראמפ? תודה רבה :-)
- שלמה גרינברג 15/09/2016 15:25הגב לתגובה זו"מה דעתך על החברה הזו ועל אופן הניהול שלה?" באמת ידידי. למה שלא תלך לגוגל או לאתר החברה ותבדוק מה ההבדלים בין המניות? לגבי הבחירות? אולי
- גוגל טרנסלייט לאמכיר 15/09/2016 14:52הגב לתגובה זואתה לא מסוגל לפתוח גרף ולראות איך המניה קרסה כמו אבן במשברים ? אתה לא מסוגל למצוא באינטרנט מה ההבדל בין 2 המניות ? בחיאת זומזום רוצים שיאכילו אותכם עם כפית (וגם ילעסו לכם את האוכל לפני שמוכנס).
- תודה, זה באמת מתחיל להיות גן ילדים (ל"ת)שלמה גרינברג 15/09/2016 15:25
- בשבילך רק brk.b רלוונטית (ל"ת)סתיו 15/09/2016 14:26הגב לתגובה זו
- תודה, אבל למה? מה עם BRK-A? (ל"ת)וורן 15/09/2016 16:20
- 9.שלמה יש בעיה עם ge (ל"ת)אורי 15/09/2016 12:24הגב לתגובה זו
- שלמה גרינברג 15/09/2016 12:47הגב לתגובה זוGE "סובלת " כרגע מהחשש להאטה גלובלית שוב. לדעתי GE מסיימת בהצלחה את תהליך הרה ארגון
- שלמה תודה (ל"ת)אורי 15/09/2016 13:35
- 8.אורי 15/09/2016 12:17הגב לתגובה זושאלה אולי אתה יודע אם טיפלו המנוהל שילכלך על אבן קיסר?אם נמצא שם מאז שבת שלום
- למה שלא תקרא המאמר? (ל"ת)שלמה גרינברג 15/09/2016 12:37הגב לתגובה זו
- שלמה שאלתי אם ההנהלה טיפלה באדם שהשמיץ את החב (ל"ת)אורי 15/09/2016 13:41
- 7.אפי 15/09/2016 12:05הגב לתגובה זוהאם לדעתך החולשה במניית אלביט מערכות קשורה לאשור ההסכם הסיוע עם ארה"ב ולפיו ישראל לא תוכל להשתמש בכספי הסיוע אלא מול חברות אמריקאיות.
- שלמה גרינברג 15/09/2016 12:42הגב לתגובה זוחלק מהירידות מאז אמצע אוגוסט אכן קשור בכך וללא סיבה. החלק האחר קשור בירידה של רוב חברות החלל כמו המתחרות LMT ו LLL גם בגלל העליות וגם בגלל כול מיני סיבות כמו העיכובים ב 35F ועוד. אלביט לא "תסבול" מהעסקה שעלולה להשפיע על התעשייה הביטחונית בישראל רק החל מ 2025-6. לאלביט מפעלי תעשייה בארה"ב והיא תהנה מההסכם שהרי אם יעבירו הזמנות לתעשייה "האמריקאית" אלביט תהיה אחת הזוכות המובילות. לדעתי, אם הכותרות ישפיעו ויורידו עוד את המניה תיווצר הזדמנות. ראה הכתבה https://finance.yahoo.com/news/elbit-systems-america-showcases-airpower-083700201.html
- 6.הקישור לשיר למעלה לא תקין (ל"ת)ארנון 15/09/2016 11:40הגב לתגובה זו
- 5.משה 15/09/2016 09:50הגב לתגובה זוכמו כן העובדה שהכותרת שנבחרה ע"י עורכי ביזפורטל מכילה את המילים: "תרבות הכותרות", מפתיעה לא פחות מהאפשרות שההמנון היישראלי יושר בפי כל חברי "המפלגה הערבית המאוחדת"...
- חחח (ל"ת)חחח 16/09/2016 13:27הגב לתגובה זו
- 4.דני 15/09/2016 09:40הגב לתגובה זולאחרונה הודיעו כלכלני בנק מסויים כי מאחר והריבית בארצות הברית עתידה לעלות בקרוב,מומלץ לממש מניות דיוידנד,אתה יכול להסביר מדוע??
- ועוד משהו 15/09/2016 10:56הגב לתגובה זוההמלצות הן לעבור לתחום הצמיחה והמניות הקטנות (בארהב). מדוע?
- שלמה גרינברג 15/09/2016 11:36חלק מההחלטה להשקיע במניות ולא באג"ח קשורה בתשואת הריבית באגחי"ם בהשוואה לתשואת הדיווידנד במניות. תשואת המניות (דיווידנד + צמיחה בערך המניה) מתחרה בתשואת הריבית. אז יגידו לך אנליסטים שאם הריבית עולה אנשים יעדיפו אגחי"ם, למרות שהתשואה שם נמוכה בהרבה מתשואת הדיווידנד של המניות המובילות בעיקר בשל "הביטחון". בשלב הנוכחי זו שטות ממדרגה ראשונה כי לא רק שהפער גדול אלא שגם הדיווידנדים גדלים מידי שנה אצל חברות אלו. כאשר תשואת הריבית תגיע ל % 3-4 תתחיל להיווצר בעיה וזה לא יקרה בעתיד הנראה לעין. בקשר למעבר למניות קטנות זו איוולת גדולה אפילו יותר וקשה לי להאמין שבנק מכובד כותב כך. לא רק שחברות שמגדילות דיווידנד צומחות גם הן ובטוחות הרבה יותר אבל אם הבנק מאמין שהמניות הגדולות ירדו אז הקטנות ירדו הרבה יותר.
- 3.אבי 15/09/2016 09:37הגב לתגובה זושלום שלמה.מה בדיוק קרה לוולס פארגו שהמניה הגיבה כך בירידה לא אופיינית בימים האחרונים,והאים יש סיבה לדאגה לגבי עתידה?
- שלמה גרינברג 15/09/2016 11:37הגב לתגובה זובעיקר זה החשש מהונאת חלק מהלקוחות ע"י חלק מאנשי המכירה בבנק. תמיד יש סיבה לדאגה אבל במקרה זה המדובר במניה לא בבנק.
- 2.לירון 15/09/2016 09:30הגב לתגובה זומה דעתך על חברת סאן-פאוור (SPWR) שיורדת ויורדת בלי סוף? האם מכיר את ההנהלה ודרכי הניהול? בכלל נראה שכל תחום האנרגיה הסולארית בחולשה לאחרונה, כאשר כל המניות בתחום יורדות חזק
- עניתי אין ספור פעמים בשבועות האחרונים (ל"ת)שלמה גרינברג 15/09/2016 11:39הגב לתגובה זו
- לירון 15/09/2016 12:10על החברה הזו ספציפית שאתמול חטפה הכי חזק יש לך דעה על התנהלותה?
- ארז 15/09/2016 11:17הגב לתגובה זווהצפי שלא יהיה גידול ב 2017. חלק מהקטסטרופה נוצרה בצורה מלאכותית על ידי פוליטיקאים. הטבות המס היו אמורות להסתיים בסוף 2016 ולכן פרוייקטים הוקדמו (מאז ההטבות הוארכו). החשש כיום הוא שהמניות ימשיכו לרדת בלי הכרה (בדומה לתחום קידוחי הנפט במים עמוקים בשנים שעברו) - לכן הפניקה המטורפת. אישית משקיע בתחום ואתמול חיזקתי.
- 1.נעמי 15/09/2016 09:28הגב לתגובה זושבוע אחד לא כתבת וכבר דאגנו